PDA

Zobacz pełną wersję : Głowica panoramiczna



krecio
04-02-2005, 20:05
Jak powszechnie ( :shock: ) wiadomo aby wykonac poprawna panorame, zdjecia nalezy robic tak aby os obrotu aparatu pokrywala sie z punktem wezlowym obiektywu. :lol:
Tyle, ze taka glowica to majatek. Manfrotto ma cos takiego za c.a. 1700 PLN. No, niby statyw mam chyba ok. - 190 NAT 3 i do tego 029. Tak rozmyslalem nad tym jak rozwiazac problem glowicy i przyszlo mi do glowy, ze przeciez mozna dorobic zwykla sztywna blache z plaskownika, wyciac w nim jeden otwor na plytke oraz na drugim koncu szczeline na zamocowanie aparatu. Szczelina po to aby odpowiednio przesuwajac aparat zgrac os z punktem wezlowym. I tu moje pytanie - czy ktos z Was radzil sobie z brakiem glowicy w podobny sposob? Bo znowu tak duzo tych panoram nie robie a na dodatek jestem prawdziwy amator i szkoda mi kasy na takie gadzety. :shock: :shock: :shock:

Jurek Plieth
04-02-2005, 20:54
I tu moje pytanie - czy ktos z Was radzil sobie z brakiem glowicy w podobny sposob? Bo znowu tak duzo tych panoram nie robie a na dodatek jestem prawdziwy amator i szkoda mi kasy na takie gadzety. :shock: :shock: :shock:
Pełno ludzi robi piękne panoramy używając statywów nawet bez poziomicy!

krecio
04-02-2005, 21:25
Racja, mnie tez czasem sie udaje. Nawet bez wiedzy, o tej osi obrotu. Tyle, ze jak sobie o tym pomyslalem to ma to sens. A problem wlasnie dotyczy redukcji kosztow. Lubie gadzety - ale bez przesady...

Vitez
05-02-2005, 10:12
Jak powszechnie ( :shock: ) wiadomo aby wykonac poprawna panorame, zdjecia nalezy robic tak aby os obrotu aparatu pokrywala sie z punktem wezlowym obiektywu. :lol:
Tyle, ze taka glowica to majatek.

Zle napisales. Taka glowica jest potrzebna do zrobienia IDEALNEJ panoramy. Np na zlecenie do albumow/kalendarzy itp wydawnictw. Czy na zlecenie do geodezji. A jesli robisz na zlecenia to stac cie na taka glowice i raczej w uzyciu jest sredni/wielki format do tego typu zdjec na zlecenie.