Zobacz pełną wersję : CS2 vs. RawShooter
michaelj
31-07-2006, 21:42
Nie jestem najmocniejszy w Photoshopie ale bardzo mnie zastanawia czemu Adobe Camera RAW nie ma takiej fajnej fukcji jaką jest "Highlight contrast" w darmowym RawShooterze Essentials. Zdecydowanie ułatwiło by to życie. A może jest coś podobnego a ja jeszcze nie odkryłem? Pozdrawiam.
P.S. Przy zdjęciach nieba robionych z polarkiem funkcja robi się zbędna :wink:
Bo takie rzeczy jak shadow contrast i highlights contrast (bardzo przydatne) i inne są wynalazkiem pixmanteca, który niestety został właśnie przejęty przez Adobe.
wiec mozan sie domyslec ze kolejne funkcje ACR w nastepnych odslonach sa pewniakiem
adobe chce miec dobry produkt konkurujacy np z C1
michaelj
07-08-2006, 09:04
Ostatnio wyszukałem w internecie Rawshootera wersje premium i moim zdanim dużo lepszy niż ACR. zainstalowalem także C1 3.4.7 i jak na mój gust to Rawshooter premium przebija i ten program pod wzgledem funkcji, choć pewnie ze względu na małe doświadczenie nie dostrzegłem jeszcze zalet C1. Co jest takiego w C1 co powoduje że jak większość twierdzi jest najlepszy?
Ostatnio wyszukałem w internecie Rawshootera wersje premium i moim zdanim dużo lepszy niż ACR. zainstalowalem także C1 3.4.7 i jak na mój gust to Rawshooter premium przebija i ten program pod wzgledem funkcji, choć pewnie ze względu na małe doświadczenie nie dostrzegłem jeszcze zalet C1. Co jest takiego w C1 co powoduje że jak większość twierdzi jest najlepszy?
mysle ze to kwestia przyzwyczajenie i ergonomiki uzytkowania....
Ostatnio wyszukałem w internecie Rawshootera wersje premium i moim zdanim dużo lepszy niż ACR. zainstalowalem także C1 3.4.7 i jak na mój gust to Rawshooter premium przebija i ten program pod wzgledem funkcji, choć pewnie ze względu na małe doświadczenie nie dostrzegłem jeszcze zalet C1. Co jest takiego w C1 co powoduje że jak większość twierdzi jest najlepszy?
spojnosc kolorow, wysoka jakosc interpolacji, dobry workflow.
co do "highlight contrast" - sciaganie ekspozycji i podbijanie jasnosci czasem pomaga obejsc brak tej funkcji. a ogolnie, to doraznie w tym celu jest Shadow/Highlight. mocno doraznie, bo ani to dobry pomysl robic to po konwersji RAW-a (jesli mozna w trakcie), ani sama funkcja wygodna czy przydatna.
poki co ACR pod tym wzgledem daje plamy. Lightroom ma to rozwiazane, i byc moze nowa wersja ACR tez bedzie miala.
a tak naprawde to czego brakuje, to rozsadny "tone mapping", czyli mozliwosc zdefiniowania jaki poziom jasnosci odpowiada za ktora strefe ekspozycji. najlepiej z mozliwoscia rozdzielenia poszczegolnych kanalow. dopiero wtedy bedzie mozna mowic o rozsadnym narzedziu do ksztaltowania tonalnosci zdjec cyfrowych juz na etapie wywolania RAW-a. bo poki co rozwiazania ktore sa to przyslowiowa "po*******ka"
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.