Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : proszę o podpowiedź

lukasekg
14-08-2006, 12:58
mam problen jestem uzytkownikiem a610 amatorem ale co nieco wiem zrobiłem juz tym aparacikiem 6 500 zdjęć chciałbym dowiedziec sie czy da sie zamontowac do mojego obiektywu jakiegos filtru czy cos zeby moc fotografowac słońce robilem ostatnio zdjecia zachodu i nie wiem jak ustalałem odpowiednią ekspozycję dla ziemi do wtedy slonce takie rozswietlone wychodziło, a kiedy dla nieba i slonca to tylko kontury ziemi było widac za wszelkie podpowiedzi dzieki dopiero zaczynam i nie wiem jeszcze co zrobic w takiej sytuacji8-)

lukasekg
14-08-2006, 12:59
jeśli bedzie to potrzebne mogę wstawić fotki ale myśle ze wiecie o co chodzi

Bagnet007
14-08-2006, 13:12
Nie da się w jednej ekspozycji poprawnie naświetlić Ziemię i Słońce. Rozwiązaniem może być kilka zdjęć w różnych stopniach naświetlenia, połączone w jakimś programie graficznym, albo filtr połówkowy.

lukasekg
14-08-2006, 13:28
a jak działa filtr połówkowy i czy da sie jakiś zamontowac do a610 . i czy sporo by mnie to wyniosło??

Driver
14-08-2006, 13:48
http://foto-video.net.pl/sklep/product_info.php?cPath=6_8&products_id=36
Ja po prostu kupiłem tą połówke bez rzadnych holderów i innych pierdół i jak jest mi potrzebna to po prostu trzymam ją w lewej ręce

satriani
14-08-2006, 14:20
dokładnie, przy powershocie bez problemu poradzisz sobie trzymając płytke w jednej ręce a aparat w drugiej, przynajmniej ja nie miałem z tym problemów, a nieraz nawet zestawiałem 2 płytki gradialne.

lewAp7
14-08-2006, 14:53
albo kupujesz tulejkę, np. taką: http://www.allegro.pl/item119317751_nowa_tulejka_canon_a610_a620_52mm_.h tml
i do tego filtry nakręcane (w tym przypadku 52mm)

MacGyver
14-08-2006, 15:01
Zdecydowanie polecam tulejkę. Wydatek niewielki a da Ci dużo większą wygodę w fotografowaniu.

satriani
14-08-2006, 16:21
Zdecydowanie polecam tulejkę. Wydatek niewielki a da Ci dużo większą wygodę w fotografowaniu.