PDA

Zobacz pełną wersję : Z czym to sie je UV, POLAR, Osłona przeciwsłoneczna

krzysiekxp
21-07-2006, 16:57
Witam!

BO juz sam nie wiem. Pytam dla poczatkujacych zebyscie mnie nie wysmiali. Ale moglby ktos napisac i przyklejic posta kiedy i do czego uzywa sie UV a kiedy polara po co jest oslonka co z czym sie uzywa ? Bo cos tam wiem ale przydalo by sie poukładanie tej wiedzy.

Baca48
21-07-2006, 18:00
Ja sam jestem początkujący, ale powiem ci do czego ja to wykorzystuje (jakbym coś źle powiedział, proszę o poprawkę)

UV - dla mnie ochrona obiektywu (nie chce się kłócić z tymi co wolą dekielek), gdyż jest to filtr, który w sumie nie wprowadza żadnych zmian na zdjęciu (oprócz małej redukcji zamglenia pojawiającego się np. na większych wysokościach). Ja wolę wydać 100 zł na nowy filtr, niż mieć niechcący porysowaną przednią soczewkę obiektywu, który kosztuje 15 razy tyle. U mnie obecny na każdym szkle.

Polar - sam nie posiadam, ale od kiedy zobaczyłem co robi, odkładam kasę ;) Odpowiednie używany uwydatnia chmury na niebie, zwiększa nasycenie kolorów ... po prostu must have do krajobrazów. Tak przy okazji usunie odbicia z powierzchni niemetalicznych, co pozwoli ci robić zdjęcia przez szybę albo po prostu pozbyć się niechcianych odbić.

Osłona przeciwsłoneczna - zrozumiesz jak obiektyw zacznie ci flarować :smile: Zapobiega po prostu powstawaniu flar na fotach, które powstają przez nachalnie wpychające się wszędzie promienie słońca.

Mam nadzieję, że pomogłem. Jak chcesz dokładniejszych informacji, to z pewnością znajdziesz je w innych postach.

Janusz Body
21-07-2006, 18:57
Polar - ...Odpowiednie używany uwydatnia chmury na niebie, zwiększa nasycenie kolorów ... po prostu must have do krajobrazów. Tak przy okazji usunie odbicia z powierzchni niemetalicznych, co pozwoli ci robić zdjęcia przez szybę albo po prostu pozbyć się niechcianych odbić...