Zobacz pełną wersję : Canon 17-55 mm F2.8 IS i pewna smutna historia :-(
jsemeniuk
28-07-2007, 03:26
Witam serdecznie drogich Canon-Board'owiczów ,
Mam poważny problem także jak zwykle - proszę o pomocną dłoń.:-(
Otóż kilka dni temu zakupiłem w sklepie www.cyfrowe.pl (http://www.cyfrowe.pl) obiektyw ze stajni
Canona o wdzięcznych ogniskowych 17-55mm, z maksymalną dziurą 2.8 i na dodatek z ISem dla tych, co po kilku głębszych nie potrafią utrzymać zabawki w dłoniach nieruchomo - wydawać by się mogło cudowna sztuka.
Używam na co dzień Canona EOS 20D.
Byłem pewien po przejżeniu kilkuset sampli z tego szkła, oraz obejżenia kilkudziesięciu cropów co do jakości tego obiektywu.
Jednak nie, trafił mi się (chyba) badziew.:x
Panowie i Panie (Panie i Panowie) - nie wiem co robić - to gów** produkuje gorszej jakości foty od mojego poczciwego KITa (o 24-105mm F4 IS L nie wspomnę). Nie wiem co robić. OBIEKTYW ODBIERAŁEM OSOBIŚCIE, z laptopem (w celu zrobienia zdjęć testowych) i w sklepie wydawało się że wszystko jest ok - prawie ok, ponieważ zapomniałem że mam bardzo rygorystyczne wyostrzanie ustawione w aparacie.:oops:
Poniżej kilka sampli - aby pokazać co to potrafi.
(dodam że zakres bardzo mi się podoba, robię dość dużo fotografii reklamowych, architektury, i ten zakresik podpasował mi. potrzebowałem również dużej rozdzielczości optycznej.)
WYOSTRZANIE W APARACIE +2
* Przepraszam za taką ilość fotografii, ale chciałem aby inni forumowicze zwrócili uwagę jak może działać kontrola jakości w firmie Canon
* DO MODERATORA - nie wiem jakim cudem, ale starałem się w PSie nie przekroczyć regulaminowych 100KB, jednak niektóre mają 102-104 KB za co serdecznie przepraszam i proszę o nie-zlinkowanie zdjęć.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img263.imageshack.us/img263/5992/img0640ou6.jpg)
[17mm, 1/50s, IS on, F/7,1]
Crop
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img411.imageshack.us/img411/8990/img0640cropgt2.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img256.imageshack.us/img256/725/img0631vq5.jpg)
[55mm, 1/250s, IS off, F/5,6]
Crop
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img514.imageshack.us/img514/7602/img0631cropqa4.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img142.imageshack.us/img142/2362/img0659wf4.jpg)
[17mm, 1/250, F/4,5, IS on]
CROP LEWY DOLNY RÓG
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img120.imageshack.us/img120/6307/img0659cropborderhq9.jpg)
CROP ŚRODEK (NADAL JAKIŚ MYDLANY )
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img184.imageshack.us/img184/5941/img0659cropcenterhs4.jpg)
Dobra, możecie powiedzieć że mi ręce niewiadomo jak chodzą, ale wrzucam dwa zdjęcia ze statywu (z opcją wstępnego podnoszenia lustra), jedno z ulicy, drugie ze studia
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img401.imageshack.us/img401/4023/img0654fb4.jpg)
[17mm, 1/25s, F/9, IS off, statyw]
CROP z powyższego
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img340.imageshack.us/img340/6900/img0654cropib2.jpg)
(efekty wyostrzania +2 w aparacie doskonale widać na
chmurce z prawej oraz z lewej strony - porażka )
I STUDYJNIE
http://img401.imageshack.us/img401/6268/img0797lx1.jpg
[55mm, IS off, F22, statyw]
i mydlany crop na WYOSTRZANIU w aparacie +2:-(
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img408.imageshack.us/img408/992/img0797croptk7.jpg)
Kur@#, już nie wiem co robić, odbierałem obiektyw osobiście, także zwrot w "regulaminowych" 10 dniach mi nie przysługuje. I teraz co robić - wysyłać puszkę razem z obiektywem na Żytnią (trochę się tego boję,ponieważ pucha jest IDEALNIE dostrojona do 24-105mm F4 IS, do Sigmy APO 70-300[która jest o niebo ostrzejsza od nowego Canona ] i do KITa), wysyłać sam obiektyw czy żądać wymiany u sprzedawcy na nowy? Obiektyw był kupiony 2-3 dni temu.
Zapomniałbym jeszcze - na deser wykwintne apperacje wieczorne zaserwowane przez to szkiełko:
LINK DO FOTKI (http://img403.imageshack.us/img403/7598/abberacjewx4.jpg)
Pozdrawiam wszystkich wytrwałych, którzy przeczytali ten post i proszę o szybką poradę. Dziś mam zamiar coś z tym fantem zrobić.:roll:
[B]Dodam jeszcze, że dotychczas nie miałem jakichkolwiek problemów ze sklepem www.cyfrowe.pl (http://www.cyfrowe.pl). Polecam ten sklep - miło szybko i solidnie.
Peri Noid
28-07-2007, 10:51
Zacznę od końca - jakość na F/22 będziesz miał zwykle kiepską, bo to już jest poza limitem dyfrakcyjnym i dyfrakcja psuje rozdzielczość - według optyczne.pl (http://www.optyczne.pl/29.4-Test_obiektywu-Canon_EF-S_17-55_mm_f_2.8_IS_USM_Rozdzielczość_obrazu.html) na rozdzielczość na f/22 wynosi ok.60% maksymalnej.
Co do pozostałych - moim zdaniem fotki nie są złe. Zauważyłem, że w większości pokazujesz crop-y z miejsc, na które nie ustawiałeś ostrości (ani nie są w płaszczyźnie ostrości, więc mogą wykraczać poza GO), więc nie jest dziwne, że nie wszystko jest super idealnie ostre (nie takie jak by się chciało).
Reasumując - moim zdaniem wcale nie jest źle.
Kurcze, bardzo współczuję, może próbuj dogadać się z chłopakami, żeby wymienić na coś innego (choćba za dopłatą). Ja dokonywałem (też u nich) takiego zakupu przez ponad pół roku. Już prawie kupowałem Tokinę. Już tuż tuż. Ale egzemplarz miał takie mydło, że był gorszy od kita. Wybrałem traktor. I do dziś jestem zadowolony.
Jeśli jesteś z Trójmiasta, to spróbuj śmignąć do chłopaków i pogadać z nimi, co Ci szkodzi. Szanse małe, ale...
jsemeniuk
28-07-2007, 13:37
Zacznę od końca - jakość na F/22 będziesz miał zwykle kiepską, bo to już jest poza limitem dyfrakcyjnym i dyfrakcja psuje rozdzielczość - według optyczne.pl (http://www.optyczne.pl/29.4-Test_obiektywu-Canon_EF-S_17-55_mm_f_2.8_IS_USM_Rozdzielczość_obrazu.html) na rozdzielczość na f/22 wynosi ok.60% maksymalnej.
Co do pozostałych - moim zdaniem fotki nie są złe. Zauważyłem, że w większości pokazujesz crop-y z miejsc, na które nie ustawiałeś ostrości (ani nie są w płaszczyźnie ostrości, więc mogą wykraczać poza GO), więc nie jest dziwne, że nie wszystko jest super idealnie ostre (nie takie jak by się chciało).
Reasumując - moim zdaniem wcale nie jest źle.
One nie są złe ? Już mój KIT rysuje lepiej, nie wspominając o 24-105mm. A ostrość ustawiana dokładnie w centrum kadru. Problemów z BF/FF nie ma - sprawdzałem dzisiaj.
Jeszcze jedno pytanko - czy chroni mnie ustawa o ochronie praw konsumenta, dopuszczająca zwrot obiektywu w terminie 7 dni ? (odbiór osobisty)
Jeszcze jedno pytanko - czy chroni mnie ustawa o ochronie praw konsumenta, dopuszczająca zwrot obiektywu w terminie 7 dni ? (odbiór osobisty)
Nie wiem gdzie to wyczytałeś ale coś takiego jak zwrot towaru nie istnieje. Chyba że kupowałeś wysyłkowo. Jeśli ktoś godzi się na ewentualny zwrot towaru to jest to tylko dobra wola sprzedawcy.
Co do zdjęć to IMO zbyt wiele oczekujesz po tym obiektywie. Zdjęcia są akceptowalne a jeśli Twój KIT robi lepsze to gratuluje egzemplarza.
jsemeniuk
28-07-2007, 14:34
Co do zdjęć to IMO zbyt wiele oczekujesz po tym obiektywie. Zdjęcia są akceptowalne a jeśli Twój KIT robi lepsze to gratuluje egzemplarza.
Przepraszam, ale żeby tak wyglądały zdjęcia PO WYOSTRZENIU??:evil:
ZE SZKŁA ZA 3700zł ??!! Chciałem kupić coś, co CHOĆ dorówna KITowi.
Na deser sample z KITa oraz tego badziewia:
17-55
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img407.imageshack.us/img407/1576/crop17ea8.jpg)
KIT Te same parametry
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img413.imageshack.us/img413/7024/cropkithe3.jpg)
Panowie, bez przesady, ale.... :-|
Tutaj to masz definitywnie mydło na 17-55. Z kita to crop? Tylko nie pisz że parametry te same bo exif mówi co innego.
jsemeniuk
28-07-2007, 18:29
Tutaj to masz definitywnie mydło na 17-55. Z kita to crop? Tylko nie pisz że parametry te same bo exif mówi co innego.
Przepraszam, źle się wyraziłem. Te same parametry w sensie ogniskowej.
Jednakże jesli już mówić o ostrości to 17-55 jest własnie najostrzejszy (jesli to można nazwać ostrością) przy F4; 4,5.
Z KITa to crop. Dzisiaj rzucę innymi cropami z KITa i z tego badziewia, sami ocenicie :sad:
Pozdrawiam
paweleverest
28-07-2007, 21:01
niezanm tego szkła ( 17-55 ) kita miałem przez 2 lata jako jedyny obiektyw i nie narzekałem na niego. Generalnie moja rada jest taka :skoro kupiłes to w sklepie masz gwarancje i rachunek to nie rób wiecej testów tylko wysyłaj na żytnią tam ci skalibrują albo wymianią w ramach gwarancji szkoda sie stresować
jsemeniuk
28-07-2007, 22:02
****ica mnie bierze, zrobiłem kolejne cropy :evil:
Przepraszam za wyrażenie ale mnie to cholernie męczy :sad:
KIT [Sharpness w aparacie=0]
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img59.imageshack.us/img59/396/crkitje3.jpg)
[55mm, F/6,3; 1/250s]
17-55mm [Sharpness w aparacie=0]
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img265.imageshack.us/img265/554/cr17yh6.jpg)
[55mm, F/6,3; 1/250s]
(specjalnie zrobiłem z dokładnie tymi samymi ustawieniami)
Na deser fotka, która mnie niejako zaskoczyła (jedyna z dzisiejszych, a było ich około 60), zrobiłem zdjęcie z wyłączonym stabilizatorem, "do góry nogami" - juz łapię się wszystkich możliwych sposobów na zlokalizowanie usterki.
Co ciekawe, zdjęcie zrobione jest na F2.8(okazuje się najostrzejszą ). Powyżej F5.6 mydli jak cholera.
17-55 F2.8 [bez wyostrzania w aparacie]
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img48.imageshack.us/img48/1063/crlandsd9.jpg)
Mam do Was prośbę, w poniedziałek jadę walczyć o sprawne szkło... jakich argumentów użyć, aby bezproblemowo uznano moją reklamację ?
Przepraszam, ale żeby kilka dni po zakupie odsyłać do szkło serwisu na Żytniej? :? Śmiech na sali... Tutaj chyba obowiązuje wymiana na sprawny egzemplarz u sprzedawcy (nie wiem, nie znam się na prawie) :oops:
Szczerze to już mi się żygać chce jak patrzę na ten obiektyw, a jak biorę do rąk KITa to aż mi się mordka uśmiecha.
Pozdrawiam i czekam na pomoc, jakąkolwiek. W razie czego wynajmę prawnika, dobrze zapłacę :rolleyes:
****ica mnie bierze, zrobiłem kolejne cropy :evil:
Przepraszam za wyrażenie ale mnie to cholernie męczy :sad:
Przepraszam, ale żeby kilka dni po zakupie odsyłać do szkło serwisu na Żytniej? :? Śmiech na sali... Tutaj chyba obowiązuje wymiana na sprawny egzemplarz u sprzedawcy (nie wiem, nie znam się na prawie) :oops:
Szczerze to już mi się żygać chce jak patrzę na ten obiektyw, a jak biorę do rąk KITa to aż mi się mordka uśmiecha.
Pozdrawiam i czekam na pomoc, jakąkolwiek. W razie czego wynajmę prawnika, dobrze zapłacę :rolleyes:
Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi sie ze powinienes probowac wymienic lub zwrocic obiektyw powolujac sie na "niezgodnosc towaru z umowa".
To chyba "swieze" prawo konsumenckie i czasem lepsze niz gwarancja.
Pozdrawiam
Pawel,
persival
28-07-2007, 22:47
ja na twoim miejscu zrobilbym tak, zgrywam foty ktore tu pokazales na cd, pakuje to wszystko, jade, pokazuje i zadam wymiany na inny-sprawny obiektyw...no bez jaj kochani nie wmawiajcie czlowiekowi ze szklo za 3700 jest gorsze od kita....albo odeslij je do sprzedawcy z info zeby wymienili na sprawny egzemplarz.
lukasz_p
28-07-2007, 23:49
Mam do Was prośbę, w poniedziałek jadę walczyć o sprawne szkło... jakich argumentów użyć, aby bezproblemowo uznano moją reklamację ?
Przepraszam, ale żeby kilka dni po zakupie odsyłać do szkło serwisu na Żytniej? :? Śmiech na sali... Tutaj chyba obowiązuje wymiana na sprawny egzemplarz u sprzedawcy (nie wiem, nie znam się na prawie) :oops:
Szczerze to już mi się żygać chce jak patrzę na ten ob
W skrocie - interesuje Cie "USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego." Jak masz ochote ta ja sobie przeczytaj, nie jest jakos szczegolnie dluga ani skomplikowana.
Troche szkoda ze nie kupiles "na odleglosc" bo wtedy procedura bylaby jeszcze prostsza
Zglaszasz sprzedawcy sprawe (niezgodnosc towaru z umowa, właściwości towaru nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju czyli w tym wypadku ta wlasciwoscia bedzie brak ostrosci, idealnie gdybys np. mogl wykazac ze inne obiektywy robia bardziej ostre zdjecia niz ten pechowy, stad lepiej jakbys mial porownanie z innym/innymi 17-55), na pismie zglaszasz sprzedawcy zadanie naprawy lub wymiany sprzetu (Ty wybierasz, IMHO raczej wymiana na nowy) no i zobaczymy co robi sprzedawca.
Dopiero po wyczerpaniu tej drogi przysluguje ci roszczenie o obnizenie ceny albo prawo do odstapienia od umowy
Jakbys sie nie czul na silach to pomoze miejski/powiatowy rzecznik konsumentow - zdecydowanie taniej niz najety prawnik ;) [choc nie powinienm tego w sumie pisac :mrgreen: ]
Zglaszasz sprzedawcy sprawe (niezgodnosc towaru z umową
Przecież oni i tak to wyślą na żytnią :) Moja rada - wyślij obiektyw sam. Będzie szybciej i mniej stresu.
mi się wydaje że sprzedawca nie może być na tyle bezczelny zeby go odsyłać do serwisu na miesiąc - POWINIEN WYMIENIĆ OD RĘKI!
mi się wydaje że sprzedawca nie może być na tyle bezczelny zeby go odsyłać do serwisu na miesiąc - POWINIEN WYMIENIĆ OD RĘKI!
Bezczelność nie ma tutaj nic do rzeczy. Ewentualna wymiana na inny egzemplarz odbywa się tylko jeśli sprzedawca wykaże dobrą wolę. Nie ma podstaw prawnych które by do tego zmuszały. Biorąc pod uwagę, że jest to dość drogi obiektyw nie sądzę aby mieli taki drugi na stanie. Najlepiej przed zakupem uzyskać zapewenienie, że taka ewentualna wymiana jest możliwa lub.. kupić wysyłkowo.
lukasz_p
29-07-2007, 10:00
Przecież oni i tak to wyślą na żytnią :) Moja rada - wyślij obiektyw sam. Będzie szybciej i mniej stresu.
Jesli bedzie zadal naprawy - zapewne tak. Jesli wymiany na nowy - niekoniecznie.
Poza tym nalezaloby odroznic roszczenia z ustawy ktora przywolalem (niezgodnosc towaru z umowa) od uprawnien z gwarancji /IMHO w tej sytuacji lepiej to pierwsze/
Jesli bedzie zadal naprawy - zapewne tak. Jesli wymiany na nowy - niekoniecznie.
Poza tym nalezaloby odroznic roszczenia z ustawy ktora przywolalem (niezgodnosc towaru z umowa) od uprawnien z gwarancji /IMHO w tej sytuacji lepiej to pierwsze/
Z tego co mi wiadomo to wymiana na inny egzemplarz następuje gdy naprawa nie jest możliwa. Ządać wymiany oczywiście można ale sprzedawca nie jest do tego zobowiązany. Zresztą najlepiej porozmawiać bezpośrednio ze sprzedawcą.
xpliszek
29-07-2007, 16:50
Witam szczęśliwego posiadacza tego samego obiektywu, który i ja posiadam.
Jakże wielkie i było moje rozczarowanie gdy obejrzałem zdjęcia ślubne. Totalny brak ostrości. I gdy porównałem ze zdjęciami które robiłem do tej pory Olympusem E500, to chce mi się wyć, co z tego że jasne szkło jak nie ostre, i podzielam zdanie kolegi na temat tego szkła 2,8 IS.
Mi zdarzyło się coś takiego że przy IS on 1/60 F4 poczułem dziwne kliknięcie w obiektywie i mym oczom ukazały się jakby dwa te same zdjęcia nałożone na siebie przysunięte o kilka-kilkanaście pikseli.
Także bardzo bym prosił kolegę o wiadomość na maila xpiszek@interia.pl jak poszło na żytniej,
Pozdrawiam
lukasz_p
29-07-2007, 18:48
Z tego co mi wiadomo to wymiana na inny egzemplarz następuje gdy naprawa nie jest możliwa. Ządać wymiany oczywiście można ale sprzedawca nie jest do tego zobowiązany.
Oczywiscie, jednak zawsze lepiej jest zadac wiecej...;)
jeżeli wyślesz na Żytnią zapłacisz za przesyłkę, a jeżeli w sklepie oddasz do reklamacji to wyśle sprzedawca. po drugie wymiana na nowy lub obniżenie jego ceny może nastąpić po bodajże trzeciej reklamacji, lub gdy naprawa naraża kupującego na znaczne niedogodności.
poza tym reszta jest tutaj:
http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/faq/
IMHO trafiłeś na felerny egzemplarz bo to bardzo fajne i dobre szkło.
jeżeli wyślesz na Żytnią zapłacisz za przesyłkę,.
ze strony serwisu:
sprzęt gwarancyjny
Proszę dostarczyć sprzęt osobiście lub pocztą kurierską Servisco (DHL) na nasz koszt.
Zaraz, a gdzie jest napisane, ze to sprzedawca decyduje, czy naprawiac, czy wymieniac na nowy. Jak dla mnie to klient decyduje, czy chce naprawy, czy wymiany. Ustawa mowi:
"Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy"
Czyli albo, albo. To konsument żąda nieodplatnej naprawy albo wymiany (oczywiscie o ile wymiana jest mozliwa).
Tak tez jest wedlug Federacji Konsumentow:
"Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy."
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
Pozdro
drapolus
30-07-2007, 14:44
Ja myślę, żę trafiłes na pechowy egzemplarz, wcale bym się nie zdziwił jakby był ze zwrotu z niemiec lub z innych państw europy zachodniej.
[...] pucha jest IDEALNIE dostrojona do 24-105mm F4 IS, do Sigmy APO 70-300 [...]
Zanim sobie wyrobię raczej nienajlepsze zdanie o kontroli jakości w firmie Canon chciałbym dopytać o powyższe sformułowanie - Znaczy ono, że aparat był dostrajany do tych obiektywów w jakimś serwisie, czy po prostu puszka i szkła są zgrane tak jak to powinno być czyli na ustawieniach fabrycznych?
ze strony serwisu:
sprzęt gwarancyjny
Proszę dostarczyć sprzęt osobiście lub pocztą kurierską Servisco (DHL) na nasz koszt.
a to przepraszam:)
Zaraz, a gdzie jest napisane, ze to sprzedawca decyduje, czy naprawiac, czy wymieniac na nowy. Jak dla mnie to klient decyduje, czy chce naprawy, czy wymiany. Ustawa mowi:
"Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy"
i po ostatnim zdaniu tego co zacytowałeś jest jeszcze takie coś:
"W sytuacji, gdy:
* sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub
* naprawa (wymiana) narażałaby kupującego na znaczne niedogodności lub
* naprawa (wymiana) są niemożliwe albo wymagają nadmiernych kosztów
– konsument ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy."
jsemeniuk
31-07-2007, 00:10
Zanim sobie wyrobię raczej nienajlepsze zdanie o kontroli jakości w firmie Canon chciałbym dopytać o powyższe sformułowanie - Znaczy ono, że aparat był dostrajany do tych obiektywów w jakimś serwisie, czy po prostu puszka i szkła są zgrane tak jak to powinno być czyli na ustawieniach fabrycznych?
Sigma była strojona w serwisie Sigmy DO PUSZKI (a nie puszka do sigmy)
Pozostałe 2 obiektywy (24-105mm i KIT) były idealnie zestrojone od samego początku
__________________________________________________ _________
Na szczęście dzisiaj (30.07.2007) oddałem szkło do sklepu z załączonym pismem i opisem problemu. Mają na rozpatrzenie mojej sprawy 14 dni. Załatwiono mnie "w miarę" - szczegółów nie będę opisywał (stałem w sklepie 1 godzinę i 10 minut - to wszystko wyjaśnia)
Poza tym, rano przed wyjazdem (nota bene mam do sklepie 180 km w dwie strony - nikt mi za paliwo nie odda) dzwoniłem do sklepu czy aby zastanę "serwisanta", który oceni moje szkło (miało być zakwalifikowane właśnie dzisiaj do wymiany). Powiedziano że do 16 będzie w sklepie.
Po przejechaniu całej trasy i staniu ponad 3 godziny w korkach (remonty w Gdańsku - koszmar - jakby ktoś chciał jechać teraz nad morze - nie polecam - tylko dla cierpliwych ;) ) dotarłem na miejsce, była godzina 14 z minutami.
Kulturalnie polazłem do sklepu i poprosiłem o tego "serwisanta" - jak się okazało serwisant wyszedł ze sklepu o 12. Moje zdenerwowanie sięgnęło zenitu... Powiedziano mi, że z racji tego iż serwisanta nie ma na miejscu mają na odpowiedź 14 dni. Dodali - "Proszę być cierpliwym"
Oddając towar do reklamacji i wymianie na nowy, napisałem, iż "towar jest niezgodny z umową" (w tym przypadku brak ostrości, którą zapewnia producent). Mam nadzieję że sklep stanie na wysokości zadania i wymieni mi obiektyw bez odsyłania go na Żytnią.
__________________________________________________ _______
Ja myślę, żę trafiłes na pechowy egzemplarz, wcale bym się nie zdziwił jakby był ze zwrotu z niemiec lub z innych państw europy zachodniej.
A czy może o tym świadczyć brak kodu kreskowego na opakowaniu obiektywu ? :-D Bo własnie pierwsze co mi się rzuciło w oczy to chamsko wycięty kod kreskowy z pudełka :| Może rzeczywiście - problem teraz co robić. Ja już powiedziałem że nie wezmę od nich szkła dopóki nie będzie zrobione.
__________________________________________________ ________
Chciałbym się Was tylko zapytać co będzie (i co mam w takim wypadku robić) jakby sklep odpowiedział że szkło jest wg nich ostre ?
Gdy oddawałem szkło od razu sugerowali problemy z FF/BF, ale powiedziałem im, że szkło było testowane na 2 różnych body i problem był identyczny (ba! na 300D była mydlarniqa na skalę przemysłową ;) )
Jeśli napiszą mi że szkło jest ostre, zlecę na Żytniej ekspertyzę, ażeby mi zrobili wykresy MTF 8-) Najwyżej zapłacę. Wtedy już nikt się nie wyprze.
Pozdrawiam
Kuba
P.S.
Dalszy ciąg tej historii niebawem :-) Może już za kilka dni...
Na deser 2 fotki - jedna z KITa a jedna z Sigmy :-)
Malbork - baszty wartownicze, KIT
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img515.imageshack.us/img515/9352/malborkxe7.jpg)
Działkowo, kwiatkowo, SIGMA
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img403.imageshack.us/img403/6825/kwiatekkg8.jpg)
A czy może o tym świadczyć brak kodu kreskowego na opakowaniu obiektywu ? :-D Bo własnie pierwsze co mi się rzuciło w oczy to chamsko wycięty kod kreskowy z pudełka :|
Oj, joj joj, to w takim razie nie tylko dostales niezbyt dobra uzywke, ale w dodatku ktos jeszcze otrzymal zwrot z Canona (190PLN). To fatkycznie jakies trefne szklo, ktore ktos oddal pewnie z tego samego powodu. Jezeli to prawda to trzeba omijac cyfrowe.pl z daleka. Czy wiedziales ze to uzywka i ile dales jesli mozna wiedziec?
jsemeniuk
31-07-2007, 13:21
Jako że dyskusję prowadzę na 2 forach pozwoliłem sobie zamieścić cytaty i tu - są bardzo ciekawe - zapewniam.
szefu18,
Zobacz czemu nie masz kodu kreskowego na opakowaniu:
http://canon2007promotions.onlinereb...po&view=promos
Ja na twoim miejscu nie zostawił bym czegoś takiego bez interwencji.
Czarku co radzisz? Na razie będę czekał te "regulaminowe" 14 dni. Potem jak zwykle się Was, drodzy Forumowicze poradzę co robić.
To szkło było już raz komuś sprzedane. Kupiec wyciął sobie kod kreskowy, a że obiektyw produkował mydło to go oddał do cyfrowe.pl.
To dlaczego czekałem na szkło 4-5 dni? Niby "sprowadzali je z Canon Polska"
Szefu18, na landszaftach za bardzo się nie znam, ale ten kwiatek to za bardzo mi się nie podoba. Według mnie jakis taki mydlany... I żeby nie było - jestem sigmomaniakiem i posiadam dwa szkła tej firmy (teraz tylko czekam na 100/2,8 Macro Canona).
P.S. Może Twoja puszka jakaś "cieńsza" jest?
Puszka cieńsza? Dobre sobie... zrobiłem ponad 3000 zdjęć reklamowych KITem, i jakoś nikt nie miał do mnie pretensji co do ostrości zdjęć. Może kilka razy, z racji używania małej przysłony.
A kwiatek? W oryginale ostry jak cholera. Może zapomniałem wyostrzyć po zmniejszeniu.
Szefu - jakby nie chcieli wymienić to walcz, nie daj się zrobićw konia. To za duża kasa, a nawet jakby byłą to rzecz za paredziesiąt złotych też warto walczyć - dla zasady.
Oj będę, uwierz mi będę, juz za prawnikiem się rozglądam
20D miał same ochy i achy w testach a te załączone fotki wyglądają gorzej niż z mojego starego DSa.
Coś chyba z tym egzemplem jest nie tak.
No raczej... na pewno!
Czytam i nie wierzę... A ja chciałam u nich szkło kupować i tak myślałam, co, jeżeli będzie nieostre...
A jak coś, to szkło ma gwarancję, zawsze można odesłać do serwisu, że jest nieostre.
Tak tylko że po pierwsze po tym co usłyszałem nie chcę mieć PUDEŁKA BEZ KODU KRESKOWEGO. A jak z gwarancją to nie wiem, bo uważam że nie muszę odsyłać tego samego dnia, w którym kupiłem szkła do serwisu.
Oj, joj joj, to w takim razie nie tylko dostales niezbyt dobra uzywke, ale w dodatku ktos jeszcze otrzymal zwrot z Canona (190PLN). To fatkycznie jakies trefne szklo, ktore ktos oddal pewnie z tego samego powodu. Jezeli to prawda to trzeba omijac cyfrowe.pl z daleka. Czy wiedziales ze to uzywka i ile dales jesli mozna wiedziec?
OBIEKTYW KUPOWAŁEM JAKO CAŁKOWICIE NOWY !
http://www.cyfrowe.pl/karta_produktu.php?idProdukt=1632
No to teraz Panowie i Panie to jestem do granic możliwości zdenerwowany.
Mam nadzieję że wymienią mi na nowe, z kodem kreskowym. Bo jak nie...
Dzwoniłem przed chwilą do serwisu - jak tylko powiedziałem że obiektyw miał już zwrot - "Wielce Szanowny Pan Serwisant" zamilkł na minutę, po czym odpowiedział, że oni nie mają na to wpływu - sprowadzają to z Canona itd.
Załatwiono mnie baaardzo niesympatycznie, wręcz chamsko (w przeciwieństwie do mnie - byłem miły i chciałem na spokojnie to załatwić, dopytac się co i jak)
A teraz słuchajcie jak testują szkło! Będąc tego ciekawym zapytałem się czy mają tablicę do testów MTF ISO 12233, po czym serwisant odpowiedział mi "A CO TO JEST?" Stwierdził, że dotychczas wystarczały mu zdjęcia z 350D balkoników sprzed ich siedziby Na tej podstawie oceniają "ostrość" szkła (przypominam że ostrość szkła może być odczuciem subiektywnym
A CO ROBIĆ, gdy powiedzą że to ja wysłałem na cashback ten kod ?? Myślę że jak ktoś na cashback odsyła, kod podaje imie i nazwisko oraz swoje dane. Poza tym jeśli ktoś otrzymał zwrot pieniędzy byłoby to PRZED MOIM ZAKUPEM i jakoś to jest udokumentowane w Canon Polska (tudzież Canon Europe) , można dojść po numerze seryjnym!!
W sumie facet przyjmujący obiektyw na serwis w "zgłoszeniu przyjęcia", które posiadam w domu nie napisał nic o braku kodu na pudełku - czyli na dobrą sprawę nie mam prawa odebrać obiektywu bez kodu kreskowego na pudełku. Tak uważam.
Nie będę bluzgów rzucał, bo i tak to nic nie da. Jeśli ktokolwiek chciałby pomóc mi w dalszym załatwianiu tej wielce egzotycznej sprawy podaję moje gg 3618366, a dla zainteresowanych podam mój numer telefonu.
To be continued...
skoro nie masz kodu kreskowego, co można udowodnić, pisząc pewnie pytanie do Canona Polska, to zostałeś oszukany i krótka piłka - wymieniacie na nowy, albo dostaną pismo z kancelarii.
A CO ROBIĆ, gdy powiedzą że to ja wysłałem na cashback ten kod ?? :sad: Myślę że jak ktoś na cashback odsyła, kod podaje imie i nazwisko oraz swoje dane.
Spkojnie, cashback dzialal tylko do konca czerwca z tego co pamietam, wiec nie moga ci wmowic ze to Ty wysyales ten kod, bo i tak bys juz zwrotu nie dostal :)
A teraz słuchajcie jak testują szkło! Będąc tego ciekawym zapytałem się czy mają tablicę do testów MTF ISO 12233, po czym serwisant odpowiedział mi "A CO TO JEST?" Stwierdził, że dotychczas wystarczały mu zdjęcia z 350D balkoników sprzed ich siedziby Na tej podstawie oceniają "ostrość" szkła (przypominam że ostrość szkła może być odczuciem subiektywnym
..
Firma sprzedąjca sprzęt foto wcale nie musi testować obiektywów. Jeśli wyobrażałeś sobie że mają tablicę MTF ISO cośtam to gratuluję wyobraźni. Oni są od tego aby sprzedawać obiektywy a nie analizować ich ostrość. Natomiast to że zdarzają się różne jakościowo egzemplarze to już zupełnie inna bajka. Jedyna rada to przetestowanie sprzętu przez klienta przed zakupem lub zagwarantowanie sobie możliwości wymiany obiektywy. Przy okazji napiszę, że jakiś czas temu gdy kupowałem szkło WSZYSCY sprzedający na allegro jakich zapytałem zagwarantowali mi wymianę obiektywu gdybym miał zastrzeżenia co do ostrości. Dalej uważam, że zaoszczędził byś sobie czasu, nerwów i paliwa wysyłając szkło na żytnią. Po max. dwóch tygodniach dostałbyś ostry egzeplarz.
Dalej uważam, że zaoszczędził byś sobie czasu, nerwów i paliwa wysyłając szkło na żytnią. Po max. dwóch tygodniach dostałbyś ostry egzeplarz.
Tak, ale gratisowo dostalby pewnie pare pylkow w srodku i niezly BF. Moim zdaniem nie po to kupuje sie nowe szklo, za prawie cztery patole, zeby od razu wysylac do (niepewnego) serwisu na tak powazna operacje, zwiazana zapewne z rozebraniem szkla na czesci pierwsze i wymiana elementow. Zawsze pozostanie pewien psychologiczny niesmak, ktory bedzie zapewne przyczynkiem do szybkiego pozbycia sie tego szkielka, brak kodu wlasciwie dyskwalifikuje ten zakup i sklep. Natomiast kupujacy, w sumie, jest sam sobie winien, skoro pofatygowal sie osobiscie, PRZETESTOWAL na miejscu i zaakcpetowal to co dostal, mysle ze sklep moglby spokojnie umyc rece, w mysl zasady "widzialy galy co braly" ;)
jsemeniuk
31-07-2007, 17:31
Firma sprzedąjca sprzęt foto wcale nie musi testować obiektywów. Jeśli wyobrażałeś sobie że mają tablicę MTF ISO cośtam to gratuluję wyobraźni. Oni są od tego aby sprzedawać obiektywy a nie analizować ich ostrość. Natomiast to że zdarzają się różne jakościowo egzemplarze to już zupełnie inna bajka. Jedyna rada to przetestowanie sprzętu przez klienta przed zakupem lub zagwarantowanie sobie możliwości wymiany obiektywy. Przy okazji napiszę, że jakiś czas temu gdy kupowałem szkło WSZYSCY sprzedający na allegro jakich zapytałem zagwarantowali mi wymianę obiektywu gdybym miał zastrzeżenia co do ostrości. Dalej uważam, że zaoszczędził byś sobie czasu, nerwów i paliwa wysyłając szkło na żytnią. Po max. dwóch tygodniach dostałbyś ostry egzeplarz.
Po pierwsze, Panie apturze, my już tu nie mówimy o sklepie, a o SKLEPOWYM SERWISIE (działającym vis a vis sklepu), który nie wiadomo po co określa czy sprzęt ma iść na Żytnią czy wymiana na nowy. Według mnie, "serwis" który sprawdzając jego ostrość powinien oprzeć się na wiarygodnych testach, a nie na - cytuję - "fotografowaniu domu i kwiatków na balkonach naprzeciwko siedziby"
Po wtóre, Panie apturze, to już nie jest uszkodzony obiektyw, a poważne oszustwo z ich strony:!: - sprawa z brakiem kodu kreskowego.
Dzisiaj wysłałem faxem request o sprawdzenie w ich bazie danych czy ktokolwiek korzystał z opcji "cashback" (podając numer seryjny obiektywu, dowód zakupu i zgłoszenie reklamacji. Jeśli tak (można domniemywać że zrobił to poprzedni właściciel, który oddał szkło) oznaczałoby to, że w momencie zakupu aparatu przeze mnie obiektywu wprowadzono mnie w błąd i ... zaoferowano nie to co znajdowało się w ofercie.
"Może być ciekawe (i procesowo nie do podważenia)" jak to powiedział jeden z forumowiczów. Prowadzę podobny wątek również na innym forum.
Natomiast kupujacy, w sumie, jest sam sobie winien, skoro pofatygowal sie osobiscie, PRZETESTOWAL na miejscu i zaakcpetowal to co dostal, mysle ze sklep moglby spokojnie umyc rece, w mysl zasady "widzialy galy co braly"
Owszem jest w tym trochę mojej winy, ale nie miałem pojęcia że ten egzemplarz obejmuje (tudzież obejmował) program "cashback". Tudzież brak kodu kreskowego nie wydał mi się dziwny. NIKT MNIE NIE POINFORMOWAŁ ŻE DO CASHBACK'a POTRZEBNY JEST KOD. Poza tym, powiedzcie mi szczerze, kto sprawdza PUDEŁKO przy zakupie?
Ja skupiłem się na stronie technicznej towaru a nie pudełka:!: :? (co i tak mi - cholera - na dobre nie wyszło :()
Koniec dyskusji, bo mnie krew zalewa jak słyszę takie wypowiedzi, jak Pańskie, Panie apturze - tego samego dnia co zakupiłem mam wysyłać na Żytnią ? Bez przesady...
Dam znać, jak dostanę odpowiedź z Canon Polska dot. cashbacku dla tegoż szkła.
Pozdrawiam
Po pierwsze, Panie apturze, my już tu nie mówimy o sklepie, a o SKLEPOWYM SERWISIE (działającym vis a vis sklepu), który nie wiadomo po co określa czy sprzęt ma iść na Żytnią czy wymiana na nowy. Według mnie, "serwis" który sprawdzając jego ostrość powinien oprzeć się na wiarygodnych testach, a nie na - cytuję - "fotografowaniu domu i kwiatków na balkonach naprzeciwko siedziby"
Nie zamierzam bronić sprzedawcy. Napiszę więcej - sprzedaż z wyciętym kodem kreskowym uważam za skandal. Nawet jeśli dostali ten towar od Canon Polska to powinni na to zwrócic uwagę i nie sprzedawać Tobie takiego egzeplarza. Z tym sklepowym serisem to mnie zaskoczyłeś. Według mnie oni w ogóle nie powinni się zastanawiać i analizować czy obiektyw jest ostry tylko wymienić go (jeśli są w stanie) lub wysłać od razu na żytnią nie dociekając czy masz rację czy nie.
Zdaje się, że mają 14 dni na ustosunkowanie się do Twojej reklamacji. Pamiętaj że jesli nie dostaniesz od nich odpowiedzi w tym terminie to oznaczać to będzie że ją uwzględnili.
Poza tym, powiedzcie mi szczerze, kto sprawdza PUDEŁKO przy zakupie?
Szczerze - ja.
Dlaczego?
Przypadek szczegolny - gdybym byl swiadom cashbacku (a jestem, czytajac to forum glownie) to bym takiego pudelka nie przyjal.
Przypadek ogolny - w razie ewentualnej pozniejszej odsprzedazy sprzetu kupujacy chcialby miec wszystko tiptop lacznie z pudelkiem. Jakby on zauwazyl wybrakowane pudelko a ja nie, to ja, a nie sklep z ktorego biore, musialbym sie tlumaczyc.
jsemeniuk
01-08-2007, 12:52
Witam Serdecznie!
No, wlazłem w swój wątek aby napisać kolejny rozdział tej powieści.
Otóż dzisiaj nie powiem że się wyspałem - o godzinie 8:00 dostałem
telefon ze sklepu od nikogo innego jak od kierownika. Ale po kolei...
Wczoraj zacząłem drążyć cały ten cashback (wysłałem faxem request o sprawdzenie w bazie danych kto, jak i gdzie chciał pobrać pieniądze - nie mówię co się okazało - bo już jestem wystarczająco zdenerwowany)
Obdzwoniłem wszystkie serwisy i oddziały Canon w Polsce (prosiłem też o sprawdzenie historii tego obiektywu w Berlinie). Dowiedziałem się zaskakujących informacji! (na dobrą sprawę nie wiem jakim cudem ten obiektyw trafił na rynek Nie będę wnikał kto zawinił - czy Canon czy www.cyfrowe.pl)
Tak czy inaczej, szkło było już naprawiane. :shock:
Wieczorem moje zdenerwowanie sięgnęło zenitu - chciałem dziś z rana jechać jaknajszybciej odebrać pieniądze - ale powiedziałem sobie że poczekam na rozwój wypadków - chciałem, abyście wiedzieli czy sklep stanie na wysokości zadania.
Dziś rano, zadzwonił do mnie nie kto inny, jak właściciel sklepu www.cyfrowe.pl - Jarosław Banacki. Był wielce oburzony tą całą sytuacją, przepraszał za zaistniały bałagan (i tu mój domysł - dzisiaj CanonPL prawdopodobnie skontaktował się ze sklepem odnośnie cashbacku).
Dodał że czytał wątek na forum. Umówiłem się na jutro, na godzinę 15-16 aby odebrać sprawny, w NOWYM PUDEŁKU obiektyw (zamówili 3 sztuki żebym mógł wybrać).
I teraz prośba do Was, drodzy forumowicze - jeśli ktokolwiek mieszka w Gdańsku i chciałby mi pomóc w wyborze szkła proszę o kontakt pod adresem szefu18@wp.pl. Teraz gdy będe odbierał szkło spędzę 2 godziny zanim wyjdę ze sklepu z nowym towarem.
Pozdrawiam Serdecznie i dziękuję Wam za wsparcie.
Ciąg dalszy już jutro :D
Otóż dzisiaj nie powiem że się wyspałem - o godzinie 8:00 dostałem
telefon
Oj Ty biedaku. Szczerze ci współczuje. W środku nocy ci dzwonić. Co za chamstwo !!!! :lol: :lol: :mrgreen:
Ciąg dalszy już jutro :D
Trzymam kciuki!:D
Takie rzeczy to normalka, o tym że Canon Polska sprzedaje refurby jako nowe, przekonałem się na własnej skórze. Otóż dostałem od nich "fabrycznie nowy, z magazynu" aparat który jak się szybko okazało był przez kogoś podpisany tzn. w EXIF zdjęcia był zapisany poprzedni właściciel! Dzięki internetowi szybko namierzyłem właściciela którym okazał się ErnestPierwszy z tego forum! Kupił 30D w MediaMarkt który zacinał się co drugą klatkę podczas robienia zdjęć. Oddał do sklepu który zwrócił aparat do CP, a następnie trafił on do serwisu. Podobno to było tylko czyszczenie bo jakiś paproch wleciał do środka i przez to blokował lustro czy jakieś styki. Wyczyścili i jak gdyby nic aparat wrócił do sprzedaży :D
towersivy
01-08-2007, 13:46
Takie rzeczy to normalka, o tym że Canon Polska sprzedaje refurby jako nowe, przekonałem się na własnej skórze. Otóż dostałem od nich "fabrycznie nowy, z magazynu" aparat który jak się szybko okazało był przez kogoś podpisany tzn. w EXIF zdjęcia był zapisany poprzedni właściciel! Dzięki internetowi szybko namierzyłem właściciela którym okazał się ErnestPierwszy z tego forum! Kupił 30D w MediaMarkt który zacinał się co drugą klatkę podczas robienia zdjęć. Oddał do sklepu który zwrócił aparat do CP, a następnie trafił on do serwisu. Podobno to było tylko czyszczenie bo jakiś paproch wleciał do środka i przez to blokował lustro czy jakieś styki. Wyczyścili i jak gdyby nic aparat wrócił do sprzedaży :D
Ale cyrk :lol:
Na początku było trochę nieporadnie ale widzę, że teraz pociągnąłeś za właściwe sznurki. Cofam swoje wcześcniejsze wnioski co do kontroli jakości firmy Canon, bo wyobrażam sobie ile szkód może narobić marny serwis nawet tylko dotykając szkła wysokiej jakości a co dopiero "coś w nim naprawiając"... Wiec Canon owszem wciąż winien ale dopiero na poziomie serwisu (to poniegkąd, o zgrozo, trochę lepiej dla ogółu kupujących, bo nie każde szkło trafia do serwisu). Skandalem jest jednak również niedopatrzenie niedociągnięć produktu/opakowania i nieświadomość (lub ukrycie przed klientem), że szkło które powinno pachnieć nowością ma już swoje przejścia, aż strach pomyśleć jakie...
Słusznie zrobiłeś zakładając taki wątek i wspominając o nim sprzedawcy, bo to dość poważna presja dla dobrego wizerunku sznującego się sklepu - to pewnie stąd wynika nagła zmiana podejścia z ich strony - tak działają media!. Jeśli następne szkło będzie już sprawne i tutaj to potwierdzisz, to jest szansa na pewną rehabilitację skelpu. Ale sam mechanizm upychania złomu po ludziach na zasadzie "a nóż się uda" w całym obrocie handlowym jest chyba już teraz dla wszystkich czytelny, bo tylko naiwny będzie o to winił wyłącznie sklep...
@ jsemeniuk & MMM
Napiszcie może gdzie/od kogo dostaliście ostatecznie to info o fakcie, że szkło było już w sprzedaży/naprawie i jak mniej więcej wyglądała ta informacja / co i na podstawie czego to dokładnie ustalili (o ile oczywiśie dostaliście na tyle szczegółową informację). Może komuś się przyda w podobnej sprawie w przyszłości -będzie wiadomo gdzie w pierwszej kolejności warto uderzeć z takim zapytaniem.
jsemeniuk
01-08-2007, 14:55
@ jsemeniuk & MMM
Napiszcie może gdzie/od kogo dostaliście ostatecznie to info o fakcie, że szkło było już w sprzedaży/naprawie i jak mniej więcej wyglądała ta informacja / co i na podstawie czego to dokładnie ustalili (o ile oczywiśie dostaliście na tyle szczegółową informację). Może komuś się przyda w podobnej sprawie w przyszłości -będzie wiadomo gdzie w pierwszej kolejności warto uderzeć z takim zapytaniem.
Dużo szczegółów nie mogę zdradzić ale powiem co robić:
1. Telefon do Serwisu Canona na Zytniej - podajemy numer dowodu zakupu, numer seryjny obiektywu i adres sklepu. Po kilku chwilach mamy info dot. historii naprawy szkła w Polsce / Europie.
2. Fax (koniecznie fax) zawierający podanie o udostępnienie danych dot. cashback'u danego egzemplarza. Dołączamy - oryginalny dowód zakupu (ja dołączyłem dokument reklamacyjny - dowód zakupu zostawiłem wraz z gwarancją w sklepie). Po godzince dostałem info odnośnie jego historii.
Polecam też telefon do Canon Polska (do dystrybutora - nie do serwisu). Oni wszystko powiedzą.
Już się nie moge doczekać jutra - spotkam się z kierownikiem oko-w-oko. Będę próbował domagać się o zwrot kosztów podróży (mam 3 rachunki - każdy na kwotę 70zł).
Pozdrawiam
Dziś rano, zadzwonił do mnie nie kto inny, jak właściciel sklepu www.cyfrowe.pl - Jarosław Banacki. Był wielce oburzony tą całą sytuacją, przepraszał za zaistniały bałagan (i tu mój domysł - dzisiaj CanonPL prawdopodobnie skontaktował się ze sklepem odnośnie cashbacku).
Dodał że czytał wątek na forum.
A to ciekawa informacja i znaczy ze niektore sklepy jednak dbaja o image w internecie i unikaja negatywnego rozglosu.
No to sie cyfrowe zrehabilitowalo. Powodzenia w wyborze i daj znac co i jak.
Ale jazda. O zgrozo, do tej pory żyłem w nieświadomości i nie zdawałem spobie sprawy jak można łatwo klienta wykiwać.
A co gorsze to planuje zakup tego obiektywu w nalbliższej przyszłości.
I teraz jedynie co może mnie uchronic przed zakupem wadliwego egzemplarza to dokładne sprawdzenie obiektywu.
Na forum na pewno już gdziś została opisana procedura testowania obiektywu przed zakupem, jednak coś nie potrafie odnaleźć tego wątku.
I tu moja prośba do Was.
Napiszcie proszę na co trzeba zwrócić szczególną uwagę oraz jak sprawdzic czy obiektyw jest git.
Body też planuje zmienić i przypuszczam, że jak z obiektywami są takie jazdy, to i body nie jest inaczej.
I tu moja druga prośba podobna do pierwszej, jak body sprawdzić czy jest git.
Myśle, że problem testowania sprzetu przed zakupem jest na tyle popularny, że zostanie poważnie potraktowany i uchroni w przyszłości wielu forumowiczów przed wkręceniem ich w zakup serwisowanego lub wadliwego egzemplarza.
Licze na Was ;-)
koperchemik
12-03-2008, 17:21
Witam
Przeczytałem ten wątek kilka razy. Sprawa koszmarna, "jsemeniuk" musiał sporo powalczyć aby dostać dobry obiektyw. Ja swoją drogą dzwoniłem dziś do serwisu aby sprawdzić czy mój obiektyw (17-55 f/2.8) nie był przypadkiem przywracany do życia. Mogę tylko dodać że serwis na Żytniej może podać tylko informację o tym czy naprawa miała miejsce u nich. W przypadku innych serwisów trzeba dzwonić osobno.
(...) Już się nie moge doczekać jutra - spotkam się z kierownikiem oko-w-oko. Będę próbował domagać się o zwrot kosztów podróży (mam 3 rachunki - każdy na kwotę 70zł).
Pozdrawiam
Wprawdzie to "jutro" było ponad pół roku temu, ale jakoś zakończenia tej smutnej opowieście nie ma !.
Mama nadzieję że to był HAPPY END !
Cos mi sie widzi, ze kierownik przedstawil kupcowi "umowe nie do odrzucenia" i sprawa ucichla ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.