PDA

Zobacz pełną wersję : Zdjęcia modelek na wybiegu



Maciek70
24-09-2007, 11:34
Będę fotografował modelki na wybiegu i zleceniodawca chce uzyskać dokładnie taki sam efekt jak tutaj: http://www.gsmonline.pl/portal/articles/articles.jsp?e8scrollFromnews_big=2&e8scrollHowManynews_big=1&s0n_id=13131
Jak widac zdjęcia prawdopodobnie zostały wykonane przy zastanym świetle reflektorów + dopalenie lampą.

Mam dylemat przed wyborem 2 opcji:

1. Obiektyw 80mm Czułość 400 czas 1/80 przysłona 2.8 i dopalenie bezpośrednio lampą.
Większej czułości nie mogę dać bo zdjęcia mają iść także do katalogów.

2. Parametry jak wyżej i użycie Stofena bo sufit mam nisko i jest biały. Większość zdjęć w pionie więc nie wiem czy efekt będzie zadowalający.

Co o tym sądzicie?

Maciek

bakulik
24-09-2007, 11:49
Obiektyw 80mm Czułość 400 czas 1/80 przysłona 2.8 i dopalenie bezpośrednio lampą.

Jw., z tym że załóż na lampę jakiś filtr pomarańczowy, bo inaczej, jeśli balans bieli ustawisz na oświetlenie zastane, to w cieniach dostaniesz niebieskawą dominantę. No i korektę na lampę na minus jakąś ustaw (-1EV np.).

akustyk
24-09-2007, 11:51
Będę fotografował modelki na wybiegu i zleceniodawca chce uzyskać dokładnie taki sam efekt jak tutaj:

na dokladnie taki, to by musial troche kasy dac, zebys zapewnic dobre oswietlenie



http://www.gsmonline.pl/portal/articles/articles.jsp?e8scrollFromnews_big=2&e8scrollHowManynews_big=1&s0n_id=13131

nie napisze wprost, ze brzydkie te panny, ale "w niekorzystnych ujeciach" chyba tez bedzie wiadomo o co chodzi :mrgreen:



Jak widac zdjęcia prawdopodobnie zostały wykonane przy zastanym świetle reflektorów + dopalenie lampą.

moge sie mylic, ale za malo w tych zdjeciach konturow, zeby to sie "zrobilo" bez co najmniej jakiegos zrodla swiatla po obu stronach modelek.



Mam dylemat przed wyborem 2 opcji:

1. Obiektyw 80mm Czułość 400 czas 1/80 przysłona 2.8 i dopalenie bezpośrednio lampą.
Większej czułości nie mogę dać bo zdjęcia mają iść także do katalogów.

obiektyw ma 50mm i jest w cropie. ogniskowa wcale mu sie nie zmienia



2. Parametry jak wyżej i użycie Stofena bo sufit mam nisko i jest biały. Większość zdjęć w pionie więc nie wiem czy efekt będzie zadowalający.

po co stoffen przy waleniu o sufit? tzn. no niby mozna, zwlaszcza zaklejajac czyms ciemnym ta scianke przez ktora by swiatlo uciekalo w tyl (bo szkoda), ale chyba bym nie kombinowal tylko walil na zywca w gore i lekko w przod (w zaleznosci od odleglosci od dziewczyn, ale sadzac po tym, ze bedziesz probowal calych postaci krotkim tele, to tej odleglosci troche bedzie...




Jw., z tym że załóż na lampę jakiś filtr pomarańczowy, bo inaczej, jeśli balans bieli ustawisz na oświetlenie zastane, to w cieniach dostaniesz niebieskawą dominantę. No i korektę na lampę na minus jakąś ustaw (-1EV np.).

jesli oswietlenie bedzie zarowkowe. bo moga byc tez swietlowki.

metoda na zakladanie filtra na lampe... sprawdzi sie, tylko efektywnie obniza moc lampy o 1 dzialke. to duzo jak chce sie walic o sufit i ciagnac glownie swiatlem blyskowym (bo zastanym raczej nie wystarczy)

bakulik
24-09-2007, 13:09
jesli oswietlenie bedzie zarowkowe. bo moga byc tez swietlowki.

metoda na zakladanie filtra na lampe... sprawdzi sie, tylko efektywnie obniza moc lampy o 1 dzialke. to duzo jak chce sie walic o sufit i ciagnac glownie swiatlem blyskowym (bo zastanym raczej nie wystarczy)

A który profesjonalny fotograf mody wali lampą w sufit? Wszyscy kierują na wprost. ;)

Co do warunków, to zgada się, że różne kolorki wyjdą przy różnych źródłach światła. A jak będą to świetlówki energooszczędne, to już w ogóle ciekawie może być. :)

To zdjęcie http://www.bakulik.pl/fotografie.php?dzial=wydarzenia&galeria=36&zdjecie=16.jpg i kolejne - na początku wybiegu świetlówki, na końcu (bliżej widowni) halogeny , a na aparacie jeszcze lampa do doświetlania cieni (nie przy każdym zdjęciu użyta). Kolory jakie wyszły - każdy widzi, ale uważam, że są ok. ;)

akustyk
24-09-2007, 13:15
A który profesjonalny fotograf mody wali lampą w sufit? Wszyscy kierują na wprost. ;)

nie twierdze, ze nie, bo nigdy takich zdjec nie robilem. ale oswietlenie ktore bylo podane jako wzor pasuje mi bardziej do walniecia "o sufit" niz na wprost. a przynajmniej jest za miekkie na walniecie prosto w profil powierzchnia wielkosci czaszy zwyklego flesza

a ze na wprost jest duzo praktyczniej, bo moc lampy nie idzie na marne... :)

bakulik
24-09-2007, 13:31
nie twierdze, ze nie, bo nigdy takich zdjec nie robilem. ale oswietlenie ktore bylo podane jako wzor pasuje mi bardziej do walniecia "o sufit" niz na wprost. a przynajmniej jest za miekkie na walniecie prosto w profil powierzchnia wielkosci czaszy zwyklego flesza

Widać użycie flesza np. tu (http://www.gsmonline.pl/portal/images/6_inne_artykuly/21_pokaz_mody/34b.jpg) i tu (http://www.gsmonline.pl/portal/images/6_inne_artykuly/21_pokaz_mody/28b.jpg). Nie jest co prawda agresywne, zapewne została nastawiona korekta na minus i zastosowano jakieś delikatne rozproszenie. Głównie opierano się na świetle zastanym.

Podsumowując - lampa jest przydatna, korzystniej strzelać na wprost z korektą. :)

minek
24-09-2007, 14:03
Na tych zdjęciach jest typowe oświetlenie wybiegowe, czyli dużo spotów żarowych z góry (z boków, z przodu i z tyłu, po prostu umieszczone wzdłuż wybiegu). To jest zazwyczaj wystarczające do robienia bez lampy, ale jak widać efekt jest kiepski. Można z przodu lekko dopalić, czemu nie.
Aha, światło jest tak ustawione, że dobrze oświetla modelki na wybiegu, gorzej tło, zatem trzeba uważnie mierzyć. Często natężenie w różnych częściach wybiegu potrafi być bardzo różne, zależy jak te reflektorki poustawiają, np w głębi jest ciemniej, a tam gdzie podchodzą i się obracają i zatrzymują jest jaśniej.
Stofen nie wiem czy się nada, sufit bywa wysoko.
Generalnie nie jest trudno robić takie zdjęcia, G5 dawał radę (-:

bartheq
24-09-2007, 14:03
Obiektyw 80mm Czułość 400 czas 1/80 przysłona 2.8 i dopalenie bezpośrednio lampą.
yyy po co az iso 400 i taki czas?

2.8, 1/100s, iso 100 + lampa:


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://bartheq.net/zdjecie/1929/Karolina-Ancerowicz)

do tego zawsze mozna rawa troche rozjasnic. chyba wystarczy? (:

marekb
24-09-2007, 14:46
ja tylko chciałem zaznaczyć, że czas 1/80 dla energicznie idącej na ciebie modelki, przy założeniu lekkiego dopalenia lampą, to troszkę za długo...

Maciek70
24-09-2007, 16:03
Będę robił tak:
ISO 400 lub 200 (w zależności jak mocne będzie zastane) 1/125 2.8 dopalenie lampą na wprost - 1EV.
Stofena w ustawieniu 45 stopni użyję do zdjęć przy stolikach na bankiecie. Pomimo że czasami jest zafarb daje on zadowalające dla mnie efekty, lepsze niż walenie gołą lampą w sufit.

Adam Kasprzak
24-09-2007, 17:35
hmmm, a po co sobie ustawiać aparat przed imprezą - bdziesz na miejscu, zobaczysz jakie światło, ustawisz czas, przysłone, zrobisz kilka testowych zdjęć i będzie grało - poradzisz sobie ;)

Jacek_Z
25-09-2007, 00:33
niestety decydujący wpływ na to jaki efekt osiągniesz na fotkach to będzie to jak będzie zrobiony i oświetlony wybieg - szczególnie tył, tło (kolor, jasność, oświetlenie). Na to sie praktycznie nie ma wpływu, a to decyduje w 80% o efektach. Czasami możesz na głowie stanąć, a nie spłodzisz nic nadzwyczajnego. Jak zobaczysz co zastałeś to zrób kilka zdjęć próbnych. Czas zależy od ogniskowej - nie wiem czy będziesz dalej, na tele, czy na końcu wybiegu i robił szerzej. jak będziesz łapał dużo zastanego to musisz mieć krótki czas, bo inaczej rozmyjesz modelki. Jak zdecydowanie dominowac będzie błysk - to i tak on zamrozi dziewczyny. Jak dużo różnych reflektorów (niektóre z filtrami kolorowymi, inne bez) i chcesz złapac dużo zastanego to pracuj na RAW. Niestety reagować trzeba na miejscu, kierując sie doświadczeniem. Nie napiszemy tu tutoriala jak się robi takie zdjęcia - bo są różne sceny, oświetlenia itd.

VanMurder
25-09-2007, 07:55
ja bym olał Flasha i jechał tylko na zastanym, takie imprezy z reguły są dobrze doświetlone,ISO800(-1600) na trybie TV 1/160, pomiar cało matrycowy, albo na czuja M f2.8 i 1/160 jak się naświetli tak się naświetli...
używam 5d i mogę sobie pozwolić na komfort niedoświetlania o nawet -1.5EV
potem to tylko zabawa w RAW
pozdrawiam

Maciek70
04-10-2007, 18:55
I po imprezie...
Niestety była fatalnie oświetlona. Ostre światło halogenowe bezpośrenio przy scenie. Moje ustawienia: ISO400 1/125 2.8 lampa +1EVdo+2EV
Nie miałem czasu na testy.
Zastanawiam się czy nie lepiej by wyszły robiąc bez lampy i i ustawiająć biel pod halogeny. Obawiam się tylko że otrzymałbym głębokkie cienie.
Co o tym sądzicie?
Poniżej zdjęcia przed i po obróbce.

http://img401.imageshack.us/img401/5082/nmory1ht8.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/5893/nm1ur1.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/917/nmory2ol8.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/6804/nm2qy5.jpg

kami74
04-10-2007, 21:19
Światło w miarę OK ( trochę cienie na scianie przeszkadzają) tylko czemu modele maja poucinane stopy ? A wogóle to dawaj jakieś modelki zgodnie z tutułem wątku :mrgreen:

marekb
04-10-2007, 21:38
czy oni w trampkach latali...??:D aleś to poucinał...

na dodatek mz twarze strasznie opalone, nawet po obróbce a kamizelka przepalona..
nie znam sie na modzie ale tu chyba głównie chodziło o pokazanie ubrań, a u mnie spodnie i marynarka czarne jak smoła

Skipper
04-10-2007, 21:58
a gdzie modelki?:p

kris75
04-10-2007, 23:14
lampa mocno popsula te zdjecia

VanMurder
05-10-2007, 03:15
maiłem rację:) na zastanym trza było jechać, ale z kadrami to pojechałeś na maxa! ciasno, po ucinane i o co chodzi?
:)

theremin
05-10-2007, 09:40
W!


(...)zleceniodawca chce uzyskać dokładnie taki sam efekt jak tutaj (...)


I po imprezie (...)
Co o tym sądzicie?


Powiem tak: niska cena (lustrzanek) - bronią obusieczną.
A co sądzi zleceniodawca?

toras
05-10-2007, 11:37
Pokaz mody faktycznie chyba lepiej w zastanym, choć oświetlenie widząc po zdjęciach nie było najlepsze. Z lampą średnio to wyszło. O kadrach nie mówię, bo poprzednicy powiedzieli.

Ja kilka dni temu też robiłem pokaz mody. Dylematu z doświetlaniem nie miałem, bo po prostu nie mam lampy;-) Oświetlenie było tylko z góry i o ile modelki będące w połowie wybiegu były dobrze oświetlone to w miejscu w którym się zatrzymywały światło padało tragicznie, że miały cienie w oczodołach i na twarzy. Druga sprawa, że zatrzymywała się w bardzo różnych miejscach (przestrzał prawie 2 metrów)...
No i wszystko robiłem na iso1600 aby mieć ciutke głębi i przyzwoity czas gdy modelki są w dość zdecydowanym ruchu.
No a wyszło to tak:
http://torski.pl/index.php?&level=pnews&&id=14&tid=1

Maciek70
05-10-2007, 13:10
Oczywiście macie racje z obciętymi nogami. Nie wiem dlaczego akurat takie zdjęcia wybrałem na forum. Zleceniodawcy zależało na pokazaniu fasonu marynarek. Niestety modelka była tylko 1. Następnym razem przy tych warunkach będę robił tylko na zastanym - jak dobrze radził VanMurder.

http://img299.imageshack.us/img299/5828/img7704jv3.jpg

http://img299.imageshack.us/img299/2626/img7672rp2.jpg

http://img299.imageshack.us/img299/3883/img7532wm7.jpg

kami74
05-10-2007, 14:25
Znaczy IMO dobłysk lampy jest OK ale jako wypełnienie cieni. Przy Twoich parametrach 1/125, ISO 400 lampa była głównym źródłem światła. Podejrzewam, że przy 1/80 ISO 800 i lampie na -1EV byłoby znacznie lepiej

Maciek70
06-10-2007, 10:57
1/80 odpada za długo w stosunku do dynamiki modeli. Największy problem jest w tym że halogeny mają żóltą barwę w stosunku do błysku lampy i jeżeli są blisko modela to trzeba ostro dopalić lampą. Póżniej żólty można ściągnąć w PS ale kosztem nienaturalnych barw na twarzach modeli.

aptur
06-10-2007, 11:42
Waliłeś lampą na wprost? Gdyby nie te cienie to nie byłoby źle.

etanol
06-10-2007, 12:20
ja mam metodę taką, że świecę na wprost z ocieplającą folią na palniku lampy (chyba że jest dużo aparatów na pokazie, to bez folijki - żeby nie utrudniać pracy i sobie i innym). problemem (do zaakceptowania) jest cień modela w tle, ale niektóre "kotlety" używają ramienia do lampy, tak że kadrując w pionie lampa jest nad obiektywem, a nie z boku - wtedy cień chowa się za modelem.
Balans bieli to wg. mnie największy kłopot, światło czasem zmienia kolory w trakcie pokazu, stroboskopy i inne przeszkadzajki... czasem sie napoce w PSie z kolorami.


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (C:\\Documents and Settings\\Cetelem\\Pulpit\\EN_00147382_025)

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (C:\\Documents and Settings\\Cetelem\\Pulpit\\EN_00146338_002)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
jak sie wstawia fote?

Vitez
06-10-2007, 17:32
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (C:\\Documents and Settings\\Cetelem\\Pulpit\\EN_00147382_025)

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (C:\\Documents and Settings\\Cetelem\\Pulpit\\EN_00146338_002)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
jak sie wstawia fote?

Z własnego komputera nie wstawisz. Musi być pod adresem internetowym dostępna. Np www.imageshack.us .

Maciek70
06-10-2007, 22:08
Waliłeś lampą na wprost? Gdyby nie te cienie to nie byłoby źle.

Lampa była na wprost. Myślicie że lepiej byłoby na sufit albo stefana założyć?