PDA

Zobacz pełną wersję : Zmiana ekspozycji w trybie M

brzoza_tb
09-01-2007, 16:42
Siemanko jestem tutaj nowy, więc witam Wszystkich...Wydaje mi się że zostanę tutaj na dłużej... Od wczoraj jestem w posiadaniu 400d + kit. Mam problem z ustawieniem ekspozycji w trybie M. Chodzi o to, że wartość ekspozycji jest ustawiona na -2...i nie potrafię jej zmienić na wyższe wartości...w pozostałych trybach(oprócz M) nie ma z tym problemu...Z tego powodu wszystkie zdjęcia wychodzą tragicznie ciemne... Jeżeli ktoś z Was mógł by mi w tym problemie pomóc byłbym wdzięczny. Zaznaczam że jestem amatorem ale...szybko się uczę:) pozdro

zOOn
09-01-2007, 16:53
Zmieniaj czas (na dluzszy) lub/i przyslone na wieksza (mniejsze wartosci), az ci sie ten wskaznik ruszy w prawo.

W trybie M nie ma korekty ekspozycji - ten wskaznik pokazuje Ci jak bardzo masz przeswietlone lub, w Twoim przypadku niedoswietlone zdjecie. W podanym przykladzie to sa, co najmniej, 2 przyslony.

Korekta ekspozycji pobaw sie a Av i Tv na przyklad...

furieux
09-01-2007, 16:55
pomerdaj kółkiem i zmien czas naswietlania / badz przyslone, za krotki czas do akurat ustawionej przyslony -> za ciemno, za dlugi -> za jasno :grin:

za długo klepałem, kolega uprzedził :)

brzoza_tb
09-01-2007, 16:59
i wszystko jasne:) dzięki

szymcik
10-01-2007, 09:18
a moze dekielek był na kiciaku <lol>

tadek
10-01-2007, 09:34
a ja na poczarek proponuje zdobyc jakas stara ksiazke o fotografowaniu

icik
10-01-2007, 09:43
Trzeba dodać że na wartość (korektę) ekspozycji ma wpływ jeszcze ISO - to też bardzo ważny parametr!!! szczególnie tam gdzie jest ciemno jak w ..... nocy.

szymcik
10-01-2007, 18:49

oooooooOOOOOOO
ja właśnie wyłuskałem "Fotografię dla wszystkich" Beeno Wundshammera
duuużo ciekawostek i choć wydanie z 1989 r to myslę że bardzi ponadczasowa pozycja, polecam jak ktoś dorwie:]

tadek
10-01-2007, 19:39
oooooooOOOOOOO
ja właśnie wyłuskałem "Fotografię dla wszystkich" Beeno Wundshammera