Zobacz pełną wersję : Canon 24-85/3,5-4,5
O dłuższego czasu przymierzam się do zakupu szkla. Wybor jest duzy!
Ograniczyłem się do simgy i canon może ktos tego uzywa
http://www.allegro.pl/item120859202_okazja_canon_24_85_3_5_4_5_z_filtrem _b_w_uv_nc.html nie podoba mi sie ogniskowa 24, 17-85 jest taki ale za 1600zl to już jest duzo. Może jakas alternatywa macie pomysl?
w cyfrze 24-85 jest syfiascie miekki w szerokim kacie. a 17-85 to drogi szajs. zapomnij.
uzbieraj, kup Tamrona 17-50/2.8. albo Tamron 28-75/2.8 i za pare groszy kitowy sloiczek 18-55, zeby pokryc szersze katy jesli trzeba
17-85 zdecydowanie odradzam. Z tym szkłem 24-85/3.5-4.5 nie mam doświadczenia. Jeśli jednak Akustyk pisze, że miękkie w szerokim końcu to możesz mu wierzyć. Osobiscie polecam T 28-75/2,8 lub 17-35/2.8-4.0 (miałem, był o.k.). Ostatnio sporo osób chwali tego Tamrona 17-50/2.8, nie znam, dla mnie ma tą wadę, że dedykowany jest do cropa.
Polecam rozwiązanie Akustyka (28-75+kit), sam używam takiego zestawu. Kit nie jest taki zły w okolicach krótkiego końca, zwłaszcza że na ogół przy krótkich ogniskowych można przymknąć przesłonę. Tamron - nie będę kolejny raz powtarzał, duuużo na jego temat znajdziejsz na forum :) Jedyny minus to częstsza zmiana obiektywów niż w przypadku czegoś o zakresie 17-50 (lub 17-85)
Ostatnio sporo osób chwali tego Tamrona 17-50/2.8, nie znam, dla mnie ma tą wadę, że dedykowany jest do cropa.
Chwali gdyż poza kilkoma wadami (każdy obiektyw jakieś ma) to świetne,jasne i najważniejsze względnie tanie szkło. Do największych minusów należy duża aberracja blisko pełnej dziury na szerokim kącie i widoczna dystorsja beczkowata przy 17mm (ogólnie i tak dużo mniejsza niż przy Canonie 18-55 lub 17-85 IS).
Dedykacja do cropa może i jest dla niektórych minusem ale czy to szkło jest aż tak bardzo drogie by przy odsprzedaży załować wydanych wcześniej pieniędzy.Dla tych którzy nie planują przechodzić na FF to świetna propozycja.
Witam.