Zobacz pełną wersję : 5D a koncerty...
Witam,
pytanie kieruje do wszystkich tych, co robia zdjacia w/w body na koncertach.
Chcialbym wiedziec, jak ta puszka radzi sobie w trudnych warunkach jakimi sa: - wieczny brak swiatla, wysokie iso, kolorowe swiatlo najczesciej czerwone itp. itd.)
Interesuje mnie przede wszystkim jak sobie radzi AF a potem cala reszta.
Czekam na jakies opinie za ktore z gory dziekuje.
pikczer
ps
wszelkiego rodzaju porownania do 1D Mark IIN mile widziane.
kolorowe swiatlo najczesciej czerwone it. itd.)
Tak samo jak w 30D niestety.
Łukasz Unterschuetz
17-08-2007, 12:19
Tutaj było ciemno i czerwono:
http://www.trojmiasto.pl/galeria/Koncert-Zespolu-Kobiety-i89998.html
Jak dla mnie da się żyć...zwłaszcza jak się podepnie jakąś Lkę.. ;) Nie są to jakieś rewelacyjne foty, robione 50 mm 1.8 i sigmą 20 mm 1.8. Iso 3200 chyba..
...Jak dla mnie da się żyć...zwłaszcza jak się podepnie jakąś Lkę.. ;)
rotfl Big LOL
Jurek Plieth
17-08-2007, 13:01
Tutaj było ciemno i czerwono:
http://www.trojmiasto.pl/galeria/Koncert-Zespolu-Kobiety-i89998.html
Jak dla mnie da się żyć...
Te zdjęcia są zbyt małe, aby dało się cokolwiek ocenić.
Inaczej; czy używałeś wcześniej 10D/20D/30D? Jeśli tak, to jak oceniasz różnicę? Mam na myśli nie tylko sprawność AF, ale przede wszystkim ew. różnicę w "radzeniu sobie" z czerwonym światłem, ukochanym przez realizatorów na większości koncertów jazzowych :confused:
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
ps
wszelkiego rodzaju porownania do 1D Mark IIN mile widziane.
Mój syn ma 1D MkII i w jakości obrazu przy wysokim ISO oraz czerwonym świetle wielkiej różnicy nie widzę. AF zapewne z założenia działa sprawniej, ale i ja korzystając z 30D oraz dobrych obiektywów, nie narzekam.
Powtarzam, przekleństwem jest zawsze ten czerwony śrut od ISO 1600 w górę i tutaj chętnie dokonałbym konfrontacji z 5D, o ile by się dało.
Łukasz Unterschuetz
17-08-2007, 13:17
rotfl Big LOL
Nie wiem, z czego ten ROTFL, to jest ogólne spostrzeżenie w różnicy działania AF przy zwykłych obiektywach, a L... Jak dla mnie, w kiepskich warunkach różnica jest gigantyczna.
Jurku, zdjęcia można ściągnąć w oryginalnym rozmiarze... Tylko nie pamietam, jak jest z kompresją, trzeba mieć ją na uwadze. Ja po koncertach w czerwonym świetle potem w rawie ściągam trochę czerwonego.
pozdrawiam
Jurek Plieth
17-08-2007, 13:46
Jurku, zdjęcia można ściągnąć w oryginalnym rozmiarze...
Ściągnąłem. IMHO wygląda to dużo lepiej niż w przypadku 30D.
Powtarzam wcześniejsze pytanie - czy wcześniej używałeś korpusu z serii 10/20/30D i potrafisz ocenić różnicę w tej materii?
Łukasz Unterschuetz
17-08-2007, 13:50
Używałem tylko 350D, jak będę w domu, mogę poszukać, czy nie mam jakiejś koncertówki na czerwono i popatrzeć po exifach, nie pamiętam już które czym robiłem.
Jurek Plieth
17-08-2007, 13:53
Używałem tylko 350D, jak będę w domu, mogę poszukać, czy nie mam jakiejś koncertówki na czerwono i popatrzeć po exifach, nie pamiętam już które czym robiłem.
OK, z góry dzięki!
Będziesz może dzisiaj/ jutro/ pojutrze na Jaśkowej?
Tutaj też było ciemno a 350 poradziała sobie wg mnie nienajgorzej.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://canon-board.info/showthread.php?p=351373#post351373)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://s110.photobucket.com/albums/n102/tomwyc/Concerts/?action=view¤t=ElJazz20072.jpg)
Łukasz Unterschuetz
17-08-2007, 14:12
Nie wiem, dzisiaj raczej odpada, jutro też a na niedziele to jeszcze nie wiem. Za daleko jak dla mnie ;)
Jurek Plieth
17-08-2007, 14:15
Nie wiem, dzisiaj raczej odpada, jutro też a na niedziele to jeszcze nie wiem. Za daleko jak dla mnie ;)
No to szkoda :sad:
5d czasem nie jest za wolny na koncerty i wszelakei wydarzenia sportowe?
3 fps tylko. Ok moj nikon d50 tez ma 3 i sobie radze. Ale to nie ta sama półka cenowa. I robic przy iso 3200? O_O ale po co? rozumie ze jezeli chodzi o szumy a raczej ich brak to canon jest z przodu. Ale po co 3200
Ale po co 3200
jesli nie czujesz potrzeby to nie uzywaj...
a jesli poczujesz to juz bedziesz wiedzial po co...
Łukasz Unterschuetz
20-08-2007, 12:13
Kyo/ w życiu bym nie wpadł na to, żeby robić na koncertach w seriach ;)
Wystarczy wyczuwać dobry moment i styka
no tez masz racje. Ale czasem kiedy mocniejsze swiatlo ze sceny mignie na ulamek sekundy to mozesz nie zdazyc.
wiec masz taki schemat: ciemnosc ciemnosc ciemnosc jasno ciemno ciemno
a tak czasem na danych koncertach bywa niestety :3 pozatym jak ja robilem przy 300 mm (uiso 1600) bez vr przy f/5.6 to seryjne czesciowo robily mi za stabilizacje tez. Czlowiek sobie musi radzic:P
tzn tak na marginesie. to 5d bardziej nadaje sie chyba do studia,bynajmniej tak jest w moim mnienamniu obecnym :3
Łukasz Unterschuetz
20-08-2007, 12:37
Kyo/może są takie sytuacje jak mówisz, ale mi się jeszcze nie zdarzyły. Nie mówię, że jestem jakimś specjalistą, focę koncerty dopiero od 3 lat i może nie trafiłem jeszcze na wszystkie możliwe warianty ;)
Z drugiej strony odwiedzałem już różne koncertowe nory, gdzie było naprawdę ciemno i naprawdę 3200 ratowało sytuacje..
co do 5D to sie nie wypowiem bo ja ciągle na wysłużonej 20 jade, terazz mam nadzieję ze szybciutko na 40 sie przesiądę, natomiast co do czerwonych świateł to są dwa wyjścia. 1 jakie zawsze stosuje to zaprzyjaźnienie się z oświetleniowcami, podejść, pogadać, poprosić żeby nie tylko na czerwono/magentowo świecili, ot tu się socjologia przydaje, drugie wyjście jak nie ma innej opcji to po prstu odpuścić sobie kolor i robić bw (lub na bw przerabiać) Przeważnie lepszy to efekt daje niż wyjarane i zaszumione czerwienie...
co do serii to zgadzam się z Kyo, czasem jak lata światło to cięzko się wstrzelić akurat w ten ułamek sekundy, to ustawiam sobie światło i czas na stałe i leci krótka seria w odpowiednim momencie, ale to sporadycznie raczej. już się na tyle nauczyłem że przeważnie jednym strzałem trafiam :)
rojo
www.rojo.pl
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.