Zobacz pełną wersję : 35 1.4 L czy 24-70 2.8 L
Arche121
10-01-2007, 20:35
Witam,zastanawiam sie nad wyborem szkła,cena podobna wiec mam dylemat?
Czy ktos ma oba szkła i mógłby napisać pare zdań i porównać oba?
Głównie zależy mi na bardzo dobrej jakosci,używać bede szkła do slubów-stałka przekonuje mnie jasnym światłem i jakoscią zdjeć,natomiast 24-70 jest praktyczniejszy ale krążą o nim rózne opinie wiec sie zastanawiam czy by nie kupic Canona 35 L 1.4 i do tego Tamrona 17-50 2.8, co wy o tym sądzicie?
jak kupisz 35mm i masz 50, to juz lepiej dokupic tamrona 17-35 i masz wszystkie szkła pod FF. moim zdaniem tak jest sensownej od wykłdania kasy na obiektyw ktory przy zmianie body moze przestac byc uzyteczny bo 17-50 jest tylko do cropa
Arche121
10-01-2007, 23:02
jak kupisz 35mm i masz 50, to juz lepiej dokupic tamrona 17-35 i masz wszystkie szkła pod FF. moim zdaniem tak jest sensownej od wykłdania kasy na obiektyw ktory przy zmianie body moze przestac byc uzyteczny bo 17-50 jest tylko do cropa
Na FF napewno planuje przesiadke za jakis czas,ale zawsze mozna sprzedac Tamiego 17-50 i kupic cos innego
Na FF napewno planuje przesiadke za jakis czas,ale zawsze mozna sprzedac Tamiego 17-50 i kupic cos innego
jasne że mozna... tylko pytanie o sens tracenia kasy? lepiej kupic raz a porządnie bo kupując 2 razy niestey 2 razy płącisz...
paweleverest
10-01-2007, 23:41
Ja bym kupił 24-70 na takie okazje. Żonglowanie stałkami na weselach to chyba nie najlepszy pomysł. Po drugie warto sobie uzmysłowić że twój potencjalny klient i tak nie zauważy róznicy jakościowej w zdjęciach wykonanych tym zoomem a nawet najlepszą stałaką ;) Taka jest niestety prawda ale takie szkła jak 35 1,4L kupuje się wyłącznie dla siebie a nie dla klientów :)
:wink: Ja wybrał bym Tamrona i stałkę, przedewszystkim jakość i swiatło na ślubach to jest nr 1. Niektórzy fotografowie na ślubach, starają się jak najmniej używać lampy błyskowej. Trudno mi się wypowiadać na temat Canona 28-70, bo tak naprawdę to nie miałem z nim doczynienia, ale czytając opinie innych tak jak wcześniej napisałeś to są one podzielone. Trudno mi jest zrozumieć osoby, które piszą, że problemem jest zmiana szkieł z jednego na drugie podczas np. ślubów. Według mnie jest to tylko brak doświadczenia i sprytu. Polecam dokupienie do obiektywu futerału z możliwością podczepienia pod pasek spodni, co daje nam szybką, sprawną i bezpieczną wymianę szkła.
P.S. Mówienie, ooo te szkło jest nie przyszłościowe to bzdura, łatwiej szkło dopasować do kurpusu niż korpuś do szkła.
Ja bym kupił 24-70 na takie okazje. Żonglowanie stałkami na weselach to chyba nie najlepszy pomysł. Po drugie warto sobie uzmysłowić że twój potencjalny klient i tak nie zauważy róznicy jakościowej w zdjęciach wykonanych tym zoomem a nawet najlepszą stałaką ;) Taka jest niestety prawda ale takie szkła jak 35 1,4L kupuje się wyłącznie dla siebie a nie dla klientów :)
Chcesz nam uzmysłowić, że klient to "baran", to się mylisz :oops:. Dobrze zrobiony ślub, czy to przez fotografa czy video kamerzystę daję nam kilku potencjalnych klientów, którzy byli uczestnikami takiej zabawy i kiedyś sami będą potrzebować takiej usługi. :evil:
mysle ze nie probował uzmysłowic tego iż klient to baran tylko napisał cos dosc oczywistego... iż 99% klientów nie rozrózni jakosci pomiedzy fotkami wykonanymi bardzo dobrym obiektywem lub rewelacyjnym... i mysle ze to była cała idea jego wypowiedzi...
w kazdym razie ja to tak rozumiem i uwazam pdobnie...
ten pozostały 1% zostawiam dla fotografów ktorzy sami zadbają o jakosc zdjęc z własnego wesela :D
BTW
P.S. Mówienie, ooo te szkło jest nie przyszłościowe to bzdura, łatwiej szkło dopasować do kurpusu niż korpuś do szkła.
to dopasuj mi prosze tamrona 17-50 do 5D albo analoga tak by robił pełną klatke.. :mrgreen:
Ba ja pojde nawet dalej ... 99% fotografow nie rozpozna fotografi zrobionych 24-70 i 35L a co dopiero klienci ;)
Bananas troche pojechales onanizmem sprzetowym. Nieco to rozumiem bo najwyzsza jakosc nie znosi kompromisow no ale trzeba tez zejsc czasami na ziemie, zrobic sobie slepy test szkiel i nieco zlagodzic poglady.
ja też wolałbym 35mm 1,4 chyba bym się obsikał po nogach :lol:
mój wybór nie jest onanistyczny na 100% po prostu wybrałem stałki i było to świadome a jeszcze taką ....ehh marzenia obiektyw na całe życie do Cropa i do FF a zommm – zoom srum ;)
Edit: to jest oczywiście moja subiektywna ocena ja nie robie wesel (no ze 3 robiłem ale i tak za darmo bo rodzinie albo bliskim przyjaciołom)
paweleverest
11-01-2007, 11:59
Chcesz nam uzmysłowić, że klient to "baran", to się mylisz :oops:. Dobrze zrobiony ślub, czy to przez fotografa czy video kamerzystę daję nam kilku potencjalnych klientów, którzy byli uczestnikami takiej zabawy i kiedyś sami będą potrzebować takiej usługi. :evil:
Uważasz że takim obiektywem jak canon 24-70 2,8L nie da się zrobić dobrych zdjęć na weselu ?? Nie rozśmieszaj mnie :) . Jeżeli ktoś nie potrafi sobie poradzić przy pomocy tego zooma to chyba powinien zmienić hobby bo 35 1,4 napewno mu nie pomoże.Bez podtekstów oczywiście ;)
Witam,zastanawiam sie nad wyborem szkła,cena podobna wiec mam dylemat?
Czy ktos ma oba szkła i mógłby napisać pare zdań i porównać oba?
Zerknij na wątek: http://canon-board.info/showthread.php?t=16430
Co prawda bardziej o 35L vs. 24-105, ale może Ci się przyda...
kris6000
11-01-2007, 19:28
Gzak : przeczytałem twój wątek o 35 1.4, i cały siedziałem na szpilkach.
Dzisiaj odebrałem paczkę z 35-ką, na 1.4 i 1.6 lekka winieta, ale od 1.8 to
odjazd(aparat to 5D).
Mam też problem, co wybrać dalej 24-70 czy 24-105, kiedyś miałem oba (przeszłem na stałki). Teraz doszłem do wniosku, że jednak przydałoby się coś uniwersalnego, ale będzie to jednak 24-105
24-70 świetny, ale ten egzemplarz, co miałem był bardzo ostry od 4.0,z kolei 24-105 świetna ostrość od 4.0. Stoje przed dylematem, bo zoom jest mi potrzebny jako spacerzoom. Jeden bardzo ciężki, (choć na weselach sprawdzi się napewno), drugi bardziej uniwersalny.
Jestem po wyborze i z czystym sumieniem mogę polecić 35 1.4, choć jak ktoś robi wesela napewno przyda się jeden i drugi. Ja fotografuje czysto amatorsko, więc wybór padnie ponownie na 24-105.
Pozdrawiam
Gzak : przeczytałem twój wątek o 35 1.4, i cały siedziałem na szpilkach.
Dzisiaj odebrałem paczkę z 35-ką, na 1.4 i 1.6 lekka winieta, ale od 1.8 to
odjazd(aparat to 5D).
wrzuc cos by mozna było to cudo pokrytykowac ;) a tak na powaznie to chętnie bym zobaczył jak to rysuje :)
BTW
to dopasuj mi prosze tamrona 17-50 do 5D albo analoga tak by robił pełną klatke.. :mrgreen:
Chyba chcesz mnie rozśmieszyć i wiesz rozśmieszyłeś zadając takie pytanie. Słuchaj to nie chodzi o takie dopasowywanie. Tylko, co najpierw kupisz obiektyw a póżnij korpus, czy najpierw korpus a późnij obiektyw...
Uważasz że takim obiektywem jak canon 24-70 2,8L nie da się zrobić dobrych zdjęć na weselu ??
Oczywiście, że sobie poradzi. Ale jak miał bym wybierać i radzić to dalej obstaję za stałką i tamronem (APS-C), napewno daje mi to większe pole działania.
Nie rozśmieszaj mnie :) . Jeżeli ktoś nie potrafi sobie poradzić przy pomocy tego zooma to chyba powinien zmienić hobby bo 35 1,4 napewno mu nie pomoże.Bez podtekstów oczywiście ;)
A kto pisze, że nie potrafi. Możesz mi to wskazać gdzieś w wątku? Sory, oczywiście też bez podtekstów.
Jestem po wyborze i z czystym sumieniem mogę polecić 35 1.4, choć jak ktoś robi wesela napewno przyda się jeden i drugi. Ja fotografuje czysto amatorsko, więc wybór padnie ponownie na 24-105.
Pozdrawiam
I to jest bardzo dobry wybór.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.