PDA

Zobacz pełną wersję : Sesja w Studiu



MatK
25-10-2006, 21:25
Witam !

Wkrótce wybieram sie na moja pierwsza sesje w studiu. Prosze o kilka wzkazówek - nie jestem doswiadczonym fotografem.

Sprzet: Canon 10D, Canon 28-105/3.5-4.5 USM2

Bede fotografowal zarowno modeli jak i modelki od pasa w górę - najwazniejsze na fotografi to pokazac biżuterie umieszczona na modelach ;)
Zrobilem kilka próbnych fotek - pobawilem sie juz troszke oswietleniem. Studio jest sredniej wielkosci moze 8 x 5 m.

Prosze o kilka rad od bardziej doswiadczonych uzytkownikow - o czym powinienem pamietac na jakich ogniskowych, przyslonach, czy lepiej stanac blizej dalej modela/ki czy lepiej troche zoomnac itp.

Prosze o wyrozumialosc - sprzet taki a nie inny niestety - ale musze zrobic tym czym mam ;)

liquidsound
25-10-2006, 21:59
Przyslona taka jaka Ci swiatlomierz poda.

Theoo
25-10-2006, 23:33
Przyslona taka jaka Ci swiatlomierz poda.

Niekoniecznie. proponuję jednak trochę poszaleć przed sesją, opanować troche technikę i pogłówkować. Proszę pamiętać że fotografujemy metal!!!
Ten kto wie o co biega będzie się:D a kto nie pójdzie w dżiabły :)

liquidsound
26-10-2006, 00:11
Kolega pisze ze nie jest doswiadczony to ja mu daje prosta recepte:wink: experymentowac bedzie pozniej

chyrek
26-10-2006, 08:48
...moje 5 groszy:

ISO oczywiscie 100; f11, f13; 1/45 do 1/90 no, chyba ze na pelnej lufie tez bedziesz robil to sprobuj z 1/125.

Jesli blysk wywolujesz lampa z aparatu np jakims spidlajtem to pamietaj, ze lampa najpierw wyzwala przedblysk pomiarowy na ktory reaguja lampy w studiu. Ustaw zatem lampy na drugi blysk albo wcisnij * na puszce celujac na scene. Aparat pusci blysk pomiarowy i zapamieta ustawienia. Potem mozna trzaskac fotki juz na jednym blysku. Jednak po zmianie jakiegokolwiek parametru trzeba znow wyzwolic blysk pomiarowy aby nie focic "darków" z przedblyskiem. Pewnie nie miales z tym problemow skoro o nich nie pisales ale to tak na marginesie jakbys na takowy problem trafil.