PDA

Zobacz pełną wersję : a ja niestety nie kupię canona



outsider
14-05-2007, 11:51
...a ja niestety nie kupię canona

piszę to ze smutkiem, gdyż nawet 400d bardzo mi odpowiada...niestety te canonowskie szkła to totalna porażka. Ale zacznę od początku.

Jestem amatorem, który lubi fotografować. Głównie przyroda (ptaki), macro (wystarczy 1:1) i reportarze (demonstracje, ludzie, czyli szybki AF i wysokie ISO=światło zastane). Do wydania około 4000pln.

Zdecydowany byłem na 400d (głównie dzięki niskim szumom, AF->usm i cenie=zwrot od canona) ale ...po zapozaniu się z testami kitowego i nieco droższego 17-85 i porównaniu tych obiektywów z kitem nikona 18-70 to się nieźle załamałem. Na L-kę nigdy nie będzie mnie stać, używek nie chcę. Tamron 17-50/2.8 zbyt nieprzewidywalny jakościowo, a w dodatku AF nie taki szybki... więc też odpada.

co więcej canon 17-85 wypada gorzej pod każdym względem nawet to kitowego nikona 18-135 (w tej samej cenie do o niebo lepszy 18-70 nikkora) :-/

Gdybym mógł podłączyć 400d do kita nikona to byłbym super szczęśliwy....a teraz? Przecież nie kupię 400d ze słoikiem po musztardzie nawet w cenie około 3600pln... Będę musiał wywalić z 4000pl na nikona D80+ kita18-70, nawet jeśli musiałbym zapomnieć o iso1600 i focić na centralnie-ważonym (bo chyba nie odważę się używać nikonowskiego matrixa II).

Najgorsze, że nie jestem przekonany czy nikon to dobry wybór.

Za jakiś czas zainwestuję w tele. coś ala 70-300 albo 100-300. Nie mam rozeznania, ale po doświadczeniu z kitem canonowskim i nikonowskim wydaje mi się, że i w tym przypadku nikon pewnie proponuje lepsze tele-szkło do 1500pln niż canon.

pozdro
smutny outsider :-....(((

mor_feusz
14-05-2007, 11:55