Zobacz pełną wersję : Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce
Za Fotopolis: Z dniem 1 stycznia 2025 roku Canon kończy współpracę z firmą Pro Club. Od nowego roku wszelkie usługi gwarancyjne i serwisowe będą realizowane przez Canon Professional Service Center w Niemczech. Ma być SZYBCIEJ, WYGODNIEJ I LEPIEJ.
Padł mi wyświetlacz LCD, aparat na gwarancji, więc byłem zmuszony wysłać do Niemca. Wygląda na to, że będzie WOLNIEJ, MNIEJ WYGODNIE I GORZEJ.
Wiem, że ludzie czasem narzekali na Proclub ale naprawiałem tam sprzęt parę razy, aparat i obiektywy, i zawsze było bardzo w porządku. Naprawa wyświetlacza zajęła by im 3 dni, w razie konieczności zamówienia części, do 10 dni.
Do Niemiec przesyłka idzie troche dłużej, ale nie ma tragedii. Firma kurierska dostarczyła przesyłkę i nic. Zadzwoniłem do Canon Polska, powiedzieli, że cośtam wyślą do Niemca. Za dwa dni przyszedł mail z potwierdzeniem odbioru ( po polsku 👍) i tyle. Za jakiś czas przyszedł następny mail, tym razem od Canon Polska:
"Nawiązując do Pana zapytania na temat naprawy urządzenia EOS R8,chcemy poinformować iż standardowy czas oczekiwania to około 2-3 tygodni, jest okres wakacyjny więc niestety może to się przedłużyć, przepraszamy za wszelkie niedogodności i prosimy o cierpliwość."
Poczytałem opinie o tym profesjonalnym serwisie niemieckim i jakieś 90% to jedna gwiazdka na pięć. Robota stoi, cały miesiąc bez sprzętu to spore straty. Wszystkiego starym 5D nie zrobie.
Może miał ktoś już doświadczenia z Canon Professional Service Center w Niemczech i mógłby napisać czego można się spodziewać?
Nic nowego.
Dyskutowaliśmy już na ten temat jak ta zmiana była objawiona. Nie znajdę już teraz w którym miejscu była ta dyskusja, ale na pewno była i w sumie konkluzja była taka jakiej doświadczasz.
a czemu robota stoi, tylko nie mów, że będąc pro nie masz backupu? (stary 5D to dziś nie backup)
a czemu robota stoi, tylko nie mów, że będąc pro nie masz backupu? (stary 5D to dziś nie backup)
Ze stocków się utrzymuje, więc nie mam terminów. Do tego backup nie jest konieczny.
robertskc7
03-08-2025, 09:14
Ze stocków się utrzymuje, więc nie mam terminów. Do tego backup nie jest konieczny.
Zawsze możesz aparat wynająć lub kupić używkę i sprzedać za jakiś czas z niewielką stratą.
Jest wiele serwisów w PL ( tanich i szybkich) nie wiem czemu akurat zdecydowałeś się na takie rozwiązanie.
Zawsze możesz aparat wynająć lub kupić używkę i sprzedać za jakiś czas z niewielką stratą.
Jest wiele serwisów w PL ( tanich i szybkich) nie wiem czemu akurat zdecydowałeś się na takie rozwiązanie.
Żaden polski serwis nie realizuje już napraw gwarancyjnych. Trzeba wysyłać sprzęt do Niemiec. O tym jest ten wątek.
Hubert Multana
05-08-2025, 08:52
Nagle się okazuje że program wsparcia jednego polskiego sklepu foto zaczyna mieć więcej sensu…kupując tam aparat można otrzymać na czas naprawy gwarancyjnej zastępcze body z ich wypożyczalni. 3 tygodnie przestoju bo oni mają wakacje to jakiś niemiły żart. Ciekawe swoją drogą jak uokik podszedłby do takich odpowiedzi.
Ciekawe jak ten program wsparcia działa w praktyce, bo papier przyjmie wszystko - nie piszę tego złośliwie, po prostu się zastanawiam.
UOKIK nic nie zrobi. Gwarancja to świadczenie dobrowolne.
Poza tym póki co jest to problem z małej skali.
Hubert Multana
05-08-2025, 09:40
Ciekawe jak ten program wsparcia działa w praktyce, bo papier przyjmie wszystko - nie piszę tego złośliwie, po prostu się zastanawiam.
UOKIK nic nie zrobi. Gwarancja to świadczenie dobrowolne.
Poza tym póki co jest to problem z małej skali.
Jesteś pewny że gwarancja to dobrowolne świadczenie? Chyba jednak nie. Wydaje mi się że jeśli karta gwarancyjna nie stanowi inaczej to mają 14 dni na naprawę. Pytanie co jest w karcie gwarancyjnej.
Jesteś pewny że gwarancja to dobrowolne świadczenie? Chyba jednak nie. Wydaje mi się że jeśli karta gwarancyjna nie stanowi inaczej to mają 14 dni na naprawę. Pytanie co jest w karcie gwarancyjnej.
Jestem pewien, nie chce mi się tego tłumaczyć kolejnej osobie - jest cała masa materiałów w sieci na ten temat.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/gwarancja/
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/
https://konsument.gov.pl/reklamacja-rekojmia-a-gwarancja/
https://annauznanska.pl/gwarancja-rekojmia-towar-niezgodny-z-umowa/
Co do zasady 14 dni ma SPRZEDAWCA na rozpatrzenie "reklamacji".
Reklamacja i gwarancja to różne drogi, choć często sprzedawcy "spychają" do gwarancji, bo tak im wygodniej.
Jestem pewien, nie chce mi się tego tłumaczyć kolejnej osobie - jest cała masa materiałów w sieci na ten temat.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/gwarancja/
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/
https://konsument.gov.pl/reklamacja-rekojmia-a-gwarancja/
https://annauznanska.pl/gwarancja-rekojmia-towar-niezgodny-z-umowa/
Co do zasady 14 dni ma SPRZEDAWCA na rozpatrzenie "reklamacji".
Reklamacja i gwarancja to różne drogi, choć często sprzedawcy "spychają" do gwarancji, bo tak im wygodniej.
Dlatego należy skorzystać z rękojmi.
Dlatego należy skorzystać z rękojmi.
Niby tak, ale to i tak nie daje gwarancji sukcesu, bo prawda jest taka, że jak to dotyczy skomplikowanego sprzętu i sprzedawca nie wyrobi się w 14 dni, to wystarczy, że napisze, że nie uznaje i zostajesz z problemem dalej... Temat ogólnie skomplikowany.
Najlepiej nie mieć takich sytuacji, to tak samo jak nie chorować.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.