PDA

Zobacz pełną wersję : niedoświetlone foty w 400D

gonzales
05-12-2006, 17:16
Niedawno przesiadłem się z Olympus C 4040 na lustrzankę 400D i zauważyłem że większość fotek robionych 400D jest niedoświetlonych, na histogramie prawa strona nie istnieje. Dzieje się tak zarówno przy pracy z lampą i bez jak i we wszystkich trybach pracy.Muszę ustawić ekspozycję na +1 i dopiero wtedy prawa strona hist jest ok natomiast brak jest lewej. Czy to normalne? Czy ja jestem za zielony czy z moim "lustrem" może być coś nie tak?

aptur
05-12-2006, 17:18
To nie jest normalne. Pokaż przykładowe niedoświetlone zdjęcie.

McKane
05-12-2006, 17:24
To ze Canon Ci niedoswietla to norma ... bylo o tym wiele razy. Zapobiega utracie informacji w swiatlach w ten sposob.

Co innego braki w histogramie ;) Przeciez jesli rozpietosc tonalna sceny jest mniejsza niz rozpietosc tonalna matrycy bedziesz mial braki po obu stronach. W PS rozciagasz potem histogram jesli Ci taka sytuacja nie odpowiada. Kompakt Oliego robil to za Ciebie niejednokrotnie pewnie niszczac spora dawke informacji.

gonzales
05-12-2006, 17:39
Dzięki za szybką odpowiedź :) Czyli tak już jest w Canonie? Oddałem wczoraj pierwszy raz foty do fotolabu i gość powiedział że musiał wszystkie mocno rozciągać i że wg niego raczej ze sprzętem jest coś nie tak. Jutro wrzucę na forum parę fotek to będzie łatwiej zdiagnozować.

McKane
05-12-2006, 17:43
To nie jest do konca tak jak mowisz. Jesli uzywasz pomiaru matrycowego to trzeba sie liczyc z niedoswietleniem o te 2/3 EV (tak to mniej wiecej chyba u mnie wyglada). Co innego w przypadku gdy stosujesz inny pomiar swiatla ... wtedy to juz od Ciebie zalezy co jest naswietlone poprawnie a co nie.

Kolekcjoner
05-12-2006, 18:45