PDA

Zobacz pełną wersję : problem z profilami w różnych przeglądarkach Safari / Firefox



VanMurder
08-01-2007, 01:42
nie jestem początkującym fotografem ale mój problem jest mniej więcej na tym poziomie;) ...
prośba o pomoc kierowana jest po części do użytkowników Mac'ów - choć nie tylko.
wszystkie swoje zdjęcia przeznaczone do sieci konwertuje do profilu sRGB IEC61966-2.1 i w takim profilu je zapisuje. Wyglądają dokładnie tak jak powinny w przeglądarkach Firefox i Internet Explorer natomiast w Safari są znacznie ciemniejsze, tak jakby gama była przeciągnięta albo shadows slider podciągnięty w prawo... różnica jest bardzo widoczna i nie wiem dlaczego tak jest ...
bardzo dobrze widać to na tym zdjęciu:
http://onephoto.pl/info.php3?id=347918

w Safari lewa strona twarzy jest znacznie ciemniejsza w Firefox jest ok.

pomocy bo resztki włosów sobie wyrwę!!!
pozdrawiam

snow
08-01-2007, 02:10
Jest troche ciemniejsza (Firefox) ale czy znacznie? nie wiem :)

VanMurder
08-01-2007, 03:30
może nie zbyt jasno się wyraziłem ...
przykładowe zdjęcie :
http://onephoto.pl/info.php3?id=347918
wygląda inaczej w różnych przeglądarkach mimo zapisania w ICC profilu - sRGB,
przeglądane w Safari wygląda na znacznie ciemniejsze niż przeglądane w Firefox, widoczne jest to szczególnie w lewej (bardziej zacienionej) części twarzy ....

Tomasz Urbanowicz
08-01-2007, 08:57
A jak wygląda pod Operą? :)

U mnie pod Operą i Fx (Firerox) wygląda zdjęcie identycznie (nie jestem jednak użytkownikiem Mac'a - Widnows/Linux).

Kubaman
08-01-2007, 12:18
przeniosłem, bo temat wydaje się interesujący

Jerry99
08-01-2007, 12:27
Mam MacOS 10.4.8, Safari i Firefox wyświetlają zdjęcie z linka VanMurdera jednakowo. W systemie mam ustawiony profil będący efektem kalibracji za pomocą EyeOne2.

VanMurder
09-01-2007, 04:04
Jerry99 z nieba mi spadasz...
jestem użytkownikiem iMac'a od kilku miesięcy, właśnie problem z ICC profiles i poprawnym ''widzeniem" własnych zdjęć był powodem tej przesiadki ...