PDA

Zobacz pełną wersję : Stabilizer niedziala ?



matt
14-05-2007, 00:32
Witam, zaczne od tego ze jestem zupelnym laikiem . Moja dziewczyna para sie fotografia ze tak powiem:grin: .Tzn .pstryka portfolia dla dziewczyn (modelek) ktore chca sie dostac do agencji, make up itd...
pracowala na analogu 300EOS i wiecej czasu poswiecala na poprawie zdjec niz na sesjach narzekajac na slaba jakosc sprzetu. Postanowilem zrobic jej niespodzianke i kupilem jej 30D + EF24-105 1:4L ,moje kochanie zwariowalo ze szczescia ,ale rzecz w tym ze sprzedawca tez zauwarzyl ze jestem laikiem i nie wiem czy mi czegos nie wcisnal...
pytanie brzmi : jak sprawdzic czy dziala STABILIZER???
Chodzi o to ze czasami biore ten sprzet do reki i chce sie z nim zapoznac , jednak zdjecia przy suwaku na ON i OFF nie roznia sie (jak dla mnie ) wcale...

Dziekuje za kazda odpowiedz ;-)

michal.s
14-05-2007, 00:38
Stabilizer to stabilizacja obrazu, zrób sobie fotkę z ręki z czasem 1/10, 1/25 z włączoną stabilizacją i z wyłączoną stabilizacją.

Powinieneś zauważyć różnice między fotkami, ta z stabilizacją nie powinna być poruszona, powinna być ostra nie rozmyta, bez stabilizacji analogicznie odwrotnie.

matt
14-05-2007, 01:14
Roznice sa faktycznie , choc spodziewalem sie wiekszych ,ale coz stabilizer to nie statyw..

dzieki

schabu
14-05-2007, 11:18
no nie statyw, ale też trzeba ćwiczyć "stabilizację" swoich rąk, żeby zwiększyć efektywność ISa.

ewg
14-05-2007, 13:09
Stabilizator?

schabu
14-05-2007, 14:01
bo jak bardzo Ci się ręce trzęsą to i stabilizator dużo nie pomoże. sztywność rąk można ćwiczyć i bez IS można robić na długich czasach. do tego dochodzi wykorzystywanie oparć, ścian czy odpowiedniego ułożenia ciała.

EDIT: dopiero teraz zauważyłem że nie do mnie było to hasło ze stabilizatorem:) dziwie się że sam na to wcześniej nie zwróciłęm uwagi hehe

matt
14-05-2007, 15:25
Wyczerpujace odpowiedzi
dziekuje.

Cichy
14-05-2007, 15:28
na 105 mm powinieneś w wizjerze już widzieć czy działa, czy nie.