PDA

Zobacz pełną wersję : Kupowanie obiektywu w internecie



slawek1972
29-06-2007, 19:25
Witam!
Kupiłem w sklepie internetowym obiektyw Sigma 70-300 f/4.0-5.6 DG APO Macro, przesyłka była nienaruszona, po rozpakowaniu i dokładnym obejrzeniu okazało się, że na tylnej soczewce są dwie malutkie ryski, nie zauważyłem, żeby jakoś wpływały na jakość zdjęć. Obiektyw jest nowy, więc nie powinno być tam żadnych zarysowań. Kupowałem obiektywy w sklepach internetowych i na Allegro, ale coś takiego zdarzyło mi się pierwszy raz. Napisałem do sklepu, odpowiedzieli:
„Informuję, że przesłany produkt był nowy, nieużywany, fabrycznie zapakowany. Z opisaną sytuacją spotykam się po raz pierwszy. Niestety nie potrafię powiedzieć jak mogło dojść do opisanego uszkodzenia.”
Zapytałem, czy sprawdzają stan wysyłanych obiektywów, odpowiedzieli:
„Przed wysyłką produkty nie są testowane ani sprawdzane. Są przekazywane do klientów w takiej samej postaci w jakiej otrzymujemy je od producenta. Proszę, aby skontaktował się Pan z serwisem producenta i przedstawił problem.”
Oczywiście kontakt z serwisem raczej nie ma sensu, bo to uszkodzenie mechaniczne.

Zdaję sobie sprawę, że w takim przypadku sprzedawca może przypuszczać, że to kupujący uszkodził obiektyw i właściwie nic nie da się zrobić (co innego, gdyby uszkodzenie było wewnątrz obiektywu).

W związku z tym mam dwa pytania:
1. Czy znacie jakiś sklep lub sprzedawcę, którzy sprawdzają stan obiektywów przed wysyłką?
2. Sprzedawca odpisał mi, że jeżeli sprawdzę zawartość w obecności kuriera i coś będzie nie tak, to należy odmówić przyjęcia towaru i spisać protokół, a następnie skontaktować się ze sklepem. Jak w praktyce wygląda sprawdzanie zawartości paczki w obecności kuriera? Nie ma z tym żadnego problemu? Jak często, kupując coś w internecie (mam na myśli głównie sprzęt foto) sprawdzacie zawartość paczki i np. stan soczewek obiektywu?

Pozdrawiam
Sławek

TomS
29-06-2007, 19:33
Trochę dziwne. Jak kiedyś zamawiałem konwerter do G5 to jedna soczewka miała odprysk. Zadzwoniłem wtedy do sklepu i kazali odesłać po czym przysłali nową sztukę. Musiałem jedynie zapłacić za wysłanie im przesyłki.
Jak dla mnie powinni przyjąć szkło i sprawdzić jak to wygląda.

szandor
29-06-2007, 21:49
Polecam Cichego - 100% pewności, doświadczyłem tego na własnej skórze.

energia_ki
29-06-2007, 23:22
Jak w praktyce wygląda sprawdzanie zawartości paczki w obecności kuriera? Nie ma z tym żadnego problemu? Jak często, kupując coś w internecie (mam na myśli głównie sprzęt foto) sprawdzacie zawartość paczki i np. stan soczewek obiektywu?

nie ma z tym żadnego problemu - jeśli zamawiasz paczkę z opcją sprawdzenia zawartości, to możesz sobie wszystko spokojnie obejrzeć, podpiąc obiektyw do aparatu, przestrzelić
oczywiście nie można się tak bawić długo, ostatnio kurier mi się żalił, że gość przez godzinę testował obiektyw [to nie było żalenie sie po to, żeby mnie pogonić ze sprawdzaniem, powiedział to, wychodząc i chwaląc mnie, że zajeło mi to tylko 10 minut :-) ]

aha, może podaj, w jakim sklepie nie chciano Ci wymienić obiektywu, żeby inni forumowicze w razie czego mieli się na baczności

slawek1972
29-06-2007, 23:46
Sklep to Agito. Co do wymiany obiektywu - myślę, że gdyby to było uszkodzenie wewnątrz obiektywu, to nie robiliby problemów, ale w takie sytuacji mogli przypuszczać, że sam uszkodziłem obiektyw.

Mam pytanie odnośnie wypowiedzi energia_ki - "paczka z opcją sprawdzenia zawartości", czy nie jest tak, że zawartość paczki mogę sprawdzić w każdym przypadku? Możesz podać przykład sklepu, w którym można wybrać taki sposób dostawy?

Canclerz
30-06-2007, 00:18
Mam pytanie odnośnie wypowiedzi energia_ki - "paczka z opcją sprawdzenia zawartości", czy nie jest tak, że zawartość paczki mogę sprawdzić w każdym przypadku? Możesz podać przykład sklepu, w którym można wybrać taki sposób dostawy?

Paczka z opcją sprawdzenia zawartości jest dodatkowo płatna (przez nadawcę, chyba że ustalicie inaczej). W tej sytuacji nadawca sporządza dodatkowy "spis inwentarza" i w obocności listonosza/kuriera odbiorca sprawdza punkt po punkcie czy wszystko jest. Na koniec podpisuje zgodność paczki z opisem. Odbiorca ma pewność, że nie dostał w paczce cegły, nadawca ma dowód, że cegły nie wysłał. No chyba, że cegła została zamówiona ;)

energia_ki
30-06-2007, 10:40
czy nie jest tak, że zawartość paczki mogę sprawdzić w każdym przypadku? Możesz podać przykład sklepu, w którym można wybrać taki sposób dostawy?

nie, nie w każdym przypadku możesz otworzyć przysłaną Ci paczkę i dopiero po stwierdzeniu, że wszystko jest ok, zapłacić

opcja sprawdzenia zawartości nie wszędzie jest możliwa, nie wiem nawet, czy istnieją sklepy, które to stosują

ja zamawiam w ten sposób nie w sklepie, tylko u prywatnego importera, koszt przesyłki [35 zł] pokrywa adresat

iktorn92
30-06-2007, 20:07
Ja kupowałem w agito swoją tokine 19-35. Przyszła idealnie zapakowane wszystko ok nawet nie ma FF/BF Ale mój niepokój wzbudziła karta gwarancyjna. Jest jak by nie do końca wypełnona i brakuje pieczątki sklepu ale to olałem. Przed zakupem dzwoniłem do sewisu i powiedzieli że na gwarancji uszkodzony towar wysyła się do agito a oni coś z tym robią (serwis). Zadzwoń i się zapytaj. Może sie uda.

maci78
30-06-2007, 20:57
parę uwag przy kupowaniu wyysłkowa:


1. masz 10 dni na zwrot bez podania przyczyny (polskie prawo umożliwia coś takiego)

2. szkdoa że już narobiłęś szumu.... jak coś nie tak oddajesz i tyle... ale spróbować możesz

dj_zibi
30-06-2007, 22:06
Zawsze można sprawdzić paczkę pobraniową na poczcie. W ostateczności płacicie za paczke, przy "babie" w okienku ja otwieracie, jak cos „nie Teges” obrazu jej mówicie, ona wzywa policje przelew kasy jest blokowany, reszta do wytłumaczenia, co i jak nie jest ok. Działa to. Dowiedziałem sie o tym na policji po tym jak dosłownie zamiast karty graficznej był kawałeczek cegły::evil:

maci78
30-06-2007, 23:44
aa co do otwierania paczki...

żaden kurier czy listonosz nie da otworzyć packzi póki nie dasz mu kasy.... później tak jak kolega wyżej pisze...

1. protokół że w pacze była cegła (dla kuriera/listonosza nie ważne... mozę miała być)

2. policja

3. o blokowaniu przelewu nie słyszałem ale moze skoro kolega doświadczył czegoś takiego

4. lepiej nie oszczędzać czasami tych 50 - 100 złotych i kupować w znaych większych sklepach niż tych najtańszych ceneo czy allegro (no ale to mądry Polak po szkodzie ;)

ishi
01-07-2007, 01:24
To najgorsza z możliwych sytuacji, już lepiej jakby w środku coś latało -winny by sie znalazł, ale ryska niestety dyskwalifikuje sprzedawcę. Jedyna rozsądna opcja, podaj namiary na ten sklep na forum oraz wyślij link z tego wątku waśne do niego. Jeśli nie chce stracić rzeszy potencjalnych klientów to poniesie odpowiedzialność za towar niezgodny z umową kupna. Masz pełne prawo rządać reklamacji nie na warunkach gwarancji a właśnie jako niezgodność... Żal mi już go jak tylko podskoczy:!:
P.S. Na codzień sam jestem sprzedawcą więc sytuacja taka w moim odczuciu to zupełna kpina z klienta (jak można nie zerknąć w soczewki przed sprzedażą?)

maci78
01-07-2007, 08:31
To najgorsza z możliwych sytuacji, już lepiej jakby w środku coś latało -winny by sie znalazł, ale ryska niestety dyskwalifikuje sprzedawcę. Jedyna rozsądna opcja, podaj namiary na ten sklep na forum oraz wyślij link z tego wątku waśne do niego. Jeśli nie chce stracić rzeszy potencjalnych klientów to poniesie odpowiedzialność za towar niezgodny z umową kupna. Masz pełne prawo rządać reklamacji nie na warunkach gwarancji a właśnie jako niezgodność... Żal mi już go jak tylko podskoczy:!:
P.S. Na codzień sam jestem sprzedawcą więc sytuacja taka w moim odczuciu to zupełna kpina z klienta (jak można nie zerknąć w soczewki przed sprzedażą?)



ano można... ja też na codzień sprzedają i wysyłkowo i w sklepie i towar otwieram dopiero na życzenie klienta... ale jeżeli jest coś nie tak to wymieniamy... jak towar jest zapakowany to klient ma troszkę większą pewnosć że nowy nie używany ani że nie było nic grzebane.. stąd czasami lepiej nie otwierać ;)

TomS
01-07-2007, 10:07
maci78 napisał: żaden kurier czy listonosz nie da otworzyć paczki póki nie dasz mu kasy
Z tym się akurat nie zgodzę. Gdy pierwszy raz brałem 2 szkła to kurier nie chciał kasy póki nie sprawdzę czy wszystko jest ok.

maci78
01-07-2007, 12:56
to dziwny kurier... bo jakby coś było nie tak... to on odpowida za paczkę... bo ma otwartą paczkę a Ty nie będziesz chciał odebrać i do tego to Ty twierdzisz że czegoś brak... trochę dziwne ale skoro tak zrobił to jego problem... nasi kurierzy nie pozwają na coś takiego... mimo że wysyłamy około 30 - 40 paczek tygodniowo żaden kurier nie zgadza się klientowi na otwarcie przed zapłatą.. później tak... i nawet Ci protokół podpisze co bylo w paczce ale później ;)

dj_zibi
01-07-2007, 13:31
Maci78 blokowanie przelewu w sensie iż sprzedający nie dostanie kasy za cegłe. Będzie ona wstrzymana do wyjaśnienia.

maci78
01-07-2007, 17:09
ok rozumiem. ale jak otworzysz paczkę to i tak kasę musisz kurierowi dać bo otwartej paczki spowrotem nie weźmie ;)

dj_zibi
01-07-2007, 23:24
Maci78 czytaj ze zrozumieniem:) Ja pisałem o naszej kochanej Poczcie Polskiej.

maci78
02-07-2007, 08:20
a to przepraszam bo pocztą polską wysyłam towar tylko o wartości do 300pln jak coś wiecej to przypomina strzelanie sobie w nogę :D

slawek1972
02-07-2007, 13:07
To najgorsza z możliwych sytuacji, już lepiej jakby w środku coś latało -winny by sie znalazł, ale ryska niestety dyskwalifikuje sprzedawcę. Jedyna rozsądna opcja, podaj namiary na ten sklep na forum oraz wyślij link z tego wątku waśne do niego.

Sklep to www.agito.pl, nie będę sobie tym dalej głowy zawracał, tak jak pisałem ryska jest minimalna, bez wpływu na zdjęcia. Jednego jestem pewien - obiektywu ani czegoś podobnego już u nich nie kupię, a kupilem całkiem sporo rzeczy. To, że nie sprawdzają przed wysyłką, czy np. działa monitor LCD to rozumiem, ale czy np. nie jest uszkodzony mechanicznie, to już wypadałoby sprawdzić.