Mam zamiar zakupić cyfrowy aparat fotograficzny. Zastanawiam się: A95 czy G6. Charakterystyki techniczne podobne, a różnica w cenie znaczna. Nie mam wlasnego zdania na ten temat. Może ktoś wypowie się na ten temat - nie mam doświadczenia w fotografii cyfrowej. Od wielu lat robię zdjęcia aparatem Canon EOS 500.
Charakterystyki techniczne podobne, a różnica w cenie znaczna.
A spojrz jeszcze raz...
http://tinyurl.com/4rex9
Bo ja widze zdecydowanie rozne charakterystyki techniczne.
- 7 Megapikseli w G6 vs 5 w A95
- 35-140mm 2.0(W)-3.0(T)/8 w G6 vs 38-114mm 2.8(W)-4.9(T)/8 w A95 - obiektywy (znacznie lepszy, jasniejszy i o wiekszym zakresie w G6)
- 9 point TTL AF FlexiZone w G6 (=mozesz wybrac ramke ostrosci w dowolnym miejscu kadru a nie w jednym z kilku punktow) vs 9 point AF TTL bez Flexizone w A95 (brak wyboru punktu ostrosci, albo aparat dobiera sam albo tylko centralny o ile dobrze pamietam).
- zakresy ostrzenia i czasow migawki porownywalne (migawka elektroniczno-mechaniczna a nie tylko mechaniczna!)
- wbudowana lampa "tylko" dwa razy silniejsza w G6 niz w A95 8)
- stopka na zewnetrzna lampe w G6, dosc dobra wspolpraca z wszelkmi Sunpakami, Metzami i seria Speedlite EX Canona w trybie E-TTL i programach P, Av, Tv ale nie w M. Brak mozliwosci podlaczenia zewn lampy w A95 - dla mnie to ogromny minus.
- nagrywanie filmow i zdjecia seryjne - porownywalne
- dolaczony w zestawie pilot na podczerwien do G6 - cholernie wygodna rzecz, pamietam jak mialem do G3... w 10D musze sie w koncu na wezyk wykosztowac :/ bo pilot i odbiornik na podczerwien cholernie drogie do dSLR
- wspolpraca z CF typ II (czyli wszystkie CF typu microdrive) w G6 - przydatne... o ile ceny microdrive spadna
- zapis w RAW w G6 - wg mnie BARDZO wazny czynnik. Sam robie tylko praktycznie w RAW i "wywoluje" wybrane zdjecia wg takich parametrow jakie mi sie podobaja na kompie, a nie zapis JPG wg parametrow jakie sie inzynierom Canona podobaja juz w aparacie.