Zobacz pełną wersję : 20D i balans bieli.
Mam pytanko czy uzywacie automatycznego balansu bieli czy moze reczne nastawy daja lepsze efekty?
Balans automatyczny i zdjęcia w RAW-ach. Wtedy tak naprawdę nie jest istotne jaki masz ustawiony balans na aparacie.
Kolekcjoner
12-08-2007, 21:21
Tak samo jak Marantz. Zawsze AWB i praktycznie zawsze Raw.
stdanielo
12-08-2007, 21:32
za przedmówcami
Aha. Czyli przy RAW AWB nie ma znaczenia?
brzoza_tb
12-08-2007, 22:07
nie ma znaczenia...balans bieli ustawiasz przy wywoływaniu raw...
Rzadko RAW.
Czasami AWB, czasami konkretne ustawienie, czasami temperatura barwowa...
Moim zdaniem często w AWB fotki wychodzą za zimne. Dlatego generalnie polecam RAW.
Tak samo jak Marantz. Zawsze AWB i praktycznie zawsze Raw.
A ja inaczej :-)
Zawsze "daylight" i oczywiście RAW.
Dlaczego tak?
ano po części z przyzwyczajenia, że klisze też były "daylight" a ponadto przy oświetleniu sztucznym i mieszanym na podglądzie widzę od razu na ile i w którym kierunku jego temperatura różni się od dziennego.
Tomasz1972
13-08-2007, 11:20
A ja inaczej :-)
Zawsze "daylight" i oczywiście RAW.
Dlaczego tak?
ano po części z przyzwyczajenia, że klisze też były "daylight" a ponadto przy oświetleniu sztucznym i mieszanym na podglądzie widzę od razu na ile i w którym kierunku jego temperatura różni się od dziennego.
Oo . Ktoś robi tak jak ja :):):)
WB ma znaczenie nawet jak uzywasz RAW, ale raczej w kontekscie oceny poprawnosci naswietlenia (histogram). Jak balans bieli bedzie do bani to i histogram bedzie do bani. Ja w 30D mam ustawione stale daylight i hue+1, bo ot pokrywa w 90%, to co zwykle robie. Drobne korekty WB robie juz na poziomie RAW->JPG.
no własnie ja zastanawiam sie jak to jest bo często gęsto na AWB mimo że z RAWie przy sztucznym świetle mam przepalony czerwony kanał przy mocno niedoświetlonych zielonym i niebieskim.. i co z tego, że w programie skoryguje jak szczegóły z czerwonego i tak poszły w las... Gdzy nie doświetle czewony ok ale fotka zaszumiona bo niedoświetlona no i ogólnie jak się nie obrócisz d..pa zawsze z tyłu ..Czy nie bardziej jest ustawiac custom WB w danych warunkach na sz, czy b. karte a potem w programie dokładniej sie bawić...??
mor_feusz
13-08-2007, 14:12
Daylight + RAW (zona - zielony kwadracik)
no własnie ja zastanawiam sie jak to jest bo często gęsto na AWB mimo że z RAWie przy sztucznym świetle mam przepalony czerwony kanał przy mocno niedoświetlonych zielonym i niebieskim.. i co z tego, że w programie skoryguje jak szczegóły z czerwonego i tak poszły w las... Gdzy nie doświetle czewony ok ale fotka zaszumiona bo niedoświetlona no i ogólnie jak się nie obrócisz d..pa zawsze z tyłu ..Czy nie bardziej jest ustawiac custom WB w danych warunkach na sz, czy b. karte a potem w programie dokładniej sie bawić...??
Jezeli robisz w trudnych warunkach, wtedy tylko custom wb prawde ci powie, czy juz przepaliles kanal, czy nie. Dlatego mowie, ze wazne jest ustawienie WB, nawet robiac w RAW, zwlaszcza w trudnych warunkach (zwlaszcza jak nie wyczules jeszcze sprzetu). AWB kompletnie nie radzi sobie w trudnych warunkach, dlatego jezeli sie da to zawsze nalezy wybierac custom wb, a jak nie ma czasu/mozliwosci, uzyc predefiniowanego WB, ktore jest najblizsze temu co zastalismy.
Natomiast na przepalenia pojedynczego kanalu innej rady nie ma jak korekcja EV. Korygujac EV dla tego kanalu oddzialujesz takze na pozostale, niestety sensor nie jest wstanie lapac swiatla selektywnie. Jedyna rada w takim przypadku jest uzycie odpowiedniego filtra na obiektywie.
Pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.