PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon F80 czy Canon EOS 33/30v ?

solusipse
03-07-2007, 01:00
Nikon F80 czy Canon EOS 33/30v ?
Witam, jestem świeży i zielony stąd pytanie.
Czy są to aparaty podobnej klasy ? Canony chyba jeszcze produkują, nie wiem jak z tym Nikonem. Szukam po allegro ofert z tymi dwoma modelami i nie wiem co wybrać, prosze o opinie, argumenty za i przeciw. będę wdzięczny.
pozdrawiam

Krzychu
03-07-2007, 06:24
A co za różnica ? Popatrz na dostępne obiektywy i ich ceny, korpus (szczególnie analogowy) to najmniej istotna rzecz...

FlatEric
03-07-2007, 09:43
F80 nie jest już produkowany.
Cóż, EOS 30v (ale nie 33) da Ci bardzo wygodny wybór punktu ustawienia ostrości położeniem oka (w F80 i EOSie 33 tylko automat lub ręczny), poza tym równie wygodny, a czasem wręcz niezastąpiony (choć i bardzo rzadko używany :) ) program automatyki głębi ostrości. No i pomiar błysku z lampą dedykowaną jest w 30v nowocześniejszy niż w F80, choć na dobrą sprawę rezultaty będą porównywalne. F80 ma z kolei wyższą czułość AF i, o ile pamiętam, opcję wyświetlania pomocnej czasem w kadrowaniu siatki na matówce.

Pzdr

Grzesiu

an_zak
03-07-2007, 09:52
canon jest nowszym modelem, jako, że to forum canona to chyba oczywiste, który z tych dwóch aparatów Ci polecimy.

Zasadniczo zgadzam sie z krzychem - kup którykolwiek z jak najlepszym szkłem. Jeśli chodzi o canona to polecalbym 30V/33V z obiektywem 28-105/3,5-4,5 USM lub 24-85/3,5-4,5, taki komplet można dostać za przyzwoite pieniadze, i daje Ci naprawde wielka swobode w fotografii analogowej

mruczek
03-07-2007, 10:05
Nim kupisz analoga, zastanów się, czy czasem nie będziesz chciał z czasem kupić cyfrowego lustra. Wtedy może się okazać, że zabrnąłeś w ślepy zaułek. Jeśli kupisz do manualnej lustrzanki canona lampę z serii EX, to spokojnie wykorzystasz ją w dslr. U nikona musiałbyś kupić zawczasu lampę dedykowaną do dslr. Starsze nie współpracują, podobnie jak u minolty.