Zobacz pełną wersję : obiektyw sigma 18-200mm f3,5-6,3 DC OS
Witam, jestem nowym userem tego forum. Posiadam na razie Canon Eos 350D + kit i noszę sie z zamiarem kupna jakiegoś dłuższego obiektywu. Myślę o tym http://www.sigma-foto.pl/index.php?q=node/101 ale na
razie nie ma na jego temat (poza szczątkowymi danymi) żadnych ciekawszych informacji. Do tego jestem laikiem i dopiero sie uczę, co to fotografia. Proszę speców od fotografii o uwagi:
1. czy bedzie to dobry sprzet dla amatora (portrety, widoczki, imprezki rodzine na wolnym powietrzu, jakieś drobne makro ewentualnie coś koło tego itp.)
2. ewentualna (przewidywana) cena tego cacka
3. i czy warto kupować ten sprzęt
hej nie jestem specem ale byłem użytkownikiem(rok) obiektywu o tym zakresie (tamron 18-200) i z mojego skromnego doświadczenia mogę powiedziec że na początki walki z fotografią był to wybór idealny(bardzo uniwersalny zakres) ponieważ mogłem używac go do wszystkich moich pomysłów(od widoczków do portretów) a i jakośc zdjęc była dla mnie zadowalająca. Teraz moja żona stawia pierwsze kroki właśnie na nim i też jest zadowolona.Co do wyżej wymienionego niech wypowiedzą sie spece -pozdrawiam
Musisz najpierw odpowiedzieć na pytanie, dlaczego kupiłeś lustrzankę.
Taka jakość, jaką dają obiektywy 18-200, jest zadowalająca dopóki nie zobaczy się własnymi oczami jaką jakość może dać obiektyw za podobne pieniądze ale jaśniejszy i o znacznie mniejszej krotności zooma. Także opinia, że jest on dobry na początek może być moim zdaniem słuszna tylko z następującym dodatkiem: po to, aby na początku dowiedzieć się na własnej skórze czego nie kupować.
Jeśli lustrzanka została kupiona po to aby mieć jakość - nie pchaj się w ultrazoomy, w każdym razie nie jako podstawowy obiektyw. Moim zdaniem to można sobie kupić potem, jak już masz komplet ale potrzebujesz szkło na wakacje na które możesz wziąć ograniczony bagaż.
Jeśli powód do kupienia właśnie lustrzanki był inny - to się nie wypowiadam.