PDA

Zobacz pełną wersję : Zdjęcia - poprawiać czy nie?



Barth
11-05-2007, 12:31
Witam!

Mam aparat od miesiąca i jest to mój pierwszy sprzęt.
W związku z tym jestem jeszcze zielony w pewnych kwestiach.

Moje pytanie brzmi: jak często koryguje się w programach do
obróbki zdjęć np: kontrast/jasność ostrość?

Czy jest jakaś zasada fotografów, że dobry nie retuszuje a zły tak?
Czy nie przesadzać z takim podejściem? hehe ;)

Pytam bo mam mieszane uczucia jak biorę średnie zdjęcie
i po retuszu wyglada dwa razy lepiej...

Co wy na to? Pytam bo chciałbym wiedzieć jak często
koryguje się zdjęcia w praktyce? Czy się liczy
efekt końcowy i wywołanie radości na twarzach obserwatorów
czy sztuka sama w sobie?

Tak samo pytanie do sprawy "Battle" - czy stając do pojedynku
można retuszować zdjęcie?


Przepraszam jeśli temat był poruszany.

Pozdrawiam - Bartek

P.S. przykład: wolę poprawioną wersję ;)

http://img263.imageshack.us/my.php?image=img3214ih4.jpg
http://img247.imageshack.us/my.php?image=87621657dn5.jpg

http://img176.imageshack.us/my.php?image=mg12711gq5.jpg
http://img514.imageshack.us/my.php?image=dropwaterrx5.jpg

Co do zdjęć - jako amator czekam na cenne wskazówki ;)

Biperek
11-05-2007, 12:42
Ja poprawiam 99,(9) %, tym bardziej, że ostatnio raczej wszystko RAW. Czy jestem dobrym, czy złym fotoamatorem ? Są dużo lepsi, ale są też i gorsi. Najważniejszy jest efekt końcowy, a jak go uzyskasz to już twoja tajemnica.
Ja staram się parametry ekspozycji ustawić tak, żeby było jak najmniej do poprawiania, ale praktycznie zawsze trochę trzeba.

Hladon
11-05-2007, 12:56
Jeżeli tylko mam możliwość poprawienia zdjęcia to robię to.
Wg mnie ważny jest efekt końcowy.
A na dodatek sprawia mi to frajdę.
Zgadzam się z kolegą powyżej.
Pozdrawiam:
Maciej H.

liquidsound
11-05-2007, 13:09
Pytanie brzmi ile masz czasu zeby obrobic zdjecia ;)

gwozdzt
11-05-2007, 13:10