PDA

Zobacz pełną wersję : W sprawie A60 i ...



egzor
19-02-2004, 16:03
Ostatnio dostałem niezłego kręćka ! Chcę kupić sobie APARAT CYFROWY ale nie wiem za bardzo czy wybrać A60 czy HP 735. Spotkałem się kiedyś z opinią że A60 jest lepszy od HP 735 ale (tak mi się wydaje) HP jest bardziej rozbudowany a obiektyw ma Pentaxa (...?...). I mam jeszcze dwa pytanka: 1. Czy A60 da się zrobić zdjęcie z głębią ostrości (skoro przysłona jest automatyczna) ? 2. Dlaczego nie da się robić kompaktem cyfrowym zdjęć na śniegu ?
Jeśli ktoś mógłby mi odpowiedzieć to byłbym zobowiązany !

Arek 1249
19-02-2004, 20:49
Nie wiem czemu twierdzisz,że nie można robic z głębią ostrości- nastawiasz AV wybierasz wartość przysłony i wsio. A śniegu nie można ? a niby to czemu? :shock: .
Na temat aparatów HP poczytaj sobie na grupie nie mają najlepszej opini. Pozdrawiam.

Vitez
19-02-2004, 20:58
Spotkałem się kiedyś z opinią że A60 jest lepszy od HP 735 ale (tak mi się wydaje) HP jest bardziej rozbudowany a obiektyw ma Pentaxa (...?...).
Wszelkie bajery "rozbudowania" HP jak i sciema o obiektywie Pentaxa to tylko chwyty marketingowe by sprzedac. Dlaczego lepiej Canona a nie HP? HP robi dobre drukarki, za to nie jest to firma z wieloletnim doswiadczeniem w obiektywach, aparatach itp. Wyczuli kase i chwytami marketingowymi (wielki zoom, wielka matryca - to na co nawini klienci najbardziej leca) proboja i na rynku cyfrowek sie nachapac. Niestety aparaty HP maja wiele wad - jakosc zdjec, software'u, dodatkowo pradozernosc, czesci "z odzysku" (nie maja wlasnych projektow produkcyjnych tak jak maja np Canon czy Nikon), i jeszcze dodatkowo awaryjnosc (z powodu wlasnie tych tanich czesci) i slabe podejscie serwisu do klienta - bardzo dlugo sie grzebia z naprawa, wymiana a czesto i wymieniony sprzet szybko sie sypie.


1. Czy A60 da się zrobić zdjęcie z głębią ostrości (skoro przysłona jest automatyczna) ?
Gdzie wyczytales ze przyslona jest automatyczna? A60 ma kilka trybow robienia zdjec. W jednym z nich - Av , czyli priorytetu przyslony mozesz ja sobie sam recznie dobrac tak by GO byla odpowiednia.


2. Dlaczego nie da się robić kompaktem cyfrowym zdjęć na śniegu ?
Dlaczego zadajesz to pytanie? Jakas dziwna plotka, bo da sie. Niektore (np wiekszosc Pentaxow) maja nawet specjalny program "zdjecia na sniegu" .

egzor
20-02-2004, 14:07
Forum jest ŚWIETNE !!! Można się tu naprawdę fachowo poradzić a nie słuchać sklepikarzy i pseudo fachowców co do wyboru odpowiedniego aparatu. WIELKIE DZIĘKI !!! To co tu przeczytałem utwierdziło mnie w wyborze CANON POWERSHOT A60, tylko poczekam do maja kiedy to (ponoć ... ?) sprzęt elektroniczny ma stanieć (ostatnio widziałem w sklepie A60 za 999 PLN !) Jeżeli chodzi na zdjęcia na śniegu to przeczytałem to gdzieś na tym forum (dokładnie nie wiem gdzie). Ktoś był wkurzony że jego A80 nie robi dobrych zdjęć na śniegu, więc pomyślałem że to jakaś sprawa z balansem bieli. Jeżeli chodzi o automatyczną przesłonę to przeczytałem to w specyfikacji technicznej A60, jakiegoś sklepu internetowego. Tam też przeczytałem iż A60 nie robi fotek w rozdzielczości 800x600.
A i mam jeszcze kilka pytań:
Na jak długo starczają 4 baterie w A60 (w przybliżeniu - ile zrobię zdjęć w formacie 1600x1200 i wyłączonym LCD) ?;
Czy rozdzielczość 1024x768 wystarczy aby zrobić dobra odbitkę 10 cm x 15 cm ?
Czy jest możliwość manualnego ustawiania ekspozycji w A60 ?
Gdzie mogę porównać fotki zrobione różnego typu kompaktami cyfrowymi ? (wiem że jest gdzieś na forum taki dział ale nie mogę go znaleźć – jestem tutaj nowy :mrgreen: ).

Vitez
20-02-2004, 18:01
poczekam do maja kiedy to (ponoć ... ?) sprzęt elektroniczny ma stanieć (ostatnio widziałem w sklepie A60 za 999 PLN !)
Moze i w maju, ogolnie na wiosne zawsze tanieje.


Ktoś był wkurzony że jego A80 nie robi dobrych zdjęć na śniegu, więc pomyślałem że to jakaś sprawa z balansem bieli.
Tak, to sprawa z balansem bieli. Ale to nie wina aparatu a fotografa - aparat da sie nastawic tak by robil na sniegu dobra kolorystyke, tylko trzeba wiedziec jak albo poprobowac (zrobic kilkanascie zdjec na sniegu z roznymi ustawieniami, wybrac najlepsze, odczytac z exifa jakie ustawienia byly i takie stosowac).


Jeżeli chodzi o automatyczną przesłonę to przeczytałem to w specyfikacji technicznej A60, jakiegoś sklepu internetowego.
Bo ma zarowno automatyczna jak i reczna przyslone. Widac nie do konca tam opisali.
Poczytaj tutaj: http://www.cyfrowka.com/modules/aparaty/edycja_aparat.php?prod=Canon&model=PowerShot%20A60


Tam też przeczytałem iż A60 nie robi fotek w rozdzielczości 800x600.
Nie robi. Robi w rozmiarach: 1600 x 1200 ,1024 x 768, 640 x 480 .
Zeby uzyskac 800x600 mozesz uzyc programu Ifanview i masowo zmieniac rozdzielczosc fotek zrobionych np w 1024x768.


Na jak długo starczają 4 baterie w A60 (w przybliżeniu - ile zrobię zdjęć w formacie 1600x1200 i wyłączonym LCD) ?;
4 zwykle baterie alkaliczne przy wylaczonym LCD to ok 4 godzin pracy (200 zdjec? To chyba maksimum). Dla porownania baterie akumulatorki (np GP 2100 mAh) przy wylaczonym LCD wystarcza na ok 4 dni pracy (1000 zdjec? Jak nie wiecej).
Ale tak poza tym to odradzam robienie z wylaczonym LCD - zbyt wiele waznych informacji na nim i dobry widok by z niego nie korzystac.


Czy rozdzielczość 1024x768 wystarczy aby zrobić dobra odbitkę 10 cm x 15 cm ?
Nie. Rob 1600x1200.


Czy jest możliwość manualnego ustawiania ekspozycji w A60 ?
Tak, jest tryb w pelni manualny. Tu (http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a60/a60_top.jpg) masz widok na pokretlo trybow A60 - widac Av, Tv, M itd.


Gdzie mogę porównać fotki zrobione różnego typu kompaktami cyfrowymi ? (wiem że jest gdzieś na forum taki dział ale nie mogę go znaleźć – jestem tutaj nowy :mrgreen: ).
Tu na forum sa tylko albumy ze zdjeciami, niekoniecznie podpisane jakim aparatem robione.
Porownania masz tu:
http://www.dpreview.com/gallery/
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
http://samples.brb.pl
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/CDISPLAY.HTM
http://www.imaging-resource.com/CAMDB/compare_cameras.php
http://www.cyfrowka.com/modules/aparaty/aparaty.php?id=1&action=porownaj_aparat.php

hazan
20-02-2004, 23:52
Forum jest ŚWIETNE !!! Można się tu naprawdę fachowo poradzić a nie słuchać sklepikarzy i pseudo fachowców co do wyboru odpowiedniego aparatu. WIELKIE DZIĘKI !!! To co tu przeczytałem utwierdziło mnie w wyborze CANON POWERSHOT A60, tylko poczekam do maja kiedy to (ponoć ... ?) sprzęt elektroniczny ma stanieć (ostatnio widziałem w sklepie A60 za 999 PLN !) Jeżeli chodzi na zdjęcia na śniegu to przeczytałem to gdzieś na tym forum (dokładnie nie wiem gdzie). Ktoś był wkurzony że jego A80 nie robi dobrych zdjęć na śniegu, więc pomyślałem że to jakaś sprawa z balansem bieli. Jeżeli chodzi o automatyczną przesłonę to przeczytałem to w specyfikacji technicznej A60, jakiegoś sklepu internetowego. Tam też przeczytałem iż A60 nie robi fotek w rozdzielczości 800x600.
A i mam jeszcze kilka pytań:
Na jak długo starczają 4 baterie w A60 (w przybliżeniu - ile zrobię zdjęć w formacie 1600x1200 i wyłączonym LCD) ?;
Czy rozdzielczość 1024x768 wystarczy aby zrobić dobra odbitkę 10 cm x 15 cm ?
Czy jest możliwość manualnego ustawiania ekspozycji w A60 ?
Gdzie mogę porównać fotki zrobione różnego typu kompaktami cyfrowymi ? (wiem że jest gdzieś na forum taki dział ale nie mogę go znaleźć – jestem tutaj nowy :mrgreen: ).

Hmm - Vitez juz wlasciwie wszystko wyjasnił - wiec nie mam co dodac - moze to ze A60 posiada najlepszy stosunke jakosci do ceny - a70 jest juz sporo droższe.
Ostatnio a60 w sklepie juz po 1000 PLN :)

Vitez
21-02-2004, 00:15
A60 posiada najlepszy stosunke jakosci do ceny - a70 jest juz sporo droższe.
Ostatnio a60 w sklepie juz po 1000 PLN :)

A A70 za ok 1300-1400zl... Wg mnie warto bo ten zapas 1 megapixela do edycji (crop) czesto sie przydaje. Ale nie ma sie co rozpedzac, bo o kolejne 300-400 zl wyzej mamy A80 ktorego rowniez warto zdecydowanie za obrotowy LCD! :mrgreen:

Dylematy :roll: . A skracajac - A60 wystarczy zdecydowanie jak chcesz po prostu zrobic fotki a znich odbitki. Jak chcesz sie nimi jeszcze ciut pobawic w kompie - to moze nie wystarczac.

hazan
21-02-2004, 02:37
A60 posiada najlepszy stosunke jakosci do ceny - a70 jest juz sporo droższe.
Ostatnio a60 w sklepie juz po 1000 PLN :)

A A70 za ok 1300-1400zl... Wg mnie warto bo ten zapas 1 megapixela do edycji (crop) czesto sie przydaje. Ale nie ma sie co rozpedzac, bo o kolejne 300-400 zl wyzej mamy A80 ktorego rowniez warto zdecydowanie za obrotowy LCD! :mrgreen:

Dylematy :roll: . A skracajac - A60 wystarczy zdecydowanie jak chcesz po prostu zrobic fotki a znich odbitki. Jak chcesz sie nimi jeszcze ciut pobawic w kompie - to moze nie wystarczac.

Jedno male ale - nie mozna porwnywac cen ze sklepu jaka ja podalem za a60 z cenami od TIP-ow lub od ich sklepow. W sklepei a70 nie kosztuje 1400 :(

Vitez
21-02-2004, 16:32
Jedno male ale - nie mozna porwnywac cen ze sklepu jaka ja podalem za a60 z cenami od TIP-ow lub od ich sklepow. W sklepei a70 nie kosztuje 1400 :(

Hm...

http://www.balta.pl/foto/opis.php3?ID=6232

Hm...
Nie ma info czy ma gwarancje i instrukcje PL a maila mi sie nie chcialo do nich pisac. Zawsze mozna napisac/zadzwonic i spytac ale skoro sa to salony firmowe (nie Canona a takie ogolne - w zakladce "kontakt" widac) to raczej maja gwarancje i instrukcje PL.

Ewentualnie troche drozej:
http://www.foto-net.pl/sklep/polecaj.php?&nazwa=Canon%20PowerShot%20A70

Ale tu juz napisane ze na pewno z gwarancja i instrukcja PL.

egzor
21-02-2004, 18:35
Dzięki Serdeczne !!! :mrgreen:

-= Barton =-
21-02-2004, 21:49
Jedno male ale - nie mozna porwnywac cen ze sklepu jaka ja podalem za a60 z cenami od TIP-ow lub od ich sklepow. W sklepei a70 nie kosztuje 1400 :(

Hm...

http://www.balta.pl/foto/opis.php3?ID=6232

Hm...
Nie ma info czy ma gwarancje i instrukcje PL a maila mi sie nie chcialo do nich pisac. Zawsze mozna napisac/zadzwonic i spytac ale skoro sa to salony firmowe (nie Canona a takie ogolne - w zakladce "kontakt" widac) to raczej maja gwarancje i instrukcje PL.

Ewentualnie troche drozej:
http://www.foto-net.pl/sklep/polecaj.php?&nazwa=Canon%20PowerShot%20A70

Ale tu juz napisane ze na pewno z gwarancja i instrukcja PL.

a TU (http://www.agito.pl/index.php?pid=2565&cid=12&p=) jest jeszcze taniej i też jest napisane że z gwarancją i instrukcją PL! 8)

Arek 1249
22-02-2004, 18:15
Forum jest ŚWIETNE !!! Można się tu naprawdę fachowo poradzić a nie słuchać sklepikarzy i pseudo fachowców co do wyboru odpowiedniego aparatu. WIELKIE DZIĘKI !!! To co tu przeczytałem utwierdziło mnie w wyborze CANON POWERSHOT A60, tylko poczekam do maja kiedy to (ponoć ... ?) sprzęt elektroniczny ma stanieć (ostatnio widziałem w sklepie A60 za 999 PLN !) Jeżeli chodzi na zdjęcia na śniegu to przeczytałem to gdzieś na tym forum (dokładnie nie wiem gdzie). Ktoś był wkurzony że jego A80 nie robi dobrych zdjęć na śniegu, więc pomyślałem że to jakaś sprawa z balansem bieli. Jeżeli chodzi o automatyczną przesłonę to przeczytałem to w specyfikacji technicznej A60, jakiegoś sklepu internetowego. Tam też przeczytałem iż A60 nie robi fotek w rozdzielczości 800x600.
A i mam jeszcze kilka pytań:
Na jak długo starczają 4 baterie w A60 (w przybliżeniu - ile zrobię zdjęć w formacie 1600x1200 i wyłączonym LCD) ?;
Czy rozdzielczość 1024x768 wystarczy aby zrobić dobra odbitkę 10 cm x 15 cm ?
Czy jest możliwość manualnego ustawiania ekspozycji w A60 ?
Gdzie mogę porównać fotki zrobione różnego typu kompaktami cyfrowymi ? (wiem że jest gdzieś na forum taki dział ale nie mogę go znaleźć – jestem tutaj nowy :mrgreen: ).

Ja używam akumulatorków GP 2100 wychodzi mi ok 280 zdjęć w tym ok. 30 % z lampą
Jeśli będziesz zdjęcia robił w labie to śmało wystarczy nawet 13 x 18 będą do przyjęcia, natomiast na drukarce to 1200 x 1600 . Ja osobiście nie drukuje bo za drogo wychodzi.

egzor
23-02-2004, 12:40
No i znowu Problem !!! Teraz A70 staniał więc zastanawiam się czy jego sobie nie kupić. Bo jeśli taka fotka ma większe możliwości kadrowania...

Vitez
24-02-2004, 08:05
No i znowu Problem !!! Teraz A70 staniał więc zastanawiam się czy jego sobie nie kupić. Bo jeśli taka fotka ma większe możliwości kadrowania...

Jesli zamierzasz obrabiac zdjecia na komputerze i przy tym przycinac je troche to musisz miec minimum 3 megapixele by miec zapas do obrobki a pozostalo wystarczajaco duzo do odpowiedniej jakosci odbitek. Dlatego jesli A70 stanial i stac cie na niego (nie zapomnij omakcesoriach) to kupuj A70.

egzor
28-05-2004, 14:11
NO I STAŁO SIĘ !!! OD WCZORAJ JESTEM POSIADACZEM CANONA A 60 :-)))
...Teraz mi pozostało się rozeznać jakie ma możliwości i jak się Nim posługiwać !!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :mrgreen: :mrgreen:
... a potem to cykać, pstrykać, focić....

hazan
28-05-2004, 15:41
NO I STAŁO SIĘ !!! OD WCZORAJ JESTEM POSIADACZEM CANONA A 60 :-)))
...Teraz mi pozostało się rozeznać jakie ma możliwości i jak się Nim posługiwać !!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :mrgreen: :mrgreen:
... a potem to cykać, pstrykać, focić....

No to witamy w klubie Canona :)

peterpan
06-06-2004, 10:48
:D

Gratulacje :!:

Czekamy na fotki z niecierpliwością :!:

Pozdrawiam :!:

:D

egzor
07-06-2004, 07:21
Dzisiaj zauważyłem na obudowie obiektywu mojego A60 - rysy, które powstały przy jego chowaniu i wysuwaniu się :( . Chyba coś w środku haczy o obiektyw ? :roll: (sprawdzałem pod pierścieniem - nie ma żadnych zabrudzeń). Czy nie orientujecie się czy cos takiego, zwiększając siłę tarcia może uszkodzić silniczek obiektywu ? Czy takie rysy to normalna sprawa w A60 ?

...a fotki będą jak się trochę tym sprzętem nauczę robić przyzwoite fotografie. Na razie moje „wypocicny” nie są godne uwagi !!!

[ Dodano: Pią Lip 30, 2004 2:02 pm ]
Czy orientujecie się czy Canon zaprzestał produkcji Power Shot A60 ? Na ich stronie nie widziałem już odnośników dotyczących tego modelu. Jest za to Power Shot S60 (5 Mpix). Zauważyłem też że w internecie ciężko o ten model.