PDA

Zobacz pełną wersję : slajd+skan+druk, czy negatyw i duuuża odbitka



axor
21-03-2007, 21:27
mam pytanie,
jak już pisałem w innym wątku będę robił foto z wysokości około 30 m grupy około 1000 osób patrzących w moim kierunku.
Zdjęcie lub wydruk tego ujęcia ma mieć +/- około 1m2
Zależy mi na jak najlepszej ostrości zdjęcia.

Koledzy uświadomili mnie że moje 30D, lub w planach 5D nie podoła raczej temu zadaniu, tylko co najmniej średni format może tu dać wymagane efekty.

Mam dostęp do aparatu Mamiya 645 i zastanawiam się jakiego najlepiej filmu użyć (negatywu czy pozytywu).

Nie mam doświadczenia tego "kalibru" więc liczę na pomoc i wskazówki, czy lepiej robić na konkretnym negatywie i zlecić odbitkę max formatu, czy ewentualnie zrobić odwracalny slajd i zestanować na profi skanerze, a potem drukować na drukarce wielkoformatowej ??

piszczal
21-03-2007, 22:02
sporo zależy od światla, ale w sumie ziarna dużego nie będzie na jakims slajdzie ISO 100 a jednocześnie towarzystwo nie poruszy sie znacząco.
Skan na bębnie i wydruk na drukarce. 645 ma format 6 cm na 4,5 cm, nie masz 6x6?

axor
21-03-2007, 23:47
sporo zależy od światla, ale w sumie ziarna dużego nie będzie na jakims slajdzie ISO 100 a jednocześnie towarzystwo nie poruszy sie znacząco.
Skan na bębnie i wydruk na drukarce. 645 ma format 6 cm na 4,5 cm, nie masz 6x6?

... światła będzie dużo - koniec kwietnia +/- 14:00

... z formatu 6x6 to jedynie PENTAX six TL jest w moim zasięgu, mogę pożyczyć od znajomego.

czornyj
22-03-2007, 00:03