PDA

Zobacz pełną wersję : Od 2025 Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce



schab
01-08-2025, 21:11
Za Fotopolis: Z dniem 1 stycznia 2025 roku Canon kończy współpracę z firmą Pro Club. Od nowego roku wszelkie usługi gwarancyjne i serwisowe będą realizowane przez Canon Professional Service Center w Niemczech. Ma być SZYBCIEJ, WYGODNIEJ I LEPIEJ.

Padł mi wyświetlacz LCD, aparat na gwarancji, więc byłem zmuszony wysłać do Niemca. Wygląda na to, że będzie WOLNIEJ, MNIEJ WYGODNIE I GORZEJ.
Wiem, że ludzie czasem narzekali na Proclub ale naprawiałem tam sprzęt parę razy, aparat i obiektywy, i zawsze było bardzo w porządku. Naprawa wyświetlacza zajęła by im 3 dni, w razie konieczności zamówienia części, do 10 dni.
Do Niemiec przesyłka idzie troche dłużej, ale nie ma tragedii. Firma kurierska dostarczyła przesyłkę i nic. Zadzwoniłem do Canon Polska, powiedzieli, że cośtam wyślą do Niemca. Za dwa dni przyszedł mail z potwierdzeniem odbioru ( po polsku 👍) i tyle. Za jakiś czas przyszedł następny mail, tym razem od Canon Polska:

"Nawiązując do Pana zapytania na temat naprawy urządzenia EOS R8,chcemy poinformować iż standardowy czas oczekiwania to około 2-3 tygodni, jest okres wakacyjny więc niestety może to się przedłużyć, przepraszamy za wszelkie niedogodności i prosimy o cierpliwość."


Poczytałem opinie o tym profesjonalnym serwisie niemieckim i jakieś 90% to jedna gwiazdka na pięć. Robota stoi, cały miesiąc bez sprzętu to spore straty. Wszystkiego starym 5D nie zrobie.

Może miał ktoś już doświadczenia z Canon Professional Service Center w Niemczech i mógłby napisać czego można się spodziewać?

Bangi
01-08-2025, 21:37
Nic nowego.
Dyskutowaliśmy już na ten temat jak ta zmiana była objawiona. Nie znajdę już teraz w którym miejscu była ta dyskusja, ale na pewno była i w sumie konkluzja była taka jakiej doświadczasz.

cauchy
02-08-2025, 08:24
a czemu robota stoi, tylko nie mów, że będąc pro nie masz backupu? (stary 5D to dziś nie backup)

schab
02-08-2025, 11:01
a czemu robota stoi, tylko nie mów, że będąc pro nie masz backupu? (stary 5D to dziś nie backup)

Ze stocków się utrzymuje, więc nie mam terminów. Do tego backup nie jest konieczny.

robertskc7
03-08-2025, 09:14
Ze stocków się utrzymuje, więc nie mam terminów. Do tego backup nie jest konieczny.


Zawsze możesz aparat wynająć lub kupić używkę i sprzedać za jakiś czas z niewielką stratą.
Jest wiele serwisów w PL ( tanich i szybkich) nie wiem czemu akurat zdecydowałeś się na takie rozwiązanie.

schab
03-08-2025, 12:37
Zawsze możesz aparat wynająć lub kupić używkę i sprzedać za jakiś czas z niewielką stratą.
Jest wiele serwisów w PL ( tanich i szybkich) nie wiem czemu akurat zdecydowałeś się na takie rozwiązanie.

Żaden polski serwis nie realizuje już napraw gwarancyjnych. Trzeba wysyłać sprzęt do Niemiec. O tym jest ten wątek.