Zobacz pełną wersję : Jaka treść oświadczenia o prawach do zdjęć ???
arci1981
05-01-2007, 01:16
Witam!
Mam pewien problem i chciałbym uzyskać jakąś pomoc w tym temacie. Przez ostatni rok zajmowałem się robieniem zdjęć na zawodach żużlowych w moim mieście. Oczywiście czysto amatorsko :) Teraz (jeszcze przed nowym sezonem żużlowym) dostałem propozycję kupna moich zdjęć przez zawodników. Fotki mają być wykorzystane głównie do oklejania samochodu, kartek dla kibiców i kalendarzy. Kwestie finansowe i możliwości wykorzystania zdjęć mam już dogadane.
Każdy z zawodników potrzebuje jakieś oświadczenie, że ma prawo wykorzystać te fotki do określonych celów lub coś w tym stylu. I tu właśnie jest moje pytanie - jaką treść powinno posiadać takie oświadczenie?
Jestem totalnym amatorem pstrykania i nie miałem z tym nigdy do czynienia. Będę wdzięczny za każdą pomoc. Z góry dzięki.
lukasz_p
05-01-2007, 17:36
Przede wszystkim pytanie - jak sie umowiles?
Pozwalasz na okreslone wykorzystanie swoich zdjec (czyli udzielasz licencji) czy po prostu "sprzedajesz" zdjecia (przenosisz autorskie prawa majatkowe do nich).
Tak czy inaczej polecam zawrzec pisemna umowe, z ktorej bedzie wynikalo kto co komu, dodatkowo w tego typu umowach wskazuje sie okreslone "pola eksploatacji" (czyli inaczej mowiac sposob krzystania ze zdjec).
Moze pojawia sie pare dziwnych slow, ale nie ma tu jakiejs wielkiej filozofii.