Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Czy warto inwestować w m42 ?

levybike
05-09-2007, 19:47
Od jakiegoś czasu interesują mnie szła m42. Myślałem nad zakupem przejściówki z potw. ostrości i kilku szkieł. Zależy mi na super szerokim kącie, tele 500mm lub 400mm z tc 2x i nad jakimś obiektywem makro. Co byście radzili kupować i czy warto ? Zależy mi na ostrych obiektywach.

swiderski
05-09-2007, 19:53
Jeżeli chodzi o stosunek cena/jakość, to zdecydowanie warto. Miej tylko na uwadze, że naprawdę trudno się ostrzy przy ogniskowej 500mm (nie wspominam już o małych i ciemnych wizjerach 350D/400D).
Co do szerokich kątów to chyba jest już inna bajka - nie znam się to się nie wypowiadam, ale z tego co wiem to rybie oko 16mm jest prawie całkowicie bezużyteczne po cropie.

Przez jakiś czas miałem Sonnara 135 - bardzo ostry itp, ale niestety ze względu na brak AF poszedł "pod młotek" ;)

pmagdalena
05-09-2007, 20:12
Ja mam narazie tylko jeden obiektyw M42 ale wole go 100 razy bardziej niz te obecne ale ja jestem przyzwyczajona do tego obiektywu i manualnego ustawiania ostrosci a i nie mam przejsciówki z potwierdzeniem ostrosci wiec jeszcze trudniej

esteper
05-09-2007, 20:33
Mam Zenitara 16/2,8 Fisheye, IMHO bardzo przyjemne szkiełko, na cropie jeszcze trochę gnie więc nie jest źle.
Jupiter9 85/2 - posiadam, jak na razie nie wiele nim zrobiłem, bo jakoś nie mogę podejśc do tematu portretów... Nie mam weny ;) Ale to co na razie zrobiłem z użyciem tego szkła, no cóż, złego słowa nie mogę powiedziec o nim.
CZJ Sonnar 135/3,5 DDR MC - miałem, sprzedałem ze względu na zakup 70-200. Jednak gdy korzystałem z tego szkła to bardzo sobie chwaliłem. Ostre od pełnej dziury, bardzo przyjemny bokeh.
Wada wymienionych przeze mnie szkieł to to że strasznie tracą kontrast przy pracy pod światło.