PDA

Zobacz pełną wersję : Gorące piksele?

prosiak
12-08-2006, 14:41
Od około miesiąca jestem prawie szczęśliwym posiadaczem Canona S2 IS. A propos aparatu nie będę się rozpisywać, bo jaki jest, każdy zainteresowany wie. Mój problem to coś, co wydaje mi się, że może być tzw. gorącym pikselem :/ Niestety jest to mój pierwszy aparat cyfrowy i nie znam się na tym jeszcze tak dobrze, jakbym chciał. Zamieszczam 2zdjęcia, z tymi błędami:

1. http://img144.imageshack.us/img144/7319/img4562ft8.jpg
ten gorący piksel(?!) pojawił się po wjechaniu na Gubałówkę. Nie przypominam sobie żadnego uszkodzenia czy uderzenia w aparat, a tuż przed wjazdem robiłem zdjęcia, gdzie nie ma tego uszkodzenia. Ten efekt nie zniknął po dokładnym przeczyszczeniu obiektywu szmatką(do szkła) :/ i nadal na zdjęciach widoczna jest czerwona kropka(na każdym iso).

2. http://img85.imageshack.us/img85/3609/noc099hm7.jpg

Ta niebieska kropka jest na każdym zdjęciu od nowości. Od pierwszego zdjęcia, które zrobiłem.

Tak więc, drodzy forumowicze, pragnę wiedzieć:
co to jest, czy gwarancja obejmuje naprawę, wymianę etc., co ew. mogę z tym zrobić i jak nie dopuścić do powstawania kolejnych uszkodzeń(czycototamjest).

Liczę na Waszą pomoc :)

pozdrawiam

PS: A, i czasem się ciężko dopatrzeć tym uszkodzeniom...

javion
12-08-2006, 17:36
to jest szum od wiekszej wartosci iso bo bypalony piksel jest zawsze w tym samym miejscu.
proponuje ustawic najmniejsze iso np 100 i cyknąc fotę na 1/100 migawki z zakrytym deklem od obiektywu
a potem ustawic maksymalne iso np 800 lub wieksze i cyknąc fote na 1/30 migawki - zobaczysz ze w pierwszym przypadku foto bedzie idealnie czarne a w drugim takich swiecących pikseli bedziesz mial kilkaset - mormalna sprawa w tego typu aparatach

pozdr javion

prosiak
12-08-2006, 18:03
Misiu bury, tępy nie jestem i umiem czytać instrukcję. Jak napisałem wcześniej: "i nadal na zdjęciach widoczna jest czerwona kropka(na każdym iso)."