PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw kupić...



elmo
08-04-2007, 19:48
pewnie było już miliony razy, ale nie mogę znaleźć tego co mnie interesuję
sprawa wygląda następująco, w żadnym wypadku nie jestem profesjonalistą, ale bardzo lubię robić zdjęcia. Mam Canona 350d i do niego obiektyw Canon EF 50mm f1.8 (kitem nie będę się chwalił ;). uzbierałem trochę funduszy( dokładnie to 2000 zł) i chciałbym dokupić obiektyw. w zasadzie to kuszą mnie dwie sprawy:
- jakiś obiektyw do makro (powiedzmy o ogniskowej powyżej 100mm). potrzebuję go do robienia fotek biżuterii którą wystawia moja dziewczyna na allegro, no i bardzo lubię robić zdjęcia kwiatkom i takim tam
- coś szerokokątnego do robienia zdjęć wnętrzom. Czasem do mojej pracy potrzebuję zrobić zdjęcie pokoi, a kitówka (18-55mm)połączona z tym cropem x1.6 nie daje zbyt ciekawych rezultatów :(, tak się zastanawiam czy nie było by dobrym pomysłem zainwestowanie w pentacona six i obiektywu szerokątnego do niego?
Jakoś z przyzwyczajenia preferuje obiektywy stałoogniskowe, i raczej taki wolałbym kupić.
Bardzo prosiłbym o jakieś sugestie odnośnie ciekawego sprzętu który byłby wart swojej ceny.
P.S. Czy warto kupować używane obiektywy? i na co zwracać uwagę przy ich kupnie?

swiderski
08-04-2007, 19:55
Odniose się tylko do części pytania. Z tego, co mi wiadomo to szeroki kąt (mówie oczywiście o szkłach manualnych) nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem do cyfry (nie jestem w stanie powiedzieć dlaczego, nigdy nie miałem szerokokątnego szkła pod M42), dlatego pomysł z Pentaconem jest chyba trafny.

Co do używanych obiektywów - moim zdaniem warto. Trzeba sobie samemu odpowiedzieć na to pytanie (ja tam się nie wstydzę, że jeżdżę używanym samochodem, to dlaczego miałbym się wstydzić obiektywów ;)).
Przy zakupie warto sprawdzić, czy w środku nie ma przesadnej liczby paprochów, oraz działanie przysłony (czy się otwiera i zamyka bez zacieć i innych 'problemów")

Biperek
08-04-2007, 20:33