Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Domowe studio - jakie światło wybrać?

wuqa
13-11-2006, 14:06
W kwesti pracy z lampami jestem totalnym laikiem, jednak chcę zbudować domowe studyjko. Popróbować, pobawić się. Zastanawiam się jakie swiatło wybrać, które da więcej mocy i pozwoli uzyskać krótsze czasy. ew. stosować wieksze przysłony. Do wydania póki co max. 1000 zł.

Zestaw 1 (oświetlenie ciągłe):
2 x statyw 2,93 m.
2x oprawka podwójna na żarówki (4 żarówki philips 55W - niby odpowiednik 300W, W SUMIE 1200W),
2 parasolki białe dyfuzyjne.
Koszt ok. 470 zł

Zestaw 2:
2 statywy
2 lampy CY100MR (100Ws)
2 softboxy
Koszt ok 900-950zł

Pokój ok 25 m, odejście od modela ok 4-5 m, tło 1-2 m za modelem. Co chcę tam fotografować? Dzieci, czasem jakiegoś modela, modelkę, no i głównie fotografia "stockowa" przedmioty, małe kompozycje...

Zupełnie nie wiem, czy te niby 1200W z tych philipsowych żarówek to naprawdę 6xwiecej światła niż z tych lamp CY100MR (100Ws)? Jakby ktoś mógł mi to wyjaśnić i pomóc w wyborze, byłbym wdzięczny.

tymin3
13-11-2006, 21:10
W nie rowna sie Ws. zestaw 2 jest lepszy. Czasy krotsze raczej bedą przy drugiej konfiguracji, chociaz nie przekroczysz czasu synchronizacji czyli np. 1/200s (zalezy od aparatu) ale to sie nie liczy bo lampy błyskowe i tak zamrazają "ruch". Nawet jezeli swiatla bedzie zamalo to masz zapewne Canona a one jak to ludzie mowia malo szumia wiec iso mozesz podniesc.

KuchateK
13-11-2006, 21:43
Zamien te "filipsy" z pierwszego zestawu na zarowki blyskowe i cos z tego bedzie ;) Na poczatek dwie wystarcza. W dziury obok wkrec sobie jakies zwykle zarowki (energooszczedne beda chlodniejsze), bedziesz mial "piloty".

arturs
13-11-2006, 23:48
Zamien te "filipsy" z pierwszego zestawu na zarowki blyskowe i cos z tego bedzie ;) Na poczatek dwie wystarcza. W dziury obok wkrec sobie jakies zwykle zarowki (energooszczedne beda chlodniejsze), bedziesz mial "piloty".