Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : canon100/f2,8macro czy sigma105/2,8 macro

grzeszcz68
05-02-2007, 13:18
potrzebuję obiektyf do zdjęć biżuterii.nie mam doświadczenia w fotografii macro
i nie wiem na który z tych obiektywów się zdecydować.czy canon 100/2,8
czy sigma 105/2.8 . Sigma jest tańsza o 600zł

Saurus
05-02-2007, 17:15
Gdybym miał kasę na Canona to Canona w tej sytuacji, jak coś tańszego to Tokinę 100/2.8 (tą nową) za 1500 zł zamiast Sigmy.

bebesky
06-02-2007, 11:18
wiem że to może fobia ale nie mam pewności czy sigma będzie się dobrze zachowywała z kolejnymi - nowymi puszkami canona - np. za 5-7 lat.

sigma jest głośniejsza i zauważalnie wolniejsza
jakość zdjęć - rożnice raczej niezauważalne.

no i może kolejna fobia: do lokalnego naprawiacza obiektywów i aparatów (nie jest opłacany przez canona) trafia znacznie wiecej uszkodzonych sigm niż canonów - on tak twierdzi. Co prawda dodaje że głównym problemem jest przecieranie się jakiś tam tasiemek z drucikami ale fakt że takie coś ma miejsce.

Na korzyść sigmy przemawia długość gwarancji.

A różnica w cenie to nie 600 a np według CENEO - około 200 zł - sigma 1700 a canon 1900.

DoMiNiQuE
06-02-2007, 11:21
Tutaj nie ma kompromosow, bierz Canona a napewno bedziesz w 100% zadowolony :)

Saurus
06-02-2007, 11:41
Tą Sigmę już jakiś czas temu widziałem lekko poniżej 1500 zł (tak samo jak Tokina wypada cenowo) więc ceneo.pl się myli ;)

neo_1
06-02-2007, 14:24
Tutaj nie ma kompromosow, bierz Canona a napewno bedziesz w 100% zadowolony :)

Powiem Ci tak BIERZ CANONA i tyle jak brakuje kasy , pozycz od kolegi , weż kredyt ale KUP CANONA :))

Saurus
06-02-2007, 14:30
Widzę że przywiązanie do samej marki jest tu ogromne...

Milosz
06-02-2007, 14:42
Jak masz body ktore lyka EF-S to polecam ef-s 60/2.8 macro, mam to szkielko i jest bardzo dobre. Do bizuterii sie nadaje chyba lepiej bo ma wieksza glebie ostrosci niz dluzsze szkielka, jest krotki przez co dziala dobrze z flashem nawet tym wbudowanym.

edit: