Zobacz pełną wersję : EF24-70 f2.8 - dziwnie spłaszczone zdjęcie
ErnestPierwszy
12-04-2007, 14:16
Na tym zdjęciu osoba jest , jakby wycięta z kartonu, płaska, jakby nalepiona na tło... Doskonale widać, że twarz jest dosłownie PŁASKA. Czym to może być spowodowane?
Canon 5D+EF24-70.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img472.imageshack.us/my.php?image=plaskifa8.jpg)
Mam wrażenie, że w ogóle to zdjęcie jest dziwne - citroen z tyłu jakiś taki rozciągnięty jest...
Ponoć jest właśnie problem z tym szkłem, że zdjęcia wychodzą
z niego i 5D płaskie, a nie plastyczne, no i ma wyjść nowa jego
wersja, tak jak wyszła 16-35/2.8L II.
DoMiNiQuE
12-04-2007, 15:00
Jak dla mnie to zdjecie jest totalnie nieostre a to jest tylko miniaturaka. Az sie boje pomyslec jak wyglada w pelnej rozdzielczosci ;) I jak tu oceniac cokolwiek?
ErnestPierwszy
12-04-2007, 16:10
Wrzuciłem hiresa - co sądzisz o tym zdjęciu? Dlaczego to takie płaskie?
DoMiNiQuE
12-04-2007, 16:21
Nadal twierdze, ze zdjecie jest po prostu nieostre :) Fotka nie ma EXIFa, ale zgaduje, ze bylo robione na szerokim kacie i mocno przymknietej przyslonie - stad duza GO.
Poruszone. A czy ołaskie - nie wiem. A 16-35 mkII to przecież nie jest następca tego szkła.
Pewno chodzi o to ze koles jest w GO a samochody juz nie, stad efekt "wyciecia" z tla. Cichy, pokaz swoje foty z rynku robione 5D + 70-200 (albo 100/2), tam tez tylko jeden plan byl ostry, jakby naklejony.
ErnestPierwszy
12-04-2007, 17:05
Pewno chodzi o to ze koles jest w GO a samochody juz nie, stad efekt "wyciecia" z tla. Cichy, pokaz swoje foty z rynku robione 5D + 70-200 (albo 100/2), tam tez tylko jeden plan byl ostry, jakby naklejony.
Zapewniam Cię, że nie o to chodzi. Widocznie tylko ja widzę co jest z tym zdjęciem nie tak...
ta fotografia jest jednym z wielu przykladow braku duszy kononowskich szkiel
panuje powszechna opinia ze puszki canona nie maja duszy, a rzeczywiscie chodzi o szkla.
w sumie mysle ze matematycznie mozna bez wiekszego problemu udowodnic o co chodzi z ta dusza a raczej jej brakiem
21g
Widocznie tylko ja widzę co jest z tym zdjęciem nie tak...
Jesli tylko Ty widzisz ze cos jest nie tak, to po prostu zaakceptuj to i nie przejmuj sie. Po prostu rob dalej zdjecia :D
Ponoć jest właśnie problem z tym szkłem, że zdjęcia wychodzą
z niego i 5D płaskie, a nie plastyczne.
Mam taki zestaw i żadnego problemu nie widzę. Powiem więcej: gdy widzę plastykę zdjęć zrobionych tym zestawę to aż się gęba sama śmieje :mrgreen: Właśnie tego mi brakowało w cropie! 8)
Nie mogę tylko doczytać jakie były parametry zdjęcia załączonego przez autora wątku... Może @24 mm i mocno domknięta przysłona?
Kolekcjoner
12-04-2007, 18:08
Ja mam taką hipotezę, że to zdjęcie było robione przy bardzo płaskim, mało plastycznym, rozproszonym świetle. W związku z tym jest płaskie, pozbawione plastyki. Druga kwestia to kadr, który przez te rozłożone ręce pokazuje mnóstwo dość ostrego tła. To dodatkowo zabija plastykę.
Aha plastyka zdjeć z 24-70 jest wybitna jak na zooma. Nie szukałbym tu winy w sprzęcie.
energia_ki
12-04-2007, 18:53
Na tym zdjęciu osoba jest , jakby wycięta z kartonu, płaska, jakby nalepiona na tło... Doskonale widać, że twarz jest dosłownie PŁASKA. Czym to może być spowodowane?
brakiem umiejetnosci
- przepraszam, ale mowie z wlasnego doswiadczenia, bo od tygodnia mam zestaw 5D+24-70 i po prostu widze, ze to ja jeszcze nie umiem robic zdjec tym sprzetem, a nie ze sprzet jest do... wiadomo czego
Ponoć jest właśnie problem z tym szkłem, że zdjęcia wychodzą
z niego i 5D płaskie, a nie plastyczne, no i ma wyjść nowa jego
wersja, tak jak wyszła 16-35/2.8L II.
ponoć...
kocham takie wypowiedzi :twisted:
ktos cos gdzies...
"nie wiadomo, czy Icek ukradl zegarek, czy Ickowi ukradli zegarek, ale cos z tym Ickiem i zegarkiem bylo"
z tego szkla i z 5D wychodza tak plastyczne zdjecia, ze wyplulam na ten zestaw kilkanascie patykow, jak zobaczylam efekty - a za masochistke sie nie uwazam :mrgreen:
ta fotografia jest jednym z wielu przykladow braku duszy kononowskich szkiel
to fotograf ma miec dusze, a nie szklo :grin:
Ja mam taką hipotezę, że to zdjęcie było robione przy bardzo płaskim, mało plastycznym, rozproszonym świetle. W związku z tym jest płaskie, pozbawione plastyki.
Aha plastyka zdjeć z 24-70 jest wybitna jak na zooma. Nie szukałbym tu winy w sprzęcie.
i tu sie calkowicie zgadzam - widac na zdjeciu, ze jakosc swiatla tego dnia byla kiepska - czasem niebo jest ladnie zasnute i dziala jak sofbox, dajac bardzo fajne rozproszone swiatlo - ale czasem swiatlo jest fatalne i nic sie z niego nie wydoi, albo prawie nic
jakosc swiatla jest w fotografii kluczowa - przepraszam za banalne stwierdzenie
slawi_3000
12-04-2007, 19:05
Brawo, energia, 24-70 rulez.
To teraz ja :idea:
To moze wina CMOSa i oprogramowania 5D - zdjecia sa idealnie czyste, brak efektow brzegowych ktore sa na kliszach, powoduje to wrazenia plaskosci jezeli zdjecie jest cale w GO.
Kiedys jakis gosc - maniak obrobki i cyfrowej fotografii, powiedzial mi ze woli NIkona od Canona 5D z tego wzgledu ze Canon 5D za bardzo przerabia zdjecia do rawa. I duzo trudniej jest je potem obrabiac czy wyciagnac cos z niego, niz z rawa Nikona, bo jego histogram jest bardziej zdegradowany.:?:
DoMiNiQuE
13-04-2007, 09:02
Kiedys jakis gosc - maniak obrobki i cyfrowej fotografii, powiedzial mi ze woli NIkona od Canona 5D z tego wzgledu ze Canon 5D za bardzo przerabia zdjecia do rawa. I duzo trudniej jest je potem obrabiac czy wyciagnac cos z niego, niz z rawa Nikona, bo jego histogram jest bardziej zdegradowany.:?:
To pewnie przez ten brak duszy w Canonach :lol:
Niedzwiedz
13-04-2007, 09:14
hehe dobre bardzo dobre usmialem sie tym postem :)
Lol.... wczoraj czytałem test Nikona D80 gdzie testujący zrugali nikona za największą na rynku ingerencję w raw, który z raw nie ma nic wspólnego bo pliki są tak "wyprasowane" jak jpeg'i :D
Co nie zginie podczas kompresji pliku JPEG, zachowa się w pliku RAW. Tak powinno być w normalnej lustrzance, w D80 jest nieco inaczej. Po wykresach jak i zdjęciach testowych scenki widać ładną korelację w składowych barwnych szumu. Przekłada się to na jakość zdjęć zapisanych jako JPEG. Patrząc na plik RAW już tak wesoło nie jest i czar pryska, choć nie można tu mówić o tragedii. Bardzo dobrze jest do 200 ISO, potem gorzej, a powyżej 800 ISO zaczynają się kolorowe ''ciapki''. Jednak po tym, co zobaczyliśmy na 3-minutowych darkach można stanowczo powiedzieć, że D80 nie nadaje się do długich ekspozycji w całym zakresie ISO. Chyba, że do zastosowań artystystycznych, gdzie potrzeba kolorowego akcentu... Druga kwestia dotyczy ingerencji w jakość plików RAW na poziomie aparatu, której nie tolerujemy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.