PDA

Zobacz pełną wersję : Gwaranca/Rękojmia na obiektyw Canon



novy
06-12-2024, 22:07
Witam,

Dawno mnie tu nie było, a nawet jak kiedyś byłem to niewiele :lol:

Pisze akurat teraz bo chciałem się z Wami podzielić moimi doświadczeniem dotyczącym działanie gwarancji/rękojmi na obiektywy firmy Canon.

Od momentu kiedy zepsuł się mój obiektyw zostałem wciągnięty w swego rodzaju grę w której poza mną uczestniczą: Canon Support, Oficjalny sprzedawca oraz rola najważniejsza Profesjonalny Serwis Proclub.
Sprzedawca i Canon Support mają tutaj bardzo ograniczone i proste role czyli przekierowywanie mnie/Was do "profesjonalnego" serwisu.
Ponieważ serwis jest "profesjonalny" to nie może się mylić wiec sprzedawca i support bezwzględnie mu ufają.
Serwis natomiast jest tu panem i władcą, z władzą absolutna. On naprawia sprzęt a następnie sam jako jedyny może ocenić swoją pracę.

Po tym przydługawym wstępie przejdę do konkretów.

Po półtorej roku sporadycznego użytkowania mojego obiektywu RF 14-35L pojawił się błąd - Lens Error 60.
Obiektyw wysłałem do "profesjonalnego serwisu" w celu naprawy. Przeleżał tam sobie 2 tygodnie i wrócił "naprawiony" (wymiana miedzy innymi grupy z IS i kalibracja).
Po szybkim teście stwierdziłem że na brzegach na 35mm jest całkowite mydło, wiec jeszcze w ten sam dzień odesłałem go z powrotem do serwisu.
Obiektyw znowu poleżał sobie 2 tygodnie i wrócił "skalibrowany". Po założenie obiektywu moim oczom ukazał się stary błąd Lens Error 60, który po małej roszadzie aparatów zniknął.
Szybki test wykazał że zdjęcia w zasadzie są jeszcze gorsze niż były.
Tym razem udałem się do sprzedawcy z żądaniem wymiany, no ale wiadomo, to była z punktu widzenia sprzedawcy pierwsza usterka wiec odmówił i wysłał obiektyw trzeci raz do serwisu.
Obiektyw jak zwykle poleżał sobie 2 tygodnie w serwisie po czym wrócił do sklepu z werdyktem: "sprawdzony, sprawny".
Tu niestety muszę przerwać opis swojej historii ponieważ obecnie czekam na decyzję sprzedawcy...

Zapomniał bym o roli Cannon Support :lol:
Kontaktowałem się z Supportem po pierwszej naprawie i wyraziłem moje zażenowanie "profesjonalizmem" serwisu - wyrazili swoje ubolewanie i poprosili o wysłanie RAW
Po drugiej naprawie napisałem do nich ponownie i wysłałem zdjęcia - znowu wyrazili swoje ubolewanie i napisali że przekierują sprawę do wyższego działu.
"Wyższy dział" napisał że muszę się skontaktować z serwisem. ponieważ tylko serwis może sprawdzić obiektyw i ustosunkować się do naprawy.
Zdjęć które wysyłałem dwa razy do supportu nikt do tej pory nie skomentował - było to prawie miesiąc temu.

A teraz deser - zdjęcia :lol:
Poniżej crop'y i link do RAWow

Pozdrawiam i życzę żebyście nigdy nie musieli wysyłać swojego sprzętu do serwisu Proclub.

https://drive.google.com/drive/folders/1aLTy5tFOY6X07vtdq_11dVWLkcGT0Vsq

Crop (brzeg) przed i po naprawie na R6
1897118972

W kolejności centrum i brzeg na R5
1897318974

Leon007
06-12-2024, 22:47
Nie wiem czy Cię to pocieszy, ale nie jesteś pierwszy. :cry:
https://www.canon-board.info/threads/119171-Ca%C5%82a-prawda-o-Canon-Polska-%28-%29

mirror
06-12-2024, 23:19
napisz jak się temat zakończy

Bangi
06-12-2024, 23:49
Proclub to temat rzeka, jest dużo podobnych historii.
Z drugiej strony znam też masę pozytywnych historii, tylko te pozytywne nie mają takiego echa jak te negatywne. Wystarczy poczytać Google, czy historie na FB. Miałeś pecha, trafiło na Ciebie.

Leon007
07-12-2024, 02:07
Proclub to temat rzeka, jest dużo podobnych historii.
Z drugiej strony znam też masę pozytywnych historii, tylko te pozytywne nie mają takiego echa jak te negatywne. Wystarczy poczytać Google, czy historie na FB. Miałeś pecha, trafiło na Ciebie.

Nie tłumacz ich, że mają pozytywne przypadki. Nie można być trochę w ciąży. Sam zamieściłeś post
https://www.canon-board.info/threads/118370-Canon-EOS-R6-Mark-II?p=1469470&viewfull=1#post1469470
w którym napisane jest jak byk, że kombinowali aż do momentu wysypania się z informacją o wadliwej firmowej aktualizacji. Serwis - jako serwis w znaczeniu ogólnym - ma być stuprocentowo rzetelny i chcieć naprawiać to, co sam spieprzył, a nie kręcić, iść w zaparte i brać klientów na zmęczenie. Jeden przypadek złej obsługi bez chęci poprawy to o jeden za dużo.
Tak samo przywołany przeze mnie starszy wątek przemawia na ich niekorzyść.
To co napisał novy o działaniu Canon Support, to dokładnie sytuacja z mojej sprawy opisanej krótko w tym starszym wątku, ale nie chciałem i nie chcę wchodzić w szczegóły.

novy
07-12-2024, 02:29
Nie bardzo sobie wyobrażam pozytywne historie z ludźmi (bo serwis nie jest bezosobowy) którzy dwukrotnie dostają zdjęcia ewidentnie bardzo kiepskiej jakości i bezczelnie piszą że obiektyw jest sprawny.
To tak jak by mi ktoś pluł w twarz i mówił że deszcz pada.
Tak jak pisze Leon007 serwis powinien być stuprocentowo rzetelny, bo po drugiej stronie całej machiny stoi człowiek który jest bezsilny, tym bardziej że sprzedawca który według prawa ma obowiązek
udzielić rękojmi może wykpić się opinią "profesjonalnego" serwisu Canon.

cauchy
07-12-2024, 02:37
mnie takie podejście mocno irytuje
to jest sprzęt za gruby hajs dla klienta, obsługa powinna być premium, tak naprawdę powinno to wyglądać tak jak miałem u Nikona gdy nowa lornetka po wyjęciu z pudełka rozsypała mi się w rękach (wyleciały soczewki z okulara). Reklamacja zgłoszona, następnego dnia przyjechał kurier z nową lornetką a starą zabrał - bez pytania, bez dociekania. To samo powinno być tutaj.

mystek
07-12-2024, 10:07
Ja się przejechałem kiedyś na... czajnikach elektrycznych. Kupiłem jakiś w Auchan (ta ich marka na literkę Q coś tam, nie pamiętam już). Zrypał się po pół roku, a paragon wyrzuciłem. Kupiłem więc ponownie i zachowałem paragon - padł znowu po kilku miesiącach. W Auchan przyjęli zwrot od razu, bez gadania zwrot gotówki. Od tamtego czasu trzymam paragony za wszystkie głupoty. Kupiłem... deskę klozetową w OBI :D (historia prawdziwa), taką "drewnianą" z sklejki. Tyłek wyrobił mocowanie i wyrwał je z tej deski (nie do naprawienia, bo to sklejka). Wyczyściłem deskę i pojechałem z nią na reklamację - zwrot uznany, Pani nawet nie chciała tej deski dotykać :D (nic dziwnego, w sumie). Ale deska droga, bo coś pod 200zł za nią dałem. I też jeszcze jeden czajnik elektryczny firmy Eldom - przestał grzać, grzałka stykała niby. Zwrócili po 2 tygodniach naprawiony. Ale i tak muszę pochwalić (chyba) naszą rodzimą firmę Eldom, bo to najlepszy czajnik mimo wszystko jaki miałem. Mam go do dzisiaj od bodajże 3-4 lat.

Głupoty, które w dzisiejszych czasach "nic" nie kosztują, a jednak uzbierałoby się z tego trochę kasy, także trzymać paragony Panowie, trzymać!

cauchy
07-12-2024, 10:36
Z tymi paragonami jest tak, ze akurat jak ten jeden jest potrzebny to go nie moge znalezc.

Bangi
07-12-2024, 10:40
Ja ich nie bronię. Piszę tylko jak jest. Ogólnie uważam, że przy takiej branży i takich cenach sprzętu jakimi obracają klienci, serwis i producent powinii zrobić wszystko na tip top. Oczywiście nie znaczy to, że mają wszystko robić z free.
Ja dawno temu (naprawdę dawno), kiedyś jeszcze miałem 6d wysyłałem do nich body i szkła na kalibrację i wróciło wszystko OK, więc ja nie mam negatywnych doświadczeń,choć pewnie od tamtego czasu wiele mogło się zmienić.
Leon007 ja ich nie tłumaczę, ani też nie atakuje. Staram się tutaj wrzucać ogólnie ciekawe rzeczy, na temat których wiedza może się kiedyś komuś przydać. Nawet jeśli są to negatywne rzeczy na czyjś temat, to jednak staram się zachować dystans, pomimo, że dana sytuacja może mi się również nie podobać.

mirror
07-12-2024, 10:56
to profesjonalny sprzęt za profesjonalną cenę i należy oczekiwać analogicznego serwisu, nic więcej, nic mniej - jeśli serwis nie jest w stanie doprowadzić obiektywu na gwarancji (naprawianego w ramach gwarancji producenta) do zgodności ze standardem fabrycznym to niech go odsyła do producenta do kalibracji optyki - wszyscy staramy się zachować dystans takie spory mogą nie być czarno białe ale w przypadku gdy serwis jest gwarancyjny to niestety jestem za podejściem z bardziej cywilizowanej cześci świata - klient ma zawsze rację, oczywiście jak naprawiam pogwarancyjnie to też oczekuję profesjonalnego serwisu

mystek
07-12-2024, 11:15
Tak jak Mirror pisze. Zresztą mam wrażenie, że branża fotograficzna jest bardzo świadoma, a już w szczególności ludzie, którzy kupują obiektywy typu "L". Wiedzą co kupują, czego oczekują i jak powinno to działać, więc wciskanie kitu przez takie "Pro" Club jest bardzo słabe.

Bangi
07-12-2024, 14:34
to profesjonalny sprzęt za profesjonalną cenę i należy oczekiwać analogicznego serwisu, nic więcej, nic mniej - jeśli serwis nie jest w stanie doprowadzić obiektywu na gwarancji (naprawianego w ramach gwarancji producenta) do zgodności ze standardem fabrycznym to niech go odsyła do producenta do kalibracji optyki - wszyscy staramy się zachować dystans takie spory mogą nie być czarno białe ale w przypadku gdy serwis jest gwarancyjny to niestety jestem za podejściem z bardziej cywilizowanej cześci świata - klient ma zawsze rację, oczywiście jak naprawiam pogwarancyjnie to też oczekuję profesjonalnego serwisu

Pełna zgoda :)

Leon007
07-12-2024, 21:30
Leon007[/MENTION] ja ich nie tłumaczę, ani też nie atakuje. Staram się tutaj wrzucać ogólnie ciekawe rzeczy, na temat których wiedza może się kiedyś komuś przydać. Nawet jeśli są to negatywne rzeczy na czyjś temat, to jednak staram się zachować dystans, pomimo, że dana sytuacja może mi się również nie podobać.

Wierzę Ci. :D

Nozanu
08-12-2024, 20:00
Ja tam obligatoryjnie nie ufam nikomu i niczemu co ma przedrostek "PRO"

MstrG
08-12-2024, 20:38
Ja tam obligatoryjnie nie ufam nikomu i niczemu co ma przedrostek "PRO"

Włącznie z prokreacją?

novy
12-03-2025, 23:07
napisz jak się temat zakończy

Witam ponownie,
Sprawa mojego obiektywu dobiegła wczoraj końca. Po drugim zwrocie obiektywu do sprzedawcy, sklep postanowił wysłać obiektyw czwarty raz do serwisu tym razem w Niemczech. Ponieważ było to drugie zgłoszenie wady z tytułu rękojmi, sklep przystał na moje żądanie i zanim obiektyw wrócił z serwisu, dostałem nowy egzemplarz.

Bangi
12-03-2025, 23:19
Witam ponownie,
Sprawa mojego obiektywu dobiegła wczoraj końca. Po drugim zwrocie obiektywu do sprzedawcy, sklep postanowił wysłać obiektyw czwarty raz do serwisu tym razem w Niemczech. Ponieważ było to drugie zgłoszenie wady z tytułu rękojmi, sklep przystał na moje żądanie i zanim obiektyw wrócił z serwisu, dostałem nowy egzemplarz.

Ale jak rozumiem, nowy nie wykazuje wad starego?

novy
12-03-2025, 23:30
Co tu pisać... (prawy dolny róg był najgorszy). Trzy razy kalibrowany przez Proclub.

1966319664

Bangi
13-03-2025, 09:57
Ale, że ten nowy obiektyw, który dostałeś też już był 3 razy na kalibracji???

novy
13-03-2025, 10:48
Ale, że ten nowy obiektyw, który dostałeś też już był 3 razy na kalibracji???

Pierwszy obiektyw był 3 razy w Proclub i raz w Niemczech w tym dwa razy za pośrednictwem sklepu. Po tym wszystkim dostałem nowy obiektyw, który jest już git :-)