Zobacz pełną wersję : Wybór teleobiektywu
Witam!
Zdecydowałem się na zakup nowego sprzętu i tak zestaw bedzie składał się z Canon 30D + Canon10-22mm + Canon 24-105 L IS + 580 EX.
Potrzebuję jeszcze do tego teleobiektyw do fotografowania samolotów i tu mam mętlik po przeczytaniu wielu postów i przejżeniu zdjęć. Doradzcie co wybrać moje typy to:
Zestaw 1:
Canon 100-400 L IS
Zestaw 2:
Canon 70-200 f/2,8 L IS + TC2
Zestaw 3:
Canon 70-200 f/4,0 L IS + Canon 300mm f/4,0 L IS + TC1,4
Zalezy mi na dobrej jakości zdjęć.
Doradzcie co wybrać.
Pozdrawiam Paweł
Paweł, o ile się orientuję to samoloty fociłeś Sigmą 80-400, nie spełniła Twoich oczekiwań? Pytam bo też chcę kupić tele o podobnym zakresie i zastanawiam się S 80-400 czy C 100-400 ???
gdybym ja miał tylko takie dylematy .. :)
ale na twoim miejscy brałbym Zestaw 3 .
70-200 f4 ostry jak żyleta i stałka 300 f4 IS z też będzie ostra z TC 1,4, nie tracąc przy tym AF :)
Moja ulubiona działka czyli samoloty :)
Zdecydowanie 100-400L. Jak Ciebie wciągnie na poważnie (pokazy itd.) to bardzo wtedy się przydaje drugie body. Można wtedy kupić 70-200 choć jeszcze bardziej przydatny będzie taki 24-105. W każdym bądź razie na początek zdecydowanie polecam 100-400.
Witam po świętach!
Zabawa w fotografowanie samolotów wciągnęła już mnie parę ładnych lat temu i parę pokazów już zaliczyłem i fakt jest taki że na pokazach to 400mm to takie minimum, na Le Bourget to nawet 500mm było momentami za mało, w Berlinie 400mm w zupełności wystarczało, w Radomiu podobnie. Wczoraj siedziałem i przeglądałem swoje fotki i wniosek taki nawet na Okęciu 400mm wykorzystuję równie często jak 100mm, choć fakt taki że najwięcej fot jest z przedziału 100-300mm. Jak do tej pory fociłem 10D + Sigma 80-400 EX OS, prawdę powiedziaszy to chciałem kupić 1D Mk III, ale w tej chwili jest po za moim zasięgiem cenowym, myslałem tez o 1D Mk IIN ale cena po wprowadzeniu III nie spadła więc stwierdziłem że narazie zajmę sie zmianą szkieł, a potem zobaczymy. Sigma 80-400 jest jak najbardziej ok i zdjęcia mi pasują, to co ostatnio zaczęło mi doskwierać to jej waga, no i po nawet krótkiej zabawie C100-400 stwierdziłem że jednak af w c jest wyraźnie szybszy.
Najbardziej to pasowało by mi coś takiego C100-400 L IS f/4,0 ale narazie chyba nie ma na co liczyć.
Zastanawiam się mocno też nad zestawem II czyli kombinacja 70-200 2,8 L IS z TC, choć opinie sa różne co do takiego zestawienia i jakości przy 400mm. Niektórzy twierdzą że jest lepiej niż w C100-400 inni że gorzej.
Czas mam do jutra więc muszę się wkońcu na coś zdecydować.
W życiu nie fotografowałem samolotów, ale zakładając że latają one na otwartej powierzchni i że potrzebujesz 400mm , ale także zooma - wychodzui jak nic 100-400. :)
Ja kombinację 70-200/2.8 z TC 2 odradzam. Na forum były linki do testów, gdzie 70-200 plus TC2 dorównywał 100-400 dopiero po przymknięciu do f/11. Jeżdzę troszkę po lotniskach, robię tam tysiące zdjęć i jako spotter mogę Ciebie zapewnić, że 100-400L to szkło podstawowe a dopiero potem jest miejsce na 70-200. Sam mam zamiar takie kupić, ale będzie chodzić tylko pod 5D. 100-400L mam praktycznie "przyspawane" do 20D i to body z cropem pracuje u mnie tylko z tym szkiełkiem. W takim przypadku mam objęty zakres 70-200 na 5D i 160-640 na 20D. Niczego lepszego mi naprawdę nie potrzeba. Oprócz Marka oczywiście :)
Przymierzalem rozne TC do mojego 70-200 2.8 IS L i... dokupilem 100-400. Mam nadzieje ze to wystarczy 8) .
Witam po długim weekendzie, więc wybrałem zestaw I czyli C100-400, za tydzień do mnie przylatuje i zobaczymy jak będzie się sprawować.
Zamierzam zrobić testy i porównać moja obecną Sigmę 80-400 z Canonem 100-400 zarówno podpięte do 10D jak i 30D.
Jak potestuję to skrobę parę słów i może jakieś fotki porónawcze wrzucę.
Pozdrawiam Paweł
Zamierzam zrobić testy i porównać moja obecną Sigmę 80-400 z Canonem 100-400 zarówno podpięte do 10D jak i 30D.
Jak potestuję to skrobę parę słów i może jakieś fotki porónawcze wrzucę.
A po co? Idz zdjecia robic a nie testy :roll: .
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.