Zobacz pełną wersję : Karta gwarancyjna - jak wygląda?
Witam,
Kupiłem 400D + Kit w Fotobasi. Dostałem taki oto papierek:
http://mk.s4w.pl/400d/gwarancja400d.jpg
Nie ma na nim numerów seryjnych, nie ma na nim informacji o elementach zestawu, nie ma wpisanej daty sprzedaży...
Na fakturze od fotobasi widnieje wpis "Canon 400D", nie ma nigdzie mowy o obiektywie..
Czy jest to "właściwa" gwarancja? Napisy na kartonie od aparatu są po polsku, czesku, węgiersku i słowacku, instrukcję dostałem po polsku... Nie wiem co o tym myśleć :roll:
Mimo wszystko, mam nadzieję, że nie będę musiał z niej skorzystać ;-)
To jest normalna gwarancja Canonowa. Dostaniesz taką czy kupujesz na allegro, czy w Media Markcie, czy Fotojokerze. Jeśli cierpisz z powodu braku wypełnionych pozostałych kratek, możesz zrobić to samodzielnie.
IMO wszystko OK. Dalszych wpisów (numery seryjne, itp.) w razie czego dokona serwis (ale, odpukać, oby to nie było potrzebne). Śpij spokojnie i rób zdjęcia:)
Dodam jeszcze, ze już Canon nie daje GWARANCJI w JĘZYKU POLSKIM, jak kiedyś.
I o to mi chodziło, po prostu nie widziałem nigdy wcześniej karty gwarancyjnej ;-)
A co do zdjęć - robię, robię ;-) I nawet KIT mi nie przeszkadza :)
Juz to gdzies pisalem - sprzedawca nie ma obowiazku wypelnic karty gwarancyjnej pod wzgledem rodzaju i nr seryjnego sprzetu, ma tylko podbic swoja pieczatke/podpisac sie (czyli podac dane sprzedawcy na karcie gwarancyjnej). Wypelnia ja serwis w momencie przyjecia sprzetu, na podstawie dostarczonego sprzetu i dowodu zakupu.
Dlaczego? W sumie nie wiem :roll: , w ktoryms sklepie (fotoit bodajze) to uslyszalem podparte jakimis argumentami ale juz zapomnialem.
Ja sobie zażyczyłem, żeby mi rozbili zestaw na dwie pozycje i mam obiektyw oddzielnie po cenie jego sprzedaży luzem. W sumie nie wiem do czego mi się to mogło przydać ale skoro pani z fotobasi (nie mylić z tą laską pozującą na ich stronach www! ;)) zapytała o to przed wypiasaniem faktury to takie rozwiązanie z dwojga wydało mi się wtedy bardziej logiczne (nie wiedziałem, że istnieje osobny produkt o nazwie "kit") więc takie wybrałem. Teraz mam wątpliwości czy słusznie i czy sklep nie powinien fakturować bez pytania z jedną pozycją na fakturze (z dopiskiem "KIT" - skoro to był kit!), bo wtedy wszystko jasne (zwłaszcza dla Canona - serwis, cash-back, etc.). W końcu "kit" i "body" to w sensie handlowym dwa rózne produkty a skoro na gwarancji nie pisze jakiego produktu dotyczy i niezbędny jest dołaczony dowód zakupu to przyzwoitość wymaga, żeby gdzieś można było zwyryfikować co się faktycznie kupiło i co ową ochroną gwarancyjną jest faktycznie objęte. Wszelkie nieścisłości są tutaj conajmniej kłopotliwe jeśli nie kryminogenne...
- Krótko mówiąc, klient jak zwykle działa po omacku. Choć jak sie uprzeć na każdym kroku pachnie szwindlem, to dokpóki nie przeczytasz wszystkich ustaw i rozporządzeń wybierasz łatwiejsze i tradycyjne rozwiązanie: dobrą wiarę i... "aaaa, może się nie zepsuje". Choć to nienowoczesne i infantylne, jak widać (brak konieczności wypełniania druku gwarancji przez sprzedającego w dniu sprzedaży, brak polskiej gwarancji itp. historie) intuicyjne a tym bardziej logiczne myślenie jest tu również nie na miejscu... :|
myslidar
16-03-2011, 19:16
Odświeżę temat.
Kupiłem jakiś czas temu Canon 5D II i teraz potrzebuję wysłać go razem ze szkłami do kalibracji. Nie mam pojęcia czy będą coś w nim grzebać czy tylko w szkłach bo w sumie wysyłam 2 body.. Problem polega na tym, że mam tylko dowód sprzedaży (faktura z pieczątką) bez podbitej gwarancji (zupełnie nie jest wypełniona). Ktoś się orientuję czy na samą fakturę będą mi musieli zrobić to w ramach gwarancji? Na stronie piszą, że musi być także podbita karta gwarancyjna.. Zanim do nich zadzwonię to chciałbym po prostu wiedzieć co nieco w tym temacie..
Salesman
20-03-2011, 19:40
Odświeżę temat.
(...) Ktoś się orientuję czy na samą fakturę będą mi musieli zrobić to w ramach gwarancji? Na stronie piszą, że musi być także podbita karta gwarancyjna.. Zanim do nich zadzwonię to chciałbym po prostu wiedzieć co nieco w tym temacie..
Rozumiem, że chcesz wysłać na Żytnią. Generalnie aby wszystko poszło bez zbędnych zgrzytów to przydałaby się pieczątka sprzedawcy na karcie gwarancyjnej. Jeśli sprzedawca już np nie istnieje lub wysyłkowo... to możesz próbować bez podbitej gwarancji,ale wtedy wyślij kartę czystą też do nich.
Jeśli kupiłeś w jakimś dobrym sklepie, partnerze Canon PL (cyfrowe.pl, czy chyba też fotoforma) to też lepiej to traktują.
johnny1963
03-08-2012, 13:08
Witam
A ja chciałbym poruszyć temat zbliżony temu a mianowicie gwarancje otrzymane wraz z kupowanymi np na Allegro obiektywami 24-105/4L IS. Mnie spotkało coś takiego - kupiłem od użytkownika (Fotogandini),który od dłuższego czasu handluje na Allegro. Otrzymałem oczywiście paragon i tak jakby wydruk komputerowy gwarancji z pieczśątką itd. Wysłałem na Żytnią obiektyw do kalibracji z moim 5D MKII bo niestety tak była potrzeba. I co się okazało, że będę musiał zapłacić za kalibrację bo gwarancja którą otrzymałem nie jest akceptowana przez Canona. Zadzwoniłem do sprzedawcy a on mi oznajmił wtedy, że obiektywy które sprzedaje i wielu innych na allegro są z zestawów (5D MKII + 24-105) a w tym zestawie jest tylko jeden druk org. gwarancji Canona i sprzedjący zostawia oryginalną do puszki. Oczywiście przy aukcji nic nie informuje kupujących o takiej sytuacji z gwarancją. Po długich debatach i tłumaczeniach po ok tygodniu dostałem (wymusiłem oryginalną) gwarancj
--- Kolejny post ---
cd. Niestety serwis na Żytniej nie uznał takiej gwarancji, którą przy zakupie otrzymałem i kosztowało nie to 130 zł. Sprzedawca wyjasniał że tylko Canon sprzedaje takie zestawy z jedną gwarancją na puszkę i szkło. A np Nikon daje 2 gwarancje oddzielne. Ciekaw jestem czy ten problem spotkał tylko mnie czy jest ogólny i wszyscy handlarze robią w taki sposób (dają jakieś swoje druki gwarqancji). Może faktycznie Canon popwinien pomyśleć coś na ten temat i dawać 2 odrębne druki gwarancji (na podi i obiektyw).
Moja rada do kupujących obiektywy z zestawów (5D MKII czy 5d MKII + 24-105) pytajcie o druki gwarancji jakie są z kupowanym obiektywem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.