Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kalendarz fotografii na 2008 rok



Diodak
15-01-2007, 20:10
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img479.imageshack.us/img479/4601/kalendarzheaderec5.gif)

Witam wszystkich,

w ubiegłym roku ktoś z forumowiczów zaproponował abyśmy stworzyli kalendarz naszych fotografii. Były już pewne plany i warto jest zrealizować.

Jest początek roku, a to dobry czas żeby coś zacząć robić. Potrzebne będą zdjęcia ;) i od tego powinniśmy zacząć. Później porozmawiamy o wybieraniu zdjęć które ostatecznie znajdą się w kalendarzu, o wyglądzie stron, kosztach druku i wielkości nakładu. Miło będzie jesli stworzymy ten projekt razem.

Zaczynamy zbieranie zdjęć.

Witryna projektu znajduje się tutaj. (http://www.diodak.wha.la/temp/canon_board/kalendarz_2008/)

Tyle na wstępie, tak to widzę i liczę na dyskusję, pomysły i pomoc... nie, nie chcę być tu szefem :o.

stdanielo
15-01-2007, 21:46
Pomysł bardzo fajny, tylko jak na mój gust to akcję powinniśmy zacząć gdzieś w połowie listopada, żeby wszystko było gotowe przed końcem roku, teraz to już może trochę późnawo na kalendarz.

Tomasz1972
15-01-2007, 21:49
Pomysł bardzo fajny, tylko jak na mój gust to akcję powinniśmy zacząć gdzieś w połowie listopada, żeby wszystko było gotowe przed końcem roku, teraz to już może trochę późnawo na kalendarz.

Teraz mamy 2007 a kalendarz ma być na 2008 :)

SimOn!
15-01-2007, 21:49
... teraz to już może trochę późnawo na kalendarz.

Na 2008 rok :shock:

stdanielo
15-01-2007, 21:55
sorry :) bystry jestem jak woda w klozecie :)) ale przynajmniej się ktoś odezwał :)


EDIT
i jeszcze coś mi się zpochrzaniło i mój post mi się nie wyświetlił i dwa razy poszło, chyba czas iść spać

muflon
15-01-2007, 21:58
No, jak już Diodak się za to wziął, to nie ma że boli, musi wypalić :-D Chętnie coś tam podeślę, choć pewnie będzie monotematycznie :) ... mam dwie uwagi:

- anonimowość nie ma sensu, wiadomo kto z grubsza jakie fotki robi, a najlepszymi ludzie z reguły się chwalą i tak na forum
- proponuję limit 2-3 zdjęć na użytkownika

Na temat wyboru, ideologii wyboru, tego "co właściwie chcemy" się nie wypowiem, bo jak rozumiem koncepcja jest taka, żeby nad tym zastanowić się później :) Chodzi mi po głowie taka myśl.. żeby oprócz wstawiania fotek, dać ludziom możliwość komponowania kalendarzy z tych, które już są - i głosowania nad tymi kompozycjami ;-)

mkwiek
15-01-2007, 22:15
dobrze że Diodak już się za to zabiera :), bo czasu wbrew pozorom nie zostało dużo :)

root
15-01-2007, 22:27
o, fajnie, że ktoś wziął mój pomysł pod uwagę (:


Pomysł bardzo fajny, tylko jak na mój gust to akcję powinniśmy zacząć gdzieś w połowie listopada, żeby wszystko było gotowe przed końcem roku, teraz to już może trochę późnawo na kalendarz.

a mi się wydaje, że początek roku to najlepszy pomysł. niech to będą aktualne zdjęcia ( w sensie z roku 2007 ). wydaje mi się, że czym świeższe zdjęcia tym lepiej.

btw. służę pomocą. tylko chciałbym wiedzieć wcześniej w czym mógłbym pomóc ;P

stdanielo
15-01-2007, 22:28
o, fajnie, że ktoś wziął mój pomysł pod uwagę (:



a mi się wydaje, że początek roku to najlepszy pomysł. niech to będą aktualne zdjęcia ( w sensie z roku 2007 ). wydaje mi się, że czym świeższe zdjęcia tym lepiej.

Zgadzam się z tobą tylko mi się lata popieprzyły :)

Diodak
16-01-2007, 03:01
o, fajnie, że ktoś wziął mój pomysł pod uwagę (:
o... znalazł się sprawca zamieszania :mrgreen:.


btw. służę pomocą. tylko chciałbym wiedzieć wcześniej w czym mógłbym pomóc ;P
Wsparciem, wymyślaniem najlepszych rozwiązań bo problemy pewnie będą... zrobimy burzę mózgów ;).


No, jak już Diodak się za to wziął, to nie ma że boli, musi wypalić :-D
hehe usmiecham się jak coś takiego czytam :)... dzięki.


Chętnie coś tam podeślę, choć pewnie będzie monotematycznie :) ... mam dwie uwagi:

- anonimowość nie ma sensu, wiadomo kto z grubsza jakie fotki robi, a najlepszymi ludzie z reguły się chwalą i tak na forum
- proponuję limit 2-3 zdjęć na użytkownika
Może i tak być... ktoś jest przeciw?


Chodzi mi po głowie taka myśl.. żeby oprócz wstawiania fotek, dać ludziom możliwość komponowania kalendarzy z tych, które już są - i głosowania nad tymi kompozycjami ;-)
Jakoś to rozwiążemy, mam pare pomysłów na wygląd stron, będziemy miksować jak już będą foty.

Fotki będzie można zacząć przysyłać pod koniec tego tygodnia... może już w piątek skończymy php z Kuchatkiem.

Vitez
16-01-2007, 11:07
Chętnie coś tam podeślę, choć pewnie będzie monotematycznie :) ... mam dwie uwagi:

- anonimowość nie ma sensu, wiadomo kto z grubsza jakie fotki robi, a najlepszymi ludzie z reguły się chwalą i tak na forum

A ja mialem taki sprytny pomysl by z toba sie dogadac ze wyslesz zdjecie kota a ja samolotu, podobnie z Jarkiem - on zdjecie kota a ja slubne ;)

Nemeo
16-01-2007, 12:04
Tematyka kalendarza będzie różna, tzn. każdy miesiąc, zdjęcie z innej bajki, czy raczej będzie to raczej kalendzarz tematyczny np. koty.:lol:

root
16-01-2007, 17:02
(...) mam dwie uwagi:

- anonimowość nie ma sensu, wiadomo kto z grubsza jakie fotki robi, a najlepszymi ludzie z reguły się chwalą i tak na forum
- proponuję limit 2-3 zdjęć na użytkownika

Na temat wyboru, ideologii wyboru, tego "co właściwie chcemy" się nie wypowiem, bo jak rozumiem koncepcja jest taka, żeby nad tym zastanowić się później :) Chodzi mi po głowie taka myśl.. żeby oprócz wstawiania fotek, dać ludziom możliwość komponowania kalendarzy z tych, które już są - i głosowania nad tymi kompozycjami ;-)

a mi wydaje się, że anonimowość jest wskazana. tak jak piszesz, że z GRUBSZA i tak wiadomo kto jakie zdjęcia robi. weź pod uwagę też tych, którzy tego nie wiedzą (:

co do drugiego pomysłu to jestem jak najbardziej za. nie ma sensu przesyłania 10 czy 15 zdjęć.

pomysł z komponowaniem kalendarzy też jest jak najbardziej dobry (:


A ja mialem taki sprytny pomysl by z toba sie dogadac ze wyslesz zdjecie kota a ja samolotu, podobnie z Jarkiem - on zdjecie kota a ja slubne ;)

koncepcja całkiem niezła (((:


Tematyka kalendarza będzie różna, tzn. każdy miesiąc, zdjęcie z innej bajki, czy raczej będzie to raczej kalendzarz tematyczny np. koty.:lol:


moim zdaniem tematyka powinna być różna. kalendarzy o kotach, kurach, lwach i innych jest mnóstwo.

mungo
16-01-2007, 19:04
Publikacje w kalendarzu możliwa od lat 18?;)

Nemeo
16-01-2007, 19:23
Publikacje w kalendarzu możliwa od lat 18?;)

A może zrobimy taki kalendarz, który będzie przeznaczony dla osób od 18 lat.:lol:

Jacek Deka
16-01-2007, 19:39
Ja proponuję 2 kalendarze:
Dla kobiet, dla mężczyzn i może trzeci dla dzieci. :D
To co nas interesuje z uwagi na płeć.

amper
16-01-2007, 19:44
to ja jeszcze proponuje dla dorosłych
od 18 do 25 roku zycia,
od 25 do 40 i
od 40 do 70 ;)

a poważnie, oby udało się wprowadzić w życie jeden, będzie cudownie

McKane
16-01-2007, 20:45
Nie wiem czy to madre ale moze dobrze by bylo stworzyc 12 kategorii po jednej na kazdą strone kalendarza. Uniknie sie sytuacji w ktorej 1/3 dzieła zajmą jakże zacne zdjęcia samolotów, kolejne 2/3 zaś po połowie ptaki i zdjęcia płci pięknej (widzisz Kubaman uczę się).
Dzięki temu każdy rodzaj fotografii znalazłby swoje odzwierciedlenie i unikneloby sie sytuacji w ktorej ktos glosno krzyczalby ze sa dwie strony z kotami a baletowe tematy zostaly calkowicie pominiete.

Diodak
17-01-2007, 04:37
Mam nadzieję że będzie duzo różnych fotografii i na każdej stronie będzie co innego...w szczególnym przypadku jakas kategoria może zająć dwie strony. Cały czas o tym myślę bo stron jest tylko 12 no i wypadałoby chociaż trochę wkomponować się w pory roku żeby na grudniowej stronie nie było słonecznej plaży ;). Nie znam jeszcze kosztów druku i różnic pomiędzy większym i mniejszym formatem to jednak taki mi pomysł chodzi po głowie żeby były to duże arkusze papieru. Zmieścimy wtedy większą liczbę fotografii bo o to nam głównie chodzi.

Driver
17-01-2007, 10:15
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img479.imageshack.us/img479/4601/kalendarzheaderec5.gif)



Zacznijmy od zbierania zdjęć. Witryna projektu jest w przygotowaniu, na niej będzie mozna wysłać swoje zdjęcia i przeglądać inne nadesłane prace. Zdjęcia musza być w formacie JPEG z możliwie najmniejszą kompresją. Krótszy z boków powinien mieć nie mniej niz 1000 pikseli a rozmiar pojedynczego pliku musi być mniejszy niż 3 MB. Najlepiej gdyby zdjęcia nie były skalowane w dół. W celu ochrony dostepu do oryginalnych plików na potrzeby WWW zdjęcia będą zmniejszane i tylko takie będzie można przeglądać.


.


Nie za bardzo rozumiem te manewry. Skoro bedzie sie przeglądać małe foty to po co mam wysyłac 1000 pix ?? Chyba nie chcesz drukować z 1000 pix ??

Korean
20-01-2007, 00:39
Skoro to forum Canon to może zrobimy kalendarz o tej firmie ?? ^^


Pozatym co przeszkadza zrobić kilka kalendarzy tematycznych ? Dawajcie kategorie, albo wypali albo umrze śmiercia naturalna :D

sergi
20-01-2007, 10:35
Skoro to forum Canon to może zrobimy kalendarz o tej firmie ?? ^^


Pozatym co przeszkadza zrobić kilka kalendarzy tematycznych ? Dawajcie kategorie, albo wypali albo umrze śmiercia naturalna :D

No jasne, zróbmy tysiąc pięćset sto dziewięćset kalendarzy. Tych od takich pomysłów jest wielu a od wykonania tylko jeden... Diodak. Nie przeszkadzajmy mu to coś z tego wyjdzie...

Mac
20-01-2007, 10:59
Od kilku lat prowadzę przygotowywanie kalenadrza w naszej firmie i uzbierałem trochę doświadczeń w tym temacie.
Po pierwsze zadajmy sobie pytanie o jakim nakładzie myślimy? Ostatnio zamawialiśmy (format A3+) 1000 sztuk i kosztowało to około 11 000 PLN brutto (skład, druk, drutowanie). Proponuję aby na tym etapie nie dyskutować o cenie i nie licytować co kto i za ile może, to będzie dyskusja na potem na razie chcę tylko pokazać rząd wielkości kosztów. Oczywiście im mnijeszy nakład tym wyższa cena.
Po drugie, jaki ma być format czyli wielkość i orientacja (pionowa czy pozioma) to determinuje jakie zdjęcia będą przesyłali autorzy. Można też zdecydować o formacie po wyborze zdjęć ale to nie jest dobre rozwiązanie.
Po trzecie to zdecydowanie tematyka, konieczne jest zadecydowanie jakiego tematu mają dotyczyć zdjęcia. Inaczej otrzymuje się taką bezpłciową mieszaninę.
Po czwarte wybór zdjęć, tutaj można zrobić to na drodze ankiety albo wybrać np. 36-48 zdjęć na 12 miesięcy a następnie przekazanie ich do firmy, gdzie pracują plastycy i powierzenie im ostatecznego wyboru. Z doświadczenia powiem, że takie rozwiązanie jest bardzo dobre, ponieważ wybór pozbawiony jest emocji.

Nemeo
20-01-2007, 13:33
Dodałem ankietę odnośnie kalendarza :

http://canon-board.info/showthread.php?t=18866

mlody911
20-01-2007, 18:41
..hhmmm... tak sobie myślę - nie wiem czy jest to w jakiś sposób możliwe ale moglibysmy zrobić tak:
- przesyłamy zdjęcia na dowolne tematy (jakie kto ma i uważa za dobre);
- przygotowujemy projekt kalendarza (układ dni, miesiecy, pion, poziom itd);

I teraz to najważniejsze - każdy loguje się i klika na miniaturki zdjęć jakie chciałby widzieć w swoim osobistym kalendarzu.
Wybiera jego układ (pionowy, poziomy) i podaje ile sztuk chce go mieć.

Potem otrzymuje wybrany układ kalendarza i zdjęcia jakie wybrał do niego.
Rozumiem, że nie da się tak żeby strony kalendarza zawierały od razu wybrane fotografie, ale mogą przecież mieć miejsce na podklejenie (przyklejenie) wybranej fotografii. A zdjęcia wykonywane by były w zwykły sposób, a że wiadomo by było ile konkretnych sztuk, to wydaje mi się że możnaby wytargować jakąś atrakcyjną cenę za 1 sztukę z jakimś dobrym fotolabem
.
I chyba miałby ten kalendarz wszystko czego każdy oczekiwałby od takiego kalendarza:
- wspólny forumowy "podkład" układ i kolorystykę;
- zdjęcia jakie sami uważamy za najfajniejsze;
- no i zawsze można by wcisnąć nawet swoich kilka gniotów!!!

Wtedy ilość sztuk "podkładu" wydrukowanych byłaby spora, a wyglądać może to całkiem ciekawie.

Zdjęcia posiadałyby nazwisko autora, a i każdy sam wiedziałby ile jego zdjęć zostało wybranych do wszystkich kalendarzy!
I możemy wtedy tworzyć ulubione tematyki itd.

Właściwie daje to nieograniczone możliwości konfiguracji

WŁASNEGO FORUMOWEGO KALENDARZA!

No i ilość sztuk sprzedanych znacznie wzrośnie bo zawsze możemy mieć tam "swoje" fotografie!!

Co Wy na to?

snow
20-01-2007, 18:52
Może zrobić lepiej na drodze głosowania najlepsze zdjęcie na każdy miesiąc spośród tych co zostaną nadesłane i wybrać the best of? bo tak że każdy kliknie jakie chce mieć i robić każdemu inny kalendarz to chyba drożej? 12 fotek spośród iluśtam (powiedzmy każdy chętny zaproponuje 2 swoje najlepsze zdjęcia na dany miesiąc?) Na drodze głosowania się wybierze najładniejsze i taki zrobi kalendarz?

Driver
20-01-2007, 19:22
bo tak że każdy kliknie jakie chce mieć i robić każdemu inny kalendarz to chyba drożej?

o jakieś 3 000 - 4 000 na sztuce bo pewnie w gre wchodziłaby jedna

arturs
20-01-2007, 21:06
..hhmmm... tak sobie myślę - nie wiem czy jest to w jakiś sposób możliwe ale moglibysmy zrobić tak:
- przesyłamy zdjęcia na dowolne tematy (jakie kto ma i uważa za dobre);
- przygotowujemy projekt kalendarza (układ dni, miesiecy, pion, poziom itd);

I teraz to najważniejsze - każdy loguje się i klika na miniaturki zdjęć jakie chciałby widzieć w swoim osobistym kalendarzu.
Wybiera jego układ (pionowy, poziomy) i podaje ile sztuk chce go mieć.

Potem otrzymuje wybrany układ kalendarza i zdjęcia jakie wybrał do niego.
Rozumiem, że nie da się tak żeby strony kalendarza zawierały od razu wybrane fotografie, ale mogą przecież mieć miejsce na podklejenie (przyklejenie) wybranej fotografii. A zdjęcia wykonywane by były w zwykły sposób, a że wiadomo by było ile konkretnych sztuk, to wydaje mi się że możnaby wytargować jakąś atrakcyjną cenę za 1 sztukę z jakimś dobrym fotolabem
.
I chyba miałby ten kalendarz wszystko czego każdy oczekiwałby od takiego kalendarza:
- wspólny forumowy "podkład" układ i kolorystykę;
- zdjęcia jakie sami uważamy za najfajniejsze;
- no i zawsze można by wcisnąć nawet swoich kilka gniotów!!!

Wtedy ilość sztuk "podkładu" wydrukowanych byłaby spora, a wyglądać może to całkiem ciekawie.

Zdjęcia posiadałyby nazwisko autora, a i każdy sam wiedziałby ile jego zdjęć zostało wybranych do wszystkich kalendarzy!
I możemy wtedy tworzyć ulubione tematyki itd.

Właściwie daje to nieograniczone możliwości konfiguracji

WŁASNEGO FORUMOWEGO KALENDARZA!

No i ilość sztuk sprzedanych znacznie wzrośnie bo zawsze możemy mieć tam "swoje" fotografie!!

Co Wy na to?
Tylko własny kalendarz moze sobi zrobić każdy za pomocą np. MyPhoto Calendars czy czegoś takiego, poza tym kto bedzie się bawił w takie pojedyncze wydruki, IMHO nie da się za rozsądne pieniądze tego zrobić
Taką metoda robię co roku w zaprzyjaźnionym labie i przez pare lat nie udało mi się zejśc z ceną poniżej 70pln przy 30x40

Pozdr
Artur

Diodak
25-01-2007, 08:06
Nie za bardzo rozumiem te manewry. Skoro bedzie sie przeglądać małe foty to po co mam wysyłac 1000 pix ?? Chyba nie chcesz drukować z 1000 pix ??
Przeglądać się będzie małe pliki, żeby ktoś sobie nie chciał "pożyczyć" fotek w dużej rozdzielczości. W tej chwili gdzieś tam w głowie mam wizję że na stronie oprócz dużej foty znajdzie się kilka mniejszych. 1000 px to liczba orientacyjna... liczę na pełne klatki, ale jeśli ktoś zrobi croopa to niech to chociaż będzie minimum 1000x1000 px, mniejsze nie maja sensu. Druk kalendarza to nie druk w fotolabie gdzie trzeba 300dpi żeby sensownie wyszło. Raster trochę zgubi braki jesli takie będą ;)


Po drugie, jaki ma być format czyli wielkość i orientacja (pionowa czy pozioma) to determinuje jakie zdjęcia będą przesyłali autorzy. Można też zdecydować o formacie po wyborze zdjęć ale to nie jest dobre rozwiązanie.
To jest dobre rozwiązanie bo kalendarz ma mieć więcej niż 12 pełnoformatowych fotografii np. tylko w formacie pionowym. Jak pokazuje ankieta, wiele osób chciałoby zobaczyć swoje foty w tym kalendrzu, a przy jednym zdjęciu na jeden miesiąc nie jest to możliwe. Chyba że ogół będzie wolał 12 świetnych fotografii to też będzie fajnie ;).


Po trzecie to zdecydowanie tematyka, konieczne jest zadecydowanie jakiego tematu mają dotyczyć zdjęcia. Inaczej otrzymuje się taką bezpłciową mieszaninę.
Na razie nie wiadomo jakie zdjęcia spłyną ;) poczekajmy z tematyką.


Po czwarte wybór zdjęć, tutaj można zrobić to na drodze ankiety albo wybrać np. 36-48 zdjęć na 12 miesięcy a następnie przekazanie ich do firmy, gdzie pracują plastycy i powierzenie im ostatecznego wyboru. Z doświadczenia powiem, że takie rozwiązanie jest bardzo dobre, ponieważ wybór pozbawiony jest emocji.
Nie chcemy generować kosztów bo nikogo na to nie stać, a i nie chodzi o jakieś poważne wydawnictwo wiec ta ankieta będzie chyba OK. Składem się sami zajmiemy, a poprawkami zajmie się drukarnia... zgubią w kosztach druku, wezmiemy bez faktury ;).

kami74
25-01-2007, 14:45
A ja bym zrobił tak: Najpierw demokratycznie wybieramy 12 kategorii tematycznych na kazdy miesiąc jedna. Ustalamy, ze w ramach każdej kategorii (czyli w ramach jednego miesiaca) moze byc x, y lub z zdjęć. Nastepnie przez jakis tam okres ludzie przesyłają fotki z zaznaczeniem do jakiej kategorii sie zalicza. Nastepnie głosowanie na fotki w kazdej kategorii i finito mamy foty na kalendarz. Takie moje luźne przemyslenia. pozdrawiam.

Diodak
25-01-2007, 14:59
kami74 zaproponuj kategorie na dobry początek ;).

Driver
25-01-2007, 15:10
na jednyj z galerii w necie foty podzielone sa np tak :
-krajobraz
-ludzie
-przyroda
-architektura
-martwa natura
-portret
-reporterskie
-zwierzęta
-macro
-miasto w obiektywie ( czyli po waszemu pewnie steet photo )
-wschody i zachody
-sport

sergi
25-01-2007, 15:29
dobry pomysł...

i na każdą strone po 3 zdjęcia (dwa w poziomie + jedno w pionie)

thorin
26-01-2007, 09:54
no tak, tlko zeby to siejeszcze kupy trzymalo, ja bym sie po glowie drapal o co kaman gdyby w miesiacu lipcu ogladal na kalendarzu sporty zimowe :) pomyslcie tez nad tym ;)

Nemeo
26-01-2007, 10:00
no tak, tlko zeby to siejeszcze kupy trzymalo, ja bym sie po glowie drapal o co kaman gdyby w miesiacu lipcu ogladal na kalendarzu sporty zimowe :) pomyslcie tez nad tym ;)

Zgadza się, lepiej np.: w miesiącu styczniu umiescić jakieś F-16:lol: na neutralnym tle nieba, niż tropikalne Bora Biora.:lol:

Diodak
26-02-2007, 05:27
Równo miesiąc przerwy w temacie i wracamy ;). Temat smyczek i identyfikatorów już załatwiony to możemy ruszać z kalendarzem. Jak wspominałem przygotowałem małą stronkę:

http://diodak.wha.la/kalendarz_2008/

przez którą można już wysyłać swoje fotki i oglądać pozostałe ;).

Zapomniałem zwiększyć limit czasu bo w 30 sekund wysłać większy plik będzie ciężko - poprawię później ;).

blum
26-02-2007, 08:25
no to ja czekam, ogladam, z czasem zamawiam i place :wink:

Diodak
26-02-2007, 15:17
Żeby tak nie było że każdy czeka na kalendarz i nikt nie daje fotek ;). Kategorie na początek takie jak napisał Driver 6 postów wyżej.

pgfoto
26-02-2007, 23:48
stronkę:

http://diodak.wha.la/kalendarz_2008/

czy na tej stronie sa juz jakies zdjecia?
bo ja tam widze tylko fotomontarz z eosem1

Diodak
27-02-2007, 02:43
Nie ma bo jeszcze nikt nic nie przysłał... a ten fotomontarz (skąd wiedziałeś?) to tak na próbę zeby nie było pustego miejsca zanim pojawi się pierwsza fotka. Nie bać się tylko wysyłać ;).

Nemeo
27-02-2007, 10:52
Ile zdjęć może wysłać jedna osoba ?

Diodak
27-02-2007, 12:49
Na początek niech to będzie limit 2 zdjęć. Na pewno grupa aktywnych fotografów będzie chciała przysłać przynajmniej te dwie fotki i powinno być sporo pojedynczych. Żebyśmy nie utonęli w nadmiarze na razie trzymajmy się tych dwóch zdjęć. Nemeo będziesz pierwszy? ;)

decha
27-02-2007, 13:01
chętnie bym coś podesłał ale raz, ze są tutaj lepsi ode mnie a dwa to każdy na pewno przez ten limit woli poczekać bo może uda się jednak ustrzelić coś lepszego... także ten limit może okazać się małym "przekleństwem"

Diodak
27-02-2007, 13:21
To zróbmy może tak że na razie przysyłamy po jednym zdjęciu a za jakiś czas będzie można przysłać kolejne. Do momentu głosowania będzie można wymienić swoją fotkę na inną lub poprosić o jej całkowite usunięcie. To dodatkowe trzecie zdjęcie zostawimy na po wakacjach kiedy dojdzie trochę nowości. Tak będzie OK?

decha
27-02-2007, 13:42
Diodak to była tylko moja sugestia ;) rozumiem, że im więcej zdjęć będziemy mogli dodawać tym większe będzie zamieszanie... ja od siebie mogę póki co wrzucić typowo styczniową fote czyli zwycięskie fajerwerki z battla.

Edit: Powiedz jeszcze jaka rozdziałka ma być tych zdjęć? Czy wrzucamy małe i dopiero po wybraniu kontakt na PW o podesłanie dużych plików czy od razu wrzucamy full size?

Diodak
27-02-2007, 13:53
Im więcej tym lepiej ale nie damy rady potem się zdecydować co wybrać ;). Serwer czeka na fotki tylko ostrożnie z PS.

pgfoto
28-02-2007, 00:38
wrzuce cos napewno ale nie chce byc pierwszy :)
więc poczekam jeszcze troche

Nemeo
28-02-2007, 00:40
wrzuce cos napewno ale nie chce byc pierwszy :)
więc poczekam jeszcze troche

Jak tak wszyscy będą czekać, to czarno widzę ten kalendarz.:lol:

Diodak
28-02-2007, 02:10
wrzuce cos napewno ale nie chce byc pierwszy :)
więc poczekam jeszcze troche
Jak to... przecież jedno zdjęcie już jest wrzucone :mrgreen:. To może jakiś bonus... pierwsze 10 osób może wrzucić po dodatkowym zdjęciu? :P Zawsze to większa szansa, że któreś zostanie wybrane 8-). To jak będzie ;).

decha
28-02-2007, 08:23
Didak nadal mi nie odpowiedziałeś czy mam wrzucać zmniejszone zdjęcie czy full size?

Diodak
28-02-2007, 13:56
Didak nadal mi nie odpowiedziałeś czy mam wrzucać zmniejszone zdjęcie czy full size?
Nie odświeżałem strony i nie zauważyłem Twojego Edit: i pytania ;). Zdjęcia leca w pełnej rozdzielczości żeby od razu było wiadomo co z tego zdjęcia da się zrobić i żeby nie czekać po wybraniu na pliki w oryginalnych rozmiarach ;). Dokładnie jaki ma być plik jest napisane na www.

decha
28-02-2007, 14:26
A faktycznie... nie klikałem w "Wyślij foto" więc moje niedopatrzenie.

Edit: No dobra wysłałem tylko cały problem, że na tej focie jest "Witamy rok 2007" :P No ale zobaczymy co na to KOMISJA :D
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Didak jest problem... za każdą próbą wysłania zdjęcia pojawia się błąd... zdjęcie jest poniżej 3Mb

Diodak
28-02-2007, 21:30
Sprawdzam co może być nie tak. Zmieniłem limit z 30 sekund na 5 minut ale dalej wyrzuca błąd że przekroczył 30s... nie rozumiem tego :(.

W nocy ktoś próbował wysłać plik Ratusz.jpg bo taki mam w logach ale w koncu też się nie wysłało... no nic testujemy... może się przy okazji czegoś nauczę? ;)

Driver
28-02-2007, 22:47
Ja mam bardzo szybki net to moge coś wrzucić na próbe. powinienem się wyrobić w 30 sek. ale bedzie do usunięcia bo ja nie robie fot które nadają sie na kalendarz w landszaftami

Diodak
28-02-2007, 23:06
Driver spróbuj, a ja w międzyczasie dojdę dlaczego nie chce mi zaakceptować tych więskzych limitów.

pgfoto
28-02-2007, 23:07
kurcze jednak cos jest nie tak
chciałe dodac fote ale niewchodzi :(

Driver
28-02-2007, 23:12
no niestety. zajęło mi to aż 42 sek !! przy łączu 4 mega. więce bedziesz chyba musiał to poprawić bo nie wiem kto miałby taką szybkość zeby zdążyć. plik 2.9 Mb



Odchudziłem plik do 1.45 i wlazło. jest w "galerii"

więc jedyny problem to ten czas

Wywal go potem

Diodak
28-02-2007, 23:40
No i fotka doszła ... ale pewnie daltego ze w 30 sekund sie udało :D swoją drogą bardzo fajna, kto powiedział że to kalendarz z widoczkami :P

Driver
28-02-2007, 23:48
Tak, doszła. Ale przy 2 próbie. na pliku 1.45 "wykręciłem" 12 sek :)

Na 2.9 przeczytałem errora

Jest jeszcze jedno wyjście. Nie wiem na ile musisz "nagrzebać" zeby podnieść ten limit ale może niech ludzie wysyłają powiedzmy 900 pix i te 500 kilo ?

jedyna trudność potem to taka ze nie masz dużych fot i muszą je potem zwycięscy dosłać na maila

arturs
01-03-2007, 00:36
Może wysyłać mniejsze i potem dopiero po głosowaniu zwycięzcy doślą duże zdjęcia?

Pozdr
Artur

Diodak
01-03-2007, 00:46
Już nie będzie problemu ... udało się skutecznie zlikwidować limit... teraz jest 10 minut ;). Policzyłem dla wolnej neostrady... musi wystarczyć.

A wolałbym od razu większe foty bo potem wiem jak to będzie wyglądać... pisanie na forum aby dosłać oryginały... czekanie... pisanie PW bo dwie osoby nie przysłały :D i tak nam zejdzie miesiąc ;). No i nie mam wglądu czy fotki będą się z biegu nadawały na duży format czy troche mniejszy. Ale nie ma się co martwić powinno być już OK.

Driver
01-03-2007, 00:51
kurka !! miałeś skasować mojego "gniota" . to zdjęcie cienkie jest

moge wysłac inne na zachęte żeby inni też zaczęli wysyłać bo jakoś nie widze zdjęć "blaszanek" ( samochody, samoloty LOL ) w kalendarzu

Diodak
01-03-2007, 01:31
Jakby komuś 3MB na plik było za mało to proszę zgłaszać, ale przy druku offsetowym zapisanie przy jakości JPEG 85% to aż za dobra jakość.

Driver bardzo fajne fotki, może przetrzesz szlak innym ;).

pgfoto
01-03-2007, 18:56
no to wysłalem jedno foto
ale niewiem czy to nie za duzy kontrast jesli chodzi o tematyke:
styczeń wyscigi samochodowe,luty minimalistyczny widoczek hehe

decha
01-03-2007, 19:57
Ale fota z Subarką odpada za tego Nikona nad numerem :P

Nemeo
01-03-2007, 21:26
Ale fota z Subarką odpada za tego Nikona nad numerem :P

Właśnie, za tą reklamę Nikona zdjęcie powinno być zdyskwalifikowane.:lol:

Driver
01-03-2007, 21:47
Właśnie, za tą reklamę Nikona zdjęcie powinno być zdyskwalifikowane.:lol:

Zapominam o tym ciągle :o

Diodak
04-03-2007, 05:11
Może ktoś z forumowiczów napisze dwa słowa o kalendarzu na forum... jest taki temat moje najlepsze foto 2006 roku? Dużo osób wrzuca swoje fotki i pewnie nawet nie zaglądają do hydeparku. Ktoś bardziej na czasie może wrzuci tam link do tematu i zachęci... zresztą było wielu chętnych do pomocy to jest okazja się wykazać ;).

sergi
04-03-2007, 12:01
Wydaje mi sie, że zdjęcia zaczną napływać dopiero w ostatnich dniach/tygodniach przed deadline...

decha
04-03-2007, 13:39
Diodak ja nadal nie mogę wrzucić zdjęcia fajerwerków :( może wyślij mi swój mail na PW to podeślę emalią i wrzucisz gdzie trzeba bo już kolejny raz wyskakują mi błędy...

Bajo
04-03-2007, 14:11
hej a tego zakazu ramek nie da sie obejść bo mam fotke gdzie ramka jest potrzebna moge wrzucic ja razem z ramką ?

Diodak
04-03-2007, 16:51
Jak to ramka jest potrzebna ? ;) na stronie generowana jet rameczka jeśli masz miejscami jasne tło... a w kalendarzu byłby z tym problem raczej bo tam będą fotki od krawędzi do krawedzi kartki ewentualnie z jakimiś ramkami oddzielającymi większa liczbę fotek. Daj wersję bez ramki, zobaczymy jak to wygląda.

Bajo
04-03-2007, 19:31
wyskakuje mi fatal error cos nie tak jest : (

Danon
06-03-2007, 10:20
Na razie jak widzę troszkę skromnie, tylko 9 zdjęć? :)
Może wieczorkiem coś prześlę od siebie. pozdrówki

mir123bych
09-03-2007, 17:17
podoba mi się pomysł z kalendarzem, jakz robie ekstra fotke zapodam ja tutaj, te co są teraz złota 9 jest git:)

Diodak
25-04-2007, 01:57
Zastanawiam się nad sensem całego przedsiewzięcia bo na poczatku był ogólny entuzjazm a teraz sprawa przycichła :sad: . Potem nie mówcie że nikomu się nie chciało podjąć tematu ale po prostu nie ma chetnych do zaprezentowania swoich zdjęć.

Nemeo
25-04-2007, 09:43
Trzeba wyznaczyć ostateczny termin nadsyłania zdjęć, bo pewnie każdy czeka na ostatni moment ze swoim "super" zdjęciem.

stdanielo
25-04-2007, 10:07
ja wysłałem 2 więc jestem kryty ;)

esteper
25-04-2007, 10:25
Ja właśnie wysłałem jedno :) Minęło trochę czasu, bo nie miałem nic co by się nadawało (moim zdaniem) ;)

stdanielo
25-04-2007, 10:48
no i co się chwalisz miało być anonimowo ;)

esteper
25-04-2007, 10:54
no i co się chwalisz miało być anonimowo ;)

Ty się chwalisz to i ja się pochwaliłem :D

piszczal
25-04-2007, 11:14
heh, dopiero dziś zobaczylem ten pomysł, popieram, moje też powiesiłem.
Anonimowo się pochwalę :-PPP, z że szukałem strony z projektami to przypomnę ją
http://diodak.wha.la/kalendarz_2008/

Diodak
25-04-2007, 23:36
Czasem trzeba dodać www na poczatku adresu bo może nie działać. Terminy można ustalić ale nie wiem czy to coś pomoże :p

Pewnie po wakacjach bedzie sporo nowych fotek ale wtedy może być za późno na ich zbieranie, wybieranie i planowanie wyglądu. Proponuję pierwszy termin nadsyłania fotek do końca maja a po wakacjach we wrześniu dodamy kilka nowych jakby brakowało. Przecież to nie muszą być zdjęcia z tego roku! Ważne żeby były ciekawe, ładne i zadowalające technicznie.

katOsu
15-06-2007, 18:11
To ja też dorzuce swoje 3 grosze ^^

Diodak
20-06-2007, 20:49
katOsu dzięki za foty, zaproś innych żeby dodawali swoje :).

Miał być taki fajny kalendarz... na CB jest wątek "wasze najlepsze zdjęcie" i pojawia się sporo ciekawych fotografii ale nikt nie chce się dorzucić do kalendarza, jak tak dalej pójdzie to będę musiał zrezygnować z zajmowania się tym projektem bo nic dobrego z tego nie wyjdzie...

Macie jakieś propozycje żeby ożywić temat?

sniper88
20-06-2007, 21:14
Macie jakieś propozycje żeby ożywić temat?
Darmowy kalendarz dla osób, których zdjęcia się w nim znajdą:P

muflon
20-06-2007, 21:21
Ech, to skoro tak już włazisz na ambicję... na pewno nikt nie pozna które to moje ;-) Daj znać jeśli nie są "zadowalające technicznie"...

MrDeadhead
20-06-2007, 21:27
Ja tam juz 2 wyslalem. Wiekszej ilosci nie widze sensu, bo inni i tak wyslali lepsze :)

sergi
20-06-2007, 21:33
Będzie wysyp zdjęć tuz przed deadline...

Vitez
20-06-2007, 22:51
Ech, to skoro tak już włazisz na ambicję... na pewno nikt nie pozna które to moje ;-) Daj znać jeśli nie są "zadowalające technicznie"...

No przeciez mowilem zeby sie zamienic. Idz na wystawe kotow, ja wlasnie jade na Thunderbirdsy, nikt sie nie kapnie ;)

jacekT
29-06-2007, 15:53
to i ja wrzuciłem :)
co prawda sportowe, wiec mało popularne ale kto wie ... :)
DIODAK - na PW masz link do innych mich zdjęć, daj znać jak coś wpadnie w oko

alekp
04-07-2007, 20:15
No to i ja tam coś wrzuciłem:) Fajnie jak by wypaliło.

temperownik
12-07-2007, 14:38
Chyba za wysokie progi... ale co mi tam, wysłałem:)

Nemeo
12-07-2007, 17:07
No, widzę że zdjęć ładnie przybyło.

radmro
12-07-2007, 21:00
To i krakowskich klimatów zabraknąć nie może :-) Dwa kolejne dodane.

Fotoaparatka
13-07-2007, 22:54
To ja też, ale nie wiem czy się nadają..Leopard super, czyj to:-) ?

Nemeo
23-07-2007, 19:13
Kiedy jest deadline ?

FOTOGRAF
23-07-2007, 23:44
do keidy mozna wysylac zdjecia?

Diodak
07-08-2007, 04:29
Deadline to koniec sierpnia/początek września żeby mieć coś z urlopu do pokazania ;).

CamelXP
07-08-2007, 07:56
a ja jak na zlosc mam urlop we wrzesniu ;)

popniunia
21-08-2007, 17:18
ja tez wyslalam mam nadzieje ze ktores sie spodoba.... ogolnie to zdjeia sa super.pozdrawiam

esteper
22-08-2007, 15:00
Ja też chciałem jeszcze coś od siebie dodac, ale mam niestety problem.
404 file not found. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyc co się stało ze stroną ?

Nemeo
22-08-2007, 15:11
Ja też chciałem jeszcze coś od siebie dodac, ale mam niestety problem.
404 file not found. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyc co się stało ze stroną ?

Mi strona chodzi, jakoś dziwnie wolno, ale jednak.

esteper
22-08-2007, 15:25
Mi strona chodzi, jakoś dziwnie wolno, ale jednak.

No a u mnie nie chodzi w ogóle :(

-=Festyk=-
31-08-2007, 22:25
Mam problem.Wysłałem zdjęcie z tydzień temu,pokazał mi się komunikat,że zdjęcie zostało wysłane,ale do tej pory nie ma go w ,,nadesłanych zdjęciach''.O co chodzi?

Skylines
06-09-2007, 15:39
Można się jeszcze załapać na kalendarz na 2008 ??

Nemeo
06-09-2007, 20:12
No panowie i panie, ostatni dzwonek.

-=Festyk=-
06-09-2007, 22:02
Nikt mi nie odpowiedział to wysłałem jeszcze raz zdjęcie i tym razem je widać,ale się przypadkiem nie zmniejszyło:evil:

Diodak
08-09-2007, 05:30
Festyk, może był kłopot z łączem to tylko wolna neostrada (jeszcze) ;). Nic się nie zmniejszyło, to tylko podgląd ma mniejsze rozmiary, oryginały są w bezpiecznym miejscu.

Dalej mało foteczek żeby coś wybrać, skończy się wrzesień i zostaną 2 miesiące na poskładanie materiału i oddanie do druku. Chciałbym wysłać kalendarze końcem listopada.

esteper
08-09-2007, 08:35
Ja chętnie jeszcze bym coś wysłał, ale mi wyskakuje "404 file not found" :(
Więc albo jakoś Tobie na maila i dodasz do listy, albo w jakiś inny sposób.

-=Festyk=-
08-09-2007, 12:00
Diodak-nie rozumiemy się.Kliknij na ,,zobacz nadesłane prace'' i tam na pierwszym miejscu widnieje moje zdjęcie w PELNYCH ROZMIARACH.Czyli każdy mi je teraz może ukraść:evil: Moim zdaniem to nie jest bezpieczne miejsce...

FOTOGRAF
08-09-2007, 12:08
ja dzis wysle cos wieczorem...

EDIT: mnie polowa zdjec nie chce sie wyswietlic :/

McKane
08-09-2007, 12:27
Diodak-nie rozumiemy się.Kliknij na ,,zobacz nadesłane prace'' i tam na pierwszym miejscu widnieje moje zdjęcie w PELNYCH ROZMIARACH.Czyli każdy mi je teraz może ukraść:evil: Moim zdaniem to nie jest bezpieczne miejsce...

No tak pewnie cala Polska czai sie na Twoje zdjecia :)

Juz nie wspomne o tym ze popsules galerie z podgladem za co powinienes zostac karnie przesuniety do kalendarza 2012

solti
08-09-2007, 13:24
Dodałem swoje 2 grosze;)

-=Festyk=-
08-09-2007, 16:30
McKane-śmiej się,śmiej,ale pokazałem to zdjęcie na forum mojej szkoły i jedna dziewczyna bez pytania sobie je ,,pożyczyła''.Sprawa nadal nie wyjaśniona,laska unika kontaktu.Tak więc od jakiegoś tygodnia jestem już na to wyczulony.Bo skoro kradną mi mniejsze wersje to kto wie...

Diodak
08-09-2007, 16:38
Ja też chciałem jeszcze coś od siebie dodac, ale mam niestety problem.
404 file not found. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyc co się stało ze stroną ?
http://www.diodak.wha.la/temp/canon_board/kalendarz_2008/

Zmieniałem adres. Może być też mailem w razie trudności.


Diodak-nie rozumiemy się.Kliknij na ,,zobacz nadesłane prace'' i tam na pierwszym miejscu widnieje moje zdjęcie w PELNYCH ROZMIARACH.Czyli każdy mi je teraz może ukraść:evil: Moim zdaniem to nie jest bezpieczne miejsce...
ups... juz rozumiem i poprawiłem ;). Mała UWAGA, nazwa pliku nie może zawierać spacji.


[..]Juz nie wspomne o tym ze popsules galerie z podgladem za co powinienes zostac karnie przesuniety do kalendarza 2012
Może mniej surowa kara, np. zakup 10 kalendarzy ;)

Uzbieralismy już 77 fotek.... mało :mrgreen:.

McKane
08-09-2007, 16:45
Może mniej surowa kara, np. zakup 10 kalendarzy ;)

O tak i przekazanie ich nieodplatnie najbardziej szanowanym forumowiczom czyli np mnie :)



Uzbieralismy już 77 fotek.... mało :mrgreen:.

Jedno Twoje slowo o zniesieniu limitow i jeszcze w ciagu tej godziny dobije do setki :)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

McKane-śmiej się,śmiej,ale pokazałem to zdjęcie na forum mojej szkoły i jedna dziewczyna bez pytania sobie je ,,pożyczyła''.Sprawa nadal nie wyjaśniona,laska unika kontaktu.Tak więc od jakiegoś tygodnia jestem już na to wyczulony.Bo skoro kradną mi mniejsze wersje to kto wie...

Ale co to znaczy ze sobie pozyczyla ? Skopiowala na dysk ? Zrobila tapete ? 99% uzytkownikow tego forum pozyczylo sobie Twoje zdjecie do cachu przegladarki ogladajac je w galerii. Dopoki nie opublikuje jako swojego, bez Twojej zgody badz za kase to czym sie przyjmowac ... malo tego powinienes sie cieszyc ze komus sie podobaja Twoje foty.

-=Festyk=-
08-09-2007, 16:58
Umieściła na swoim blogu w ten sposób,że na każdej stronie jest widoczne.Fakt,zrobiła małą zakładkę,,prawa autorskie''gdzie napisała autor:Festyk,ale nie spytała się mnie czy wyrażam na to zgodę.Do tego na maila,w którym napisałem,że jeśli jej się to zdjęcie spodobało to może zostać,ale niech zmieni sposób podpisu,nie odpowiada.Więc nie mów mi,że powinienem się cieszyć...

esteper
08-09-2007, 17:04
http://www.diodak.wha.la/temp/canon_board/kalendarz_2008/

Zmieniałem adres. Może być też mailem w razie trudności.

Aaa i wszystko jasne :) Dzięki za odpowiedź już śmiga tak jak trzeba :)

Diodak
08-09-2007, 17:21
Jedno Twoje slowo o zniesieniu limitow i jeszcze w ciagu tej godziny dobije do setki :)
Przymknijmy oko na limity tylko nie wrzucajcie serii zdjęć poklatkowych z całego bufora ;).

Vitez
09-09-2007, 16:55
Umieściła na swoim blogu w ten sposób,że na każdej stronie jest widoczne.Fakt,zrobiła małą zakładkę,,prawa autorskie''gdzie napisała autor:Festyk,ale nie spytała się mnie czy wyrażam na to zgodę.

Utwor raz opublikowany mozna "podebrac" i publikowac ponownie pod warunkiem podania autora, bez koniecznosci pytania sie go o zgode. Rozumiem urazona dume ale naprawde nie masz o co kotow drzec a w sadzie bys przegral. EOT bo OT.

popniunia
25-09-2007, 10:20
Wiatm,do kiedy mozna nadsylac zdjecia? i czy juz wiadomo kiedy cos ruszy z kalendarzem. Pozdrawiam

Nemeo
18-10-2007, 09:06
Odświeżam wątek, bo coś z tym kalendarzem staneliśmy w miejscu.

Vitez
18-10-2007, 16:34
Jest połowa października. Na 2008 na pewno nie zdążymy, chyba że mamy tu gdzieś chętnego drukarza wśród forumowiczów?

Diodak
13-11-2007, 01:29
Chwile mnie tu nie było, ale mam upatrzoną drdukarnię dla naszych kalendarzy. Druk cyfrowy, jakość zbliżona do offsetu i możemy zamówić dowolną ilość po przyzwoitych cenach. Zostaje tylko szybkie głosowanie ewentualnie dorzucenie kilku fotek i szybki skład.

Druk mam obiecany w przeciągu tygodnia, w poniedziałek projekt w piątek odbieram cały nakład także może to być nawet połowa grudnia kiedy skończymy projekt.

Proponuję format 45x32 cm, papier błysk 170g/m2, 13 plansz (12+okładka) i przy 200 sztukach cena powinna być w granicach 20-tu paru złotych brutto. Mam przykładowy kalendarz przed sobą i jest niczego sobie. Spróbuję przy oakzji wziąć pare podesłanych zdjęć i zrobić próbny wydruk jak akurat te nasze fotki kolorystycznie wyjdą żeby by pewnym jakości.

Bierzemy się za to czy odpuszczamy? Zależy czy jeśli nie uda się do grudnia skończyć to czy wchodzi w grę styczeń. Wrzucić kilka fotek i wsawić cyferki to nie problem ale jednak trzeba poświecić na to kilka wieczorów no i przede wszystkim wybrać wspólnie zdjęcia :). Może jakiś moderator który tu zagląda przygotowałby sondę z głosowaniem ;)... nie jestem pewnien tylko jak dużo może być opcji w jednej sondzie to trzeba będzie podzielić.

Nemeo
13-11-2007, 09:44
Bierzemy się za to czy odpuszczamy? Zależy czy jeśli nie uda się do grudnia skończyć to czy wchodzi w grę styczeń.


Jasne że się bierzemy, a jeśli kalendarz będzie w styczniu, to też nic się nie stanie.

Tu można wstępnie się określić: kto i ile chce kalendarzy.

http://www.canon-board.info/showthread.php?p=390030#post390030

Vitez
13-11-2007, 16:36
Bierzemy się za to czy odpuszczamy?

Bierzemy. Może się wezmę i dorzucę parę kociaków ;) .


Może jakiś moderator który tu zagląda przygotowałby sondę z głosowaniem ;)... nie jestem pewnien tylko jak dużo może być opcji w jednej sondzie to trzeba będzie podzielić.

Max 10 opcji. Ciekawe jak wtedy podzielić by każde zdjęcie miało równe szanse :roll: .
Można jakąś zewnętrzną ankiete dorzucić - mnóstwo na to skryptów.

esteper
13-11-2007, 16:41
A może kategoriami ? Jeśli sporo zdjęć z danego tematu to kilka ankiet :p

Nemeo
13-11-2007, 17:26
Lepiej będzie podzielić losowo wszystkie zdjęcia, wtedy zwyciężą najlepsze.

schabu
13-11-2007, 19:57
to ja mogę osobiście wybrać losowo:D

comatus
14-11-2007, 12:01
a mniej więcej kiedy będzie wiadomo, które zdjęcia będą w kalendarzu?

Diodak
14-11-2007, 15:59
Jeśli ktoś się zna i da rade zrobić sondę zewnętrzną to by było dobrze lub poszukać i podesłać mi skrypt. Fotek jest setka w tej chwili i albo losujemy najlepsze ze wszystkich (skrypt musi miec tyle pozycji) albo dzielimy wstepne na kategorie lub juz tematycznie pod konkretne strony kalendarza (bo np. widoczkow moga byc dwie plansze a nie jedna) i z tego dopiero osobne 12 głosowań na każdą kartę kalendarza. Ta druka opcja wydaje się bardziej sensowna bo później się okaże że widoczków jest 20 i trzeba wybrac 3 najlepsze a zdjęcie sportowe jest jedno a potrzebne są dwa ;)

Do tygodnia czasu można jeszcze zbierać fotki bo i tak wczesniej tego nie ruszę niż za tydzień. Ważne żeby do końca listopada wybrać co idzie i gdzie. W grudniu można złożyć i drukować.

Popatrzcie na te fotki co już są i zróbmy listę co by mogło być tematycznie na kazdą każdy miesiąc. Chyba nie da rady żeby byłī zimowe klimaty na grudzień a letnie na lato.. ale trzeba to jakoś zaplanować tak czy siak będzie kilka fotek na jednej karcie żeby były większe szanse na zobaczenie swojego zdjęcia w kalendarzu.

kami74
14-11-2007, 16:23
Taki pomysł: może by tematycznie miesiacami pojechać ? np styczeń-widoczki, luty-sport, marzec- portrety...itd.

comatus
14-11-2007, 16:42
Wg mnie najlepszym pomysłem byłaby megasonda gdzie każdy ma 12 głosów (ewentualnie więcej, gdyby miała być umieszczona większa ilość zdjęć). A już Diodak by te zdjęcia jakoś poukładał (z kimś do pomocy być może).

-=Festyk=-
16-11-2007, 09:51
Minus zewnętrznej sondy będzie taki,że zawsze trafi się jakiś niepoważny kolega,który będzie siedział dzień i noc klikając w swoje zdjęcie żeby tylko wygrać miejsce w kalendarzu.Chyba,że da się to jakoś rozwiązać?

Veldrin
16-11-2007, 10:31
mozna zrobic logowanie.

gutek
16-11-2007, 12:12
mozna zrobic logowanie.

tak ale trzeba by było połączyć bazę użytkowników CB z zewnętrzną sondą

Nemeo
16-11-2007, 17:20
Może wszystkie zdjęcia podzielić losowo i zrobić 12 sond, a póżniej np. najlepsze 2 lub 3 zdjęcia z każdej sondy wchodzą do kalendarza.

Dobre zdjęcie niezależnie od tematyki "obroni się" samo.

Dzielenie tematyczne jest bez sensu, bo jak podzielić na sondy np.: 3 zdjęcia samolotów i 40 zdjęć krajobrazów ?

sergi
16-11-2007, 17:45
też uważam, że nie ma sensu bawić się w kategorie tylko po prostu wybrać, w drodze głosowania, 12 zdjęć.

Można tez ewentualnie wybrać 24 lub 36 zdjęcia, co z pewnością wpłynie na ilość sprzedanych sztuk kalendarza, ale z drugiej strony kalendarz bedzie bardziej zagmatwany. Z pewnoscia lepiej bedzie wygladal gdy na kazdej stronie pojawi sie tylko jedno zdjecie.

Thunder
16-11-2007, 22:20
Zamiast za pomoca sondy mozemy glosowac jawnie dodajac post i wpisujac w nim zdjeica ktore wybralismy. Problem bedzi emial ten kto bedzie to msuial policzyc...

gonzo44
19-11-2007, 20:22
Można zrobić sonde z wysyłaniem maili z linkiem potwierdzającym (tak jak w wielu serwisach wygląda rejestracja). Jeden mail = jeden głos.

muflon
19-11-2007, 21:15
Można zrobić sonde z wysyłaniem maili z linkiem potwierdzającym (tak jak w wielu serwisach wygląda rejestracja). Jeden mail = jeden głos.
A słyszałeś o takim serwisie jak http://mailinator.com/ ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A tak serio: jak to ma mieć ręce i nogi to IMHO powinno się zebrać 3-4 ludzi w stylu Akustyk, perqsista, snowboarder... (kolejność i zawartość przypadkowa ;-) po prostu chodzi mi o takich, którzy łączą długi staż na forum z w miarę powszechnie akceptowalnymi kompetencjami w dziedzinie fotografii) i wybrać ręcznie najbardziej "kopiący dupę" zestaw.

I ja w takim zestawie np. moich samolotów nie widzę ;-) podobnie zresztą jak "atlasowych" zdjęć ptaków - choć np. takie (http://www.obiektywni.pl/upload/real/40/198437_891072.jpg) już jak najbardziej :mrgreen:

To tak tylko moje 0.03CHF :mrgreen:

comatus
19-11-2007, 21:31
Muflon ma trochę racji ;)

Vitez
20-11-2007, 03:05
A tak serio: jak to ma mieć ręce i nogi to IMHO powinno się zebrać 3-4 ludzi w stylu Akustyk, perqsista, snowboarder... (kolejność i zawartość przypadkowa ;-)

I koniecznie iczek... żeby jakieś pupy były w kalendarzu ;) . A no i muflon żeby były samoloty i Vitez żeby były koty ;) .

Nemeo
20-11-2007, 09:54
I koniecznie iczek... żeby jakieś pupy były w kalendarzu ;) . A no i muflon żeby były samoloty i Vitez żeby były koty ;) .

I właśnie w ten sposób dochodzimy znowu, do punktu wyjścia, czyli do demokratycznego głosowania przez wszystkich forumowiczów.:lol:

Tylko takie głosowanie pozwoli uniknąć sytuacji że kalendarz 2008 nie będzie kalendarzem tylko np.: samolotowo-kotowym.

PS.

Wystarczy zamieścić 12 sond i po kłopocie, wygrywają np.: pierwsze dwa zdjęcia /jeśli na daną stronę kalendarza mają być dwa zdjęcia/.
To chyba najprostsze rozwiązanie.

chuckyy
20-11-2007, 10:03
I właśnie w ten sposób dochodzimy znowu, do punktu wyjścia, czyli do demokratycznego głosowania przez wszystkich forumowiczów.:lol:

Tylko takie głosowanie pozwoli uniknąć sytuacji że kalendarz 2008 nie będzie kalendarzem tylko np.: samolotowo-kotowym.

PS.

Wystarczy zamieścić 12 sond i po kłopocie, wygrywają np.: pierwsze dwa zdjęcia /jeśli na daną stronę kalendarza mają być dwa zdjęcia/.
To chyba najprostsze rozwiązanie.

Sęk w tym, że w jednej 12 mogą być 4 bardzo dobre foty, który chętnie wiedzielibyśmy na kalendarzu, a w innej zaledwie 1. Ale przy tych zasadach tamte 2 będą musiały odpaść, a ze słabej 12 po prostu trzeba będzie coś wybrać na siłę :P

A dokładając cegiełkę - powinno być jedno zdjęcie na jeden miesiąc :)

I osobiście zgadzam się, żeby wybrac np. 5-6 osobowe jury, które wybierze zdjęcia :)

MariuszM
20-11-2007, 12:43
I osobiście zgadzam się, żeby wybrac np. 5-6 osobowe jury, które wybierze zdjęcia :)

Ja również popieram takie rozwiązanie.

kami74
20-11-2007, 21:58
Też byłbym skłonny poprzeć takie rozwiazanie pod warunkiem, że jury bedzie składać się z osób o róznych specjalizacjach foto a nie np z 4 landszafciarzy i 2 od samolotów.

muflon
20-11-2007, 21:59
I właśnie w ten sposób dochodzimy znowu, do punktu wyjścia, czyli do demokratycznego głosowania przez wszystkich forumowiczów.:lol:
Demokratycznie (odzwierciedlając tzw. vox populi), to kalendarz musiałby się składać z:

- trzech gołych d**
- ślicznego kwiatka macro
- dwóch rozkosznych bobasów
- jednej super ostrej pszczółki w locie
- dwóch perfekcyjnych zdjęć ptaków z małą GO
- dwóch ślicznych zachodów słońca
- jednej cz-b fotce dziadka z papierosem ;-)
- i oczywiście na okładce samolot :mrgreen: ma się to TWA w końcu :-P
(wszystkich pominiętych przepraszam :-D)

Tylko czy o to chodzi? - czy to się będzie trzymać kupy w takiej formie?

Vitez
21-11-2007, 03:51
Któreś z tych podwójnych zamieniłbym na kota i może być 8) .

sniper88
24-11-2007, 19:57
A da sie zrobic sonde z mozliwoscia wielokrotnego wyboru?
Bo wtedy moznaby zrobic 12 takich sąd i nie byloby wiekszego problemu;) kazda sonda bylaby ze zdjeciami innego typu: zwierzaki (koty, ptaki whatever), ladszafty jakies portrety, makro, sportowe itd.

Nemeo
27-11-2007, 10:35
Tak wybiera się zdjęcia na zaprzyjaźnionym forum :

http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=42158

PS.

Oni już głosują, a my jesteśmy dalej w "lesie".

robgr85
27-11-2007, 11:20
głosowanie to dobry pomysł...

Pozdrawiam,
Robert

kami74
27-11-2007, 12:03
Czyli połaczenie stylu autokratywnego z demokratycznym. W sumie mi sie podoba

Diodak
30-11-2007, 00:43
Może zaczelibyśmy jakoś głosować bo tak to do następnej zimy nie wybierzemy nic ;). Sondy na forum powinny wyeliminować próby oszukiwania. Zróbmy cokolwiek, jeśli głosowanie nie wypali po tygodniu lub nie bedzie doskonałe to zrobimy poprawki albo nową sondę. Wrzucę na weekendzie listę z miniaturkami fotek i numerami. Nie wiem jak nikoniarze głosowali bo mają Database Error na forum :mrgreen: ale może sobie poradzimy jakoś sami :D.

Veldrin
30-11-2007, 11:11
oni skonczyli juz glosowac dawno temu ;p glosowanie bylo wielokrotnego wyboru w 12 ankietach

m_wielebny
09-12-2007, 13:35
Nawet kalendarz już mamy gotowy, wydrukowany. Ale za to ID i smycz dopiero w fazie marzeń...

Nemeo
11-12-2007, 23:41
Na czym w końcu stanęło z tą ankietą ?

Vitez
12-12-2007, 13:54
Ankietę może stworzyć każdy - wystarczy nowy wątek (wątki). Myślałem że organizator się za to weźmie...

dazz
12-12-2007, 14:52
Nawet kalendarz już mamy gotowy, wydrukowany. Ale za to ID i smycz dopiero w fazie marzeń...

Jako zdeklarowany kanonier nie zaglądam raczej na Wasze forum, muszę przyznać, że zdjęcia, które tam teraz zobaczyłem to kawał solidnej roboty :-)

Nemeo
13-12-2007, 19:02
Zastanawiam się na jakie 12 / ilość miesięcy / kategorii podzielić te zdjęcia, oto moje propozycje :

1. Makro
2. Krajobraz
3. Architektura
4. Zwierzęta - / oprócz ptaków /.
5. Sport
6. Black & White
7. Flora
8. Portret
9. Ptaki
10. Reportaż
11. Wakacje
12. Inne - czyli zdjęcia które nie kwalifikowały się do powyższych 11 kategorii.

Myślę że wszystkie zdjęcia zawierają się w tych 12 kategoriach.
Dwa najlepsze zdjęcia z każdej kategorii wchodzą do kalendarza.

-=Festyk=-
13-12-2007, 22:12
Ja mam jeszcze propozycję,żeby zdjęcie,które ogólnie zdobędzie największą ilość głosów zostało wybrane na okładkę.Bo przecież coś na niej też musi być:)

matmak
13-12-2007, 22:17
12. akt

comatus
13-12-2007, 22:25
Ja mam jeszcze propozycję,żeby zdjęcie,które ogólnie zdobędzie największą ilość głosów zostało wybrane na okładkę.Bo przecież coś na niej też musi być:)
Ale wtedy może niech już go nie będzie w środku?
Dałoby to 25 zdjęć.

Nemeo
13-12-2007, 22:28
Ja mam jeszcze propozycję,żeby zdjęcie,które ogólnie zdobędzie największą ilość głosów zostało wybrane na okładkę.Bo przecież coś na niej też musi być:)

Dobry pomysł.

jacekT
14-12-2007, 08:19
Gdzie można zobaczyć zdjęcia ktore ostatecznie znalazly sie w kalendarzu?

CamelXP
14-12-2007, 08:35
Na przyszłość dobrze by było zrobić od razu wrzucanie zdjęć do dwunastu kategorii. A jeśli chodzi o kategorie to można np rozbić krajobraz na letni i zimowy (oczywiście w razie potrzeby)

Nemeo
14-12-2007, 09:59
[QUOTE=CamelXP;402254 A jeśli chodzi o kategorie to można np rozbić krajobraz na letni i zimowy (oczywiście w razie potrzeby)[/QUOTE]

Jeśli okazałoby się że dwunasta kategoria / Inne zdjęcia / jest nie potrzebna, to można by ją zlikwidować i rzeczywiście rozbić krajobraz na : letni i zimowy.

kami74
14-12-2007, 16:16
Ale rozmawiamy o kalendarzu na 2009 ?

amper
14-12-2007, 18:35
no chyba raczej już na 2009 :/

chyrek
05-01-2008, 23:54
Cos temat ucichl i nic nie wiadomo... Mamy nowy rok... kalendarza nie mamy... (a moze jednak cos ruszylo i przeoczylem) wiec moze robmy przymiarki na 2009. Zlozmy wszystko do kupy (projekt, zdjecia) i niech to pozniej czeka na druk. Wroci sie do tematu we np. we wrzesniu i powinno sie udac.

Nemeo
05-01-2008, 23:58
Cos temat ucichl i nic nie wiadomo... Mamy nowy rok... kalendarza nie mamy... (a moze jednak cos ruszylo i przeoczylem) wiec moze robmy przymiarki na 2009. Zlozmy wszystko do kupy (projekt, zdjecia) i niech to pozniej czeka na druk. Wroci sie do tematu we np. we wrzesniu i powinno sie udac.

Zapomnij o tym kalendarzu, może skupmy się na kalendarzu, na rok 2015, wtedy jest realna szansa że zdążymy.:lol:

chyrek
06-01-2008, 00:25
A tak liczylem, ze powiesze sobie kalendarz na 2008 na scianie. Kurcze sam moglbym sie projektem zajac... w grafice siedze od dawna... Wieczorami czas mam, zeby cos podlubac... Nie pcham sie jednak przed orkiestre... Mam nadzieje, ze na przyszly rok damy rade i w koncu powiesimy cos na scianie. Najlepiej byloby nie odkladac tego tematu na pozniej tylko teraz wszystko przygotowac a potem tylko wydrukowac. Przeciez to sama przyjemnosc stworzyc taki projekt...

m_o_b_y
06-01-2008, 00:55
A tak liczylem, ze powiesze sobie kalendarz na 2008 na scianie. Kurcze sam moglbym sie projektem zajac... w grafice siedze od dawna... Wieczorami czas mam, zeby cos podlubac... Nie pcham sie jednak przed orkiestre... Mam nadzieje, ze na przyszly rok damy rade i w koncu powiesimy cos na scianie. Najlepiej byloby nie odkladac tego tematu na pozniej tylko teraz wszystko przygotowac a potem tylko wydrukowac. Przeciez to sama przyjemnosc stworzyc taki projekt...

Dobry moment, żeby zacząć myśleć o kalendarzu 2009.
Może uda się zdążyć?
Pozdrówka

chyrek
06-01-2008, 01:36
W razie reaktywacji projektu sluze swoja pomoca...

KMV10
06-01-2008, 09:19
A tak liczylem, ze powiesze sobie kalendarz na 2008 na scianie. Kurcze sam moglbym sie projektem zajac... w grafice siedze od dawna... Wieczorami czas mam, zeby cos podlubac... Nie pcham sie jednak przed orkiestre... Mam nadzieje, ze na przyszly rok damy rade i w koncu powiesimy cos na scianie. Najlepiej byloby nie odkladac tego tematu na pozniej tylko teraz wszystko przygotowac a potem tylko wydrukowac. Przeciez to sama przyjemnosc stworzyc taki projekt...
Nie trzeba było czekać - tutaj nigdy się to nie udało - za dużo "teoretyków". Trzeba było sobie zrobić własny kalendarz - ja tak właśnie zrobiłem.
I jeszcze trochę rozdałem znajomym. :mrgreen:

mlody911
08-01-2008, 12:08
Według mnie sprawa umarła z jednego powodu :
- mało jest ludzi na forum, którzy chcieliby mieć kalendarz z dwunastoma cudzymi zdjęciami i to w pieniądzach po kilkadziesiąt złotych!!!
Nie przemówią tu do mnie głosy które twierdzą, że będą to najlepsze fotografie idt, itd.
Sam sobie go odpuściłem właśnie z tego powodu!
Nie należy sie oszukiwać że robi się zdjęcia najlepsze na forum i dlatego mam jak bardzo wielu z nas BARDZO MAŁE szanse na pokazanie swojego zdjecia w tym kalendarzu!
Nawet jeśliby chciał ktoś kupić sobie taki kalendarz to tylko 1 sztukę - bo po co kupować kilka, czy kilkanaście? Zapłacić 300 - 400zł i rozdać znajomym żeby co? - zareklamować nasze forum? - pokazać jakie zdjęcia fajowe robią inni?
Lepiej do lepszej lampy dołożyć tą kasę ;)
Mam jednak pomysł który pozwala na WYDANIE naszego FORUMOWEGO kalendarza i gwarantuje jego wielkokrotne sprzedanie!
Pisałem już o tym w zeszłym roku jednak chłodno jakiś zapaleniec to ocenił, że nie da się tak, nie opłacalne itd.
Jak widzimy jego pomysł też nie był najlepszy ;)

Sprawa wygląda tak.
Potrzebujemy "elastycznego" projektu kalendarza. Elastycznego w kilku znaczeniach:
- żeby poszczególny użytkownik mógł powybierać OSOBIŚCIE kolejne zdjęcia na kolejne miesiące (gwarantuje to to, że wybierze i kilka swoich)
- żeby sam mógł zadecydować czy kalendarz ma być pionowy, poziomy, czarny, biały itp.

Wiem, wiem - zaraz pojawią się głosy że to bez sensu itd (ale pozwólmy tym wszystkim zainteresowanym się wypowiadać i obmyślać metodę. Niech pesymiści najlepiej się nie wypowiadają bo nic to nie wnosi do dyskusii!)

Może i drukowanie poszczególnych stron w drukarni jest bez sensu, ale dlaczego nie można wydrukować naszej "bazy" a do tego "powstawiać" poszczególne wybrane zdjęcia?

Baz może być np. 4 - 1 pionowa czarna, 2 pionowa biała, 3 pozioma itd.
Na nich będą dni miesięcy, nasze logo itd, itd.

A zdjęcia zgłoszone do kalendarza, mogą być przecież nawet w tysiącach sztuk zrobione normalnie na papierze foto w wybranym przez nas rozmiarze w jakimś "zaprzyjaźnionym" zakładzie foto!
Który zakład nie zechce cyknąć 1500 zdjęć formaty A4 po preferencyjnej cenie? A każda fotka przecież możę być inna!!
Do końca np. października każdy kto chce umieszcza foto na forum.
Każdy ma dostęp do wszystkich zdjęć i na zasadzie wyboru 12 zdjęc do kalendarza wybiera poszczególne z nadesłanych prac.
Potem widzimy że zdjęcie lecącej F16tki wybrało 80 użytkowników, kota 35 itd, ale jest masa zdjęć które są tylko w jednej lub kilku kopiach.
Całe takie zamówienie wysyłamy do labu i po kilku dniach mamy spowrotem!
Pozostaje porozdzielać zdjęcia i połączyć to z wybranymi "bazami" przez użytkowników i wysłać.

Pewnie że nie będzie to kalendarz profesionalny, ale BĘDZIE!

Choć nie wiem czy druk jest dokładniejszy od zwykłego foto dobrej jakości?
No i zawsze po roku można taki kalendarz przekształcić w normalne bardzo użytkowe fotografie!

Zapraszam wszystkich chcących posiadać kalendarz forumowy z WŁASNYMI zdjęciami do dyskusji!
Możemy zastanawiać się czy zdjęcia naklejać, wsuwać, czy jeszcze co z nimi robić.
A moderatorowi proponowałbym już zmiane tytułu dyskusji na "Kalendarz fotografii na 2009 rok" ;)
Pozdrawiam
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
KMV10 pochwal się jaką metodą zrobiłeś kalendarz!
Najlepiej niech wszyscy co zrobili je we własnym zakresie się wypowiedzą. Z kilku takich metod może wyklaruje się jedna!?

Jacek_Z
08-01-2008, 13:35
cena takiego kalendarza jak piszesz by była zbyt duża, a nakład mały.
na forum nikona też się mocujemy z kalendarzem drugi rok. W tym roku wyszedł - w nakładzie zdaje się 400 sztuk i jeszcze nie wszystkie się sprzedały. cena 30 zł. http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=43299 tak on wygląda.
Brałem udział w jego powstawaniu i powiem wam (co sami wiecie :smile: ) że to ciężka sprawa. W zeszłym roku była specjalna modelkowa sesja zdjęciowa, ale nie znalezlismy sponsorów na druk. Proponowałem wtedy, by wyszedł w formie pdf i każdy by sobuie drukował sam. To też nie przeszło. W tym roku ktos odważny wyłozył kasę i ... nie wiadomo czy nie stracił. Ale bardzo mu dziękujemy :D

KMV10
08-01-2008, 13:37
mlody911 - Proszę uprzejmie: pionowy, 13 kart, 1 karta - 1 miesiąc, plus tytuł kalendarza, cześć kalendarza naniesiona na zdjęcie i nie przytłaczająca go. Zdjęcie rozciągnięte na cały arkusz A3. Przyjęte klarowne, aczkolwiek w wyglądzie nieco zaskakujące kryterium wyboru zdjęć dla danego miesiąca. Druk pełny kolor - Ricoh. Zszyty i wyposażony w listwę górną, która umożliwia zawieszanie i przerzucanie kartek.

mlody911
09-01-2008, 01:10
Kalendarz Nikona faktycznie fajny :)
30 zł to raczej nie wiele jeśli każdy miałby znaleźć w nim kilka swoich zdjęć. Ale 30zł to raczej dużo na tylko "cydze" zdjęcia!
Nie wiem czy mnie rozumiecie - jeśli przecięty Kowalski (przepraszam Kowalskich) będzie mógł zobaczyć w takim kalendarzu SWOJE zdjęcia to z pewnością zamówi przynajmniej 1 sztukę! A może nawet będzie się chciał pochwalić znajomym, rodzinie, kumplom w pracy i kupi 2 - 3 sztuki?
Zdaję sobie sprawę że nie można liczyć na druk w drukarni ale jako odbitki - dlaczego nie?????
Tutaj http://www.allegro.pl/item285849420_kalendarz_z_imieninami_30x40_12_stro n_twoje_fotki_.html mamy przykład kalendarza 30x40 cm i za 39zł! (tekst na końcu aukcji!) A sądzę że przy pewnym zgraniu i umówieniu że potrzebujemy zrobić 6500 odbitek taki lab może jeszcze zmniejszyć cenę!
Wiadomo - będzie 150 sztuk jakiegoś Super zdjęcia, 120 mniej super 100 jakiegoś dobrego i mnóstwo pojedyńczych, ale to jest zamówienie kolosalne dla takiego zakładu i też na tym ZAROBI!

- projektujemy układ kalendarza (tło, układ dni itd)
- wysyłamy zdjęcia na serwer
- każdy wybiera dla siebie dowolny zestaw ze wszystkich fotografii (oczywiście autor i tytuł muszą być na fotce)
- powstaje swego rodzaju ranking zdjęć
- ZAMAWIAMY wszystkie wybrane odbitki w jakimś zakładzie
- ktoś segreguje według zamówień i rozsyła (to mamy opanowane patrząc na smycze i identyfikatory :))
- I MAMY KALENDARZ!
I co NAJWAŻNIEJSZE - każdy taki jaki chcial!!!!!!!
-za troche powwyżej 30 złotych!! - ja biorę 3 sztuki :-D

Na drukarniach się nie znam ale wydaje mi się że zdjęcie w dobrej rozdzielczości na dobrej maszynie lepiej wyjdzie niz druk? - mylę się???

KMV10 a ile Cię kosztował kalendarz?

dobert
09-01-2008, 02:11
dlaczego nie można wydrukować naszej "bazy" a do tego "powstawiać" poszczególne wybrane zdjęcia?

Baz może być np. 4 - 1 pionowa czarna, 2 pionowa biała, 3 pozioma itd.
Na nich będą dni miesięcy, nasze logo itd, itd.


Nie wiem czy dobrze rozumiem - tym "forumowym" kalendarzem miały by być cztery wersje pustego kalendarza z samymi dniami i logiem? I osobno własne fotki do naklejenia w puste miejsca?

Diodak
09-01-2008, 02:31
Mnie trochę nie było ale liczyłem po cichu że ktoś przygotuje ankiety do wyboru fotek i szybko po nowym roku wybierzemy foty. Miniatury przecież są na stronie do której adres jest na samym początku tematu. Wystarczy założyć kilka ankiet, wrzucić foty, ponumerować i głosować. Ja mogę przygotować pliki do druku, wydrukować i rozesłać kalendarz bo etykiety adresowe wydrukować hurtem nie jest tak trudno.

mlody911 to nie jest takie proste jak piszesz. 39 zł za 12 kart bez okładki to nie jest wcale dobra cena. W drukarni niskonakładowej wyszłoby o połowę taniej. Jakość w przyadpku odbitek jest lepsza ale ko zajmie sie patrzeniem na dłuuuugą listę osób które zamówiły kalendarze i będzie wybierał zdjęcia 1,14,37,44 dla pierwszej osoby a później zdjęcia 3,33,59,68 dla drugiej sposród kilku kartonów zdjęć podzielonych na numery które trzebaby rozpakować i gdzieś rozłożyć... nie mam miejsca na 30,40 kupek paczek o wymairach A3 a bieganie między nimi w celu wyjęcia tego czy innego zdjęcia przy 200-300 kalendarzach zajęłoby tygodnie! Wiem ile zajmuje coś tak banalnego jak sprawdzanie liczby zamówionych smyczy i identyfikatorków i zapakowanie ich w koperty, ponowne sprawdzenie czy wszystko się zgadza, naklejenie etykiet i później co najgorsze zawiezienie tego na pocztę ;). To i tak mało bo proponujesz żeby każdy wybrał swój układ kalendarza... dla mnie to awykonalne. Wydruk bedzie miał raster taki urok ale zamawiając identyczne kalendarze w cenie jest praca introligatora czyli bindowanie i zakładanie na sprężynkę. Wystarczy odebrać wrzucić do kopert i leci do forumowiczów.

Kalendarz Nikona fajnie wyszedł bo ma proste kalendarium i duże foty. Ja obiecałem że załatwię ekspresowy druk ale resztę tj. wybór zdjęc, ankieta powinna się odbywać tutaj na forum i ktoś inny mógłby się tym zająć.

Inna sprawa to sponsorzy za małe logo na każdej karcie można mieć cały nakład za darmo, na zaprzyjaźnionym forum astronomicznym taki pomysł funkcjonuje już drugi rok, jutro jadę odebrać kalendarze z lokalnego punktu przerzutowego ;). Nasz byłby najwcześniej na koniec stycznia jeśli do niedzieli udałoby się wybrać ostateczne fotografie ale wtedy odpada jakby karta styczniowa... co prawda to tylko jeden miesiąc ale nie wiem czy to ma sens. Z drugiej strony dokładnie tak samo było rok temu kiedy padł pomysł kalendarza i dyskutowaliśmy że trzeba to robić jak najwcześniej i tak minęły wakacje a fotek praktycznie nic nie przybyło, później listopad i w grudniu okazało się że wszyscy chcemy, nawet jest sporo zdjęć ale troche niezdążyliśmy z najważniejszymi zadaniami. Albo ktoś to bierze w swoje ręce i wrzuca jutro miniatury w ankiety, głosujemy intensywnie, akcja agitacyjna na PW i maile albo odpuszczamy i za rok pewnie będzie podobnie niestety chociaż mamy pare miesięcy. Przepraszam za ironię ale faktów nie da się zmienić :-?

mlody911
09-01-2008, 02:51
dobert - miałem na mysli jakby akcje w photoshopie w którą "wrzuci" się poszczególne zdjęcia. Bo zakładam że stronka kalendarza cała byłaby zdjęciem na papierze foto.

Diodak - rozumiem że w niskonakładowej drukarni byłoby o polowe taniej tylko według mnie to że tam jest 12 jakichś (najlepszych) fotografii spowoduje że i tak niewielu je kupi!
Co do technicznej strony "rozdzielania" wszystkich zdjęć - masz rację to odpada.
Ale ja nadal myśle o tym jak o WIELKIM zleceniu dla zakładu fotograficznego.
Przeciez jak bym zaniósł 50 rolek filmu to automat je ładniutko sam wszystkie po kolei do kopert poukłada! Dlaczego by nie zrobić tego w ten sposób?

Po wielkim wybieraniu zdjęć powstałaby wielka lista zamówień i wszystko poleciałoby z automatu!
Inna sprawa że pasuje mieć lab w którym wiemy jak są skalibrowane wszystkie kolory itd. aby nie musiał nikt siedzieć nad maszyną i korygować.

Jak myślicie - jest to w jakiś podobny sposób wykonalne?

orzeh
09-01-2008, 08:41
jesli chcemy jeszczcze tego kalendarza w tym roku, to moge w pzeciagu paru dni przygotowac strone z lista wszystkich nadeslanych zdjec i ankieta z ktorej wybieraloby sie 12 fotek. mam juz pomysl jak to "zintegrowac" ze strona forum, zeby nie dalo sie glosowac dwa razy. postaram sie zaczac dzis wieczorem, moze jesli do konca tygodnia sie uda wybrac zdjecia, to cala sprawa ruszy z kopyta (jak pisal diodak) i bedziemy miec kalendarz :)

mlody911
09-01-2008, 09:44
Dokładnie! - może jeszcze się uda?
Najlepiej chyba pogonic wszystkich na PW!?

gonzo44
09-01-2008, 09:47
Pomysł mlody911 wydaje mi sie najlepszy. Kwestię rozdzielenia zdjęć można zrzucić na lab - niech powkładają zdjęcia do kopert. A kalendarz z logo canon-board.info i swoimi fotami z chęcią bym posiadał.

orzeh
09-01-2008, 10:31
Pomysł mlody911 wydaje mi sie najlepszy. Kwestię rozdzielenia zdjęć można zrzucić na lab - niech powkładają zdjęcia do kopert. A kalendarz z logo canon-board.info i swoimi fotami z chęcią bym posiadał.

kalendarze indywidualne chyba lepiej robic sobie samemu korzystajac z oferty tej firmy (http://www.vertis.pl/page.php?page=gadgets).
Zeby jednak nie blokować zadnej ścieżki - wyslijcie Wasze zdjecia do Diodaka, zeby tez byly w ankiecie - pozniej zdecydujemy, ktore zdjecia wchodza do kalendarza i jak go wogole robimy.

Sergiusz
16-09-2009, 19:07
Czyli znając życie nie było kalendarza ani na 2009 ani w poprzednich latach. Ja mogę się podjąć tematu mam nawet pewien pomysł i jest jeszcze trochę czasu aby temat zrealizować grubo przed końcem roku. Jako, że absolutnie nie mam prawa do posługiwania się Logo CB roboczo można nazwać Kalendarz Klubu czasopisma Lustrzanka. Jeśli podejmiecie temat to ja rozwinę swój pomysł. Mam na myśli rok 2010