PDA

Zobacz pełną wersję : Jak zrobić blog/dodawanie komentarzy na www?



Smaczny
05-06-2007, 09:58
Hej,
Proszę o pomoc speców w tematach projektowania stron - szukam softu (nie musi być darmowy) do umożliwienia wstawiania komentarzy na mojej stronie www.
Nie znam się zupełnie na PHP, ale ostatecznie coś o poziomie komplikacji phpBB2 postawię i czegoś takiego szukam. Chodzi mi generalnie o możliwość stworzenia jakby customizowanego blogu na swojej stronie. Ja wstawiam zdjęcie, inni rejestrują się i wstawiają komentarze bądź swoje zdjęcia.
Dzięki!

Tomasz Urbanowicz
05-06-2007, 11:53
To jest fajna sprawa: http://drupal.org/

Smaczny
05-06-2007, 14:05
Dzięki Tomku, rzeczywiście wygląda fajnie. Poczytałem trochę faq drupala i widzę, że to wszystko czego potrzebuję zwie się chyba CMS (Content Management System). Wyczytałem też, że jest podobne narzędzie lecz prostsze od drupala - WordPress.

BTW, czy ktoś z forumowiczów zaimplementował może taki CMS na swojej stronie foto i chce się pochwalić? :-)

dentharg
05-06-2007, 14:39
dentharg.wordpress.com

Na wordress.com nie trzeba niczego stawiać. Wystarczy się zarejestrować :)

Smaczny
05-06-2007, 14:52
Tak, tylko ja chcę mieć na mojej stronie w pełni customizowalny engine blogowy/CMS-owy. Wiem, że bloga mogę założyć wszędzie, choćby na onecie ;-)

dentharg
05-06-2007, 15:01
Napisz sobie w RubyOnRails :P

A tak na serio, to pytanie, czy chcesz udostępniać edycję innym userom (CMS) czy tylko komentowanie Twoich wpisów (blog)? A może chcesz mieć też forum i wiki? Drupal na CMS jest ok, na bloga i fotobloga - Wordpress..
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
a do galerii polecam Gallery2 - można ładnie zintegrować z Wordpressem.

Smaczny
05-06-2007, 15:11
To ma być strona kulinarna z przepisami i zdjęciami potraw. Do każdego przepisu ok 3-5 zdjęć. Pod spodem komentarze innych z możliwością wstawienia przez nich swoich zdjęć. Coś prostego, np. takiego jak to: http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis3863.html