Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z ostrością 300D + 70-200/f2.8L IS USM



tpop
27-03-2005, 22:03
Jako ze juz nie moglem wysiedziec w domu skorzystalem ze slonecznej pogody i wybralem sie wczoraj do ZOO. Pocykalem, połazilem, wrocilem do domu i okazalo sie ze nie mam ani jednej ostrej fotki :( :( . Mam w zwiazku z tym do Was pytanie co mogloby byc tego przyczyną?
Fotki robilem 300D + canon 70-200/f2.8 IS L USM.
Pierwsze i drugi zdjecie to Pustulka. ISO 100, F4, 1/400s, 195mm.
Trzecie papuga F5, 1/1000, 200mm
Gepard tez jest do bani.

Gdzie tkwi problem? No bo poruszone nie są. Zreszta 1/400 czy 1/1000 (dodatkowo przy IS) zupelnie wystarczy. Papuga to nawet z monopoda. Ten sam obiektyw podpiety do 20D ostrzy perfekcyjnie wiec ktos moze powiedziec ze to wina tego 300D. Tyle tylko ze np sigma 18-125, canon ef 50, canon 100-300 ostrzą dobrze.

Wszystkie fotki to cropy

ISO 100, F4, 1/400s, 195mm.

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.tomaszp.neostrada.pl/pust1.jpg)


ISO 100, F4, 1/400s, 195mm.

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.tomaszp.neostrada.pl/pust2.jpg)


ISO 400 F5, 1/1000s, 200mm

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.tomaszp.neostrada.pl/pap.jpg)


ISO100 F4, 1/320s, 148mm

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.tomaszp.neostrada.pl/IMG_2723.jpg)

snowboarder
28-03-2005, 07:36
To musi byc jakis ekstremalny front-focus. Gdyby to byl back-focus,
to na drugim zdjeciu jakis kawalek galezi bylby ostry. Choc na zadnym
zdjeciu nic nie jest ostre, wiec w sumie nie wiem...
Te zdjecia ogolnie sa do kitu, chyba aparat?

Swoja droga obciach, Canon naprawde odpuszcza z QC...
Na szczescie ja mam wszystkie ostre (http://www.wildlifeland.com/calendar/pictures/GreatEgret3.jpg) :D

srad
28-03-2005, 11:36
tez mi sie wydaje ze musi byc cos z aparatem, w koncu obiektyw jest z najwyzszej polki, moze sa jakies testy zeby sprawdzic aparat na ff i bf, z checia sprawdzil bym moj sprzet

mcdenko
28-03-2005, 12:33
moze sa jakies testy zeby sprawdzic aparat na ff i bf

Ja sprawdzalem w ten sposob: http://md.co.za/d70/chart.html :)

Czacha
28-03-2005, 12:41
te foty wydaja sie byc, pomimo stablizacji i krotkiego czasu, poruszone... moze wina IS'a?

srad
28-03-2005, 13:55
moze sa jakies testy zeby sprawdzic aparat na ff i bf

Ja sprawdzalem w ten sposob: http://md.co.za/d70/chart.html :)

wielkie dzieki, przetestowalem i z mojego sprzetu tylko 75-300 raz ma delikatny ff a raz delikatny bf ale do przyjecia

[ Dodano: 28-03-2005 ]

te foty wydaja sie byc, pomimo stablizacji i krotkiego czasu, poruszone... moze wina IS'a?

tam sa tak male czasy naswietlania ze nie powinny byc ruszone, najlepiej niech zrobi test ktory ja zrobilem i bedzie wszystko jasne

TomaszQ
28-03-2005, 15:50
Na mój nos są poruszone.
Jak nie to wpada mi do głowy tylko zaparowanie.

Pozdrawiam,
Tomasz

tpop
28-03-2005, 15:57
Na mój nos są poruszone.

Nie wiem jak trzeba robic fote zby poruszyc przy 1/1000s. Papuga to dodatkowo monopodem padparta.
Tak przy okazji: glowica kulowa w monopodzie to rewelacyjna sprawa. W ptaszarni gdzie bylo dosc ciemnawo mozna bylo dzieki niej cuda wyprawiac. Dzieki temu udalo mi sie utrzymac 1/30s na 250mm z obiektywem bez IS.
Niezdecydowanym i wahającym sie naprawde polecam takie rozwiazanie.

te foty wydaja sie byc, pomimo stablizacji i krotkiego czasu, poruszone... moze wina IS'a?
jak go zapne do 20D to zyleta.
Przejade sie chyba we wtorek do serwisu zobacze co mi specu powie.

minek
28-03-2005, 16:49
Kotek jest wyraźnie poruszony - widać to po kamykach w tle.

Papuga wygląda jak zrobina przez szybę. Ten ptaszek z dwóch pierwszych zdjęć jest po prostu rozmydlony, jak z 75-300 @300 (-:

Jesteś pewien, że nie masz żadnego ,,filtra ochronnego'' na przedzie?

tpop
28-03-2005, 16:57
Jesteś pewien, że nie masz żadnego ,,filtra ochronnego'' na przedzie?
jest UV ale tak jak juz napisalem - przepialem to samo szklo (tez z filtrem) do 20D i zyleta.

p13ka
29-03-2005, 10:03
Ja tak prawie w temacie... otóż chodzi mi o technikę robienia zdjęć z IS. Gdzieś czytałem, że z IS też trzeba umieć robić zdjęcia. Zauważyłem, że najlepsze rezultaty z 70-200IS otrzymuję, gdy:
1. strzelam fotkę natychmiast po zadziałaniu IS'a w trybie "One shot" (słychać taki delikatny stuk i widać przez moment zamrożenie kadru),
2. generalnie na AI Servo.

Najgorsze wyniki wychodzą, gdy w trybie "One shot" za długo celuję a IS sobie szumi. Wtedy ostrość jest mocno taka sobie nawet przy f/4.

Może to ktoś potwierdzić?

Vitez
30-03-2005, 21:38
Najgorsze wyniki wychodzą, gdy w trybie "One shot" za długo celuję a IS sobie szumi. Wtedy ostrość jest mocno taka sobie nawet przy f/4.

Może to ktoś potwierdzić?

Ledwie 40 zdjec za mna a wstepnie moge potwierdzic. Po dluzszym celowaniu fotki bardziej mydlane sie zdaja. I rowniez przy AF na Servo lepiej jakos lapie (a przelaczylem z innego powodu - akurat cos latalo i zachcialo mi sie sledzic 8) ).

krs76
03-04-2005, 12:01
.Niedawno odkryłem po zakupie obiektywu Tokiny że AF ma problemy z ostrzeniem ,tzn ostrzy trochę bliżej niż punkt kóry wybrałem . Mam zainstalowany ruski soft . Czy oddanie aparatu do kalibracji w Warszawie na żytniej pomoże i poradzą sobie z wyregulowaniem aparatu ? Dzisiaj wgrałem orginalny soft i w środe wybieram się do W-wy do serwsiu .Jednak zauważyłem że trochę zmniejszyło się gorsze ostzrenie (ff) .Czy oprogramowanie aparatu może mieć wpływ na pracę AF ? Proszę o pomoc .

KuchateK
03-04-2005, 22:15
Jesli w wasi ustawiles "one shot" zamiast "ai servo" to tak, mozesz miec wieksze rozjazdy... Sprawdz ostrzac na monitor... Widac w wizjerze more i nie trzeba sie dlubac z jotpegami...

U mnie "ai servo" sprawdza sie lepiej i nie ma tylu odjazdow... Mora za kazdym razem... "One shot" lubi sobie nie trafic czasami, gdzie ai robi w tym samym czasie taki minimalny dojazd... Widac i slychac to swietnie na wolnym glosnym obiektywie ;D

Jurek Plieth
03-04-2005, 22:57
Nie wiem jak trzeba robic fote zby poruszyc przy 1/1000s.
Dość dawno temu prenumerowałem jakiś zachodni magazyn fotograficzny; nie męcz mnie o tytuł, bo nie pamiętam, ale reprezentował on naprawdę przyzwoity poziom. Utkwił mi natomiast w pamięci pewien szokujący eksperyment. Otóż redakcja zaprosiła do studia kilku znaczących zawodowych fotografików, dała im do dyspozycji najlepsze lustrzanki z najlepszymi obiektywami 50 mm i zaprosiła do zdjęć "z ręki" jakiegoś obiektu testowego. Po wykonaniu mocno scropowanych odbitek okazało się, że dopiero przy czasach 1/500 i krótszych nie ma różnicy w ostrości pomiędzy zdjęciem robionym z ręki, a robionym na statywie :!:
Podsumowując - podstawowym powodem nieostrych zdjęć było w tamtym czasie ruszenie. Podkreślam - w tamtym czasie, bo to nie była jeszcze epoka AF.
Pomijając więc kwestie FF/BF, źle działającego AF itp., to zabetonowanie aparatu jest podstawowym czynnikiem gwarantującym zrobienie dobrego technicznie zdjęcia.

Vitez
03-04-2005, 23:44
To teraz uzasadnij Jurku dlaczego z 20D zyleta a z 300D nie, jesli czasy sa podobne ? - przynajmniej tak kolega twierdzi :roll: .

Jurek Plieth
04-04-2005, 00:03
To teraz uzasadnij Jurku dlaczego z 20D zyleta a z 300D nie, jesli czasy sa podobne ? - przynajmniej tak kolega twierdzi :roll: .
Wiesz, nie chce mi się nawet tych zawiłości roztrząsać, ale pusty śmiech mnie ogarnia jeśli ludziska ślepo wierzą w teorię t=1/f :mrgreen: Moim zdaniem, używając dłuższych ogniskowych, wszędzie tam gdzie można sobie na to pozwolić, należy robić zdjęcia na statywie. Nie podważam bynajmniej osiągnięć techniki w postaci IS (VR), ale statywu nic nie zastąpi i basta. A przy okazji niejako, o czym pisze Mroczek w Książce o fotografowaniu, rozłożenie statywu wymusza głębsze zastanowienie się nad kadrem, czy pomiarem światła :mrgreen:

Matias
04-04-2005, 01:42
rozłożenie statywu wymusza głębsze zastanowienie się nad kadrem, czy pomiarem światła

no spoko jak focimy arhitekturę, czy krajobraz... ale przy reporterce, czy ptakach nie zawsze się da... :(

KuchateK
04-04-2005, 06:55
Ja już u siebie znalazłem nieźle poruszone zdjęcie przy czasie, który w teorii z ileś razy przewyższa to co powinno być... Kitem w jasny dzień :D Widać było ewidentne kreski :D

Takie motto... "Wszysto się da." :mrgreen:

krs76
04-04-2005, 19:21
Jesli w wasi ustawiles "one shot" zamiast "ai servo" to tak, mozesz miec wieksze rozjazdy... Sprawdz ostrzac na monitor... Widac w wizjerze more i nie trzeba sie dlubac z jotpegami...

U mnie "ai servo" sprawdza sie lepiej i nie ma tylu odjazdow... Mora za kazdym razem... "One shot" lubi sobie nie trafic czasami, gdzie ai robi w tym samym czasie taki minimalny dojazd... Widac i slychac to swietnie na wolnym glosnym obiektywie ;D


Zmieniłem soft na orginalny przed wizytą w serwisie i jest to samo czyli i tak czeka mnie wizyta w serwisie ... Wciąż nie mogę sie dowiedzieć jak skuteczna jest kalibracja ? Proszę o opinie kogoś kto juz był w serwisie na Żytniej ...

[ Dodano: 04-04-2005 ]
...aha czy to można naprawić w ramach gwarancji ? ...chodzi o kalibrację body ...

Jurek Plieth
05-04-2005, 11:00
no spoko jak focimy arhitekturę, czy krajobraz... ale przy reporterce, czy ptakach nie zawsze się da... :(
Tak, ale w tzw. reporterce nie roztrząsa się problemów technicznych zdjęcia, na dodatek do nieprzyzwoitego stopnia cropowanego, a premiuje się inne jego wartości. To jedno, a drugie, że i tak, tam gdzie jest to możliwe, używa się statywu.

Czacha
05-04-2005, 11:37
jest reporterka, jest tez reporterka - jedna 2giej nie rowna i rzadzaca sie innymi prawami

nie kazde zdjecie da sie zrobic ze statywu, gdyz czasem wymagana jest mobilnosc oraz szybka reakcja na to co sie dzieje dookola (to sie pisze razem czy oddzielnie bo se przypomniec nie moge? ;) ) nas.

ciezko jest jednoznacznie stwierdzic do jakiego typu reportarzu uzywa sie statywu a do jakiego nie - to chyba w duzej mierze zalezy od specyfiki miejsca w ktorym fotografujemy.. ale przyznac trzeba iz nawet dynamiczne ujecia mozna wykonac z aparatu ktory stoi stabilnie :D

Jurek Plieth
05-04-2005, 12:00
.. ale przyznac trzeba iz nawet dynamiczne ujecia mozna wykonac z aparatu ktory stoi stabilnie :D
Dokładnie! W moich czasach GTF-owskich działał u nas aktywnie taki kolega Darek Kula (http://www.fotokula.com.pl/) który specjalizował się w niezwykle dynamicznych ujęciach. Technika polegała na tym, że robił z ręki (!) zdjęcia z czasami migawki rzędu niewielkich części sekundy. W efekcie przy ostrym i nieporuszonym tle (!) wychodziły lekko rozmazane sylwetki. Przy odpowiednich motywach efekt był niesamowity.

Czacha
05-04-2005, 12:22
nie to zebym sie chwalil albo cos... ale to jest wlasnie przyklad lekko rozmazanych sylwetek i ostrego tla... i mysle ze takie samo zdjecie mozna by zrobic ze statywu i nie bylo by mniej dynamiczne - tylko wez i chodz po miescie ze statywem skoro w streetphoto chodzi o to zeby nie wyrozniac sie z tlumu :D


https://canon-board.info/imgimported/2005/04/505659-1.jpg
źródło (http://plfoto.com/zdjecia/505659.jpg)

Jurek Plieth
05-04-2005, 12:33
nie to zebym sie chwalil albo cos... ale to jest wlasnie przyklad lekko rozmazanych sylwetek i ostrego tla...
Czacha, ja wiedziałem, że Ty wyślesz to zdjęcie :mrgreen: BTW, bardzo dobre.
Tak, o to chodzi.

Vitez
05-04-2005, 15:05
Czacha tylko jedno ci takie wyszlo ? :(
Fajne... ale ciagle i wszedzie jedno i to samo pokazujesz :P

Czacha
05-04-2005, 15:10
Vitez.. przynajmniej jest co :p
mam pojsc twoim przykladem i zamiescic zrzut z karty? :roll:

jakbym mial inne z ruchem to bym tez je pokazal - ale jak komus przeszkadza to moge to usunac... i zamiast tego ty pokazesz swojego kotka


prosil bym abys wrocil na temat watku
EOT

Vitez
05-04-2005, 15:33
mam pojsc twoim przykladem i zamiescic zrzut z karty? :roll:


Gratuluje :p , jak brakuje argumentow to najlepsza obrona jest atak?
Ja tam nigdzie zrzutow z karty nie zamieszczam - z kims mnie pomyliles :roll: (a jesli zamieszczam to podaj przyklad - na PW) . EOT.

Jurek Plieth
05-04-2005, 15:39
EOT
Sekundę, daj mi jeszcze szansę pokazać swojego gniota :mrgreen:


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://plieth.com/junk_box/_26_0236.jpg)

Czacha
05-04-2005, 15:44
jak brakuje argumentow to najlepsza obrona jest atak?

ale na co argumentow? i do czego ci one potrzebne, bo ja niczego argumentowac nie musze - jest text, jest zdjecie ktore go obrazuje..

aa.. pewnie ci chodzi o to, ze ludzie sa rozmyci? :lol:


Jurek, twoj gniot jest na temat rozmowy :)

tpop
05-04-2005, 15:58
A tak odnosnie tematu watku. Bylem na zytniej :)
Zostawile tam szkielko i aparat. Fachura stwierdzil co nastepuje: szkielko jest ok, w body trzeba podregulowac AF bo wykazuje FF. 122zl pooszłooo. Wcale bym nie marudzil gdyby ta regulacja cos pomogla :(. Niestety zdjecia z 70-200 dalej są mydlane.

[Edit]
No moze nie do konca nic nie dalo. Przed regulacją mialem problemy z ef 50. Teraz jest wysmienicie nawet przy najwiekszej dziurze.

Czacha
05-04-2005, 15:59
no to reklamacja - wzieli kase a nie zrobili dobrze... jesli bedziesz twardy i nieustepliwy to w koncu ci zrobia ;)

[edit]
aha.. czyli rozumiem ze teraz sie boisz ze jak znow pojdziesz to z 50'tka przestanie dzialac jak nalezy?

no nie wiem czy zadowolil bym sie polsrodkami

Vitez
05-04-2005, 16:28
ale na co argumentow? i do czego ci one potrzebne, bo ja niczego argumentowac nie musze - jest text, jest zdjecie ktore go obrazuje..

aa.. pewnie ci chodzi o to, ze ludzie sa rozmyci? :lol:


Trzymaj sie swojego EOT :p

Cichy
09-04-2005, 20:09
A tak odnosnie tematu watku. Bylem na zytniej :)
Zostawile tam szkielko i aparat. Fachura stwierdzil co nastepuje: szkielko jest ok, w body trzeba podregulowac AF bo wykazuje FF. 122zl pooszłooo. Wcale bym nie marudzil gdyby ta regulacja cos pomogla :(. Niestety zdjecia z 70-200 dalej są mydlane.

Miałem ten sam problem w 300d i 70-200 L 4.0.

Zasadnicze pytanie - robiłeś zdjęcia z Filtrem, bez filtra, jeśli z filtrem to jakim ?