Zobacz pełną wersję : ts-e 45mm ?
Jestem szczesliwym posiadaczem obiektywu ts-e 24mm,i mysle o nabyciu ts-e 45 mm.
Ale nic nie wiem o jakosci tego szkla,wiedzac ze to nie e-L-ka.
Macie jakies info o tym szkle ? Tylko prosze ,nie zasypujcie mnie roznymi wykresami bo ich nie kumam.
caravaggio
05-08-2006, 12:29
Z tego, co wiem, to z TS-E najlepiej optycznie prezentuje sie 90mm, a przeciez tez nie "elka"... wiec ja bym z obecnosci (lub braku) tej magicznej literki nie wyciagal zbyt pochopnych wnioskow.
Tez z lektury licznych opinii na forach rozumiem, ze ts-e 45 i 90 sa bardzo dobre optycznie i mechaniczne, raczej lepsze niz 24.
Wydaje mi sie rowniez, ze dobry obiektyw o ogniskowej 45 czy 90 jest latwiej zrobic, niz szerokokatne 24.
a ma ktoś może jakieś przykłady ts-e 45 zdjęć ale na asc-p ? jestem ciekaw jak bardzo efekt tilta widać na mniejszej matrycy :)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
edit: APS-C oczywiście :)
Wystarczy pogooglać:
http://www.pbase.com/cameras/canon/ts_e45_28
http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=743
dzięki :) chodziło mi głównie o takie zdjęcie
http://www.flickr.com/photos/buehlerphoto/4210424352/lightbox/
bo zastanawiałem sie czy oś ostrości można tak pod kątem ustawić :)
dzięki
Szifty z małymi matrycami mają ten problem, że wystająca lampa błyskowa blokuje niektóre max. pochyły i obroty (np. o 45 stopni), czego nie ma w 5D i 1D, z racji tego, że nie ma tam lampy błyskowej.
Ot, taki problem natury konstrukcyjnej, sprawdzałem na 24 mk1 i 500D oraz 40D.
Ot, taki problem natury konstrukcyjnej, sprawdzałem na 24 mk1 i 500D oraz 40D.
na 40d taki problem występuje? podczepiałem do niego ts-e 17L i nie zauważyłem tego...
Być może nowe eLki TS-E mają dostosowane obudowy do tego, przekrój starych to duży kwadrat, i potrafi zahaczyć bokiem o lampę błyskową. O ile dobrze pamiętam, to w jednej pozycji nie da się podnieść obiektywu do samego końca.
Abstrahując, nie widzę sensu używania TS-E 24 na niepełnej klatce, chyba, że do pakszotów. Na pełnej klatce to bardzo przydatne narzędzie do fotografowania architektury, landszaftu, czy innych dziedzin, gdzie można przymknąć szkło, ustawić na hiperfokalną i po prostu fotografować.
TS-E to bardzo niszowe produkty, dosyć trudne do oswojenia, nie są to napewno obiektywy, których można by używać zawsze i wszędzie - chyba, że cały czas siekamy architekturę.
no niestety na razie nie stać mnie na pełną klatkę, a zamierzam kupić 60D ze względu na filmy. 7D to dla mnie przepłacanie pieniędzy a 5DII to jednak o 4 tys za dużo. Dlatego interesuje mnie jak będzie na małej klatce wyglądać ten efekt tilta.
Czy ts-e 45 można obracać? tzn ts-e 17L się obraca na bagnecie, gdzieś czytałem ze 45 tez ale chcę się upewnić?
no niestety na razie nie stać mnie na pełną klatkę, a zamierzam kupić 60D ze względu na filmy. 7D to dla mnie przepłacanie pieniędzy a 5DII to jednak o 4 tys za dużo. Dlatego interesuje mnie jak będzie na małej klatce wyglądać ten efekt tilta.
Czy ts-e 45 można obracać? tzn ts-e 17L się obraca na bagnecie, gdzieś czytałem ze 45 tez ale chcę się upewnić?
Różnica między wersjami pierwszymi, a drugimi sziftów polegają na tym, że w wersji drugiej, obie kontrolne są od siebie niezależne, można wykonać shift i prostowanie perspektywy w jednej płaszczyźnie, wersje pierwsze takiej możliwości nie dają, więc chcąc wykonać pokłon obiektywu w poziomie, wtedy możemy tylko wyprostować perspektywę na boki. Jest to o tyle nie-fajne, że przy robieniu "miniatur" zakrzywiamy perspektywę i zdjęcia trzeba prostować w photoshopie.
Warto pamiętać, że 60D posiada wbudowany "filtr miniatura", który wygląda tak jak powinien, a możemy zainwestować 3500 w inny, bardziej uniwersalny obiektyw. TS-E są zaprojektowane głównie do uzyskiwania większej głębi ostrości przy zdjęciach produktowych i to jest coś, czego nie da się podrobić w photoshopie.
Pozdrawiam.
Warto pamiętać, że 60D posiada wbudowany "filtr miniatura", który wygląda tak jak powinien, a możemy zainwestować 3500 w inny, bardziej uniwersalny obiektyw.
co to jest ten filtr ?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
a dobra juz doczytałem :) ale jak to działa? sami ustawiamy gdzie ma być ta ostrość?
i czy w filmowaniu tez to można zastosować? bo ja bym chciał taki efekt uzyskać podczas filmowania - dlatego zastanawiam się nad ts-e :)
Jak do filmów to TS-E jest naprawdę użyteczny, przede wszystkim ze względu na to, że możesz tą ostrością przejechać z punktu do punktu.
no własnie o to mi chodzi:) tylko zastanawiałem się czy to będzie wystarczająco widoczne a małej klatce. Wiem ze na FF to jest super :)
kurde nie mogę znaleźć żadnego filmiku gdzie byłoby to widoczne robionego małą klatką..
24? Mogloby byc lepiej, 45 bedzie godne. Postaram sie skleic jakas fote z 500d i tego szkla (mam 24).
Pozdrawiam.
hmmm byłoby super :) 24 trochę drogie szczególnie że 60 czeka w kolejce :). wiec cenowo bardziej mnie interesuje 45 :) ale chętnie zobaczę sampla:)
pozdrowienia z nad morza i miłego długiego weekendu :)
mam wersję pierwszą, która od 45mm jest droższa koło 200-300 zł i raczej taką polecałbym się zainteresować, biorąc pod uwagę to, co zamierzasz tym szkłem robić. Z 45 się robi lekki teleobiektyw, ma to oczywiście swoje plusy, ale i minusy, ja wybrałem 24 na FF żeby było uniwersalnie. Na cropie się "robi" 45mm :mrgreen:
Zapiąłem 24 pod 500D i ogarnąłem co i jak dokładniej, robi się całkiem przyjemna ogniskowa, jest nie za wąsko, nie za szeroko, jeśli chodzi o odcięcie G.O., mogłoby być lepiej, ale nie jest najgorzej - grunt, żeby tak skadrować temat, żeby było sporo miejsca na nieostrości. Podrzucę dwa zdjęcia, jedno w pionie do pokazania GO jaką da się uzyskać, drugie przykadrowane do proporcji filmowych.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img10.imageshack.us/img10/5246/img5420g.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img543.imageshack.us/img543/8269/img5418r.jpg)
a da się z 24 tę linię ostrości umieścić pod kątem bez przekręcania aparatu czy późniejszego kadrowania? chodzi o to ze filmu pod kątem nie nakręcę... wiem ze tse 17L można obracać. a jak to wygląda przy 24 lub 45 ??
shifta się da, tilt'a też, tylko pod jednym kątem nie da się na max. wysunięciu - to o czym mówiłem wcześniej. 45 i 90 mają to samo.
aha czyli one bez problemów się obracają na bagnecie tak ?:) już problemy z max wysunięciem pomińmy ;) dobra wielkie dzięki za pomoc :)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.cheapsalelowprice.com/images/Canon-TS-E-45mm-f2.8-Tilt-Shift.jpg)
tuż obok bagnetu jest bolec do zwolnienia blokady obrotu. Jest obrotowa płaszczyzna z szynami do przesuwu pionowego, dalej jest miejsce na pochył obiektywu. Obiektyw można obrócić o 270*, o ile dobrze pamiętam, więc raz, że da się na spokojnie obrócić płaszczyznę GO, dwa, że możemy sobie ustawić to tak, żeby pokrętła były tam, gdzie nam pasuje. Możemy obracać o dowolną ilość stopni, i między pełnymi 90* są jeszcze dwie zapadki, żeby obiektyw trzymał się w miarę sztywno.
Na 40D 24 Ts-e nigdzie nie zahacza przy maks tilt i shift, po wcisnięciu tej blokady całość obraca się swobodnie. W pewnych pozycjach osłona lampy przeszkadza w kręceniu "gałeczką", ale nic jej nie ma prawa dotykać :wink:
wielkie dzięki za pomoc :)
W 60D też występuje to, o czym mówiłem - w gwoli ścisłości. Przy czym zastrzegam, że mówię o tańszej, pierwszej wersji.
Bawie się tą puszką od dwóch dni, do filmów nie ma nic lepszego, obrazek ciut gorszy od 5DII, ale autofokus, ekran, możliwości filmowania, i o dziwo - obudowa (mz wygodniejsza, niż 40D i 5DII) dają bardzo fajny aparat i zarazem bardzo dobry sprzęt do kręcenia filmów.
To tak w ramach sprostowania, więcej tutaj nie offtopuję, chyba że ktoś wyrzuci 45mm z nazwy tematu :mrgreen:
Jak zrobisz jakiś prosty filmik gdzie fajnie widać to jak można ustawiać tę linię ostrości to wrzuć, chętnie zobaczę:) a przy okazji jestem ciekaw obrazka z 60d na wysokich iso :) (tzn tak kolo 1600) ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.