PDA

Zobacz pełną wersję : Fake?



tpop
04-07-2007, 14:19
wyszopowane koła?
Tu widac jak ten samolot "wisi" nad drogą kołowania a samoloty jesli juz wykonuja takie przeloty to chyba raczej nad pasem. Na pas mi to nie wygląda.

http://www.airliners.net/open.file?id=1025605&size=L&width=1000&height=685&sok=&photo_nr=&prev_id=&next_id=

FOTOGRAF
04-07-2007, 14:29
jest to prawdziwe foto

DoMiNiQuE
04-07-2007, 14:30
Jesli to nie fake to pelen szacun dla pilota :-)

tpop
04-07-2007, 14:40
jest to prawdziwe fotopo czym wnosisz? :)

DoMiNiQuE
04-07-2007, 14:49
Trzaba zapytac muflona ;)

FOTOGRAF
04-07-2007, 15:11
po czym wnosisz? :)

- kiedy s na jakims anglojezycznym forum tez byla taka rozmowa i efektem koncowym bylo potwierdzenie ze to NIE fake
- jest to pas startowy
- rosjanie czesto robia takie sztuczki
- foto jest na airliners wiec tam jakby sie dowiedzieli ze to jest fake to odrzu by wurzucili to zdjecie

vuki
04-07-2007, 15:21
patrzac na perspektywe to kola musialyby byc na trawie
wbrew pozorom to jest chyba kilka metrow nad ziemia
stawiam wiec, ze to oryginal

muflon
04-07-2007, 15:22
Prawdziwe, prawdziwe :) Swego czasu to zdjecie zrobilo furore. Kurcze, Pilatusa PC-7 tak widzialem na zywo, ale zeby taka bestia... :roll: Tu inna perspektywa: http://www.airliners.net/open.file?id=1027487&size=L

sniper88
04-07-2007, 15:41
Piloci w Rosji nie moga byc normalni:D

Kubaman
04-07-2007, 16:39
a co to jest to co wystaje za dyszami?

Bahrd
04-07-2007, 16:52
a co to jest to co wystaje za dyszami?

Ogonek (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Chinese_Su-27.JPG) - zapewne pełen elektroniki. Bez wątpienia natomiast niezwykłe są umiejętności tych pilotów i fotografów.

Kubaman
04-07-2007, 16:58
ogonek obok wylotu z turbiny? przy sprzęcie "kierowanym wektorem ciągu" jak nauczył mnie kiedyś muflon ;) :roll:

liquidsound
04-07-2007, 18:27
Piekne sa te migi ehhhh...

DoMiNiQuE
04-07-2007, 18:50
Piekne sa te migi ehhhh...
TO sa akurat SUki a nie MIGi ;)

KuchateK
04-07-2007, 19:26
Mniejsze o nazwe... Nie zmienia ona faktu ze fajne. A najfajniejsi sa ich piloci robiacy takie cuda :mrgreen:

Krzychu
04-07-2007, 19:49
ogonek obok wylotu z turbiny? przy sprzęcie "kierowanym wektorem ciągu" jak nauczył mnie kiedyś muflon ;) :roll:

Su 27 oczywiście nie ma wektorowanego ciągu, a to co jest pomiędzy dyszami wylotowymi (bo wylot z turbiny jest mniej więcej w połowie długości płatowca) mieści spadochrony hamujące i wyrzutnik flar...

mantiz
04-07-2007, 20:00
...i folii. Wysuniety jest wlasnie po to, zeby gazy wylotowe nie przypalily linki i samych spadochronow hamujacych (sztuk dwie).

jarekA
05-07-2007, 08:37
Jakby nie drugie ujecie Muflona, to przysiągłbym, że go jakiś osiłkowaty Rosjanin ze Specnazu trzyma za antenę z przodu;-)

HuleLam
05-07-2007, 10:17
Mniejsze o nazwe... Nie zmienia ona faktu ze fajne. A najfajniejsi sa ich piloci robiacy takie cuda :mrgreen:

Kontynuując off-topic, pod drugą fotką tej SUki jest podpis, że pilotował ją p. Kwoczur. Nazwisko wydało mi się skądś znane, pogooglowałem i... na youtube (http://youtube.com/watch?v=d8Rdiqp9D-A) znalazłem film, który przypomniał mi , gdzie mogłem słyszeć to nazwisko. Otóż A.Kwoczur to znany rosyjski pilot, który przeżył parę lat temu dość spektakularną katastrofę MiG-a 29 podczas pokazów.

rolaj
05-07-2007, 10:24
Rosjanie mają doskonałe katapulty. Dużo pisano na ten temat po tym własnie wypadku.

liquidsound
06-07-2007, 01:09
TO sa akurat SUki a nie MIGi ;)

Hehe ciagle je myle :) 29ty jest podobny :)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Rowniez przezyl pilot co rozbi SUke na pokazach na Ukrainie...

zanussi
15-07-2007, 13:44
widziałem kiedyś Kwoczura na pokazach w Dęblinie.... zrobił jesli się nie mylę tzw. dzwon... ale to już Muflon musi się wypowiedzieć ;-).... to było jakieś 10 lat temu....

Makudonarudo
15-07-2007, 18:06
Jak ma sie doskonałe wyczucie maszyny to chyba taki przelot takim małym samolotem nie jest zbyt trudne . Owszem ryzyko jest ale raczej nie takie aby nie robić takich rzeczy.
Co innego gdyby chciał zrobić taki numer jumbo jetem

Bahrd
15-07-2007, 21:58
Co innego gdyby chciał zrobić taki numer jumbo jetem

Jest gdzieś w trzewiach http://www.flightlevel350.com/ taki film - nie z jumbo jetem, ale z pasażerskim na pewno.

muflon
17-07-2007, 12:34
Jak ma sie doskonałe wyczucie maszyny to chyba taki przelot takim małym samolotem nie jest zbyt trudne .
Nie, to jest cholernie trudne. Z tej prostej przyczyny, że siedzac w takim kokpicie widoczność od poziomu w dół masz cokolwiek... ograniczoną ;-) Już chyba prostszy jest taki sam przelot, ale na plecach :-D

Driver
17-07-2007, 12:37
Nie, to jest cholernie trudne. Z tej prostej przyczyny, że siedzac w takim kokpicie widoczność od poziomu w dół masz cokolwiek... ograniczoną ;-) Już chyba prostszy jest taki sam przelot, ale na plecach :-D


Nie trudniejszy od lądowania. Z tąróżnicą że kółka są schowane.

Na plecach łatwiejsze ?? He. Ni żartuj. Monent dekoncentracji i zamiast poderwać maszyne walisz głową o beton

Makudonarudo
17-07-2007, 15:12
Nie, to jest cholernie trudne. Z tej prostej przyczyny, że siedzac w takim kokpicie widoczność od poziomu w dół masz cokolwiek... ograniczoną ;-) Już chyba prostszy jest taki sam przelot, ale na plecach :-D

to nie musi nic widzieć:)
Jak ma wylatane ileś set /tysięcy godzin na tym samolocie to nawet nie musi widzieć ile zostało do ziemi , bo to po prostu mu intuicja podpowiada ile jeszcze może pociągnąć ,[tak jak nowy duży samochód , jak pierwszy raz wsiądziesz to nie zaparkujesz w jakimś wąskim miejscu bo będziesz się bał że porysujesz lakier:), ale po którymś razie z rozpędu wpadniesz w taką lukę bo wiesz ze sie zmieścisz] a i gdzieś widziałem film jak był taki przelot ale do góry nogami:) wtedy owszem lepiej widział ale też ryzyko aby nie ruszyć drążka odruchowo w nie w tą stronę co trzeba:)

muflon
17-07-2007, 15:29
Nie jestem pilotem więc się nie kłócę ;-) Może sfw się wypowie :mrgreen:

tpop
17-07-2007, 19:22
ryzyko aby nie ruszyć drążka odruchowo w nie w tą stronę co trzeba:)"Jak ma wylatane ileś set /tysięcy godzin" to mu sie taki odruch nie ma prawa przytrafic :)

Driver
17-07-2007, 21:24
"Jak ma wylatane ileś set /tysięcy godzin" to mu sie taki odruch nie ma prawa przytrafic :)


i tak i nie

pewnie masz wyjeżdżone setki godzin samochodem a gdybyś dostał taki co skręca w prawo jeśli dasz kierownice w lewo i odwrotnie byłyby niezłe szopki :mrgreen:

sniper88
17-07-2007, 21:45
i tak i nie

pewnie masz wyjeżdżone setki godzin samochodem a gdybyś dostał taki co skręca w prawo jeśli dasz kierownice w lewo i odwrotnie byłyby niezłe szopki :mrgreen:

Ja kiedys jechalem takim rowerem.....niezla zabawa, dobrze ze ludzie stali nie blizej niz 5m ode mnie bo byloby kiepsko:mrgreen:

Bahrd
18-07-2007, 00:03
i tak i nie

pewnie masz wyjeżdżone setki godzin samochodem a gdybyś dostał taki co skręca w prawo jeśli dasz kierownice w lewo i odwrotnie byłyby niezłe szopki :mrgreen:

Też nie jestem pilotem, ale samolot "do góry nogami" reaguje na drążek tak samo jak "do góry głową"?
Myślę, że te skojarzenia lewo-jest-prawo biorą się z Flight Simulatora - spróbuj może przewrócić się w grze na plecki, obróć na plecki monitor - nie powinno się łatwiej latać?

schabu
18-07-2007, 00:03
no to wyobraź sobie jakbyś jechał na tym rowerze jakieś 200 m/s :D

sniper88
18-07-2007, 09:48
no to wyobraź sobie jakbyś jechał na tym rowerze jakieś 200 m/s :D

Mnie wystarczylo 15km/h, ale jak lubisz mocne wrazenia to mozesz sprobowac:p

ewg
18-07-2007, 15:17
Znam kierowców, którzy przy parkowaniu lub ruszaniu muszą wystawiać głowę przez okno, żeby sprawdzić jak są skręcone koła... - tacy raczej nie nadaja się na pilotów.

Chodzi mi o to, że pilot nie widzi większości otoczenia (choć w myśliwcach dąży to do mniejszości) jak i prawie całej maszyny a nawet gdyby widział to nie ma czasu ani potrzeby, żeby gdzieś tam patrzeć w bok bardziej niż parę stopni od osi podłużnej (no z paroma wyjątkami, np. szyk, akrobacja, szukanie, oglądanie krajobrazu...) - w każdym razie nie w podejściu precyzyjnym na dużej prędkości. Pilot ma bardzo dokładną choć nie idealną świadomość wymiarów płatowca, dlatego mózg zawsze zakłada jakiś margines błędu. Dlatego te samoloty ze zdjęć lecą te prawie 2m nad ziemią (maszyna jest tak ogromna, że wydaje się mniej). Pewnie mógłyby jeszcze niżej ale piloci to ludzie przede wszystkim charakteryzujący się zdrowym rozsądkiem a jak ma się świadomość ceny takiego płatowca to większe ryzyko byłoby głupotą (chyba że w warunkach bojowych). Poza tym margines jest potrzebny w razie nagłego poderwania kiedy ogon najpierw idzie w dół. - Tak czy inaczej podziw dla mózgu pilota... no i fajne fotki.