Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dodge/burn - jak dojść do... (przykład



Propi
04-09-2007, 10:33
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://xs.to/xs.php?h=xs219&d=07362&f=Clipboard01sdZ.jpg)

Już od dłuższego czasu frapuje mnie miejscowe rozjaśnianie zdjęć, zwłaszcza czarnobiałych. Na powyższym przykładzie widać mniej więcej to, do czego chciałbym dojść. Pytanie brzmi - jak? :)
Domyślam się, że powinienem stworzyć dwie warstwy, na jednej z nich rozjaśnić mocno całą postać i jej najbliższe, a potem gumką przywrócić samą postać, zostawiając tylko poświatę. Jednak ni cholery nie idzie mi to tak zgrabnie, jak na powyższym zdjęciu. Czy ktoś z Was mógłby elaborować w tym temacie? :)

Mutt
04-09-2007, 15:12
Warstwa doapasowania (jasność/kontrast, poziomy, krzywe, chyba obojętne) i malujesz na masce pędzlem z miękką końcówką

Grisha
04-09-2007, 15:25
skopiuj warstwę, przyciemnij (najlepiej krzywymi itd). Po czym stwórz maskę na tej warstwie. Daj zakładkę warstwa > nowa warstwa wypełnienia > gradient. Po czym wybierz Gradient radialny tak aby środek był czarny a reszta białe. Zrobisz efekt wignety/ poświaty wokół osoby. jeżeli taki efekt cię nie zadowala pozostaje opcja jak mówił Mutt.