PDA

Zobacz pełną wersję : BreezeBrowser 2.11



gietrzy
16-12-2004, 20:29
www.breezesys.com

Vitez
10-01-2005, 11:01
Sciagnalem sobie Breeze Pro i calkiem mi sie podoba. Ciekawe czy moj sposob na przedluzanie triala zadziala ;) .
A sposob to - wlasnie zainstalowalem, chwilke sie pobawilem, spodobal sie, robie ghosta systemu :twisted: , po zakonczeniu triala, od nowa laduje system.
Zapewne nie zadziala - trial moze patrzyc na date systemowa (wtedy zmiana daty przed odpaleniem moze pomoc, ale nie ma sensu bo wole miec aktualna date ze wzgledu na grupy dyskusyjne itp) albo online sprawdzac aktualnosc (wtedy wylaczenie netu przed odpaleniem moze pomoc)... ale sprobowac nie zaszkodzi 8) .
A jak sie nie uda to kupie...choc ok 200zl piechota nie chodzi :?

Btw sprobowalem tez DPP - a ble... interfejs taki sobie ale uzytecznosc "suwaczkow" gorsza niz w Breeze. Juz nawet C1 jest sporo przyjemniejsze od DPP jak dla mnie.

gietrzy
10-01-2005, 12:17
Sciagnalem sobie Breeze Pro i calkiem mi sie podoba. Ciekawe czy moj sposob na przedluzanie triala zadziala ;)
Na Powerquest V2i Protector 2 (Ghost 9, po wykupieniu) nie za-działa.

A jak sie nie uda to kupie...choc ok 200zl piechota nie chodzi :?
Zanim cokolwiek kupisz rzuć okiem na BibblePro 4.1. Super funkcja hoghlight recovery. Inteface a'la C1 no i obsługuje 20D :twisted: :twisted: . Koszt $130. Uczciwe pieniądze za dobry ?* konwerter.


Btw sprobowalem tez DPP - a ble... interfejs taki sobie ale uzytecznosc "suwaczkow" gorsza niz w Breeze.
Ta, szczególnie jak chcesz przesuwać dynamicznie (suwaczkiem) temp. balansu bieli :wink:


Juz nawet C1 jest sporo przyjemniejsze od DPP jak dla mnie.
Osobiście uważam DPP za dobry program. Wadą jest rozdzielczość plików po konwersji.

* - bardzo wielu użytkowników narzeka na niestabilność programu w środowisku Win. Ja, niestety też do nich należę. Z tego co wyczytałem na dpreview 1D forum autor bardzo chętnie, "do bólu", pomaga drogą mailową.
Jeśli jednak program od początku hula na komputerze to jest to pozycja godna polecenia.

Tak czy siak ja bym się nie pakował w soft Breez'a. To muzeum, tak jak soft Canona dla kompaktów, niestety :(

Vitez
10-01-2005, 21:26
Zanim cokolwiek kupisz rzuć okiem na BibblePro 4.1. Super funkcja hoghlight recovery. Inteface a'la C1 no i obsługuje 20D :twisted: :twisted:

Rzucic okiem moge ale ten interfejs a'la C1 juz mnie zniechecil - do C1 nigdy sie nie przekonalem mimo kilku prob :? .
Breeze Pro rowniez obsluguje 20D i kosztuje 2 razy mniej :roll: , a cos takiego jak highlit recovery to chyba bym wolal recznie w PS grzebac niz zaufac automatowi 8) - ale sprobuje.


Osobiście uważam DPP za dobry program. Wadą jest rozdzielczość plików po konwersji.

Dla mnie najwazniejsza jego wda jest brak korekcji EV . Mozna rozne tam jasnoci kombinowac, ale przyzwyczailem sie do suwaczka w Breeze i obserwowania zdjecia/histogramu ... nawet C1 ma suwaczek do korekty EV a DPP nie, tylko gammy, levele itp.


Tak czy siak ja bym się nie pakował w soft Breez'a. To muzeum, tak jak soft Canona dla kompaktów, niestety :(

Dlaczego muzeum? Wypuszczaja ciagle nowe wersje, obsluguja najnowsze modele aparatow, funkcjonalnosc vs cena bardzo przyzwoite.

gietrzy
11-01-2005, 08:58
Dla mnie najwazniejsza jego wda jest brak korekcji EV .
Korekcja EV pojawia się na zakładce do edycji raw, jeśli otworzysz jpg to jej nie ma. Innymi słowy: DPP ma korekcję EV w zakresie -2:+2, ale tylko dla raw

Dlaczego muzeum?
Dlatego, że:
- nie płynnej regulacji (suwak) temp. balansu bieli,
- nie ma okna podglądu raw 100, 200 procent,
- nie ma opcji zapisania ustawień (np. ustawień balansu bieli)


funkcjonalnosc vs cena bardzo przyzwoite.
I dlatego uważam, że nie ma lepszej przeglądarki plików* z aparatów Canona.

* z oczywistych względów zapisuję zdjęcia wyłącznie w raw

Vitez
11-01-2005, 19:38
Dla mnie najwazniejsza jego wda jest brak korekcji EV .
Korekcja EV pojawia się na zakładce do edycji raw, jeśli otworzysz jpg to jej nie ma. Innymi słowy: DPP ma korekcję EV w zakresie -2:+2, ale tylko dla raw

Ej bo sie obraze... naprawde myslisz ze jestem taki glupi ze otworzylem JPGa programem DPP ?
Ma Brightness adjustment z -2 do +2. Na moje oko dziala to troszke inaczej niz korekta EV w Breezie.


- nie płynnej regulacji (suwak) temp. balansu bieli,
Ma regulacje recznym wpisywaniem temperatury co jeden Kelvin - dokladniej i plynniej sie chyba nie da. Ale to i tak nie dla mnie - pipetki w PS uzywam najczesciej.



- nie ma okna podglądu raw 100, 200 procent,

Ma opcje view actual image - full size.



- nie ma opcji zapisania ustawień (np. ustawień balansu bieli)

A ty ciagle z tym balansem bieli...
Ja na balans nie narzekam, przy konwersji stosuje presety lub clicki (custom i click na zdjeciu) a potem i tak dociagam w PS kolorystyke. Co do zapisywania innych ustawien to rowniez nie dla mnie - kazdego RAWa konwertuje z osobna... nie po to robie RAWy by pozniej masowki odstawiac wg tych samych ustawien :roll: .




funkcjonalnosc vs cena bardzo przyzwoite.
I dlatego uważam, że nie ma lepszej przeglądarki plików* z aparatów Canona.

Funkcjonalnosc konwersji RAW w Breezie jest dla mnie bardzo dobra vs jego cena.
Ale i tak poza tym zastanawiam sie nad PS Elements 3 (bo na CS mnie nie stac :? ).