PDA

Zobacz pełną wersję : mały problem z obracanym ekranem w S3IS

timeless
27-10-2006, 22:18
Witam,
To mój pierwszy post:oops: Jestem amatorem z aspiracjami:-) i posiadaczem Canona Powershot S3IS. Z aparatu jestem bardzo zadowolony, gdyby nie dosyć nerwowo zachowujący się wyświetlacz. Mimo przeczytania instrukcji i wyłączenia funkcji obracania obrazu przy obracaniu ekranu, obraz nadal się obraca (jeżeli np. chciałbym zrobic zdjęcie dziecku trzymając aparat nisko i nachylając odpowiednio ekran, obraz robi się do góry nogami). Proszę o pomoc, czy cos jest nie tak? Usterka, jeżeli to w ogóle usterka, jest za mała żeby serwisować.
Dzięki, pozdrawiam

Mortiis
27-10-2006, 23:41
Nie wiem czy nie pisze jakis glupot ale moze wylaczyles funkcje obracania obrazów gdy robisz zdjecie w pionie. Aparat wowczas obróci je tak, ze w komputerze nie bedziesz mial je odrazu pionowe. Tak strzelam, bo ten aparat mialem moze 2 razy w rękach. Pozdrawiam

timeless
28-10-2006, 17:56
Dzięki za odpowiedź. W menu są dwie funkcje: auto obracanie obrazu i odwróć obraz, czy coś takiego (niby służą do czegoś innego). Próbowałem we wszystkich 4 pozycjach (wł/wł, wył/wył, wł/wył i wył/wł); efekt ten sam.
Czy jakiś posiadacz tego aparatu wie jak skutecznie wyłączać obracanie obrazu? Jeżeli w Waszych aparatach robi sie to (skutecznie) jedną z powyższych funkcji, to znaczy że z moim coś nie tak.
Pozdrawiam

Grisha0
31-10-2006, 10:13
cześć,

tez mam S3 is
i przy robieniu zdjec np. trzymajac aparat tuz nad podłogą, a wyswietlacz "patrzy" w gore obraz mam normalnie...
dopiero jezeli zrobie obrot o jakies 160 - 170 stopni w strone obiektywu (tak zeby sobie samemu zrobic zdjecie i sie widziec w ekraniku) to dopiero wtedy obraca sie obraz "do gory nogami"

obawiam się, że masz cos rozkalibrowanego/zepsutego i aparat sie gubi...

Btw. u mnie opcje obracania... absolutnie mnie olewaja :(
niezaleznie od ustawien i tak on sam decyduje gdzie jest gora ...