Zobacz pełną wersję : Obiektyw do 300D - koncerty
Witam,
mam nadzieję że cięgów za pytanie nie dostanę tylko rzetelną odpowiedź, w miarę możliwości. Robię foty dla portalu z klimatycznych imprez i koncertów. W wolnym czasie - foto artystyczna.
Mam do dyspozycji obiektywy dwa: kitowy 18-55 f 3.5-5.6 z którego nie jestem zadowolona, ponieważ w ciemnych pomieszczeniach nie idzie nim robić fot, oraz 50mm f 1.8 który nie raz uratował sytuację.
Moje pytanie: poszukuję obiektywu jasnego, z szerokim kątem, który, powiedzmy zamienić 2 in 1. Na koncertach musze czasem zmieniać obiektywy co w takich warunkach jest dość ryzykowne. Czy możecie mi polecić obiektyw z szerokim kątem ale jasny ? Rozglądałam się za canonem, ale może to również być coś kompatybilnego do canona. Mam eosa 300D. Oczywiście bez szaleństw cenowych, zamknijmy sie w 3tys. max. Przeglądałam tutaj obiektywy 9 http://www.photozone.de/8Reviews/index.html), ale mimo wszystko prosiłabym o porade, w końcu wielu z was o wiele lepiej się na tym zna, niż ja...
Z wstępnych oględzin i testów czytałam o:
Sigma 18-50/2.8
Tamron 17-50/2.8
Canon 17-40/4L.
Być może ktoś z was miał możliwość testować te obiektywy, może jest coś co mi "uciekło" i jakiś inny by się nadawał. Testy na stronach średnio mnie przekonują, więc wole bezpośrednio dowiedzieć się kto co sądzi na temat danego obiektywu.
Sumując: obiektyw ma ostrzyć jak 50mm i być jasny jednocześnie z kątem podobnym do 18-55mm żeby można było objąć całą scenę stojąc pod nią.
Byłabym wdzięczna za podpowiedzi, bo na prawdę mam z tym problem.
Liczę na waszą przychylność.
najlepiej kupić jasny obiektyw ze stabilizacją. Jeśli możesz nieco dołożyć to sugeruję 17-55/2.8 IS Canona, jeśli nie to wymieniany przez ciebie tamron. Canon 17-40 odpada, a sigma jest mniej uniwersalnym obiektywem.
Jeszcze lepsza IMHO jest Sigma 70-200/2.8 którą powinnaś kupić poniżej 3000PLN + monopod za około 160 PLN. Tylko to zależy od odległości z jakiej fotografujesz.
najlepiej kupić jasny obiektyw ze stabilizacją. Jeśli możesz nieco dołożyć to sugeruję 17-55/2.8 IS Canona, jeśli nie to wymieniany przez ciebie tamron.
Jeszcze lepsza IMHO jest Sigma 70-200/2.8 którą powinnaś kupić poniżej 3000PLN + monopod za około 160 PLN. Tylko to zależy od odległości z jakiej fotografujesz.
Patrzac na cene tego 17-55 Canona... to moze lepiej Tamron 17-50 2.8 + Sigma 70-200 2.8 EX ? Mniej wiecej tyle samo wyniesie.
No cóż preferuję Canona ale Tamron jest tańszy, idź za radą Viteza, kiedyś też mi doradzał.
idź za radą Viteza, kiedyś też mi doradzał.
Qrka tyle wydatkow juz mam na sumieniu :roll: .
Znalazlem sie w takiej samej sytuacji jak autorka tematu.Obiektywy ktore posiadam sa dosc ciemne.od 3.5-5.6. Ale mam Heliosa 2/58.Myslicie ze nada sie do robienia fotek spod sceny (w Klubie Stodola)??
Bagnet007
02-10-2006, 19:33
Znalazlem sie w takiej samej sytuacji jak autorka tematu.Obiektywy ktore posiadam sa dosc ciemne.od 3.5-5.6. Ale mam Heliosa 2/58.Myslicie ze nada sie do robienia fotek spod sceny (w Klubie Stodola)??
Choć mam Heliosa 44-2, i sobie go cenię to do sceny myślę że raczej odpada. Powodem są dość mocne odblaski. Nie wiem jak z nimi jest w Twojej wersji, ale moją znam i wiem że raczej mogły by być problemy.
a może wersja dla ubogich tamron 28-75/2.8:razz: ??
a może wersja dla ubogich tamron 28-75/2.8:razz: ??
Która jest całkiem niegłupim rozwiązaniem (pod warunkiem, że nie robisz zdjęć z samego końca sali ;-) )
Jasny, poręczny :p
M@riusz
Mam tamrona 28-80 ale ze swialtem 3.5-5.6 niebardzo mam ochote wydawac ponad 1k zeby miec obiektyw w podobnej ogniskowej tyle ze troszeczke jasniejszy. Dlatego myslelm o jakiejs jasnej stalce na m42
M42 raczej sie na koncerty nie nadaje, słaba jakość i odblaski. Tamronem ostatnio robiłem i nawet fajnie :) 50% ostrych :mrgreen:
Crater, tu nie tylko chodzi o światło, ale i o jakość tych zdjęć ;)
Więc to jest tak, zamówiłam 17-50 Tamrona....
Prawdopodobnie zamówienie będzie zrealizowane jeszcze w tym roku. Taką informacje przekazał mi przemiły pan sprzedawca.
Jeżeli dotknie mnie to szczęście i dostanę go w końcu, to na pewno dam znać jak się w terenie sprawdza. Widziałam zdjęcia które robił nim znajomy, majac 350D canona i za gardło mnie złapało to, jak mu wyszło, będąc amatorem. A robił wcześniej fotosy kompaktem i były w miare ok.
Ja w każdym razie zaczynam przebierać nogami. ;)
hmmm 50tka spod sceny w stodole raczej nie ma co :)
w ogole dziwne podejscie z tym szerokim katem na koncerty (nawet z fotopassem rzadko kiedy masz mozliwosc podejscia do artysty na 3 metry... (no moze poza tygmontem i innymi malymi klubami ;) pare razy zdazylo mi sie robic zdjecia z samej sceny w stodole (mobb deep i de la soul) ale i tak raczej dlugi obiektyw byl w uzyciu.
moj zestaw koncertowy teraz to tamron 28-75 2.8 i... canon 70-210 4 ... ;)) stare toporne szklo bez USM ale zadziwiajaco ostre... :)
najlepiej kupić jasny obiektyw ze stabilizacją. Jeśli możesz nieco dołożyć to sugeruję 17-55/2.8 IS Canona, jeśli nie to wymieniany przez ciebie tamron. Canon 17-40 odpada, a sigma jest mniej uniwersalnym obiektywem.
co masz na mysli piszac ze tamron jest bardziej uniwersalny? 1mm mniej na dole od sigmy (1,7mm na croppie)?
ten zakres ~17~50 to tak jak na FF ~28-80
ostatnio bawiłem sie pare dni eosem 33 i zapiąłem mu mojego Tamrona - było wyśmienicie!
czytam takie wątki bo sam nie wiem co zrobic kupic tego eosa za 600pln ale wtedy jest tachania dwoch body albo zakupi cos jasnego ~17~50
w krakowie fociłem parę godzin 17-40 ale to było na zewnątrz...
moment-zapioles 17-50 do FF??wywolales juz film??:D
a poza tym mi tez lepiej sie robi na analogu niz na cyfrze z cropem:)
dlatego dałem ~co ma oznaczać około
a do analoga podpiąłem 28-75 - za mało precyzyjn e z mojej strony... a film wywołałem - miałem jakąś 2- setke fuji za 8pln :|
12 z 36 do kosza (głównie z pomieszczeń) w zewnątrz świetnie szczególnie z polarkiem
tylko dwa body nosić...
myslalem ze szklo pod cyfre do analoga zapioles hehe.no ja chodze z dwoma body - do tego biale tele,lampa, baterie, portfel, kasetki do MD i palka teleskopowa;) dzieki temu na silowni mozna zaoszczedzic:)
kurde-wlasnie mini disk mi sie zpierdzielil:/ chyba o jeden upadek z opoznionym efektem za duzo...ehhh...
powiem tak...doradzcie.Mam focic koncert Comy i B.T.E.H w Stodole.Bede mogl wejsc pomiedzy scene a barierki. Mam do wyboru w zasadzie 3 obiektywy. To co mam opisie.Prawdopodobnie bede mogl wejsc tez na balkon, wiec wiem ze raczej z tamtad bede walil z lufy (70-300) ale z dolu sie zastanawaim. Te obiektywy ktore posiadma nie sa najjasniejsze. 3.5-5.6. Niewiem jak bedzie sie dawalo robic z reki?!?
no z reki to mozesz raczej zapomniec, zwlaszcza ze szumy w 300d sa dosyc wysokie. jedyne co mozna poradzic to jasne szklo z bliska albo tele z daleka wraz z monopodem.zreszta - zabierz 3 szkla, na miejscu sie przekonasz;)
no z reki to mozesz raczej zapomniec, zwlaszcza ze szumy w 300d sa dosyc wysokie.
No to akurat nie jest do końca prawda bo to zależy od tego ile światła będzie na danym koncercie. jak będzie totalny ciemnogród to i jasnym nie dasz rady.
Jeżeli tyle co na zwykłych plenerówkach to da się zrobic tym obiektywem (3.5-5.6) z reki zdjęcie nawet na maksymalnym zoomie.
no ja akurat bylem na comie - chociaz nie w torundzie - i bylo kiepsko ze swiatlem:/
powiem tak...doradzcie.Mam focic koncert Comy i B.T.E.H w Stodole.Bede mogl wejsc pomiedzy scene a barierki. Mam do wyboru w zasadzie 3 obiektywy. To co mam opisie.Prawdopodobnie bede mogl wejsc tez na balkon, wiec wiem ze raczej z tamtad bede walil z lufy (70-300) ale z dolu sie zastanawaim.
Zainwestuj w 50 1.8 :roll: . Odleglosc przestrzeniowa w Stodole spomiedzy barierek jest akurat na ta ogniskowa na cropie.
Zainwestuj w 50 1.8 :roll: . Odleglosc przestrzeniowa w Stodole spomiedzy barierek jest akurat na ta ogniskowa na cropie.
piekno tkwi w prostocie;)
januszek
06-10-2006, 13:55
Cześć
powiedz mi Vitez co to jest ta ogniskowa na cropie
Tomasz Golinski
06-10-2006, 14:10
50/1.8 ma jednak bardzo kiepski AF i jakość na pełnej dziurze. Bardzo przeszkadza to w robieniu koncertów. Z 50/1.4 już byłoby lepiej. Ale tak naprawde, zabawa jest dopiero z 85/1.8. Nie wiem, jak wygląda Stodoła, więc trudno mi ocenić czy ogniskowa się nada.
Ponadto można robić zdjęcia nawet dłuższym tele z monopodem/statywem. Parę przykładów:
http://tomaszg.pl/foto/06juwenalia/kult/img_8767.html
http://tomaszg.pl/foto/06juwenalia/kult/img_9136.html
http://tomaszg.pl/foto/06kopysc/ponton/img_2556.html
http://tomaszg.pl/foto/06kopysc/ponton/img_3683.html
Dwa ostatnie już nie są idealnie ostre, ale czasy już ekstremalne...
Cześć
powiedz mi Vitez co to jest ta ogniskowa na cropie
Ogniskowa 50mm na aparacie z matryca z cropem 1.6 daje kat widzenia ekwiwalentny obiektywowi 80mm.
aaa ostatnio na koncertach uzywam archaicznego 70-210 4:
http://www.clubbing.waw.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=7453
ja 70-200 by sigma
http://www.asfalt.osw.pl/main.asp?page=5&gid=20&proj=Castle%20Party%202006
http://www.asfalt.osw.pl/main.asp?page=5&gid=20&proj=Tańczące%20Eurydyki%202006
i tamrona 28-75
http://www.asfalt.osw.pl/main.asp?page=5&gid=20&proj=Dżem
http://www.asfalt.osw.pl/main.asp?page=5&gid=20&proj=Raz,%20Dwa,%20Trzy
pozdrawiam
a ja na koncertach uzywam ef-s 10-22, ostatnio zapiaem tamrona 28-75 i byl za wąski :)
wszystko zalezy o jakch koncertach mowa.
sample na stronie w sygnaturce i mojej galerii na CB (http://canon-board.info/showthread.php?t=10641)
a.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.