Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : przepalenia z lampą

operator1
10-02-2007, 23:52
Witam

Jestem bardzo początkującym użytkownikiem Eos-a 350d i zauważyłem, że zdjęcia w trybie P z lampą wbudowaną są kompletnie przepalone. Przykładowo aparat ustawia czas 1/60 i przesłonę 4 (ISO 100) a prawidłowa ekspozycja ustawiona na M wychodzi mi gdzieś 1/200 i 9

Nie wiem o co chodzi czy to wada egzemplarza czy czegoś nie rozumiem.

Z góry dziękuję za wyjaśnienie problemu

Pozdrawiam

Pirx
11-02-2007, 00:24
Chyba nie bardzo rozumiesz jak to wszystko działa z lampą.
Na tym forum znajdziesz wszystko co musisz na ten temat wiedzieć, więc nie będę wdawał się w szczegóły.

Po pierwsze zapomnij o trybie P z lampą - działa to mniej więcej tak, jak "zielony".
W zależności od tego, czy lampa ma stanowić główne źródło światła, czy tylko doświetlić masz dwa wyjścia.

W pierwszym wypadku - tryb "M", przysłona f/8 (zakładam, że fotografujesz kitowym obiektywem :idea: ), czas 1/90 do 1/200. Resztę załatwia lampa i E-TTL. Jeśli przepala, bądź niedoświetla, to użyj kompensacji ekspozycji z błyskiem (FEC) - nie wiem jak się do niej dostać w 350, ale to znajdziesz w instrukcji.
Uwaga:!: Jako, że nie wiem, czy jesteś początkującym użytkownikiem 350, czy w ogóle początkującym użytkownikiem, zwrócę uwagę, że mowa jest o kompensacji ekspozycji z błyskiem, nie zaś o "normalnej" korekcie ekspozycji.

W przypadku, gdy lampa ma wyłącznie pomóc w doświetleniu pierwszego planu, a reszta jest w światle zastanym użyj trybu "Av", przesłona taka, jaką chcesz uzyskać głębię ostrości, czas się dobierze automatycznie (statyw lub wysokie ISO mogą się okazać niezbędne). Dla uzyskania naturalnego efektu takiego doświetlania lepiej z urzędu zmniejszyć ekspozycję z błyskiem o 1-2EV (zależy co uważamy za "naturalny efekt"). ;)

A najlepiej poczytaj to (http://canon-board.info/showthread.php?t=3785)

operator1
11-02-2007, 00:28