PDA

Zobacz pełną wersję : Lampy studyjne + 550 ex, fotki w restaracji

remizka
03-07-2007, 14:35
Witam!
Jestem nowa na forum, proszę o łagodne potraktowanie mnie ;-)
Wprawdzie jestem po technikum fotograficznym, jednak mam niezbyt duże doświadczenie szczególnie w fotografii z udziałem lamp błyskowych.
Dostałam takie zlecenie:
1) zrobić zdjęcie dwóch kelnerów w restauracji idących z tacami, kadr - postacie w całości, tło nieważne ponieważ fotka będzie szparowana,
2) fotka: kelnerka z kucharzem czekająca z tacą na danie, zdjęcie do połowy. Dosyć istotne: równomiernie oświetlone tło.

Warunki oświetleniowe: fotka ma być plastyczna, ostra, poprawnie naświetlona.

Sprzęt do dyspozycji: Aparat eos 400d, ob. 28-135 3,5-5,6 is, 18-55 kit, ew sigma 15-30 (ale działa tylko przy 15 mm i słabo ostrzy), lampa 550 ex z dyfuzorem, chyba że kumpel nie zdąży mi pożyczyć, to 430 ex, do tego dwie lampy ELFO Quant 500, ew dwie lampy Macro Flash z parasolkami.

Fotki mają być w folderze reklamowym.

Tak sobie myślę, żeby zrobić następująco:

Wziąść dwie lampy ELFO ustawić maksymalną siłę i wycelować w sufit. 550 posłużyłaby mi do wyzwolenia tych lamp. I teraz mam problem, bo nie wiem jak ustawić ją ustawić. Wiem, że muszę robić na manualu, żeby tamte mi się wyzwoliły. Jaką ustawić ekspozycję 1/128 i wycelować w sufit ?? Czy może 1/8 i celować na modeli ?? W jakim programie na body robić fotki: Av, czy też może M ? I jeszcze jedno czy użyć dyfuzora, czy też nie.
A może lepiej wziąść parasolki, jedną ustawić nisko, drugą wysoko i wyzwolić błysk kablem i nie bawić się z lampą zewnętrzną.

Bardzo proszę o pomoc, jeśli te fotki mi nie wyjdą to szef mnie chyba zje :(

Przepraszam za przydługi post i pozdrawiam.

Art Mag
03-07-2007, 15:51
Zabierz ich do studia, skoro sceneria jest obojetna. A w studio to już wszystko jasne.

morafi
03-07-2007, 19:27