PDA

Zobacz pełną wersję : 300D + tamron



olekolek
05-04-2005, 12:33
pytanie nowicjusza, pomozcie prosze, nie smiejcie sie.
Mam od niedawna 300D, to moja pierwsza lustrzanka i jestem zielony, ucze sie. Do glowy by mi nie przyszlo na tym etapie bawic sie dodatkowo w zmiane obiektywow. Tymczasem zmarl moj kuzyn, i moja ciotka dala mi po nim dwa obiektywy: Tamron SP 70-210mm CF Macro i Tamron AF80-210mm F4.5-5.6
Probelm polega na tym ze 300 D ma srednice 58 mm, pierwszy obiektyw - 62 mm, a drugi: 52 mm. Czy to znaczy ze moge zapomniec o ich uzywaniu? czy tez sa jakies adaptery ktore by mi to umozliwily? No i- czy takie obiektywy w ogole beda dzialac z automatyka canona, czy tylko bedzie mozna ich uzywac w trybie manualnym? Na drugim pisze dodatkowo "nikon-AF-d compatible"... Nikona po kuzynie nie dostalem, tylko obiektywy:( pomozcie prosze, nie smiejcie sie, tlumaczcie lopatologicznie

Jurek Plieth
05-04-2005, 12:37
Probelm polega na tym ze 300 D ma srednice 58 mm, pierwszy obiektyw - 62 mm, a drugi: 52 mm. Czy to znaczy ze moge zapomniec o ich uzywaniu?
Obiektywy mocujesz do korpusu od tyłu (od "dupki"), a nie od przodu! Podane przez Ciebie średnice są średnicami mocowania filtrów nakręcanych z przodu na obiektyw.


Na drugim pisze dodatkowo "nikon-AF-d compatible"...
Oznacza to, że nie zamontujesz go w żaden sposób na korpusie canonowskim, a tylko na nikonowskim!

Czacha
05-04-2005, 12:48
ja bym proponowal zajzec do instrukcji jak sie mocuje obiektywy w Canonie, bo moze wyjsc z tego jakas bieda

olekolek
05-04-2005, 13:05
oj, widze ze moze byc bieda :razz:
Dzieki za podpowiedz odnosnie tych srednic, cos mi nie gralo od poczatku, no i sie zblaznilem... Czyli o drugim obeiktywie (for Nikkon ...conpatible) moge zapomniec, jak rozumiem, ale ten pierwszy bylby do uzytku jak juz dojde do tego jak go uzywac, tak? To chyba sobie jakis przyspieszony kurs zrobie, bo w dotyku ten obiektyw jest... piekny :grin:
Dzieki jeszcze raz

Czacha
05-04-2005, 13:07