Zobacz pełną wersję : Tła i oświetlenie
Olszewski
02-02-2007, 22:57
Witam,
Ostatnio co raz częściej mysle o poważnych pobytach w studio no i pojawił się u mnie problem.
Zakładałem temat, przepraszam moderatorów za ponowienie go, ale poprzedni przeszedł bez echa a pytanie jest zupełnie inne.
Nosiłem się z zamiarem zakupu tła studyjnego - http://allegro.pl/item161590295_tlo_10m_x1_6_kolor_tkanina_120g_m_2_ gruba_pro.html - tanie, i wydaje się byc dobre. Mam tutaj pytanie, czy to tło da mi prawidłowe odbicie światła (idealnie białą głębie, ewentualnie gradient szarosci) przy użyciu parasolek fotograficznych??
Pewna osoba na tym forum w poprzednim wątku poleciła mi kupno kartonowca za 300zł za rolkę. Niestety nie uśmiecha mi się to, karton się drze, niszczy i gnie. To tło jest syntetykiem wiec jako tako, trudniej bedzie je zniszczyc, trudniej niż karton czy papier :)
Drugą sprawą jest również poruszona agrowłóknina. Dostępna w supermarketach z materiałami budowlanymi. Jak ona się sprawuje? Czy można ją dostac w innym kolorze niż biały!? I jak ona się cenowo przedstawia i czy warto byłoby brac syntetyk przedstawiony przeze mnie na allegro, czy właśnie taką agrowłóknine?
No i ostatnią sprawą jest to: jak sprawowałaby się parasolka fotograficzna z wkręconą zarówką ale nie błyskową, ale ze światłem stałym?
Te tkaniny z Allegro nie są wg mnie najlepsze. Mną się, nie wyglądają dobrze na fotkach. To tanie, tymczasowe rozwiązanie. Żarówka z ciągłym światłem musiałaby być dość silna. Lepiej już chyba halogen. Ja wole światło błyskowe, bardzo jasno jest tylko przez chwilę, a nie cały czas daje po gałach ;)
Zgadzam sie z Raff'em. Dobre tła, jak wszystko, są drogie. Co do oświetlenia to dobra lampa żarowa rzeczywiście musi być mocna, przez co wytwarza dużo ciepła. Przy pracy z dwiema lub trzeba takimi lampami w pomieszczeniu robi się zwyczajnie gorąco, jeśli studio nie jest dobrze wentylowane. O wiele wygodniejsze i oszczędniejsze są lampy błyskowe.
To prawda co przedmowcy poweidzieli. Mialem okazje pracowac na roznego rodzju zestawach. Poczawszy od Agrowlukniny w zestawie z zarowkami blyskowymi, poprzez Agrowluknine w zestawie z lmpami 2x250 Ws + 150 Ws, a konczac na kartonowym tle w zestawie z 2x500 Ws + 150 Ws (na tlo) i powiem szczerze ze efekty sa nie porownywalne.
Olszewski
03-02-2007, 21:02
No dobrze,
Raff, crater - skoro agrowłóknina nie, te z Allegro syntetyki nie, to co? Bo ja nie chce kartonowców za 180zł, które się podrą. Widziałem efekty zdjęc robionych na agrowłókninie i efekty były OK, idealnie białe tło, obiekt hm.. (w tym wypadku kwiat) wyglądał tak jakby wklejony, nie było widac faktury tła.
Tak więc nie chce kartonowców, wiec co byście polecali?:)
Odnośnie żarówki błyskowej to nie ma problemu, sam nawet myślałem o tym że modelowi/modelce trudno będzie nie mrużyc oczu :) Ale ciągłe światło (CHYBA) nie powoduje wyblaknięcia kolorów.
Żarówka to najmniejszy problem :) Bo zawsze będzie można zmienic, no i oczywiscie miałem na myśli bardzo mocną żarówkę :)
A jakie zastosowanie z reguły ma softbox? Bo to przeciez światło stałe.
Myślałem też nad rozwiązaniem (po częsci z Waszą radą):
2 parasolki z żarówką 68Ws
1 lub 2 softbox (tylko tutaj z racji na budżet) profesjonalna lampa studyjna odpada - http://allegro.pl/item160045869_lampa_studyjna_boling_bl_600st_f_vat _bielsko.html - wiec pomyślałem o tym aby zamiast niej odpowiednio zamontowac na statywie mocny halogen z odprowadzeniem odpowiednim ciepła, co Wy na to? Oczywiscie to miałoby służyc odpowiedniemu rozjaśnieniu tła, ewentualnych cieni na modelu/modelce?
A jakie zastosowanie z reguły ma softbox?
Softbox rozprasza swiatlo przez co daje miekkie, rozmyte cienie.
Rowniez mowi sie, ze swiatlo tez jest wtedy miekkie ale to wlasnie zasluga cieni :)
Kartonowe różni się tym, że jest go kilkanaście metrów - zadepczą szpilkami - ucinasz i odwijasz następny kawałek.
Jest równe i gładkie, wszystkie oprócz czarnego są rewelacyjne, bez porównania z syntetycznymi. Czarne kartonowe za dużo światła odbija i nigdy nie jest porządnie czarne.
Chyba że potrzebujesz ,,gnieciucha'' - na to są odpowiednie materiały, ale też nie syntetyki - nie gniotą się jak należy (-:
Zaś jeśli chodzi o softbox / parasolka. Parasol za dużo światła wypuszcza po bokach i z tyłu i trudniej jest kontrolować takie światło.
Aha i żadne światło żarowe bo Ci się po prostu wszytko rozpuści (może oprócz parasolek na długich patykach).
Ale rozpuszcza sofrboxy i makijarze na pyskach.
Żarówki byłyskowe do pakszotów może się nadają. Do ludzi są 1) za słabe - trzeba blisko umieszczać światło co daje nierówne oświetlenie, 2) nie mają pilotów i tak na prawdę nie wiesz co fotografujesz.
Ale oczywiście, polecam spróbować tanich teł, tanich żarówek, potem coraz droższych - to jedyny spsób aby się przekonać, że tak się na dłuższą metę nie da pracować.
Tak jak pisze minek. Tla krtonowego jest "dlugo", a i w cale tak szybko sie nie niszczy. Jelsi sie o nie dba. Tu masz efekty agrowlukniny:
1) Zdjecie - czarna agrowluknina + zarowki blyskowe + parasolki
https://canon-board.info/imgimported/2007/02/IMG_4666JPG-1.jpg
źródło (http://www.piotrszmidt.com/mg2/pictures/IMG_4666.JPG)
2) Zdjecie - biala agrowluknina + lampy 2x250 Ws + 150 Ws + Softboxy - Troch podciagnietle tlo w PSie (kontrasty)
https://canon-board.info/imgimported/2007/02/6-1.jpg
źródło (http://www.piotrszmidt.com/mg2/pictures/6.jpg)
3)Zdjecie - tla kartonowe + 2x500 Ws + 150 Ws + Spftboxy
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.piotrszmidt.com/mg2/index.php?list=22&page=1)
https://canon-board.info/imgimported/2007/02/q15_medium-1.jpg
źródło (http://www.piotrszmidt.com/mg2/pictures/q15_medium.jpg)
Olszewski
04-02-2007, 11:34
Kartonowe różni się tym, że jest go kilkanaście metrów - zadepczą szpilkami - ucinasz i odwijasz następny kawałek.
Jest równe i gładkie, wszystkie oprócz czarnego są rewelacyjne, bez porównania z syntetycznymi. Czarne kartonowe za dużo światła odbija i nigdy nie jest porządnie czarne.
No i właśnie oto chodzi, kartonowce za 180zł rolka (nie pamiętam ile tam jest metrów) gnie się, drze itd. ja będę ucinał i w końcu tło pójdzie w diabły. I kolejne 180zł a budżet trochę ograniczony!
Pracowałem obecnie (dla użytku mniej profesjonalnego oczywiscie) na papierze, mam dostęp do papieru o wymiarach 1,8m X (dowolna dlugosc), jest on idealnie biały (LWC - kredowy), i pracowało mi się nie powiem, bardzo dobrze, ale w pewnym momencie zaczął się gnieść itd, i już tak dobrze nie było.
1) Zdjecie - Biały papier kredowy + halogen 500 Ws + 250 Ws
W Adobe Photoshop podciągnięte krzywe i poziomy (celowo) dla uzyskania takiego kontrastu!
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://foto.recenzja.pl/zdjecie_c0dcbf94d8514d200e990e77861f8693.jpg)
Zaś jeśli chodzi o softbox / parasolka. Parasol za dużo światła wypuszcza po bokach i z tyłu i trudniej jest kontrolować takie światło.
No dobra, skoro parasolka puszcza za dużo światła po bokach, to jakby je połączył z softboxem (w celu uniknięcia ostrych cieni na tle spowodowanych właśnie ucieczką światła po boku) to jakby to mogło się sprawowac?
I co sądzisz o używaniu rolet, (takich do okien) jako teł przyf/2.8, gdzie faktura rolety nie będzie widoczna?
Aha i żadne światło żarowe bo Ci się po prostu wszytko rozpuści (może oprócz parasolek na długich patykach).
Ale rozpuszcza sofrboxy i makijarze na pyskach.
Żarówki byłyskowe do pakszotów może się nadają. Do ludzi są 1) za słabe - trzeba blisko umieszczać światło co daje nierówne oświetlenie, 2) nie mają pilotów i tak na prawdę nie wiesz co fotografujesz.
Własnie widzialem ostatnio softbox w którym zamiast lampy błyskowej znajdowała się w oprawce żarówka (zwykła, http://allegro.pl/item160565198_duza_moc_wiecej_swiatla_nowosc_najta niej.html ) chyba taka i podobno nie rozpuszcza się softbox, gdy się zrobi odpowiednie oddawanie ciepła przez nią.
Skoro żarówki błyskowe są za słabe do fotografowania ludzi, to co polecasz?
crater - a można wiedziec czemu Ci się ta agrowłóknina tak pogniotła??:) Mi papier cienki bo gramatury 120 mniej się gniótł niż Tobie agrowłóknina :)
A jakby ją odpowiednio nawłókł na grubą, (cieżką) rurkę (PCV - lub bardziej trwałą) to oprócz wygody zyskałbym to, że tło nie wygniatałoby się przy zwijaniu.
Wiesz może czy agrowłóknine można dostac w innych kolorach niż czarny i biały?
Ogółne oświetlenie Twoich zdjec mi się podoba na agrowłókninie :) I odnośnie białej agrowłókniny nie mam wogóle zastrzeżeń :) Jest takie tło jakie chciałbym właśnie miec :)
Dodam, ze zdjęcia robiłbym na f/2.8 więc głębia byłaby rozmyta, więc może te załamania na tle (agrowłókninie czy syntetyku) nie byłyby aż tak duże.
minek - ciekawi mnie jeszcze to:
http://allegro.pl/item162914467_screen_dblue_180_podgumowane.html
Producent przedstawia przykładowe zdjęcia, które są bardzo ładne, pod względem tła oczywiscie,
Poniżej daje jednak adnotacja w postaci FAQ:
TKANINA ZAGIĘŁA SIĘ PODCZAS PRACY CZY MOŻNA JĄ JAKOŚ WYPRASOWAĆ?
TKANINKI NIESTETY PRASOWAĆ NIE MOŻNA ALE PROSTUJE SIĘ SAMA ZAWSZE WTEDY GDY SWOBODNIE ZWISA Z RURY ROBOCZEJ LUB KIEDY NAWINIĘTA JEST NA RURĘ
Tak więc wszystkie zagięcia według producenta rozprostują się same.
No dobra, skoro parasolka puszcza za dużo światła po bokach, to jakby je połączył z softboxem (w celu uniknięcia ostrych cieni na tle spowodowanych właśnie ucieczką światła po boku) to jakby to mogło się sprawowac?
Po co łączyć parasolki z softboxami? Zaletą parasolek jest to, że się je szybko i łatwo składa i przenosi. I moim zdaniem to wszystko. Czasami po prostu parasolka wystarczy.
Jedno i drugie słuzy do zmiękczania światła i niwelowaniu ostrych cieni.
Parasolka w dodaku w jasnym pomieszczeniu powoduje, że światło jest wszędzie i nie masz nad nim kontroli.
I co sądzisz o używaniu rolet, (takich do okien) jako teł przyf/2.8, gdzie faktura rolety nie będzie widoczna?
Nic nie sądzę - nie używałem. Rolety bywają bardzo różne.
Własnie widzialem ostatnio softbox w którym zamiast lampy błyskowej znajdowała się w oprawce żarówka (zwykła, http://allegro.pl/item160565198_duza_moc_wiecej_swiatla_nowosc_najta niej.html ) chyba taka i podobno nie rozpuszcza się softbox, gdy się zrobi odpowiednie oddawanie ciepła przez nią.
Podsumuję: światło żarowe == mało światła, żółte światło, wysoka temperatura, ciągłe świecenie w oczy - brak naturalnej mimiki twarzy.
Własnie widzialem ostatnio softbox w którym zamiast lampy błyskowej znajdowała się w oprawce żarówka (zwykła, http://allegro.pl/item160565198_duza...jta niej.html ) chyba taka i podobno nie rozpuszcza się softbox, gdy się zrobi odpowiednie oddawanie ciepła przez nią.
To nie jest lampa żarowa tylko wyładowcza (świetlówka), w dodatku o dosyć zimnym świetle (6500K), czyli niebieskim i prawdopodobnie dziurawej charakterystyce. Odpowiednik 300W dla żarowej, czyli bardzo niewiele.
Skoro żarówki błyskowe są za słabe do fotografowania ludzi, to co polecasz?
Lampy błyskowe o mocy minimum 500WS (oczywiście regulowanej)
Olszewski
04-02-2007, 16:53
Widziałem agrowłókninę, no i rzeczywiście kiepsko to wygląda (przynajmniej biała), bo jest strasznie cienka :(
Chyba zdecyduje się na syntetyk (2 znajomych ma, i nie narzekają, lekko się gnie, ale jak nie używane a rozwieszone to się prostuje), a wytrwalsze niż kartonowce i papier :)
Odnośnie oświetlenia nadal nie wiem co zrobic :(
Na lampe studyjną mnie nie stac, jedyne co planowałem to używanie właśnie parasolek z żarówkami błyskowymi :(
Czy macie jeszcze jakies rady?
Olszewski
04-02-2007, 21:01
A mam jeszcze jedno pytanie:
Jak zsynchronizowac 2 parasolki błyskowe, które nie mają fotoceli (więc wyzwolenie z 430EX odpada), kabel synchronizacyjny, ale jak podłączyc 2 LUB WIĘCEJ parasolek do jednego wejścia w aparacie??
A mam jeszcze jedno pytanie:
Jak zsynchronizowac 2 parasolki błyskowe, które nie mają fotoceli (więc wyzwolenie z 430EX odpada), kabel synchronizacyjny, ale jak podłączyc 2 LUB WIĘCEJ parasolek do jednego wejścia w aparacie??
Nie ma parasolek błyskowych.
Są przeciwdeszczowe, słoneczne i fotograficzne.
Każda normalna lampa ma wbudowaną fotocelę.
Nawet żarówki błyskowe mają.
Wyzwalasz jedną np radiem albo drutem, pozostałe błysną zgodnie.
430 się nie nadaje bo 1) ma przedbłysk - komibnowanie z gwiazdką to pomyłka, 2) sama błyska , nawet jeśli w sufit - to też jest światło, które jest zbędne, tym bardziej że nie kontrolujesz mocy.
Olszewski
04-02-2007, 21:23
minek - dobrze wiedziałes o co chodzi z parasolkami :) Napisalem szybko i skróciłem sobie :)
Czyli ta zwykła żarówka błyskowa z allegro za (50zł) ma fotocele?
No dobrze minek, to w takim razie jak mam synchronizowac? Tak jak mowilem 2 lub wiecej parasolek?? Kabel?
Każda normalna lampa ma wbudowaną fotocelę.
Nawet żarówki błyskowe mają.
Nie do konca. Te najslabasze zarowki po 32 Ws niemja fotoceli tylko SYNCHRO. Wystarczy ze wtedy podepniesz je do kostki z dwoma wejsciami. Badz zroibsz sobie kabelek - noemalne laczenie rownolegle.
Ale to jest rzezbienie w guw..ie. Te 32 Ws-owe do niczego sie nienadaja. Min. jesli chcesz urzwac to jest 68 Ws zarowka blyskowa. O slabszych zapomnij.
Olszewski
04-02-2007, 21:26
crater - OK, kupię 68Ws (taki miałem zamiar jesli oczywiscie miałbym kupowac parasolki po tym jak odradziliscie swiatło ciągłe).
Ale ja jestem "ciemny" w tym i najlepiej jakby ktos mi to dosłownie wyjaśnił, jak co i nie tylko przy 2 parasolkach ale np. 4 parasolkach, jak je zsynchronizowac ;)
-=Festyk=-
04-02-2007, 21:58
Może to dziwnie zabrzmi(bo jak taki młody smark może mieć studio),ale ja w moim PSEUDO-studiu używam agrowłókniny(białej) i jestem zadowolony.Kupiłem ją bo ciąłem po kosztach,ale jak się ją doświetli od tyłu to tło wychodzi idealnie białe i mnie to zadowala.
Olszewski
04-02-2007, 22:04
Festyk - ale jakos mnie agrowłóknina nie przekonuje, po tym jak zobaczylem jaka jest cienka i fotki cratera :)
Wole już chyba syntetyk ;)
-=Festyk=-
04-02-2007, 22:12
Spoko.Moim wyborem kierował budżet,ale z biegiem czasu doszedłem do wniosku,że jednak da się z tego korzystać;)
Olszewski
04-02-2007, 22:15
Festyk - moim tez kieruje, dlatego nie kupuje kartonowców za 180zł rolka która się hmmm zniszczy jak to karton szybciej niz guma ;)
http://www.pstryk.pl/opis.php/3580
http://www.pstryk.pl/opis.php/3581
Poradźcie mi; co lepiej rozmiękczy cienie? Nie mogę aktualnie zainwestować w profesjonalne sprzęty tego typu: http://www.fotokurier.beep.pl/index.php?products=product&prod_id=573
Proszę o podpowiedź.
-=Festyk=-
04-02-2007, 22:38
Festyk - moim tez kieruje, dlatego nie kupuje kartonowców za 180zł rolka która się hmmm zniszczy jak to karton szybciej niz guma ;)
Ale moim kierował ekstremalnie niski budżet:)Jakbym teraz kupował to bym się chyba zdecydował na to podgumowane, do którego dałeś link.Wygląda na solidne i porządne,ale ja tam się nie znam;) Życzę słusznego i zadowalającego wyboru:)
Olszewski
04-02-2007, 23:09
A minek - powiedz mi jeszcze co sądzisz o zamontowaniu czegoś takiego do parasolek:
https://canon-board.info/imgimported/2007/02/oprawkapodwb-1.jpg
źródło (http://www.eltec.pl/serwer/oprawkapodwb.jpg)
https://canon-board.info/imgimported/2007/02/oprawkapodwb-1.jpg
źródło (http://www.eltec.pl/serwer/oprawkapodwb.jpg)
Lub jeszcze bardziej wyrafinowanego zestawu:
https://canon-board.info/imgimported/2007/02/potrojna-1.jpg
źródło (http://www.eltec.pl/serwer/potrojna.jpg)
I w obu przypadkach wkręcic maksymalną liczbę żarówek 68Ws? No i dwie parasolki, czy dałyby odpowiednią moc do fotografowania ludzi? Żarówki 68Ws mają fotocele więc z tego co już się dowiedziałem, w moim przypadku najlepiej kupic dyfuzor i robic albo od sufitu, albo delikatnie na modelka ale przez dyfuzor ;)
Może to dziwnie zabrzmi(bo jak taki młody smark może mieć studio),ale ja w moim PSEUDO-studiu używam agrowłókniny(białej) i jestem zadowolony.Kupiłem ją bo ciąłem po kosztach,ale jak się ją doświetli od tyłu to tło wychodzi idealnie białe i mnie to zadowala.
Festyk, a mógłbyś mi tak łopatologicznie wytłumaczyć jak to doświetlasz? Na czym wieszasz agro, czym świecisz? Może zdjęcie byś pokazał? Będę wdzięczna.
-=Festyk=-
04-02-2007, 23:22
Doświetlam to ruską lampą podłączoną do fotoceli domowej roboty.Tło jest zawieszone na też własnoręcznej roboty stojaku zrobionego z desek.Brzmi nie za ciekawie,ale działa.Chcesz zdjęcia wykonane takim zestawem czy zdjęcia studia?:)
Zdjęcia studia. W sumie też mam taką lampę Unomat ale nie ma mowy, żebym sama zdołała to podłączyć. A jakbym dała z tyłu 420EX a 580EX na aparacie? Ten stojak mnie bardzo interesuje.
Zdjęcia ze studia też chcę :).
http://www.pstryk.pl/opis.php/3580
http://www.pstryk.pl/opis.php/3581
1 czy 2; podobno 2 daje większą swobodę ze względu na odsłonięcie sensora lampy
wiec tak powiem wam z doswaidczenia. Jesli chodiz o oprawki podowjne. Bardzo czesto ludzie planuja wkrecenie w jedna Z oprawek zarowki blyskowej w druga zwykla zarowke o odpowiedniej temeraturze barwowej (sic! - ala swiatlo modelujace). Niestety jest maly problem. Albo trzeba podalaczac wszystkie zarowki kablem synchro i dlubac - choc nie jest to wiele roboty - albo nasza zarowka "modelujaca" zasloni fotocele. Chodzi o to ze swiatlo z tej zarowki jest zbyt mocne i najduej sie zbyt blisko fotoceli co powoduje jej oslepienie i z blysku drugiej zarowki nie nastepuje wyzwolenie.
Nalepszym sposobem przy tego typu sytuacjach jest proste rownolegle podpiecie wszystkich zarowek kablem synchro i dopiecie je do odpowiednio zmodyfikowanej wtczyi duzy jack. Do tej wtyczki podlaczony jest odbiornik radiowy. Nadajnik w sanki aparatu i wioooooo.
Inaczej niebeda sie zarowki wyzwalaly. Jak znajde jutro czas to rozrysuje jak to zrobic.
Olszewski:
Zachowujesz się jak byś nie czytał.
Jak to jak wyzwolisz?
Pisałem, że żarówki błyskowe (poza najtańszymi, których i tak nie warto używać, jak zostało już w wątku napisane) mają fotocele
Tak, możesz wkręcić trzy, nawet masz wtedy w jakiś sposób regulowaną moc w przybliżeniu 200/125/65WS
Od sufitu? To już w ogóle pomyłka.
Przez dyfuzor - tak, najlepiej 80x120 lub podobny rozmiarami, otoczony po bokach przez materiał odbijający i zwężający się ku tyłowi, gdzie są zamocowane źródła światła. Czyli softbox.
Aa... najlepiej to rób jak chcesz, potem pooglądaj zdjęcia i wyciągnij wnioski. (-:
JAH-EL:
To są nasadki do lamp zakładanych na aparat, nadają się do reportażu gdzie nie masz czasu ani możliwości ustawić innych lamp.
Wiem, wiem, minek. Ale chodzi mi o to, które jest bardziej uniwersalne. Bo podobno to z drugiego linku daje większą swobodę, bo umożliwia niezakłuconą pracę sensora lampy, ale jednocześnie słabiej rozmiękcza cienie. A to pierwsze bardziej rozmiękcza cienie, ale nie daje pełnej możliwości wykorzystania sensora. I nie wiem, które wybrać.
A do biegania przed politykami i tak wezmę coś w stylu Omnibounce. Ale przyda mi się albo to z pierwszego, albo drugiego... Tylko nie wiem które... :sad:
Przecież to pierwsze tym bardziej nie zasłania sensora - bo niby jak? Przy tym drugim chodzi o to zagięcie w kształcie V gdy lampą strzela się na wprost i jest to różnica w porównaniu do innych takich "softboxów", a nie ogolnie, także ja z tych 2 rzeczy kupiłbym to pierwsze.
pamietajcie ze parasolka (biala przepuszczalna)zabiera jakies 30% mocy blysku.
-=Festyk=-
05-02-2007, 20:52
Reno-wysłałem Ci na priva zdjęcia.
Dahlia Paulina
05-02-2007, 21:06
Dzięki za pomoc w wyborze, Saurus - w imieniu JAH-ELa.
KuchateK
05-02-2007, 22:02
No dobra, skoro parasolka puszcza za dużo światła po bokach, to jakby je połączył z softboxem (w celu uniknięcia ostrych cieni na tle spowodowanych właśnie ucieczką światła po boku) to jakby to mogło się sprawowac?
Calkiem dobrze. Takie polaczenie nazywa sie "brolly box" i jest powszechnie dostepne na e-bay'u badz dobrych sklepach foto.
http://www.alienbees.com/brolly.html
Dostepne sa wersje "w obie strony", zarowno wewnetrzne jak i zewnetrzne. Zewnetrzne sa "takie sobie". Z niektorymi lampami jest problem aby skierowac je w dol na statywach. Wydaja sie lepsze do oswietlania tla. Duze wewnetrzne calkiem niezle imituja osmiokatny softbox za ulamek ceny i wady tych drugich nie maja. Chyba ze ktos chce swiecic do gory :mrgreen:
Własnie widzialem ostatnio softbox w którym zamiast lampy błyskowej znajdowała się w oprawce żarówka (zwykła, http://allegro.pl/item160565198_duza_moc_wiecej_swiatla_nowosc_najta niej.html ) chyba taka i podobno nie rozpuszcza się softbox, gdy się zrobi odpowiednie oddawanie ciepła przez nią.
Istnieja tez softboxy do goracych swiatel (jak juz ktos bardzo musi). Poznac je mozna po tym, ze material jest bardzo gruby i sztywny a wewnatrz material odbijajacy to gruba folia aluminiowa z odpowiednia faktura. O ile sie nie myle wytrzymuja do 200 stopni. Produkuje takie na przyklad Interfit/Paterson (seria pro-range). O dziwo sa to te najtansze w b&h :D Poza tym warto w nie inwestowac, bo sa tak grube i solidne ze wygladaja na niezniszczalne :mrgreen:
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=Search&A=details&Q=&sku=331833&is=REG&addedTroughType=search
Swietlowki kompaktowe (jak ta powyzej) to juz inna para kaloszy. Do fotografowania sie to nie nadaje z powodu kiepskiego widma (dziala jedynie z custom WB) i slabej mocy, ktora rozproszona czymkolwiek daje czasy prawie rzedu sekund :D
Za to zainstalowana w brollyboxie na statywie foto daje calkiem fajna lampke do pokoju :D
crater - a można wiedziec czemu Ci się ta agrowłóknina tak pogniotła??:) Mi papier cienki bo gramatury 120 mniej się gniótł niż Tobie agrowłóknina :)
Papier ma generalnie ta zalete, ze dostepny jest na rolce ;) Agrowloknina niestety musi w nia zostac wyposazona.
lola_1000
03-04-2007, 17:12
witam
jestem całkiem nowa i chciałam zapytać o poradę, co prawda dużo się w tej dyskusji dowiedziałam, (choć nie wszystko rozumiem) ale prosiłabym o konkretną podpowiedź; sprzedaję duże ilości odzieży na allegro, zakupiłam 350d, pomału go "rozgryzam", niestety 90% czasu zabiera mi obróbka zdjęć, czyli idealnie białe tło (zwykle kończy się wycinaniem krzywymi); nie mam pojęcia co dokupić (jakie tło, oświetlenie, parasolki może?) żeby nie bawić się w te obróbki, a uzyskać ładne zdjęcia bez cieni i z widocznymi detalami; kasa nie stanowi dużego problemu, ale nie chcę wydawać bez sensu na sprzęt który się nie sprawdzi; zdjęcia robię na "leżąco", wyglądają lepiej niż na manekinie czy modelce i nie wiem, czy świecić z góry, od spodu, a może wszystko na raz? jeśli ktoś zechciałby podpowiedzieć, będę wdzięczna; pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.