PDA

Zobacz pełną wersję : fotografia mody / ciuchów

yaca
01-04-2007, 09:57
Jestem początkującym "canonierem". Interesuje mnie szczególnie statyczna, niemal katalogowa, studyjna fotografia ciuchów na manekinie. Sprzęt jaki posiadam to 400D, obiektyw 50 mm f/1.8, zestaw studyjnych lamp z softboxami, manekin i mnóstwo ciuchów :). Pytanie na co szczególnie zwrócić uwagę? Zauważyłem już, że kwestia światła ma tutaj ogromne znaczenie. Szczególnie przy białych lub czarnych ciuchach. Eksperymentuje więc cały czas i efekty są coraz lepsze, niemniej ciągle jestem "w polu".
Co Waszym zdaniem jest najważniejsze, do czego przyłożyć szczególnie dużo uwagi, a co można sobie "opduścić" itp. Dzięki za podpowiedzi.

crater
01-04-2007, 10:03
Fajnie by było gdybyś znalazł sobie ładne "tlo". Nie mowie tu o kartonowym czy coś. Fajnie is e ciuchy prezentują np. w jakimś pokoju czy mieszkaniu a nowoczesnym stylu.

Po drugie nie boj sie wyjść poza kadry pionowe i poziome tylko. Probuj z ukośnymi itd.

Co do oświetlenia, to ciężko powiedzieć tak od razu. Kazdy ciuch trzeba bedzie inaczej oświetlić bo jedne prześwitują, drugie nie. Inne odbijają z połyskiem a inne tylko pochłaniają światło.

yaca
01-04-2007, 10:43
Ok. dzięki za tips'y. Wyobraź sobie, że niejako "intuicyjnie" właśnie zczynam eksperymentować także z różnymi rodzajami tła. :)

stdanielo
01-04-2007, 13:23
Pokaż trochę swoich fotek, to przynajmniej będzie można ci powytykać błędy ;)

crater
01-04-2007, 13:28
stdanielo ma racje. Pokaz cos a ini ci powiedza co robisz dobrze a co zle. :) bedzie ci potem latwiej

liquidsound
01-04-2007, 13:35
Jak dla mnie zamien manenika na goraca laseczke. W zyciu bym nie kupil ciuchow ktore widze na maniekinie

yaca
01-04-2007, 21:27
Pomyślę z tą panienką :) choć pewnie wtedy wogóle nie myślałbym o fotkach, które chciałem zrobić.
A poważnie. Oto link do moich ostatnich fotek (w tym także dzisiejszych prób)
http://www.trinity.pl/yaya/fotki/yaya.php