Zobacz pełną wersję : [Wile] Ptaki
Witam,
Tak się jakoś złożyło że robię praktycznie wyłącznie zdjęcia koncertowe. Do tej pory niewiele osob je oglądało, zazwyczaj same zespoły którym zdjęcia robiłem, a chętnie poczytałbym komentarze czy wskazówki forumowiczów.
Oto pierwszy rzut, trzy koncerty. Jeśli będzie jakikolwiek odzew, wrzucę następne.
Dzięki za zainteresowanie!
1.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/4645/img1di2.jpg)
2.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/9259/img2uv3.jpg)
3.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/282/img7gj0.jpg)
4.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/417/img10io8.jpg)
5.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/3209/img5rj1.jpg)
6.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/5922/img8yb6.jpg)
7.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/6939/img9ly1.jpg)
8.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/8814/img12ee2.jpg)
9.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/4519/img2ih7.jpg)
10.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/3872/img3pd6.jpg)
11.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/1012/img10ef6.jpg)
12.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/4616/img12ng9.jpg)
13.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/4049/img13he9.jpg)
14.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img473.imageshack.us/img473/2336/img17cn9.jpg)
4, 6, 9, 13, 14 tu są emocje ! Trochę już pstrykam te koncerty i mogę Ci cos doradzić. Spróbuj łapać ciekawe światło w kadrach, moim zdaniem znacznie "polepsza" nawet najzwyklejszy koncert. Nie podoba mi sie zabieg z tonowaniem w sepie. Zupełnie nie trafiony. Poza tym na niekorych zdjeciach przydaloby sie ciut szerzej, tu gitara ucieta tam dłoń. Ale jest nieźle, czekam na wiecej ;)
6 i 8 super światło. Ogólnie wszystkie mi się podobają oprócz 2 bo nijaka i 3 bo talerz przeszkadza. A tak w ogóle to zróżnicowaną muzyczkę wybierasz:razz:
Dzięki za komentarze. Te trzy to były moje pierwsze koncerty, wtedy bardziej się starałem żeby cokolwiek wyszło niż szukałem ciekawych kadrów czy światła ;) Zwykle zostawiam w kolorze, chyba że światło jest wyjątkowo nieatrakcyjne, wtedy kombinuje z monochromatycznymi. Co do sepii to chyba troche indywidualna sprawa - jednych zachwyca, innych odrzuca. Te akurat muzycy sobie tak zażyczyli, więc zostało w takiej kolorystyce. Sam w sumie wole czarno białe.
A co do zróżnicowania muzyki, to ten jazzowy koncert był wyjątkiem ;) Zwykle robie koncerty w klimacie dwóch pozostałych.
OK, no to następny:
15.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img78.imageshack.us/img78/2386/img3qh6.jpg)
16.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img78.imageshack.us/img78/4184/img4sy7.jpg)
17.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img78.imageshack.us/img78/5704/img8nl6.jpg)
18.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img78.imageshack.us/img78/7710/img13vk8.jpg)
19.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img78.imageshack.us/img78/1313/img16st0.jpg)
Te akurat muzycy sobie tak zażyczyli, więc zostało w takiej kolorystyce
No zdjecia calkiem, calkiem lecz zastanawia mnie czy na kazdy koncert zabierasz aparat bo przeciez jest ogolny zakaz wnoszenia sprzetu fotograficznego i audio (do rejestracji) i jesli juz wnosisz aparat to jak uzyskujesz zgody (co im mowisz, jaka robisz scieme ;) ) od organizatora na cos takiego bo przeciez nie jest na pewno to latwe :) napisz cos na ten temat bo sam jestem zainteresowany robieniem zdjec koncertowych a drugie pytanko to jakiego sprzetu uzywasz i jakich ustawien aby takie zdjecia wyszly?
15,17, 18 zdecydowanie najlepsze ! dużo sie dzieje. 19 tylko przyciąć od gory i byłaby cacy.
Nie wiem jak kolega, natomiast ja zwykle dogaduje sie z organizatorem. Czesto dodaje, że zdjęcia moge wysłać na mejla, czy wypalić na płycie. Nie spotkałem się jeszcze z odmową. Na większe imprezy typu np. Coke Live festiwal, czy Creamfields to już trzeba mieć "plecy" w postaci agencji foto, czy gazety. Tam wymagane są najczęściej akredytacje i bez nich ani rusz.
No zdjecia calkiem, calkiem lecz zastanawia mnie czy na kazdy koncert zabierasz aparat bo przeciez jest ogolny zakaz wnoszenia sprzetu fotograficznego i audio (do rejestracji) i jesli juz wnosisz aparat to jak uzyskujesz zgody (co im mowisz, jaka robisz scieme ;) ) od organizatora na cos takiego bo przeciez nie jest na pewno to latwe :) napisz cos na ten temat bo sam jestem zainteresowany robieniem zdjec koncertowych
Przede wszystkim nie zabieram aparatu na koncert na którym chcę się bawić, bo dla mnie robienie zdjęć w takich warunkach jest na tyle absorbujące, że muzyka stanowi tylko jakieś tło. Co do wnoszenia, to początki były najtrudniejsze i za każdym razem było inaczej. Na pierwsze trzy koncerty z których zdjęcia wrzuciłem poszedłem tak-o licząc na szczęście. Na pierwszym nie protestowali w ogóle a nawet wszedłem sobie do fosy, nikt nie robił problemów. Drugi był w małym jazzowym klubie więc mogłem spytać muzyków czy im nie przeszkadza, potem dostali zdjęcia. Na trzecim trochę marudzili że to profesjonalny sprzęt itd. ale jakoś się udało. Z drugiej strony raz się zdarzyło że nie udało mi się wnieść, aparat trafił do sejfu na czas koncertu. Od tego czasu już przestałem liczyć na szczęście i zacząłem się umawiać z samymi zespołami/organizatorami. Czasem się zgadzają, czasem nie, różnie. Tak jak mówiłem, najtrudniejsze są początki, potem już możesz pokazać jakie zdjęcia zrobiłeś i trochę inaczej patrzą, jest łatwiej. Tak jest w UK, nie wiem jak w Polsce... W Polsce robiłem koncert tylko raz jak do tej pory, ten ostatni który tu wrzuciłem, byłem wtedy umówiony z zespołem.
a drugie pytanko to jakiego sprzetu uzywasz i jakich ustawien aby takie zdjecia wyszly?
Aktualnie używam tego co w stopce, choć te pierwsze koncerty z których zdjęcia tu widzisz robiłem tylko Tamronem 17-50, jako że innego nie miałem. Tamron jest fajny o ile trafi z ostrością, dlatego też szybko się nauczyłem żeby ciekawe ujęcia robić przynajmniej 3-4 razy, za każdym razem ostrząc od nowa oczywiście. Teraz mam dwa Canony i jest dużo prościej, zwłaszcza na koncertach o słabym oświetleniu gdzie światło 2.8 po prostu nie wystarcza...
Co do ustawień to staram się wypracować własny sposób metodą prób i błędów. Zawsze używam trybu manualnego, praktycznie zawsze ISO1600. Przysłona zależnie od tego czy w ogóle światło pozwala na cokolwiek innego niż pełna dziura - jeśli tak, to manewruję tak by uzyskać ciekawą głębię. By wiedzieć jakiej głębi się spodziewać przy danej przysłonie i danej odległości od obiektu trzeba troche doświadczenia i obycia z danym szkłem. Przydaje się też tablica głębi ale analizować ją już na koncercie to już trochę za późno ;) A co do czasu to zależy od ogniskowej, skali odwzorowania muzyków (im oni więksi w kadrze tym krótszy czas jest potrzebny), tego jak bardzo są ruchliwi. Ja zwykle daję coś z zakresu 1/80-1/200, czasem wolniej przy szerszych kątach i wyjątkowych ciemnościach. Lampy nie używam z oczywistych względów, nawet jeśli czasem jakieś delikatne rozświetlenie cieni by się przydało.
Radzę dobrze patrzeć na zmieniające się światło, bo rozpiętość tonalna sceny koncertowej zwykle jest ogromna, a nawet pół kroku do przodu może muzyka postawić w zupełnie innym świetle.
No i seriami, seriami ;) Naprawdę warto zaopatrzyć się w pojemną kartę by tych RAWów sporo się zmieściło, bo przy ujęciach gdzie dobrze widać twarz często drobny grymas może przesądzić o tym czy zdjęcie jest ciekawe czy nie, więc warto tych zdjęć robić sporo.
A potem już "tylko" odpowiednia obróbka, ale z tym to sam jeszcze jestem w lesie więc trudno mi coś doradzać.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
15,17, 18 zdecydowanie najlepsze ! dużo sie dzieje. 19 tylko przyciąć od gory i byłaby cacy.
Dzięki! No właśnie z 19 jest ten problem że nie ma jak już ciąć góry, bo IMHO będzie już za wąsko po bokach, a jakoś wolę zostawić oryginalne proporcje.
Nie wiem jak kolega, natomiast ja zwykle dogaduje sie z organizatorem. Czesto dodaje, że zdjęcia moge wysłać na mejla, czy wypalić na płycie. Nie spotkałem się jeszcze z odmową. Na większe imprezy typu np. Coke Live festiwal, czy Creamfields to już trzeba mieć "plecy" w postaci agencji foto, czy gazety. Tam wymagane są najczęściej akredytacje i bez nich ani rusz.
No właśnie, sporo zależy od kalibru imprezy. Czasem łatwo się dogadać, czasem nikt nawet nie będzie rozmawiał o żadnych zdjęciach.
Przede wszystkim nie zabieram aparatu na koncert na którym chcę się bawić, bo dla mnie robienie zdjęć w takich warunkach jest na tyle absorbujące, że muzyka stanowi tylko jakieś tło.
Zgadzam sie i raczej nie zabral bym tez sprzetu na np AC/DC bo co mi po fotkach jakbym nie widzial calego show :) no chyba ze bylbym ich fotografem prywatnym a raczej na to sie nie zanosi :mrgreen:
Co do wnoszenia, to początki były najtrudniejsze i za każdym razem było inaczej.
No wiesz ja wlasnie dzisiaj rozmawialem z organizatorem koncertu bo chce sie wkrecic jako fotoreporter ale facecik mi powiedzial ze raczej nie ma szans bo chyba bedzie z 300 osob na scenie tyle maja podobno akredytacji ale kazal mi napisac maila bo on sie tym nie zajmuje i zobaczymy co mi odpisza, wspomnial tez ze jest taka mozliwosc ze dostane akredytacje i mam trzasnac fotki i spieprzac ze sceny ale mi tak na dobra sprawe nie jest potrzebne kwitniecie na scenie lecz pod scena aby nie stac w tlumie i nie martwic sie ze jakis oszolom co wali pogo walnie mi w sprzet :) no sam jestem ciekaw co mi odpisza :)
potem możesz pokazać jakie zdjęcia zrobiłeś i trochę inaczej patrzą, jest łatwiej.
To co jak idziesz zalatwiac akredytacje to pokazujesz im fotki z koncertow ??
Co do ustawień to staram się wypracować własny sposób metodą prób i błędów. Zawsze używam trybu manualnego, praktycznie zawsze ISO1600.
Powiadasz "M"anuala, hmmm to ciekawe! Przeciez i tak trzeba krecic kolkami aby doprowadzic strzalke do srodka to czy ja ustawisz z automatu czy recznie to chyba wsio ryba, co ?? oj czuje ze czeka mnie niezla jazda z tymi zdjeciami na tym koncercie i jestem ciekaw czy cos wogole wyjdzie :) ISO to na pewno bede musial dawac na min. 800-1600 lub 3200 ale zobacze co bedzie sie dzialo na podgladzie :)
No i seriami, seriami ;) Naprawdę warto zaopatrzyć się w pojemną kartę by tych RAWów sporo się zmieściło
no ja mam karte 2GB wiec wejdzie mi na nia 222 RAW-y :( z czasem bede musial dokupic pamiec bo faktycznie serie to podstawa w takich sytuacjach :)
No wiesz ja wlasnie dzisiaj rozmawialem z organizatorem koncertu bo chce sie wkrecic jako fotoreporter ale facecik mi powiedzial ze raczej nie ma szans bo chyba bedzie z 300 osob na scenie tyle maja podobno akredytacji ale kazal mi napisac maila bo on sie tym nie zajmuje i zobaczymy co mi odpisza, wspomnial tez ze jest taka mozliwosc ze dostane akredytacje i mam trzasnac fotki i spieprzac ze sceny ale mi tak na dobra sprawe nie jest potrzebne kwitniecie na scenie lecz pod scena aby nie stac w tlumie i nie martwic sie ze jakis oszolom co wali pogo walnie mi w sprzet :) no sam jestem ciekaw co mi odpisza :)
Jeśli chcesz sobie jednorazowo zrobić zdjęcia z jakiegoś koncertu, to próbuj. A jeśli chcesz się zacząć tym zajmować, to łatwiej jest zacząć od małych koncertów, chociażby w knajpach. Oczywiście wszystko jest dużo mniej atrakcyjne, ale lepiej ćwiczyć kadry, pomiar światła itd na takich koncertach niż na tych z prawdziwego zdarzenia. Moim zdaniem.
To co jak idziesz zalatwiac akredytacje to pokazujesz im fotki z koncertow ??
Tak, tylko ja to załatwiam mailowo zazwyczaj, więc po prostu linki podaje ;)
Powiadasz "M"anuala, hmmm to ciekawe! Przeciez i tak trzeba krecic kolkami aby doprowadzic strzalke do srodka to czy ja ustawisz z automatu czy recznie to chyba wsio ryba, co ??
Teoretycznie tak, ale przy manualu mam pełną kontrolę nad tym co sie dzieje. Długo by o tym pisać, ale głównie chodzi o to że i nad przysłoną i nad czasem masz pełną kontrolę i wiesz czego się spodziewać. Wolę np niedoświetlić niż pozwolić żeby mi aparat dobrał za długi czas. Mi tak jest wygodnie i tak uzyskuję bardziej przewidywalne wyniki, ale z powodzeniam można też robić koncerty na Tv i na Av. Popatrz do galerii Cichego który ostatnio wrzucił świetne zdjęcia z koncertu Aerosmith. Większość, jeśli nie wszystkie, robił w trybie Av z jednakową przysłoną przy tym samym trybie pomiaru światła, a czasy naświetlania wychodziły skrajnie różne. Tyle że to był duży koncert z potężnym oświetleniem, takich jeszcze nie miałem przyjemności robić. Być może wtedy użyłbym jednego z trybów automatycznej ekspozycji.
ISO to na pewno bede musial dawac na min. 800-1600 lub 3200 ale zobacze co bedzie sie dzialo na podgladzie :)
3200 szczerze odradzam, już lepiej wyjdziesz jak w razie potrzeby podciągniesz ekspozycje przy wywoływaniu.
Jeśli chcesz sobie jednorazowo zrobić zdjęcia z jakiegoś koncertu, to próbuj. A jeśli chcesz się zacząć tym zajmować, to łatwiej jest zacząć od małych koncertów, chociażby w knajpach. Oczywiście wszystko jest dużo mniej atrakcyjne, ale lepiej ćwiczyć kadry, pomiar światła itd na takich koncertach niż na tych z prawdziwego zdarzenia. Moim zdaniem.
oczywiscie nie chcialbym tego robic tylko raz, mam wielu znajomych muzykow i raczej jak nabiore wprawy to bede chcial na pare fotek sie wkrecic tu i tam :)
Tak, tylko ja to załatwiam mailowo zazwyczaj, więc po prostu linki podaje ;)
No to trzeba bedzie tez taki sposob sprawdzic jak to sie bedzie mialo do realiow w Polsce :) ale chyba beda od razu pytac dla kogo pracuje wiec co im mowic? sciemniac czy mowic ze chce porobic foty dla siebie co moze byc rownoznaczne z dyskwalifikacja w otrzyaniu akredytacji :(
... przy manualu mam pełną kontrolę nad tym co sie dzieje. Długo by o tym pisać, ale głównie chodzi o to że i nad przysłoną i nad czasem masz pełną kontrolę i wiesz czego się spodziewać. Wolę np niedoświetlić niż pozwolić żeby mi aparat dobrał za długi czas. Mi tak jest wygodnie i tak uzyskuję bardziej przewidywalne wyniki, ale z powodzeniam można też robić koncerty na Tv i na Av. Popatrz do galerii Cichego który ostatnio wrzucił świetne zdjęcia z koncertu Aerosmith. Większość, jeśli nie wszystkie, robił w trybie Av z jednakową przysłoną przy tym samym trybie pomiaru światła, a czasy naświetlania wychodziły skrajnie różne. Tyle że to był duży koncert z potężnym oświetleniem, takich jeszcze nie miałem przyjemności robić. Być może wtedy użyłbym jednego z trybów automatycznej ekspozycji.
No wlasnie, ja chyba sprobuje wszystkie opcje jak oczywiscie dostane akredytacje zobaczymy co mi z tego wyjdzie :) moze jak cos bedzie godne pokazania to wrzuce do oceny ale jak bedzie totalna poraszka to chyba nie :)
No to trzeba bedzie tez taki sposob sprawdzic jak to sie bedzie mialo do realiow w Polsce :) ale chyba beda od razu pytac dla kogo pracuje wiec co im mowic? sciemniac czy mowic ze chce porobic foty dla siebie co moze byc rownoznaczne z dyskwalifikacja w otrzyaniu akredytacji :(
Przede wszystkim nie kłam. Ja zwykle mówię że chciałbym zrobić zdjęcia do swojego portfolio, nie ma problemu bym zapłacił za wstęp itd. Troche trzeba wyczuć.
Ale jak mówiłem, dużo prościej zacząć od małych koncertów gdzie nikt nawet nie będzie patrzył czy coś wnosisz a zespoły masz na wyciągnięcie ręki.
Przede wszystkim nie kłam. Ja zwykle mówię że chciałbym zrobić zdjęcia do swojego portfolio, nie ma problemu bym zapłacił za wstęp itd. Troche trzeba wyczuć.
Ale jak mówiłem, dużo prościej zacząć od małych koncertów gdzie nikt nawet nie będzie patrzył czy coś wnosisz a zespoły masz na wyciągnięcie ręki.
Dokładnie tak jak mówi kolega. Ja też zaczynałem robić foty po barach czy małych klubach, a obecnie jestem na imprezach większego kalibru. Z tą różnicą ,że teraz mam za plecami agencje prasową ;) Ale wcześniej zaczynałem od zera i liczyłem na ludzką przychylność.
Przede wszystkim nie kłam. Ja zwykle mówię że chciałbym zrobić zdjęcia do swojego portfolio, nie ma problemu bym zapłacił za wstęp itd. Troche trzeba wyczuć.
Ale jak mówiłem, dużo prościej zacząć od małych koncertów gdzie nikt nawet nie będzie patrzył czy coś wnosisz a zespoły masz na wyciągnięcie ręki.
Oczywiscie ze nie mam zamiaru klamac ale na 99,999% zawsze dostane odpowiedz na NIE :) wiec jednym wyjsciem jest tak jak sugerujesz zaczac od malych kameralnych koncertow lub wrecz wystepow disco-relax :) i pozniej zalapac sie do jakiejs agencji choc to na pewno jest mega trudne bo przeciez konkurencja jest wielka !! albo poprostu sciemniac :)
obecnie jestem na imprezach większego kalibru. Z tą różnicą ,że teraz mam za plecami agencje prasową
Jak juz wspomnialem o agencji i kolega tez sie pochwalil to moze naswietlisz mi jak do tak owej agencji mozna sie zalapac a przynajmniej czy istnieje cos takiego jak niezalezny reporter badz fotograf bo nie ukrywam jest to spewnoscia fajna fucha :)
Jak juz wspomnialem o agencji i kolega tez sie pochwalil to moze naswietlisz mi jak do tak owej agencji mozna sie zalapac a przynajmniej czy istnieje cos takiego jak niezalezny reporter badz fotograf bo nie ukrywam jest to spewnoscia fajna fucha :)
Zależy na co sie nastawiasz. Jeżeli na zyski to od zera jest b. ciężko się wbić, a tym bardziej uderzyć do większej agencji. Póki co na tym nie zarabiam, tzn. w umowie oczywiście jest o tym, że za zdjęcia dostaję wynagrodzenie, ale to są naprawde groszowe sprawy. Koncentruję się raczej na zbieraniu doświadczenia i akredytacji :D Nie ukrywam,że dzięki temu,iż mam papier jest dużo łatwiej.
Ja znalazłem sobie taką niewielką agencję, dopiero zaczynającą swoją działalność. Dali kiedyś ogłoszenie w necie, to sie zgłosiłem. Wysłałem trochę zdjęć, spodobały sie i tak oto mam papierek,dzięki któremu wiele drzwi stoi otworem ;)
Zależy na co sie nastawiasz. Jeżeli na zyski to od zera jest b. ciężko się wbić, a tym bardziej uderzyć do większej agencji. Póki co na tym nie zarabiam, tzn. w umowie oczywiście jest o tym, że za zdjęcia dostaję wynagrodzenie, ale to są naprawde groszowe sprawy.
Nie nastawiam sie na zarobek, chcialbym wlasnie nabrac jakiegos doswiadczenia w robieniu zdjec tego typu a oczywiscie jak bedzie mozliwosc zarobienia paru groszy to nie bede mial nic przeciwko :)
Koncentruję się raczej na zbieraniu doświadczenia i akredytacji :D Nie ukrywam,że dzięki temu,iż mam papier jest dużo łatwiej.
Zbierasz akredytacje? Nowe hobby? :)
Ja znalazłem sobie taką niewielką agencję, dopiero zaczynającą swoją działalność. Dali kiedyś ogłoszenie w necie, to sie zgłosiłem. Wysłałem trochę zdjęć, spodobały sie i tak oto mam papierek,dzięki któremu wiele drzwi stoi otworem ;)
No to bede musial tez poszperac w sieci i moze cos znajde :) w sumie do odwaznym swiat nalezy :)
Kolejny:
20.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img340.imageshack.us/img340/4361/img2kl6.jpg)
21.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img524.imageshack.us/img524/4094/img4dp0.jpg)
22.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img340.imageshack.us/img340/6229/img8rk0.jpg)
23.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img340.imageshack.us/img340/2633/img5rg0.jpg)
24.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img524.imageshack.us/img524/2567/img10tp0.jpg)
25.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img340.imageshack.us/img340/8075/img15xn4.jpg)
26.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img524.imageshack.us/img524/7057/img19wv2.jpg)
27.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img524.imageshack.us/img524/902/img21kj3.jpg)
maksymiuk
29-07-2007, 13:44
26. najbardziej mi leży, chociaż klimat muzyczny bardziej odpowiada mi z pierwszej serii :D
Z moich doświadczeń z wchodzeniem ze sprzętem: najlepiej zaczynac od małych klubow jak już tu powiedziano. Znam miejsca, gdzie wiem, że nie będzie problemu z wejściem z aparatem i tam zawsze idę w ciemno (i nie są to klaustrofobiczne klubiki - wystarczy miejsca na kilkaset osob - grywali Acid Drinkers, Indios Bravos, KAT, Pidżama). Akredytację udało mi się skołowac tylko raz - na OFF FESTIVAL w Mysłowicach w zeszłym roku.
Ale z ciekawostek mogę powiedziec, że np w grudniu zeszłego roku w Łodzi Coma kręciła teledysk do jednego z kawałkow na koncercie właśnie - to był ostatni koncert z trasy - na biletach było napisane: "sprzęt foto mile widziany" (!), natomiast był zakaz używania sprzętu video.
Zapraszam do siebie - też jest tam kilka koncertówek:
http://canon-board.info/showthread.php?t=21169
2,3,8,11 są właśnie z Comy - robione 70-200
Wczoraj po raz pierwszy zmierzyłem się z fotografowaniem motoryzacji - niedaleko odbywały się Mistrzostwa Europy w Driftingu, jak się okazało z udziałem naszego rodaka.
A oto pare zdjęć z tych które podczas tej imprezy zrobiłem. Jako że jest to nowa dla mnie dziedzina, tym bardziej gorąco prosze o komentarze i oceny.
28.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img409.imageshack.us/img409/6236/img3440na8.jpg)
29.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img410.imageshack.us/img410/9310/img3598mx1.jpg)
30.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img409.imageshack.us/img409/7407/img3604ha3.jpg)
31.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img243.imageshack.us/img243/1860/img3675ss6.jpg)
32.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img410.imageshack.us/img410/7365/img3706tx3.jpg)
33.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img182.imageshack.us/img182/8413/img3822dd4.jpg)
34.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img409.imageshack.us/img409/2360/img3872rx2.jpg)
35.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img408.imageshack.us/img408/8437/img4081wj8.jpg)
36.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img405.imageshack.us/img405/953/img4187hx3.jpg)
37.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img409.imageshack.us/img409/9670/img4359ub6.jpg)
38.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img404.imageshack.us/img404/1397/img4427ag9.jpg)
Wczoraj po raz pierwszy zmierzyłem się z fotografowaniem motoryzacji - niedaleko odbywały się Mistrzostwa Europy w Driftingu, jak się okazało z udziałem naszego rodaka. A oto pare zdjęć z tych które podczas tej imprezy zrobiłem. Jako że jest to nowa dla mnie dziedzina, tym bardziej gorąco prosze o komentarze i oceny.
Dla mnie 31, 30 swietne foty!! napisz jakim obiektywem to robiles i jakie ustawienia, dzieki, pozdro
Dzieki. Poza tym szerokim kątem wszystkie chyba z tu pokazanych były robione setką. Te z panningiem robiłem na 1/60, reszta dużo krótsze czasy.
To ktore numery byly robione szerokim katem i to chyba chodzi o tamrona, co? chyba 34, 36, 38?
Panoramowanie w Twoim wydaniu zdecydowanie mi sie podoba. Świetne zdjęcia.
Dzięki! To były pierwsze moje próby z tą techniką i troche tak na czuja to wszystko robiłem, trochę też mnie ograniczał stałoogniskowy obiektyw, ale sam jestem zadowolony. Chyba się jeszcze wybiore na tego typu imprezy.
Co do zdjęć robionych szerokim kątem, to oczywiście tylko 35 z tych tu pokazanych. Na tego typu zawodach nie ma szans podejść bliżej toru z wiadomych przyczyn.
jak na pierwszy raz to super! bardzo mi się podobają.
Trochę też mnie ograniczał stałoogniskowy obiektyw
To robiles ta 100 czy 50? a czy robiles zdjecia seryjne czy poprostu ryzyk fizyk jak trafie to bedzie? :)
ale sam jestem zadowolony. Na tego typu zawodach nie ma szans podejść bliżej toru z wiadomych przyczyn. To jest najwazniejsze zeby fotograf byl zadowolony wkoncu to nasze hobby :) a na takich zawodach to zrozumiale ze nie puszcza luda pod sam asfalt :) no chyba ze ta sa jakies zawody terenowe to wowczas ludzi nie upilnuja :)
To robiles ta 100 czy 50? a czy robiles zdjecia seryjne czy poprostu ryzyk fizyk jak trafie to bedzie? :)
Większość robiłem setką, choć czasem było tak ciasno że nie dawałem rady utrzymywać samochodu w kadrze, albo po prostu się nie mieścił w kadrze, a odejść się nie dało. Nie pamiętam dokładnie co tu czym było robione. Zdjęcia oczywiście seryjne.
Większość robiłem setką, choć czasem było tak ciasno że nie dawałem rady utrzymywać samochodu w kadrze, albo po prostu się nie mieścił w kadrze, a odejść się nie dało. Nie pamiętam dokładnie co tu czym było robione. Zdjęcia oczywiście seryjne.
Planuje sobie kupic 100/2.8 macro i raczej nie bardzo bedzie on przydatny do takich zdjec a powiedz mi jak sprawuje sie ten Twoj tamron? warto w niego zainwestowac? czytalem juz wiele ale im wiecej czytam to wiekszy mam metlik w glowie :)
Bdb paning. Pierwsze próby są najtrudniejsze ale warto dobrze opanowac tą technikę :) Widac że Ty ją już opanowałeś :) 30 i 31 są super.
P.S. Ze swojej strony mogę polecic 70-200 na wyścigi. Robiłem tym szkłem i wyścigi torowe i terenowe, idealnie się nadaje :)
Ze swojej strony mogę polecic 70-200 na wyścigi. Robiłem tym szkłem i wyścigi torowe i terenowe, idealnie się nadaje :)
A jak z ustawianiem ostrosci przy takich tubach? nie ma zadnego problemu?
A jak z ustawianiem ostrosci przy takich tubach? nie ma zadnego problemu?
AF jest na tyle szybki że to szkło podpięte do 350D wyrabia się nawet przy Porschawkach które latają ostro ponad 100km/h przez zakręty :)
Planuje sobie kupic 100/2.8 macro i raczej nie bardzo bedzie on przydatny do takich zdjec a powiedz mi jak sprawuje sie ten Twoj tamron? warto w niego zainwestowac? czytalem juz wiele ale im wiecej czytam to wiekszy mam metlik w glowie :)
Setka macro pewno będzie równie dobra jak i ta którą mam - światło nieistotne, autofocus na dobrą sprawę ostrzyć w punkt nie musi bo i tak dość mocno się przymyka przysłonę. Chyba że ma inne minusy o których nie wiem.
Tamrona mogę opisać w jednym zdaniu - szkło świetnej jakości, tyle że autofocus tragiczny. Jak Ci nie przeszkadza robienie tego samego kadru po kilka razy, "dla pewności", to będziesz zadowolony ;)
Bdb paning. Pierwsze próby są najtrudniejsze ale warto dobrze opanowac tą technikę :) Widac że Ty ją już opanowałeś :) 30 i 31 są super.
P.S. Ze swojej strony mogę polecic 70-200 na wyścigi. Robiłem tym szkłem i wyścigi torowe i terenowe, idealnie się nadaje :)
Do 70-200 2.8 już się przymierzam od jakiegoś czasu, ale się to odkłada ze względu na cenę. A podczas tych zawodów o tym samym pomyślałem - 70-200 byłoby idealne :) 31 to pełny kadr, po ułożeniu toru widać że samochód był trochę na pewno ode mnie. Gdy był na przeciwko, to w kadrze się już nie mieścił i dobrych kilka zdjęć przez to poszło do kosza.
Z tym opanowaniem to bym nie przesadzał, pewno się domyślasz jaki był odsetek zdjęć udanych, które tu wystawiłem, a nieudanych ;)
Zastanawiam się czy zdjęcia typu 34 czy 36 w ogóle są interesujące w przypadku reportażu z takich zawodów? Mnie szczerze mówiąc nie ruszają, zamieściłem je tylko po to by pokazać te imprezę z innego kąta, ale z drugiej strony same zdjęcia z panningiem byłyby chyba trochę monotonne...
Tamrona mogę opisać w jednym zdaniu - szkło świetnej jakości, tyle że autofocus tragiczny. Jak Ci nie przeszkadza robienie tego samego kadru po kilka razy, "dla pewności", to będziesz zadowolony ;)
No to juz nie wiem co zrobic :( to jaki szeroki kat mozna kupic aby byc zadowolonym tak zeby byl ostry jak zyleta a nie mydlo? cholera dlaczego nie ma jednego obiektywu na calym swiecie tylko 1000-ce! ;)
Do 70-200 2.8 już się przymierzam od jakiegoś czasu, ale się to odkłada ze względu na cenę. A podczas tych zawodów o tym samym pomyślałem - 70-200 byłoby idealne :) 31 to pełny kadr, po ułożeniu toru widać że samochód był trochę na pewno ode mnie. Gdy był na przeciwko, to w kadrze się już nie mieścił i dobrych kilka zdjęć przez to poszło do kosza.
Z tym opanowaniem to bym nie przesadzał, pewno się domyślasz jaki był odsetek zdjęć udanych, które tu wystawiłem, a nieudanych ;)
Ja tam się wyrabiam 70-200/4, zwykle i tak przysłony mam rzędu 8, 11 lub wyżej, w zależności od czasu migawki, więc mi tam styka 70-200/4. Jeśli potrzebujeszcze do innych zadań w trudniejszych warunkach to 2,8 jak najbardziej wskazane.
Dobra nie będę już chwalił że opanowałeś paning itp. :p
Hi!! moze ktos zrobil jakies nowe foty z koncertu, chetnie zobacze i podyskutuje :) pozdrawiam
NO widze ze jednak nikt nigdzie nie byl :) szkoda !! :)
Oto kilka pierwszych zdjec z dzisiejszej ptasiej wyprawy, mojej pierwszej zreszta. Komentarze oczywiscie mile widziane. Na zdjeciach kolejno: Rybitwa popielata, Maskonur, dwoch kolejnych sie tylko domyslam - ktos potrafi zidentyfikowac?
39
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img242.imageshack.us/img242/7345/img2076dk1.jpg)
40
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img214.imageshack.us/img214/9052/img2204rc6.jpg)
41
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img82.imageshack.us/img82/5687/img2459fa3.jpg)
42
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img504.imageshack.us/img504/818/img2431tj3.jpg)
Wydaje mi się że na 3 to mewa srebrzysta (czerwona plamka na końcówce dolnej części dzioba i różowawe nogi, cechy odróżniające od bardzo podobnej lecz znacznie mniejszej mewy pospolitej) na 4 młoda mewa srebrzysta chociaż nie jestem tego 100% pewny, na pewno jest to ptak młody. Ogólnie zdjęcia mi sie podobają, ewentualne błędy niech wytkną lepsi ptasiarze ja napewno robię gorsze zdjęcia.
Pozdrawiam.
majcz ma 100% rację. To mewa srebrzysta:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://f.polska.pl/gal/128/154/244/med.jpg)
A to młode poniżej - tutaj już tylko 90% pewności. Ale zobaczcie na kształt nasady dzioba. Zarysowany tak jaku dorosłej mewy
william4i
14-07-2008, 19:09
Witam,
33 i 37 jak dla mnie są super. Kompozycja po przekątnej dodaje zdjęciom speed-a. Chętnie widziałbym je u siebie na ścianie:smile:
20 też się b. podoba
Pozdrawiam
W.
cześć
39 to naprawdę kawałek fajnego foto. Minimalnie uciekająca poza Go głowa może być powodem lekkiej krytyki ale poza tym jest naprawde bardzo ciekawie: kolory OK, dynamika, kadr piękny.
40 OK, widzę, ze maskonury w końcu zaczęly karmić - mnie niestety to ominęło, bo w tym roku sie mocno spóźniły. Zdjęcie poprawne, ale jakoś nie wciąga za bardzo. Ogólnie przyjemnie.
42 ma zadatki na fajną fotografię. Nieźle trafione, dynamiczne i plastyczne. Niestety perspektywa chyba nie ta no i dosyć niekorzystne tło. Suma sumarum - pół na pół.
Dziekuje za komentarze.
Kolejne dwa z tamtego dnia:
43 - 18+
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img403.imageshack.us/img403/183/img2447qw6.jpg)
44 - Oczekiwanie
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img511.imageshack.us/img511/1079/img3090dc4.jpg)
jak by nie bylo , to 43 do kosza , a 44 jeszcze przejdzie :)
Jeszcze trzy lotnicze, bohaterowie jak poprzednio:
45
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img356.imageshack.us/img356/5692/img3193rz6.jpg)
46
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img148.imageshack.us/img148/8508/img2256op5.jpg)
47
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img148.imageshack.us/img148/6403/img2714ns6.jpg)
a ja dokładnie odwrotnie
43 mogło by być, tylko ja bym to mocno skadrował bo teraz jest nijako i za daleko.
44 mi nie pasuje, a pretensjonalny tytuł mnie odpycha
z drugiej serii nie za bardzo, jedynie ostatnie za dynamikę i kolorystykę, ale znowu bym to lepiej kadrował
No wlasnie, kwestia kadrowania. 43 i 47 sa dosc mocno przyciete, moje 200mm w wiekszosci przypadkow to bylo za malo zeby jakos sensownie wypelnic kadr, ale w zwiazku z tym mialem pewna swobode w kadrowaniu potem. I tak 43 z tematem z lewej wyglada jak wyglada, z tematem w srodku wygladalo jakos zbyt centralnie i do konca nie bylem pewien co lepsze. Mocniejsze ciecie prawdopodobnie juz by wyraznie wplynelo na jakosc. 47 oryginalnie wygladal praktycznie tak samo, tyle ze jeszcze wiecej nieba i wody z kazdej strony. Jak to sensownie skadrowac gdy horyzont prawie sie styka ze skrzydlem?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.